[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
ide bevonható lenne még a szlovák valamilyen formában . és már érdekelt a cseh a szlovák a magyar a török és a török csatlósok---az alapra korea szingapur jelentkezett be szingapur saját verzióval. koreának meg fix hogy lessz saját verziója.

így már egy lengyel is esélyes a balkán melett...
afrika délamerika közremüködésünkel (brazil)25-30 év múlva gyártás akár elöbb..
+isztánok sztyeppeiek.

akit se az usa se europa nem mer nyiltan támogatni.orosszal vagy kinaival szemben. (de oda ez nem akkora tétel hogy balhé legyen belölle francia terep)persze ide drága ezért csomaggal kel adni más teknikával. de mindig van vevő ilyenre. 10 évente.
 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
a franciaa simább pálya lenne de ott a franciák kiforgatnának minket ahogy a németekkel is tették max licensegyártás összeszerelés és pár kisebb elem gyártása lenne föleg polgári azonos eszközööké alkatrészeké. azt rendszer vásárlással is el lehet érni. bár a franciák elektronikába pont nem a legkivállóbbak ha csúcselektronika a kérdés. de nem rosszak. inkább főelem gyártás kellene töllük meg burkolat airbusba és valamilyük beépülhetne a termékpalettájukpól a gépbe. de nem azért mert a ő gépeiket választottuk vadásznak hanem mert csapatszálítónak. és heli flottának (országos szinten)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
Kvázi egy repüllőgép összeszerelde kellene pl miskolcra (mind1hova)
a koreai alapgép sárkányelemei és bizonyos főrendszerei.
a többi főelem jöhetne törökországból cseh országból magyar összeszerelő/edolgozó üzemből beszálítótól üszemből...
a harci elektronia a piacrol összeszedhető és magyarországon integrálható a nemzeközi és a török meg törökországban is amit jónak látnak integrálnak maguknak...
a mienk lehetne egy kisebb üzem ami kis mennyiségű összeszerelésre és kisebb részben karbantartásra pótalkatrész öszszeszerelésre pót főelem összeszerellésre épülne... civilbe beszállítással súlypontozhatóan....

nekünk végülis csak azt kellene gyártanunk amit megtudunk oldani az AV vel és a civil piaccal közösen...
burkolati elemek kiselektronika részegység gyártás összeszerelés. bizonyos mechanikai elemekbe beszállítás ami összeszerelését végezhetnék a csehek ugyis értenek a mechanikához... mi alapanyagot szállítanánk neki a páncéllemez kis kohoiba más spéci anyag is készülhet...

elektronikák integrációja összeszerelése hazánba repüllőgépek egyrészének hazai összeszerelése nagyjavítása...

kisebb elektronika gyártása lámpák antennék stb...

a pilotafüllke magyar cseh közös alapon mehetne kialakításra akár török kijelzőkkel rendzserekkel....vagy koreaival pénztárca kérddése....

szárny elemek profilok kormány szárnyak mehet itthon specko fém anyag olvaasztással kompozitokkal... a csehektől elhozható a tudás egy része...

elektronika van magyarországon szabad programozó kapacitás van koreai nagy segítség és török olcsó programozó...

harc és repülés elektronikába van 1001 kinálatba. inzegrációjukba segít a gyártó a nagy verseny miatt.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
jobban járnánk a törökkel mint a saab al aminek töredéke van egy ngyobb projektbe és töredéke egy futurisztikus vagy leszsz vagy nem projektbe. és mi a vagy lessz vagy nem lesszből kaphatnánk a bizonytalan svéd rész egy részét... ez pali kategoria. soha nem leszünk eggyenlő prtnerek még a svéddel szembe sem nem hogy a többivel.

mig a török koreai magyar 3 asban partnerek lennénk mégha a legkisebbek közti is. partnerségünnk itt erősödhet mig a szabos bejutással csak csökkenhet. a reészesedésünk kivétel ha cső dől a projekt mert akkor ránkvrernék..

