[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 488
132 182
113
Hááát ...

Ghána a jelek szerint előnyben részesíti az amerikai ajánlattevő repülőgépeit az L-39NG helyett

https://www.blogbeforeflight.net/2022/01/ghana-appears-prefer-us-bidder-aircraft-over-l39ng.html

Az afrikai sajtó szerint a ghánai védelmi minisztérium felfüggesztette a tárgyalásokat a cseh Aero Vodochody repülőgépgyártóval hat L-39NG kiképző/könnyű támadórepülőgép megvásárlásáról. Ezt a döntést azután hozták meg, hogy a ghánai légierő magas rangú tisztjei kifejezték, hogy egy amerikai ajánlattevő repülőgépét részesítik előnyben.

Úgy tűnt, hogy az Aero-val kötött megállapodás közel áll a véglegesítéshez, miután Dominic Nitiwul ghánai védelmi miniszter tavaly nyáron körülbelül 111 millió eurós parlamenti jóváhagyást kért hat L-39NG beszerzésére. A gépet kölcsönszerződéssel szereznék be. Köztudott azonban, hogy a védelmi ügyeket bármikor felül lehet vizsgálni.

Bár az L-39NG a sikeres L-39 Albatros továbbfejlesztése, úgy tűnik, hogy nem éri el a várt értékesítési sikert. Azt a szegmenst, amelyhez az L-39NG tartozik, gyakran turbólégcsavaros repülőgépek hajtják, és Ghána valószínűleg az utóbbiak valamelyikét részesíti előnyben.

Úgy gondoljuk, hogy a ghánai légierő a Sierra Nevada/Embraer A-29 Super Tucanót vagy a Beechcraft AT-6 Wolverine-t nézi. Mindkettő amerikai cégek által forgalmazott platform, amely képes betölteni a kiképzési és a könnyű támadási szerepet. Ghána is már a Super Tucano felhasználója, Accra 5 darabot vásárolt belőlük 2015-ben.

Különösen a Super Tucano ért el kiváló eladásokat a régióban, mivel a nigériai légierő tavaly év végén megkapta a legújabb 6 darab repülőgépet (a 12 megrendelt repülőgépből) Sierra Nevadából.

Írta: Matteo Sanzani
Micsoda meglepetés.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 518
97 509
113
Hááát ...

Ghána a jelek szerint előnyben részesíti az amerikai ajánlattevő repülőgépeit az L-39NG helyett

https://www.blogbeforeflight.net/2022/01/ghana-appears-prefer-us-bidder-aircraft-over-l39ng.html

Az afrikai sajtó szerint a ghánai védelmi minisztérium felfüggesztette a tárgyalásokat a cseh Aero Vodochody repülőgépgyártóval hat L-39NG kiképző/könnyű támadórepülőgép megvásárlásáról. Ezt a döntést azután hozták meg, hogy a ghánai légierő magas rangú tisztjei kifejezték, hogy egy amerikai ajánlattevő repülőgépét részesítik előnyben.

Úgy tűnt, hogy az Aero-val kötött megállapodás közel áll a véglegesítéshez, miután Dominic Nitiwul ghánai védelmi miniszter tavaly nyáron körülbelül 111 millió eurós parlamenti jóváhagyást kért hat L-39NG beszerzésére. A gépet kölcsönszerződéssel szereznék be. Köztudott azonban, hogy a védelmi ügyeket bármikor felül lehet vizsgálni.

Bár az L-39NG a sikeres L-39 Albatros továbbfejlesztése, úgy tűnik, hogy nem éri el a várt értékesítési sikert. Azt a szegmenst, amelyhez az L-39NG tartozik, gyakran turbólégcsavaros repülőgépek hajtják, és Ghána valószínűleg az utóbbiak valamelyikét részesíti előnyben.

Úgy gondoljuk, hogy a ghánai légierő a Sierra Nevada/Embraer A-29 Super Tucanót vagy a Beechcraft AT-6 Wolverine-t nézi. Mindkettő amerikai cégek által forgalmazott platform, amely képes betölteni a kiképzési és a könnyű támadási szerepet. Ghána is már a Super Tucano felhasználója, Accra 5 darabot vásárolt belőlük 2015-ben.

Különösen a Super Tucano ért el kiváló eladásokat a régióban, mivel a nigériai légierő tavaly év végén megkapta a legújabb 6 darab repülőgépet (a 12 megrendelt repülőgépből) Sierra Nevadából.

Írta: Matteo Sanzani
Áder most megy Ghánába.
Szíjjártó meg az Abu Dhabi kaszinóban 400.00-el emelte a tétet.

