[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 084
9 023
113
Minek kéne a SAAB-nak egy Aero, amikor nagyságrendekkel jobb gyakorló gépet készítettek a Boeinggel? A svéd is rendszeresíteni fogja. A francia irány inkább okos megoldás, utolsó gyakorlógépüket az oroszokkal készítették MiG-AT néven.
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Minek kéne a SAAB-nak egy Aero, amikor nagyságrendekkel jobb gyakorló gépet készítettek a Boeinggel? A svéd is rendszeresíteni fogja. A francia irány inkább okos megoldás, utolsó gyakorlógépüket az oroszokkal készítették MiG-AT néven.
Eltévedtél. A MIG az olaszokkal volt készülőben, nem a frankokkal.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 641
113
Ezt érdemes elolvasni, hova mennyit szeretnének eladni, hogy állnak a tárgyalások.

Nah, úgy néz ki idén vesz 4db L39-NG-t a pardubicei kiképzési központ, plusz 4 továbbít opcionálisan.

Emellett van a 12 db vietnami megrendelés.

L-159 korszerűsítés. Az amcsi motort akarják kiváltani ukránnal, de ez a terv halódik.

Ezt a részt viszont nem értem.
@Anti ,@PavolR leforditjátok??

Prvním zákazníkem L-39NG se stal Vietnam, který si koupil dvanáct strojů. Kolik dalších byste chtěli v nejbližší budoucnosti prodat?

Řádově by se jednalo o vyšší desítky.

V čem spatřujete hlavní konkurenční výhodu nového letounu?

Jedna z výhod spočívá v tom, že slouží k výcviku pilotů nadzvukových strojů. Moderní koncepce letounu zároveň odpovídá požadavkům náročných uživatelů ze západní Evropy nebo Spojených států, mimochodem jeden původní stroj L-39 Albatros vlastní i podnikatel Elon Musk. Hlavní předností L-39NG tedy je, že může být přizpůsoben jak východním, tak západním trhům. Ve srovnatelné kategorii cvičného letounu jsou pro nás hlavní konkurencí italské stroje M-345.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nah, úgy néz ki idén vesz 4db L39-NG-t a pardubicei kiképzési központ, plusz 4 továbbít opcionálisan.

Emellett van a 12 db vietnami megrendelés.

L-159 korszerűsítés. Az amcsi motort akarják kiváltani ukránnal, de ez a terv halódik.

Ezt a részt viszont nem értem.
@Anti ,@PavolR leforditjátok??

Prvním zákazníkem L-39NG se stal Vietnam, který si koupil dvanáct strojů. Kolik dalších byste chtěli v nejbližší budoucnosti prodat?

Řádově by se jednalo o vyšší desítky.

V čem spatřujete hlavní konkurenční výhodu nového letounu?

Jedna z výhod spočívá v tom, že slouží k výcviku pilotů nadzvukových strojů. Moderní koncepce letounu zároveň odpovídá požadavkům náročných uživatelů ze západní Evropy nebo Spojených států, mimochodem jeden původní stroj L-39 Albatros vlastní i podnikatel Elon Musk. Hlavní předností L-39NG tedy je, že může být přizpůsoben jak východním, tak západním trhům. Ve srovnatelné kategorii cvičného letounu jsou pro nás hlavní konkurencí italské stroje M-345.
Nem angolra fordítasz?
Pedig eléggé érthető:
The first customer of the L-39NG was Vietnam, which bought twelve machines. How many more would you like to sell in the near future?

It would be in the order of higher tens.

What do you see as the main competitive advantage of the new aircraft?

One of the advantages is that it is used to train pilots of supersonic machines. The modern concept of the aircraft also meets the requirements of demanding users from Western Europe or the United States, by the way, one original L-39 Albatross machine is also owned by businessman Elon Musk. The main advantage of the L-39NG is that it can be adapted to both eastern and western markets. In the comparable category of training aircraft, the main competitors for us are the Italian M-345 machines.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 641
113
Nem angolra fordítasz?
Pedig eléggé érthető:
The first customer of the L-39NG was Vietnam, which bought twelve machines. How many more would you like to sell in the near future?

It would be in the order of higher tens.

What do you see as the main competitive advantage of the new aircraft?