tehát valójában nem is gyártanánk vadászgépet úgy hogy eközbe mégis csak vadáászgépet gyáártanánk...

komopozitok fémek elektronika ez a szárazföldnek is hasznos +a műanyagok kenő anyagok. de ez már MOL
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
gázturbinákat gyártunk jó kemencékkel és kovácsoló gépekkel komolyabb dolgokat is tudnánk. alapanyag alapján pl...
és kell a kis kemence és kovácsrendszer a harcjárművekhez is nem csak a gépek testéhez vagy fő elemeirészének. pl futómű. megolvaszt ötvöz lekovácsol mire kell mekkora darabokba hengerbe tömbbe lapba táblába rúdba...stb
szerintem egy kemence kovácsmű inkéább miskolc. hengersor van.
energia van. szakember akad. kell egy kis falu vagy egy városrész hozzá. ahol normalizált a helyzet.

máris fejlődik a város.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
gázturbinákat gyártunk jó kemencékkel és kovácsoló gépekkel komolyabb dolgokat is tudnánk. alapanyag alapján pl...
és kell a kis kemence és kovácsrendszer a harcjárművekhez is nem csak a gépek testéhez vagy fő elemeirészének. pl futómű. megolvaszt ötvöz lekovácsol mire kell mekkora darabokba hengerbe tömbbe lapba táblába rúdba...stb
szerintem egy kemence kovácsmű inkéább miskolc. hengersor van.
energia van. szakember akad. kell egy kis falu vagy egy városrész hozzá. ahol normalizált a helyzet.

máris fejlődik a város.

kompozit gyártás is maradhat a régióban vegyiüzemhez közel szélcsatornákat kihasználva... üvegszál és és egyéb szálasanyag gyártás tiszai kombinát.
szövés tolnatext. innét ellátható több főleg aramidot felhsználó üzem is spéci szálas anyag mellett...

elektronika BP központba van ha jól tudom. öda elég ha a födarab eljut mondjuk törökből majd készreszerelve mehet a gép többi részéhez.
.....stb stbstb a nagy összeszerelde helye több hely is szóba jöhet szerintem. váasztani kell.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
ha nagyjavítani tudunk valamit összeszerelni is ha összeszerelni tudjuk nagyjavítani is az tök elég.
komplett gép sárkány javítás födarab alkatrész javítás csere. elektronika javítás up date integráció. kell ennél több??? fődarab begyártási lehetőséggel.
ha kellene valami ha máshogyan nem a tervek alapján valahogy legyártanánk ha nem kapnánk mégha drágábban is de letudnánk... vagy beszereznénk a szabad piac azon részéről ami szabad. vagy fekete szürke. (irán mennyi ideje reptet) ha ennyire benne lennénk egy gépbe nem kellene félni nem tudnának lekapcsolni minket az alkatrészről... pláne ha az egy elterjedt alapváltozat Xedik futása. hajtómű esetén több gyártóval. akár áthajtóművezési opcióval.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
az alap és korea segítségével röhögve hisz lessz szerintem vagy 3 féle hajtóművel repülő változat.
A DSI ezért is nem lényeg nekik egyenlőre. nem azért mert ne tudnának DSI t épiteni a gépekbe a koreaiak. olyan számítási kapacitással minmt ami nekik van.
az a gép alapból átépíthetőre készült. olyan a tervezése. (ez valódi 5 gen) képesség. esetleg 6?
a legozható sárkány és elektronika stb. a nagy foku rendszerkompatibilitásnak köszönhetően.

