[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Ne feledjük el, hogy hajszál híja, hogy bejelentették egyszer már kecskeméti repnapon az L-159 vásárlást és a dongók reaktiválását, de az utolsó pillanatban a SAAB azt mondta ennyiért Ők is szállítanak néhány Grippent. Aztán nem lett belőle semmi. Pedig ott volt a lefedésben az ALCA, volt közös ALCA, L-39, L-29 kötelék. Az L-29-re magyar felségjelet is raktak stb..
Nem inkább a hitelválság és az IMF kölcsön kaszálta el és amit írsz csak a fedősztori volt?
 
Reptetés nélkül csak szimulátorba hogy lehet valósan értékelni?
a honvédségnél nem az van mint civilben.
hogy pilota pilóta az ügyesebb jobb utasszállítót a rossszabb csak egy teherszállítóvá alakított utasszállítot vezet.
a honvédségnek kell vadász kel teherszállító kell utas szállító pilóta. plussz kiképzők. van lehetőség szellektálni hát szelektálni kell.
ki mire mehet. csak a legjobbakból lehessen vadászpilóta és ne az legyen mert arra jelentkezett és szimulátorban elég ügyes.
 
A fiataloknak nem árt a kaland. egy kis lökhajtásossal való repkedés felketi a versenyt a vadászok iránt.
had versenyezennek a pilotajelöltek.
katonákat kell képezni elsősorban nem cégespilótát...

kezdtek korosodni :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Aktív pilóták! Ki mit választana egy sugárhajtású kiképzőgépes repülés után ha most lenne 20. (vadász akarna lenni vagy airbus pilóta mert az jól keres és a stuardesek?) az ember egyből őúgy lessz vele hogy ráérek civil repülni és stuardesekkel hetyegni 7-8 év múlva is...
 
abból nem lessz generációt bejáró hír hogy évi 3-5 ember kimehet kanadába.
de ha lerepül évi 30-40 növendék pár órát kis lökhajtásosonn annak lessz híre.
nem a kiválasztottak privilégiuma kell hanem a vagányak dolgának. lennie. a felsőbb kategória meg a rátermetteké
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
beszarás hogy 4-6-8 kiképzőgépecskén megy a sírás. mennyi ilyen repült 30-40 éve?
vólt pilóta hiány? pedig a civil repülés nem sok lehetőséget kínált a seregen kívül...
a piloták repülni akartak és a fiatalok repülhettek is. élvezték is tetszett nekik. jó hogy vadászpilóta akart lenni a többség.
jóhogy most a pénz motiválja őket amikor csak szimulátorba repked meg kisgépen... (nincs kaland élmény ami ösztönözné)
ti is vóltatok fiatalok... Annyi hogy talán ennyi idősen már tisztábban látjátok az akkori jelent...
NEM LEHET ÚGY PILÓTÁT KÉPEZNI HOGY JÁTSZIK EGY SZÁMITÓGÉPEN... vadász pilótát biztos nem.
 
elképzelem ahogy valakit bezavarnak a szülök hogy szimulátorozol az anyád uristenit hogy pilóta lehess ha felnőlsz...

a szimulátor nem adja meg a versengés szellemét (csak egy videojáték szinten.) de egy kis lökhajtásos beinditja a versenyszellemet.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
akik lesznek olyan szerencsések hogy látják a kiképző repüléseket és a kisebb manővereket ezekkel a gépekkel mert (pl a közelbe laknak.) és gyerekként nézi napi vagy heti szinten biztos hogy egy jelentős részük pilóta szeretne lenni ha felnő....
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
egy aerobata csapat akár ilyen kis gépekkel mittudom én 8-10 város légrterébe gyakorolva??? olya távólságba ahol még jól láthatók de a zaj nem zavaró. vagy átrepülések kis magasságon...

tudjátok mik ezek? :)

ha a saját mélmény túl rég lenne.
gondoljatpok a gyerekeitek hasonló élményeire... már csak látni is élmény :) nem hogy repülni...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
beszarás hogy 4-6-8 kiképzőgépecskén megy a sírás. mennyi ilyen repült 30-40 éve?
vólt pilóta hiány? pedig a civil repülés nem sok lehetőséget kínált a seregen kívül...
a piloták repülni akartak és a fiatalok repülhettek is. élvezték is tetszett nekik. jó hogy vadászpilóta akart lenni a többség.
jóhogy most a pénz motiválja őket amikor csak szimulátorba repked meg kisgépen... (nincs kaland élmény ami ösztönözné)
ti is vóltatok fiatalok... Annyi hogy talán ennyi idősen már tisztábban látjátok az akkori jelent...
NEM LEHET ÚGY PILÓTÁT KÉPEZNI HOGY JÁTSZIK EGY SZÁMITÓGÉPEN... vadász pilótát biztos nem.
Uh szittya kérlek fejezd abba.
 
