[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 066
130 068
113
Akkor csak akarsz valamit építeni.
Mit tartalmazna az átalakítás? Könnyen kijön ám, hogy drágább a leves, mint a hús. (Lehet olcsóbb egy eleve drónnak tervezett jet gépet összehozni, mint egy emberest átalakítani.) 1000 km távolságban eleve a navigáció, adatkapcsolat is nehéz, aztán ha nem öngyilkos drón, akkor pedig a fegyverkezelés és az ezzel kapcsolatos autonóm döntéshozás olyan téma ami még a nagyhatalmaknak sem megy (nyilvánosan).
Az ilyen dolgokon nem szokott fennakadni, a másik válasz pedig az, hogy a reptilián hadiipari lobbi valójában elszabotálja a szittyamagyar hadiipari garázsfeltalálók kerativititását és ötleteit.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Miért is?
Néhány éve Németországban a köztársasági elnök elfogadott egy vacsora meghívást és utána le kellett mondania.
Nálunk egy stróman kap egy repülőgyárat állami pénzből - és nem történik semmi. Nyilván ennél átlátszóbb durvább sztoriknál sem történt semmi, de ne csináljunk már úgy mintha ez rendben lenne!
Mondjuk arra a Németországra gondolsz, akinek az előző kancellárja a Gazprom igazgatótanácsába került, miután otthagyta a hivatalt? Hagyjuk már a szent nyugattal példálózást.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 324
96 648
113
Ha kitömik állami megrendeléssel, akkor megérheti nekik. Egyelőre baromi ködös, hogy mi a a szándék vele.
Sztem meg világos. A hadiipar minél nagyobb részét akarjuk lefedni hazai vagy hazai tulajdonú hadiipari cégekkel. A katonai repülőgépiparban igazából a vegyes vállalatokon kívül az AV volt elérhető vétel. Ez az alap, ha bármit akarunk itthon le tudunk ülni úgy tárgyalni, hogy van mire alkudozni. Hagyjuk kifutni a sztorit és ne remegjünk attól ha nem a LM vagy az Airbus tulajdonosai tömik tele a zsebüket, hanem vmi aprót egy magyar üzletember is eltesz. Őszintén mondom nekem qrva mind1, ki teszi zsebre.
Csehek is pontosan tudják ki mögött kiáll. Az AV-nek annyira nincs semmi értéke, hogy szerintem tesznek rá, hogy kié. A reptér és telephely, ahol működik még ér valamit, de maga a cég a 50+ éves L-39 sárkány pofozgatásával nem juthat messzire.
De nemcsak ezzel foglalkozik. Beszállít az Airbushoz, Embraerhez katonai és civil projektekbe. Már most van minimum 18 eladott L39-NG. (Vietnam plusz Ghána) Folyamatos megbízást kap régi gépeik karbantartására felújítására. Rengeteg ilyen gép fut a világban.

Ha vmi akarunk itthon létrehozni, akkor jól fog jönni még az AV. Az Embraer Hungary se véletlenül jött idén létre. Kivancsi vagyok a Saabbal mire jutunk. 1-2 év és megtudjuk.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
OFF
Onnantól kezdve hogy a kormányszóvivő férje vette meg állami hitelből, aligha lehet más mint mutyi. Normális országban ha egy ilyen kiderül az egész kormány bukik. Egy normális országban ez úgy kellett volna kinézzen, hogy a magyar állam veszi meg, hogy köztulajdon legyen, ha már az állam adja rá a pénzt...
ON
Csak azon nem gondolkozol el, hogy ennél 100x jobb üzletekbe is bele lehetne tenyerelni a NER közelében!
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha pénzt akartak volna lenyúlni, nincs ezerszer egyszerűbb módja, mint egy katonai repülőgépgyártót megvenni??? Biztos elteszi a hasznát én ezt nem kétlem, de abban is biztos vagyok nem ez volt a fő szempont.

Mivel a csehek privatizálták 15 éve a AV-t, nem hiszem, hogy pont ebbe az iparágba más nemzet állami cégét beengedték volna.