Tankolunk és hírünk van ⤵️
Ghánának újabb 400 ezer vakcinával segítünk, ezzel 3,8 millióra emelkedik az adományozott vakcinák száma, amiből 2,5 millió a kritikus helyzetben lévő Afrikába irányult


 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 255
113
Ez a "könnyű támadó változat" egy CAS verziót jelenthet? o_O Az gyakorlatilag az Alca modern változata lehet?
A könnyű támadó változat egy bullshit. Van egy tanulmányom (nem nyilvános) ami azt mondja, és teljesen egyetértek vele, hogy ezzel a teljesíténnyel ami a jelenlegi hajtómű, ezzel a lokátor nélküli orrésszel, ilyen kis fegyverterheléssel, passzív és aktív önvédelmi rendszerek nélkül semmiféle tényleges katonai felhasználása nem lehet a NG-nek, csak a kiképzés és célrepülés. Viszont ha radart ellentevékenység rendszereket,passzív védelmi rendszereket beépítesz, a szárnyak teherbírását növeled akkor létrehozol egy L-159-est, de azt meg minek annak a tervei és gyártása is kész. Mit lehetne csinálni. az ALCA modernizáció az út. AESA lokátor, légi utántöltés, még modernebb avionika. Ez nekünk is jó lenne, ha már vette a NER társaság az Aero-t.

Bár bocsánat, de azért drukkolok, hogy vesszék el pénzükkel együtt. (mégha a mi faszunkkal is verik a csalán, mert kormánygarancia van rá). Igaz egy kormányváltás után már szerintem leszarnánk.. Vegye vissza csehország..) Nekünk magyar alapkiképzés Zlinnek és egyik kiképzőiskolához csatlakozás lenne megfelelő, nem sakát sugárhajtású gyakorló..
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A könnyű támadó változat egy bullshit. Van egy tanulmányom (nem nyilvános) ami azt mondja, és teljesen egyetértek vele, hogy ezzel a teljesíténnyel ami a jelenlegi hajtómű, ezzel a lokátor nélküli orrésszel, ilyen kis fegyverterheléssel, passzív és aktív önvédelmi rendszerek nélkül semmiféle tényleges katonai felhasználása nem lehet a NG-nek, csak a kiképzés és célrepülés. Viszont ha radart ellentevékenység rendszereket,passzív védelmi rendszereket beépítesz, a szárnyak teherbírását növeled akkor létrehozol egy L-159-est, de azt meg minek annak a tervei és gyártása is kész. Mit lehetne csinálni. az ALCA modernizáció az út. AESA lokátor, légi utántöltés, még modernebb avionika. Ez nekünk is jó lenne, ha már vette a NER társaság az Aero-t.

Bár bocsánat, de azért drukkolok, hogy vesszék el pénzükkel együtt. (mégha a mi faszunkkal is verik a csalán, mert kormánygarancia van rá). Igaz egy kormányváltás után már szerintem leszarnánk.. Vegye vissza csehország..) Nekünk magyar alapkiképzés Zlinnek és egyik kiképzőiskolához csatlakozás lenne megfelelő, nem sakát sugárhajtású gyakorló..
én már régota a 159 esbe látok fantáziát.
de elsősorban nem csapásmérésre alkalmaznám. (speart brimstonet vagy sárnyasbomba még ok.) De én inkább POD hordozónak használnám EW szerepre zavarni porszívózni stb. elvileg inkább beküldhető veszéélyzónába mint egy pimpelt üzletigép. (aminek szintén lenne értelme ew be csak máshol)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 255
113
én már régota a 159 esbe látok fantáziát.
de elsősorban nem csapásmérésre alkalmaznám. (speart brimstonet vagy sárnyasbomba még ok.) De én inkább POD hordozónak használnám EW szerepre zavarni porszívózni stb. elvileg inkább beküldhető veszéélyzónába mint egy pimpelt üzletigép. (aminek szintén lenne értelme ew be csak máshol)
Gyakorlatilag felderítő és EW podokat is lehetne rá függeszteni, EW-nél inkább a feladat, a kiválasztás, mert a biznisz jetektől eltérően itt nincs hely se operátorok, se feldolgozó rendszerek nagyobb méretű "dobozainak". Egyébként az Aero 270 Ibis/Spirit projekt leoporlásával lehetne egy viszonylag olcsó 10 személyes üzleti turboprop gépet is gyártaniuk, ehhez kéne piac is, de például ez is megfelelő EW-re, ráadásul még hely is van a törzsében. Szerintem kis hazánban is elférne 2-4 darab üzleti-utasszállító gépnek kormányzati és katonai feladatokra, valamint 2-4 darab EW SIGINT gépnek is megfelelő lenne.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Gyakorlatilag felderítő és EW podokat is lehetne rá függeszteni, EW-nél inkább a feladat, a kiválasztás, mert a biznisz jetektől eltérően itt nincs hely se operátorok, se feldolgozó rendszerek nagyobb méretű "dobozainak". Egyébként az Aero 270 Ibis/Spirit projekt leoporlásával lehetne egy viszonylag olcsó 10 személyes üzleti turboprop gépet is gyártaniuk, ehhez kéne piac is, de például ez is megfelelő EW-re, ráadásul még hely is van a törzsében. Szerintem kis hazánban is elférne 2-4 darab üzleti-utasszállító gépnek kormányzati és katonai feladatokra, valamint 2-4 darab EW SIGINT gépnek is megfelelő lenne.
a porsívózást és a zavarást épp ezért tartóm megfelelő feladatnak hisz pórszívózásnál a adatok kiértékelése amúgy is a földön zajlik hisz töménytelen az adatmennyiség. míg zavarásnál monndjuk harctéri zavarásnál meg szintén a támadásban vagy védelemben levők egy csoportjának támogatásául szolgáhatna.
felderítésnél természetesen realtimebe nem lehetne vele operálni de arra ottlennének a nagyobb üzleti gépek amiknek viszont adatkapcsolaton keresztűl áttudnák játszani az adatokat akár úgy is hogy jobban berepűlnek az ellenséges légtérbe vagy annak közelébe....