szerintem ez a valódi szintlépés. jó nem mi ugorjuk de léphetünk mi is.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
pl bizonyos típusú hajtóműnél az alap szerkezet más tipusú szívószatornát kap ami egy komplett egység. ként cserélhető a hajtóművel és a levegő vezérlő rendszerrel ami compjuterizált tehát programot vált. ugy kell megtevezni hogy a főelemek közötti résben legyen hely kisebb eszkoözöknek (akuk kábelvezetékek szerelőcsatornák stb) és akkor nem gont a főelem csere szívócsatorna és nem gond az integrált elem cseréje se méret eltérés kapcsán.
aerodinamikai összetevők meg senkit nem érdekelnek súlypont kapcsán instabil lessz a gép aztán csokolom. a gép korigálja.
eggyes manőverekbe jobb lessz míg másokba gyengébb kb annyi. de valamilyen manőverre biztos jó lessz. aztán azt a manővert kell vele erőltetni ha úgy van.
amibe jó épp a gép. ezt kell tudnia lehetőleg a gépnek de a pilotának mindenképp. milyen beálításnál milyen manőver a kedvező milyen fegyverzet mellett
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
ha tudja adott terhelésnél melyik a lgkönnyebb manőver a gépének azt kihasználva még nyerhet is de lelépni letud mindenképp ahhoz csak zuhanni kell.
ahhoz egyébként jó a súly ha van csak a végpontba el kell lőni. aztán kilő a gép ált egy jó manőverbe mint a parittya. (hajító hatás)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
láttam én a grafikonokat mit csinálnak. ám
kb bombáz aztán pucól (kiló) eldobja magát ) csak néha nem bomba van nálluk hanem póttartály meg rakéta. (de a rakétától általába megszabadulnak zuhanás elött) jóbb a légellenállása és ő nem menekült csak elfogyott a lőszere.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
az ellen meg úgyis bepánikol ha indítanak rá azt ő nem tudja biztosan befogták e vagy sem. csak feltételezheti.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Különben a Gripen üzlet a dél afrikaiakkal nézhetne úgy ki, hogy mi elhozzák az összes Gripen és helyette ugyan annyi Alcat le gyártunk nekik. Ez egy win win üzlet lenne.
Minek vinnének ALCA-t amikor van Hawk nekik. Egyszerre vettéka Griffekkel. Éppen ez volt a koncepció. A Dél-Afrikai Gripenek nem tudom milyen műszaki állapotban vannak, mivel saját maguk üzemeltették kérdés, hogy milyen frissítések stb. mentek rájuk, ráadásul egyedi átépítések vannak a saját változatukhoz a ritka repülőtérhálózat miatt. Nem hiszem egyébként, hogy eladnák Őket.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
M

molnibalage

Guest
Kvázi egy repüllőgép összeszerelde kellene pl miskolcra (mind1hova)
a koreai alapgép sárkányelemei és bizonyos főrendszerei.
a többi főelem jöhetne törökországból cseh országból magyar összeszerelő/edolgozó üzemből beszálítótól üszemből...
a harci elektronia a piacrol összeszedhető és magyarországon integrálható a nemzeközi és a török meg törökországban is amit jónak látnak integrálnak maguknak...
a mienk lehetne egy kisebb üzem ami kis mennyiségű összeszerelésre és kisebb részben karbantartásra pótalkatrész öszszeszerelésre pót főelem összeszerellésre épülne... civilbe beszállítással súlypontozhatóan....

nekünk végülis csak azt kellene gyártanunk amit megtudunk oldani az AV vel és a civil piaccal közösen...
burkolati elemek kiselektronika részegység gyártás összeszerelés. bizonyos mechanikai elemekbe beszállítás ami összeszerelését végezhetnék a csehek ugyis értenek a mechanikához... mi alapanyagot szállítanánk neki a páncéllemez kis kohoiba más spéci anyag is készülhet...

elektronikák integrációja összeszerelése hazánba repüllőgépek egyrészének hazai összeszerelése nagyjavítása...

kisebb elektronika gyártása lámpák antennék stb...

a pilotafüllke magyar cseh közös alapon mehetne kialakításra akár török kijelzőkkel rendzserekkel....vagy koreaival pénztárca kérddése....

szárny elemek profilok kormány szárnyak mehet itthon specko fém anyag olvaasztással kompozitokkal... a csehektől elhozható a tudás egy része...

elektronika van magyarországon szabad programozó kapacitás van koreai nagy segítség és török olcsó programozó...