Az meg, hogy hol ki, miért bukik meg, ne menjünk bele. Nem akarom elvinni a témát. Maradjunk annyiban nagyon naiv elképzelés az, hogy, ami ma nálunk zajlik, nem az megy máshol is, esetleg jóval nagyobb pénzekkel.
Pont ezt írtam én is, csak sorba haladok... :rolleyes:
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 531
41 838
113
Az Aero Vodochody véglegesíti az L-39NG ghánai szállítására vonatkozó szerződést

news_1176_l39ng_armament_system-711x533.jpg


"FN Herstal HMP-250 12,7 mm-es gépfegyver. A gyártónak nem áll szándékában 20 mm-es ágyút integrálni az L-39NG-re. "

news_1177_l39ng_front_cockpit-800x524.jpg
Ha középre raknának egy Liteninget (kb. 208kg), akkor négy GBU-16-ossal már érne valamit CAS szerepben és nem szednék le kapásból MANPAD-al. A 70-es rakéta akkor ér valamit ha a 12,7-es géppuska az ellenfél csúcsfegyvere....50-es pod meg kb AK-val felszerelt felkelők ellen lehet jó...
Az a "vicc", hogy a magyar Gripeneknek sem sokkal jobb a jelenlegi CAS fegyverzete annál, mint amit az L-39NG elbír... (4 db 227 kilós lézerbomba)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 076
80 873
113
Ha középre raknának egy Liteninget (kb. 208kg), akkor négy GBU-16-ossal már érne valamit CAS szerepben és nem szednék le kapásból MANPAD-al. A 70-es rakéta akkor ér valamit ha a 12,7-es géppuska az ellenfél csúcsfegyvere....50-es pod meg kb AK-val felszerelt felkelők ellen lehet jó...
Az a "vicc", hogy a magyar Gripeneknek sem sokkal jobb a jelenlegi CAS fegyverzete annál, mint amit az L-39NG elbír... (4 db 227 kilós lézerbomba)
Azért önvédelmi rendszer sem ártana még hozzá...
A BIRD AeroSystems melyik termékét lehetne rátenni az NG-re? Vagy majd fejlesztenek erre is valamit? Gondolom, a BIRD valamilyen egyéb fejlesztési együttműködés miatt is lett a szállítógépekre kiválasztva...
Esetleg összeérnek a szálak és az évekig sok pénzért látszólag feleslegesen (mert most már csak az L-39 maradt, amin nincs ilyen rendszer) önvédelmi rendszert fejlesztő Specimpexszel lesz valamilyen együttműködés? Vagy itt is olyan mindenki-mindenkivel (Bird-Specimpex-Aero?) együttműködés lesz, mint a Gidrannál és a többi beszerzésnél?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 531
41 838
113
Azért önvédelmi rendszer sem ártana még hozzá...
A BIRD AeroSystems melyik termékét lehetne rátenni az NG-re? Vagy majd fejlesztenek erre is valamit? Gondolom, a BIRD valamilyen egyéb fejlesztési együttműködés miatt is lett a szállítógépekre kiválasztva...
Esetleg összeérnek a szálak és az évekig sok pénzért látszólag feleslegesen (mert most már csak az L-39 maradt, amin nincs ilyen rendszer) önvédelmi rendszert fejlesztő Specimpexszel lesz valamilyen együttműködés? Vagy itt is olyan mindenki-mindenkivel (Bird-Specimpex-Aero?) együttműködés lesz, mint a Gidrannál és a többi beszerzésnél?
Ha mindenképp ránk sózzák ez a cuccot, akkor besugárzásjelző és zavarótöltet szóró kíséretében legalább tudjon lézer-bombázni!
Az is jó ha a fürgébb és zavarásra képes Gripenek járnak előrébb célt megjelölni és L-39 csak "missile truck". Ilyen kevés gépnél mint ami nekünk van minden "repülő felfüggesztő pont" számít...
A kevés Gripen amúgy is inkább légtér védelemre kell...
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 015
113
Ha mindenképp ránk sózzák ez a cuccot, akkor besugárzásjelző és zavarótöltet szóró kíséretében legalább tudjon lézer-bombázni!
Az is jó ha a fürgébb és zavarásra képes Gripenek járnak előrébb célt megjelölni és L-39 csak "missile truck". Ilyen kevés gépnél mint ami nekünk van minden "repülő felfüggesztő pont" számít...
A kevés Gripen amúgy is inkább légtér védelemre kell...

Jééééé...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 076
80 873
113
sajnos ebből semmit sem értek :(
Automatikus fordítóval linkeltem a cikket, át tudod állítani pl. angolra is.

Röviden a lényeg:
  • a második prototípust módosították: jobb ergonómia (kezelő szervek, kijelzők elérhetősége)
  • az első prototípust módosítják: abból lesz a könnyű támadó változat prototípusa

(Bár fotóról nehéz eldönteni, de nem láttuk már ezt a szürke színt valahol? :rolleyes: )
 

Rapesz

Well-Known Member
2021. május 9.
344
1 221
93
Automatikus fordítóval linkeltem a cikket, át tudod állítani pl. angolra is.