Uh szittya kérlek fejezd abba.
abból nem lessz légierő ha nincs ami vagánnyá tenné...
kell hogy az emberek lássák repülni a gépeket. kis magasságba és ehhez nem kell feltétlen gripen... kell hogy lássanak manővert. hogy aztmondja tyű haa és nem csak a repnapon... régen is megvóltak a lakosságnak ugynevezett bemutató repülései.
vagy a friss vadászpilóta a települése felett áthúzott. (hogy eldicsekedje otthon hogy ő volt az akkor...)
ezekre az élményekre nem szabad sajnálni a pénzt... a honvédség az állam ennyire nem csóró.
és ez reprezentatív és nem azt fogja mondani aki látja hogy ez csak egy rottyos NG... hanem OOTT A VADÁSZGÉP. katonai gép. stb
az átlag civil nem fegyverteknikai szakértő.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ha úgyis kiképzőgépnek vennénk, nem lehetne, hogy nyugati mintára megveszi egy nemzeti magánvállalat, és a honvédség repült órát bérel tőlük? Annyi nyugdíjas vadászpilóta csak van, hogy össze lehetne szedni egy kiképzőcsapatot. A jogi háttér megteremthető hozzá, ha az lenne az akadály. :cool:
.
.
Ezen sokat ne aggódj, nem tűnt fel, hogy pontosan ez a NER lényege? "Nemzeti" magánvállalatok megkapják a nagy állami megrendeléseket, jó nagy túlárazással persze, viszont atombiztosan lepapirozva, készülve egy majdani elszámoltatásra. Semmit se fognak tudni elszámolni rajtuk, Lölőék és társaik könyvelése olyan atombiztos lehet, hogy azon 100 ügyved se fog fogást találni. A túlárazás tényét meg nem lehet BTK-val megfogni, szerintük ez volt a piaci ár, pont. Azután a NER cégek egymás közt ilyen-olyan szerződésekkel, tanácsadásokkal, hasonlókkal szétosztják a bevételt.
 
abból nem lessz légierő ha nincs ami vagánnyá tenné...
kell hogy az emberek lássák repülni a gépeket. kis magasságba és ehhez nem kell feltétlen gripen... kell hogy lássanak manővert. hogy aztmondja tyű haa és nem csak a repnapon... régen is megvóltak a lakosságnak ugynevezett bemutató repülései.
vagy a friss vadászpilóta a települése felett áthúzott. (hogy eldicsekedje otthon hogy ő volt az akkor...)
ezekre az élményekre nem szabad sajnálni a pénzt... a honvédség az állam ennyire nem csóró.
és ez reprezentatív és nem azt fogja mondani aki látja hogy ez csak egy rottyos NG... hanem OOTT A VADÁSZGÉP. katonai gép. stb
az átlag civil nem fegyverteknikai szakértő.

Volt már ilyen, hogy a helyi Tom Cruise hazarepült menőzni, aztán szépen beleállt a földbe, még jó, hogy nem a városra esett... 2008, Fehérgyarmat.
 
Nem inkább a hitelválság és az IMF kölcsön kaszálta el és amit írsz csak a fedősztori volt?
Szerintem érdemes megkérdezni a Zlin üzletnél is "közvetítgető" Takács Miklóst (Aerotechnika).. (AEROTECHNIKA M & T BUDAPEST REPÜLÉSTECHNIKAI SZOLGÁLTATÓ ZÁRTKÖRŰEN MŰKÖDŐ RÉSZVÉNYTÁRSASÁG).. Nos Ők adták még sapkákat mindenféle promodolgokat is készítettek a nagy eseményre.. (nekem még megvan a sapka).. Tényleg elő volt készítve az aláírásra a történet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A mai Airbus és Boeing repülőgépekre a repülőgépvezetők (most COVID előtti dolgokat írok), azért mentek arra a pályára, még vitorla előképzettség nélkül is, mert jól kerestek. Eleve eléggé magas költségek miatt, vagy kölcsönből, vagy apuci pici fiai. Akinek nem volt pénze az nehezen tudta, tudja megfinanszírozni a teljes képzést. Mivel a mai közforgalmi repülésnél kvázi manuál vezetsz 5-10 percet repülőgépet, mert a többit a robot vezet, és gyakorlatilag "csak" ellenőrzöl nem kellett valós pilóta tudás, hogy seggeddel érezd a repülést. Nos épp akkor van baj, ha nem müködik valami és a manuál nem tesz róla említést, mert hiányzik a tényleges pilótareflex, csak bőszen lapozod, mit kéne csinálni. Ezt nem Én mondom, mert nem vagyok pilóta, hanem igazi magyar szaktekintélyek. Nos a katonai alkalmazás során pédául az A319-nél a magyar hajózók nagy részben manuál vezetik a gépet, mert ez a seregben az előírás. Szóval ezért nem kell nekik sugárhajtású egyhajtóműves képzés, mert a polgári pilótáknál sem ez vezet valakit pályára. Katonáknák persze igen, de aki L-39-el stb. repült a harci pilóta akar lenni, nem pedig utasszállító :)
 