Használt a marine is hangesbesség alatti ew gépeket és igazából beváltak nekik mi meg nem az orosz ellen készülünk bármilyen is a világhelyzet pillanatnyi állása. (mi már párszor megtanultuk hogy a medve nem játék.)
kisegítő szerepbe pod hordozónak vagy célmegjelölőnek akár rakétatüzérség sámára szerintem ugyan úgy használható lenne...
Az L159 es.
DSI-t kellene hogy kapjhon ami csökkenti a keresztmetszetét és a légellenállását. ugyanakkor a DSI beömlőbe szenzorok építhetőek be.
és a szárnyat áttervezni nagyobb üzemanyag kapacitás végett a szárnyvégi világítás rendszer helyére meg mehetne EW rendszer.
Akár új radar az orrába ami képes nagyhatótávólságú radarvezérelt rakétát kezelni. (brimstone,spear.)
Önvédelmi rendszeréből valami ráncfelvarrás.
a rendszer többii része jöhetne az NG ből (pilótafülke berenbdezései stb.)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 255
113
a porsívózást és a zavarást épp ezért tartóm megfelelő feladatnak hisz pórszívózásnál a adatok kiértékelése amúgy is a földön zajlik hisz töménytelen az adatmennyiség. míg zavarásnál monndjuk harctéri zavarásnál meg szintén a támadásban vagy védelemben levők egy csoportjának támogatásául szolgáhatna.
felderítésnél természetesen realtimebe nem lehetne vele operálni de arra ottlennének a nagyobb üzleti gépek amiknek viszont adatkapcsolaton keresztűl áttudnák játszani az adatokat akár úgy is hogy jobban berepűlnek az ellenséges légtérbe vagy annak közelébe....

