.
.
Az önallosag szerintem sem muködik, mar kis autogyarak szintjen sem. Az AV is vagy betagozodik valami partnerhez, vagy gyorsan eltunik a sullyesztöben. En a helyukben megprobalnek a Dassault / Thales iranyaban nyitni, nekik nincs sajat gyakorlogep erdekeltseguk, viszont a vadaszgepeik jol fogynak, es ha Europaban van valakinek eselye, hogy a következö generacioban is ott lehet, azok szerintem ök. Azaz az L-159-et felszerelni a Thales elektronikaval, cockpittel, fegyverzettel, es igy tenni egy probat a franciakkal közösen.
Mas europai gyarto nagyon nincs, a Saab a Boeinggel mar elkötelezödött gyakorlogeppel, az olaszok több sajat gyakorlogeppel is erdekeltek, mas konkret gyarto meg nincs. Amerikai uzlet kizart, nekik vannak sajat gepeik, Azsia öneröböl remenytelen.
.
Szoval en egy Dassault /Thales egyuttmuködesu uj L-159-et gondolnek, a mostani L-39NG-t mint katonai projektet pedig teljesen feladnam, helyette az L-39NG "latszatkatonai", valojaban celzottan polgari verziojat csinalnam meg amerikai gazdag hobby pilotaknak, ugyis ök mar most is az L-39 talan legnagyobb uzemeltetöi.