  • Dühítő
Reactions: Törölt tag 1586
A mai Airbus és Boeing repülőgépekre a repülőgépvezetők (most COVID előtti dolgokat írok), azért mentek arra a pályára, még vitorla előképzettség nélkül is, mert jól kerestek. Eleve eléggé magas költségek miatt, vagy kölcsönből, vagy apuci pici fiai. Akinek nem volt pénze az nehezen tudta, tudja megfinanszírozni a teljes képzést. Mivel a mai közforgalmi repülésnél kvázi manuál vezetsz 5-10 percet repülőgépet, mert a többit a robot vezet, és gyakorlatilag "csak" ellenőrzöl nem kellett valós pilóta tudás, hogy seggeddel érezd a repülést. Nos épp akkor van baj, ha nem müködik valami és a manuál nem tesz róla említést, mert hiányzik a tényleges pilótareflex, csak bőszen lapozod, mit kéne csinálni. Ezt nem Én mondom, mert nem vagyok pilóta, hanem igazi magyar szaktekintélyek. Nos a katonai alkalmazás során pédául az A319-nél a magyar hajózók nagy részben manuál vezetik a gépet, mert ez a seregben az előírás. Szóval ezért nem kell nekik sugárhajtású egyhajtóműves képzés, mert a polgári pilótáknál sem ez vezet valakit pályára. Katonáknák persze igen, de aki L-39-el stb. repült a harci pilóta akar lenni, nem pedig utasszállító :)
Az eddigi összes hozzászólásod közül ez volt az egyik mélypont...:confused:
 
.
.
Ezen sokat ne aggódj, nem tűnt fel, hogy pontosan ez a NER lényege? "Nemzeti" magánvállalatok megkapják a nagy állami megrendeléseket, jó nagy túlárazással persze, viszont atombiztosan lepapirozva, készülve egy majdani elszámoltatásra. Semmit se fognak tudni elszámolni rajtuk, Lölőék és társaik könyvelése olyan atombiztos lehet, hogy azon 100 ügyved se fog fogást találni. A túlárazás tényét meg nem lehet BTK-val megfogni, szerintük ez volt a piaci ár, pont. Azután a NER cégek egymás közt ilyen-olyan szerződésekkel, tanácsadásokkal, hasonlókkal szétosztják a bevételt.
Én pusztán praktikus okokból gondoltam erre a megoldásra. A beszerzés, fenntartás nem a honvédelmi költségvetést terhelné, jutna pénz más fontos dologra. Még a lízingnél is olcsóbb lehet éves szinten. Van bank, ami megfinanszírozhatja a "civil" beszerzést. Amennyiben változik a kiképzés menetének struktúrája, nem viszi tovább a tehetetlenség a megvásárolt technika használatát ("Ha már megvettük, használjuk, akkor is, ha korszerűtlen/alkalmatlan a megváltozott követelmények teljesítésére"). Benne lenne a befektető kockázata, mint egy tisztességes üzletben. Ez esetleg a szolgáltatás színvonalának magasan tartását is szolgálná.
 
Az eddigi összes hozzászólásod közül ez volt az egyik mélypont...:confused:
Amint írtam a hozzászólásban, ezt nem Én mondtam, hanem két a repüléssel igen magas piedesztán lévő úriember. Név nélkül az egyik kiváló műrepülő, és közforgalmi repülőgépen kapitány, a másik a honvédség légi haderőnemnél van magas beosztásban...
Tehát Nem az én véleménye, de egyébént egyetértek vele.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Amint írtam a hozzászólásban, ezt nem Én mondtam, hanem két a repüléssel igen magas piedesztán lévő úriember. Név nélkül az egyik kiváló műrepülő, és közforgalmi repülőgépen kapitány, a másik a honvédség légi haderőnemnél van magas beosztásban...
Tehát Nem az én véleménye, de egyébént egyetértek vele.
Nem, nem...ezt te írtad akkor is ha hallottál valamit valakitől...

Mindenesetre a hozzászólásodban kivállóan sikerült vegyítened a sikertelen kisemberek irígy fröcsögését a szimpla tárgyi tévedésekkel.
Csak hogy értsd miért ...magam is pilóta családból származom és jelenleg is kisgépes oktató vagyok.
Amúgy ismerôs a helyzet...pályám során számos hozzád hasonló tehetségtelen embert kellett eltanácsolnom, akik utána természetesen képtelenek voltak belátni hogy a probléma bennük van nem pedig a rendszerben.