harc és repülés elektronikába van 1001 kinálatba. inzegrációjukba segít a gyártó a nagy verseny miatt.
Nem tudom mit szedsz, de erős lehet.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Minek vinnének ALCA-t amikor van Hawk nekik. Egyszerre vettéka Griffekkel. Éppen ez volt a koncepció. A Dél-Afrikai Gripenek nem tudom milyen műszaki állapotban vannak, mivel saját maguk üzemeltették kérdés, hogy milyen frissítések stb. mentek rájuk, ráadásul egyedi átépítések vannak a saját változatukhoz a ritka repülőtérhálózat miatt. Nem hiszem egyébként, hogy eladnák Őket.
A Hawk-ok is a földön vannak. Azok üzemeltetésére sincs pénzük.
A Dél Afrikai Gripeneket csak egy kb. 1 éves időintervallumban próbálták meg üzemeltetni, de nagyon nem ment. Aztán visszatértek a SAAB szerviz szerződéshez, ami tavaly novemberben lejárt. Azóta - 2 hónapja - állnak a gépek.
Tehát egészen tavaly novemberig a Saab felügyelete alatt voltak a gépek. Valószínűleg ők eléggé képben vannak. Mivel itthon is a SAAB supportját kapnák, így nem érdeke a SAAB-nak ránk sózni olyan gépeket, amikkel később nekik kellene szívniuk. De gondolom, azért a hazai maintenance team is tudna róluk egy gyorsjelentést írni, ha szóba kerülne, hogy megkínáljuk őket egy ajánlattal .
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Ezt meséltem már vagy két hete. Alárírás előtt fujták le a Kecskemétei repülőnapon, mert jött egy SAAB ajánlat is. Utána viszont egyik beszerzésre sem került sor.
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: fishbed and krisss

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Én régebben is mondtam, hogy az AV-nek eleve nincs értelme, ha nem ad helyet az új vadászgépeink gyártásának. Én odáig nem mennék el, hogy egy repülőgyár külhoni tulajdonlása hogyan vezet el a magyar textilipar újbóli fellendüléséhez...

Viszont @Szittya elmélete tetszik arról, hogy ne ragaszkodjunk a svédekhez, hanem nyitott szemmel járjunk a világban! Viszont lenne pár kérdésem.
Van olyan 6. gen fejlesztés az USA-n kívül, ahol a fejlesztő ország nem vásárolt be magának idegen országból 5. generációs gépet? Angolok és olaszok F-35-öt vásároltak. Törökök szóba kerültek orosz 5. gen gépek vásárlásánál. Elvileg a franciák és a németek azok, akik inkább megvárják Európa biztonságos részén 2040-et... 2050-et és majd akkor lesz valami lopkodó gépük. Ha nem kapja meg az orosz technikát Erdogan, akkor az azért van, mert megkapja az új F-16-osait. Komoly aggályok merülnek fel, hogy 2050-ig lesz-e itt bármilyen európai választható típus.

A másik kérdésem, hogy valakinek van-e adata arról, hogy Flygsystem2020 néven a svédek hány hajtóművel terveznek? A többi elvileg két hajtóműves, nagy teljesítményű gép. Viszont a Gripen üzemeltetők kivétel nélkül egy motoros, multifunkciós könnyű vadászbombázóban érdekeltek. Ha ők megcsinálnák a Tempest könnyített változatát könnyű karbantartással, azt önmagában tudnák teríteni. Mindig is ebben utaztak. Esetleg @kelepisti tudsz erről valamit?

Harmadik kérdésem, hogy 2013-ban Erdogan Svédországban járt. Kötöttek valami megállapodást, hogy a Saab segít a török TAI gépek fejlesztésében. @Vlad esetleg meg tudod nekem mondani, hogy ez a kapcsolat el lett-e meszelve az ezt követő politikai nyomás következtében? Ez még az előtt volt, hogy felvették volna a skandinávokat a Tempest programba.