One of the advantages is that it is used to train pilots of supersonic machines. The modern concept of the aircraft also meets the requirements of demanding users from Western Europe or the United States, by the way, one original L-39 Albatross machine is also owned by businessman Elon Musk. The main advantage of the L-39NG is that it can be adapted to both eastern and western markets. In the comparable category of training aircraft, the main competitors for us are the Italian M-345 machines.
Úgy túl könnyű. :D
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Nah, úgy néz ki idén vesz 4db L39-NG-t a pardubicei kiképzési központ, plusz 4 továbbít opcionálisan.

Emellett van a 12 db vietnami megrendelés.

L-159 korszerűsítés. Az amcsi motort akarják kiváltani ukránnal, de ez a terv halódik.

Ezt a részt viszont nem értem.
@Anti ,@PavolR leforditjátok??

Prvním zákazníkem L-39NG se stal Vietnam, který si koupil dvanáct strojů. Kolik dalších byste chtěli v nejbližší budoucnosti prodat?

Řádově by se jednalo o vyšší desítky.

V čem spatřujete hlavní konkurenční výhodu nového letounu?

Jedna z výhod spočívá v tom, že slouží k výcviku pilotů nadzvukových strojů. Moderní koncepce letounu zároveň odpovídá požadavkům náročných uživatelů ze západní Evropy nebo Spojených států, mimochodem jeden původní stroj L-39 Albatros vlastní i podnikatel Elon Musk. Hlavní předností L-39NG tedy je, že může být přizpůsoben jak východním, tak západním trhům. Ve srovnatelné kategorii cvičného letounu jsou pro nás hlavní konkurencí italské stroje M-345.
Mit pontosan nem ertesz?
A vietnami gépeken kívul még tobb tíz (vagy mondhatnánk akár tobb tucat) L-39NGt szeretnének eladni a kozeljovoben, mikozben a konkurenciához képest abban lássak az elonyuket, hogy a gépukkel mint nyugati, úgy keleti vevok igényeihez tudnak alkalmazkodni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 068
80 870
113
"Aero was visited by the delegation of Austrian Chamber of Commerce WKO and representatives of the aviation and military companies. Main topic was the potential cooperation on pilot's training system and new technologies."

FNk0F03XsAE-C0t
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 009
113
Afganisztánban (88 előtt) valamit buheráltak a hajtóműnél (hajtóműben) hogy ha STINGER találatot kap valameddig még tudjon repülni. Gondolom ez a fejlesztés megmaradt. De mondja meg a tutit ALLESMOR OBRANNA!

Jut eszembe @Allesmor Obranna szokatlanul régóta nem jelentkezett.

Szerintem "behívták"/visszatért a "szakmájába"*, a helyzetre való tekintettel!

Remélem a napokban éppen a Motor Szics mérnökeit vizsgáztatja, hogy az L-39NG II. új, hazai gyártású hajtóművét "összedobják-e" egy EU-s életpálya-modellért(...családostul :oops: ) !!!


Asszem' a Pestvidéki Gépgyárban --PG: a Magyar Néphadsereg rep-gép és helikopter karbantartó és szerviz részlege, röviden-- dolgozott a hajtóművek területén!
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 641
113
Stratégia

Az Aero továbbra is három fontos pillérre épül – az MRO-ra, a szabadalmaztatott termékekre és az Aerostructure-ra. Ezek közül az első a mi projektünk a kiképzőrepülőgépről. Az L-39NG gyártása jelenleg folyik első vásárlónk számára, és folyamatban vannak a tárgyalások, amelyek remélhetőleg hamarosan a sikeres aláíráshoz vezetnek. A második pillér az MRO (karbantartás, javítás, nagyjavítás). Jelenleg sok általános felújítás folyik a külföldi ügyfelek és a cseh légierő számára is. Ennek szerves része a repülőgép karbantartása közvetlenül az ügyfél országában, valamint a pilóták és a földi személyzet képzése. Az utolsó, de nem utolsósorban fontos pillér az Aerostructures programok. Tavaly tanúi lehettünk az Airbus A220 rögzített élvonalának beszerzési rendeléseinek növekedésének. A C-390-es program is folytatja a gyártást, és az Aero az Embraer egyik legfontosabb beszállítója szerepét tölti be a következő részekkel – hátsó törzs, rakodó rámpa, rögzített elülső él, ajtók stb. Sikeresen üzemeltetjük az Airbus A320-at program, amely a személyszállító változatot teherszállító változattá alakítja át, és továbbra is folytatjuk a C-27J Spartan központi szárnydobozának gyártását.