Röviden a lényeg:
  • a második prototípust módosították: jobb ergonómia (kezelő szervek, kijelzők elérhetősége)
  • az első prototípust módosítják: abból lesz a könnyű támadó változat prototípusa

(Bár fotóról nehéz eldönteni, de nem láttuk már ezt a szürke színt valahol? :rolleyes: )
Ez a "könnyű támadó változat" egy CAS verziót jelenthet? o_O Az gyakorlatilag az Alca modern változata lehet?
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 015
113
A General Electric(nem) kicsit sz@rban van. Megvették korábban a csehek hajtóműgyártását --hogy ne legyen olcsó konkurencia--, majd a hajtómű árát az egekbe emelték --bár némi fejlesztés után, valóban--!!!


Én némi "további GE lemerülés" után tennék egy ajánlatot a GE-felé --lehet még a csehek is beszállnának--, hogy ha nem embargózható termékként --mindennel is --megkapnánk a gyárat/hajtóművet/fejlesztési-jogokat, mindent is...

Kell egy saját hajtómű az AV-nek.
Az L-39NG saját hajtómű nélkül csak --embargózható, szabadon nem forgalmazható-- feneketlen pénznyelő lesz!!!

Ha így nem megy, akkor saját "gyár" :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos: :
+tizedéért ukrán(orosz) gt-mérnököknek új Eu-s életpálya-modell... ;) :oops: :cool:


U.i: "kicsit" az Aero Vodochody témába is illik...
...jobban. :oops:
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 269
13 838
113
Azt mondja a menedzser hogy nem Mercedes nem a technologiailag legfejletteb. Az ujsagironak gondolom meg kellett tolteni valamivel a ket oldalt igy belepakolta Tom Cruise-t , Bond-ot meg Musk-ot is ketszer.

NFTE - Pardubice-n lesz az egyik europai kozpont.
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 324
96 648
113
Azt mondja a menedzser hogy nem Mercedes nem a technologiailag legfejletteb. Az ujsagironak gondolom meg kellett tolteni valamivel a ket oldalt igy belepakolta Tom Cruise-t , Bond-ot meg Musk-ot is ketszer.

NFTE - Pardubice-n lesz az egyik europai kozpont.
Jah, a neveket láttam. :D Szal semmi extra.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Remélem, hogy afrikába eladjuk,
Hááát ...

Ghána a jelek szerint előnyben részesíti az amerikai ajánlattevő repülőgépeit az L-39NG helyett

https://www.blogbeforeflight.net/2022/01/ghana-appears-prefer-us-bidder-aircraft-over-l39ng.html

Az afrikai sajtó szerint a ghánai védelmi minisztérium felfüggesztette a tárgyalásokat a cseh Aero Vodochody repülőgépgyártóval hat L-39NG kiképző/könnyű támadórepülőgép megvásárlásáról. Ezt a döntést azután hozták meg, hogy a ghánai légierő magas rangú tisztjei kifejezték, hogy egy amerikai ajánlattevő repülőgépét részesítik előnyben.

Úgy tűnt, hogy az Aero-val kötött megállapodás közel áll a véglegesítéshez, miután Dominic Nitiwul ghánai védelmi miniszter tavaly nyáron körülbelül 111 millió eurós parlamenti jóváhagyást kért hat L-39NG beszerzésére. A gépet kölcsönszerződéssel szereznék be. Köztudott azonban, hogy a védelmi ügyeket bármikor felül lehet vizsgálni.

Bár az L-39NG a sikeres L-39 Albatros továbbfejlesztése, úgy tűnik, hogy nem éri el a várt értékesítési sikert. Azt a szegmenst, amelyhez az L-39NG tartozik, gyakran turbólégcsavaros repülőgépek hajtják, és Ghána valószínűleg az utóbbiak valamelyikét részesíti előnyben.

Úgy gondoljuk, hogy a ghánai légierő a Sierra Nevada/Embraer A-29 Super Tucanót vagy a Beechcraft AT-6 Wolverine-t nézi. Mindkettő amerikai cégek által forgalmazott platform, amely képes betölteni a kiképzési és a könnyű támadási szerepet. Ghána is már a Super Tucano felhasználója, Accra 5 darabot vásárolt belőlük 2015-ben.

Különösen a Super Tucano ért el kiváló eladásokat a régióban, mivel a nigériai légierő tavaly év végén megkapta a legújabb 6 darab repülőgépet (a 12 megrendelt repülőgépből) Sierra Nevadából.

Írta: Matteo Sanzani