Viszont abban biztos vagyok, hogy ha bevásároltuk magunkat a cseh repülőgépiparba, akkor Prága nélkül nem fogunk dönteni. A jó hír az, hogy két század F-35-ösre aligha lesz pénzük IFV, meg MBT, meg helikopter vásárlás mellett. De például egy török programba való belépést velük nehezebb lenne lenyeletni. Pedig a nagy szelet azért járna bármelyik programból, ha azt tudnánk mondani, hogy kettőnknek 4 század kell majd, nem egy országnak 2 század.
Szittya a tótokat is ide hozta, de elképzelni nem tudom, hogy nekik a most beszerzett F16 Viperek után az elkövetkezendő 30 évben szükségük lenne új vadászokra. Viszont nem feltétlenül van szükségünk a világ minden tájára terítésre, a Saab eddig is fennmaradt és Brazília önmagában egy óriási felvevő piac.
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 918
7 294
113
Én régebben is mondtam, hogy az AV-nek eleve nincs értelme, ha nem ad helyet az új vadászgépeink gyártásának. Én odáig nem mennék el, hogy egy repülőgyár külhoni tulajdonlása hogyan vezet el a magyar textilipar újbóli fellendüléséhez...

Viszont @Szittya elmélete tetszik arról, hogy ne ragaszkodjunk a svédekhez, hanem nyitott szemmel járjunk a világban! Viszont lenne pár kérdésem.
Van olyan 6. gen fejlesztés az USA-n kívül, ahol a fejlesztő ország nem vásárolt be magának idegen országból 5. generációs gépet? Angolok és olaszok F-35-öt vásároltak. Törökök szóba kerültek orosz 5. gen gépek vásárlásánál. Elvileg a franciák és a németek azok, akik inkább megvárják Európa biztonságos részén 2040-et... 2050-et és majd akkor lesz valami lopkodó gépük. Ha nem kapja meg az orosz technikát Erdogan, akkor az azért van, mert megkapja az új F-16-osait. Komoly aggályok merülnek fel, hogy 2050-ig lesz-e itt bármilyen európai választható típus.

A másik kérdésem, hogy valakinek van-e adata arról, hogy Flygsystem2020 néven a svédek hány hajtóművel terveznek? A többi elvileg két hajtóműves, nagy teljesítményű gép. Viszont a Gripen üzemeltetők kivétel nélkül egy motoros, multifunkciós könnyű vadászbombázóban érdekeltek. Ha ők megcsinálnák a Tempest könnyített változatát könnyű karbantartással, azt önmagában tudnák teríteni. Mindig is ebben utaztak. Esetleg @kelepisti tudsz erről valamit?

Harmadik kérdésem, hogy 2013-ban Erdogan Svédországban járt. Kötöttek valami megállapodást, hogy a Saab segít a török TAI gépek fejlesztésében. @Vlad esetleg meg tudod nekem mondani, hogy ez a kapcsolat el lett-e meszelve az ezt követő politikai nyomás következtében? Ez még az előtt volt, hogy felvették volna a skandinávokat a Tempest programba.

Viszont abban biztos vagyok, hogy ha bevásároltuk magunkat a cseh repülőgépiparba, akkor Prága nélkül nem fogunk dönteni. A jó hír az, hogy két század F-35-ösre aligha lesz pénzük IFV, meg MBT, meg helikopter vásárlás mellett. De például egy török programba való belépést velük nehezebb lenne lenyeletni. Pedig a nagy szelet azért járna bármelyik programból, ha azt tudnánk mondani, hogy kettőnknek 4 század kell majd, nem egy országnak 2 század.
Szittya a tótokat is ide hozta, de elképzelni nem tudom, hogy nekik a most beszerzett F16 Viperek után az elkövetkezendő 30 évben szükségük lenne új vadászokra. Viszont nem feltétlenül van szükségünk a világ minden tájára terítésre, a Saab eddig is fennmaradt és Brazília önmagában egy óriási felvevő piac.
A TAI és a Saab együttműködése magában foglalta az első fázis tervezési támogatását. Ez a szakasz 2015-ben ért véget. Ezután a BAE-ben dolgoztak a következő szakaszon. Nincs konfliktus.