Én régebben is mondtam, hogy az AV-nek eleve nincs értelme, ha nem ad helyet az új vadászgépeink gyártásának. Én odáig nem mennék el, hogy egy repülőgyár külhoni tulajdonlása hogyan vezet el a magyar textilipar újbóli fellendüléséhez...
Viszont
@Szittya elmélete tetszik arról, hogy ne ragaszkodjunk a svédekhez, hanem nyitott szemmel járjunk a világban! Viszont lenne pár kérdésem.
Van olyan 6. gen fejlesztés az USA-n kívül, ahol a fejlesztő ország nem vásárolt be magának
idegen országból 5. generációs gépet? Angolok és olaszok F-35-öt vásároltak. Törökök szóba kerültek orosz 5. gen gépek vásárlásánál. Elvileg a franciák és a németek azok, akik inkább megvárják Európa biztonságos részén 2040-et... 2050-et és majd akkor lesz valami lopkodó gépük. Ha nem kapja meg az orosz technikát Erdogan, akkor az azért van, mert megkapja az új F-16-osait. Komoly aggályok merülnek fel, hogy 2050-ig lesz-e itt bármilyen európai választható típus.
A másik kérdésem, hogy valakinek van-e adata arról, hogy Flygsystem2020 néven a svédek hány hajtóművel terveznek? A többi elvileg két hajtóműves, nagy teljesítményű gép. Viszont a Gripen üzemeltetők kivétel nélkül egy motoros, multifunkciós könnyű vadászbombázóban érdekeltek. Ha ők megcsinálnák a Tempest könnyített változatát könnyű karbantartással, azt önmagában tudnák teríteni. Mindig is ebben utaztak. Esetleg
@kelepisti tudsz erről valamit?
Harmadik kérdésem, hogy 2013-ban Erdogan Svédországban járt. Kötöttek valami megállapodást, hogy a Saab segít a török TAI gépek fejlesztésében.
@Vlad esetleg meg tudod nekem mondani, hogy ez a kapcsolat el lett-e meszelve az ezt követő politikai nyomás következtében? Ez még az előtt volt, hogy felvették volna a skandinávokat a Tempest programba.
Viszont abban biztos vagyok, hogy ha bevásároltuk magunkat a cseh repülőgépiparba, akkor Prága nélkül nem fogunk dönteni. A jó hír az, hogy két század F-35-ösre aligha lesz pénzük IFV, meg MBT, meg helikopter vásárlás mellett. De például egy török programba való belépést velük nehezebb lenne lenyeletni. Pedig a nagy szelet azért járna bármelyik programból, ha azt tudnánk mondani, hogy kettőnknek 4 század kell majd, nem egy országnak 2 század.
Szittya a tótokat is ide hozta, de elképzelni nem tudom, hogy nekik a most beszerzett F16 Viperek után az elkövetkezendő 30 évben szükségük lenne új vadászokra. Viszont nem feltétlenül van szükségünk a világ minden tájára terítésre, a Saab eddig is fennmaradt és Brazília önmagában egy óriási felvevő piac.