Használt a marine is hangesbesség alatti ew gépeket és igazából beváltak nekik mi meg nem az orosz ellen készülünk bármilyen is a világhelyzet pillanatnyi állása. (mi már párszor megtanultuk hogy a medve nem játék.)
kisegítő szerepbe pod hordozónak vagy célmegjelölőnek akár rakétatüzérség sámára szerintem ugyan úgy használható lenne...
Az L159 es.
DSI-t kellene hogy kapjhon ami csökkenti a keresztmetszetét és a légellenállását. ugyanakkor a DSI beömlőbe szenzorok építhetőek be.
és a szárnyat áttervezni nagyobb üzemanyag kapacitás végett a szárnyvégi világítás rendszer helyére meg mehetne EW rendszer.
Akár új radar az orrába ami képes nagyhatótávólságú radarvezérelt rakétát kezelni. (brimstone,spear.)
Önvédelmi rendszeréből valami ráncfelvarrás.
a rendszer többii része jöhetne az NG ből (pilótafülke berenbdezései stb.)
Amennyiben az L-159 airframe-hez hozzányulsz gyakorlatilag egy új repülgépet építesz. A szárnynyilazással és a DSI-vel és egyéb alacsonyabb érzékelhetőséget segítő megváltoztatásal változik az egész karakterisztika. A törzs bekötésének is módosulni kell, a szárnynyilazás gyakorlatilag egy új szárny létrehozása, azt pedig viszont már lehetme kompozitból készíteni. A szárnynyilazás változatása hatással, van a sebességére, a hatótávolságára, emelkedési sebességre csúcsmagasságra stb. Ne felejtd el, hogy az Aero ezt azt Airframe-t az 1960-as években fejlesztette ki, és ezt használja kis módosításokkal. Az orr részt is át kéne komolyan alakítani, az radar kereszmetszet csökkentésére. A függesztmények miatt, meg sok értelme nincs az egésznek.Az Aeronak nincs tapasztalata se komolyabb transzoníkus tartományú repülőgépek tervezésében, szuperszoníkusra meg még inkább. Az L-39 eredeti szárnya tipikusan szubszonikus sebességre tervezett. Nyilazott szárnnyal valószínüleg erősebb hajtómű is kéne. Ez az egész szerintem meghaladja a Aero jelenlegi K+F keretét, ez már tényleg egy teljesen új kategória lenne.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Amennyiben az L-159 airframe-hez hozzányulsz gyakorlatilag egy új repülgépet építesz. A szárnynyilazással és a DSI-vel és egyéb alacsonyabb érzékelhetőséget segítő megváltoztatásal változik az egész karakterisztika. A törzs bekötésének is módosulni kell, a szárnynyilazás gyakorlatilag egy új szárny létrehozása, azt pedig viszont már lehetme kompozitból készíteni. A szárnynyilazás változatása hatással, van a sebességére, a hatótávolságára, emelkedési sebességre csúcsmagasságra stb. Ne felejtd el, hogy az Aero ezt azt Airframe-t az 1960-as években fejlesztette ki, és ezt használja kis módosításokkal. Az orr részt is át kéne komolyan alakítani, az radar kereszmetszet csökkentésére. A függesztmények miatt, meg sok értelme nincs az egésznek.Az Aeronak nincs tapasztalata se komolyabb transzoníkus tartományú repülőgépek tervezésében, szuperszoníkusra meg még inkább. Az L-39 eredeti szárnya tipikusan szubszonikus sebességre tervezett. Nyilazott szárnnyal valószínüleg erősebb hajtómű is kéne. Ez az egész szerintem meghaladja a Aero jelenlegi K+F keretét, ez már tényleg egy teljesen új kategória lenne.
egy szóval sem említettem hogy hangsebesség fölé kellene vinni a gépet. Sőt pont azt írtam jhogy van példa a marinénél hangsebesség alatti ew gépre.
persze hogy át kéne tervezni a gépet ezért repülőgépgyártó. amibe nincs tapasztalata azt a jövőbe ha talpon akar maradni elöbb utobb ki kell fejlesztenie.
a dsi nem a radarkeresztmetszet csökkentése miatt fontos (pláne hogy zavarógép zavarással azért elég jól tudná álcázni magát.) hanem a légellenállás csökkentése ami motor kimáélő és az ezáltal felszabaduló hely a szenzoroknak.
oldal burkolat alá én pl. https://www.thalesgroup.com/en/mark...es/mission-and-surveillance-systems/airmaster ezt is eltudnám képzelni pluszba.
a szárny átalakítása meg sintén lehet aerodinamikai javulást eredményező konstruktció amellett hogy nagyobb üzemanyag készlet tárolására lenne alkalmas.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 414
113
én már régota a 159 esbe látok fantáziát.
de elsősorban nem csapásmérésre alkalmaznám. (speart brimstonet vagy sárnyasbomba még ok.) De én inkább POD hordozónak használnám EW szerepre zavarni porszívózni stb. elvileg inkább beküldhető veszéélyzónába mint egy pimpelt üzletigép. (aminek szintén lenne értelme ew be csak máshol)



...drónként! Úgyis a "földön" lesz feldolgozva a "porszívozott" infó, a másik esetben sem kell pilóta.

.

.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 255
113
egy szóval sem említettem hogy hangsebesség fölé kellene vinni a gépet. Sőt pont azt írtam jhogy van példa a marinénél hangsebesség alatti ew gépre.
persze hogy át kéne tervezni a gépet ezért repülőgépgyártó. amibe nincs tapasztalata azt a jövőbe ha talpon akar maradni elöbb utobb ki kell fejlesztenie.
a dsi nem a radarkeresztmetszet csökkentése miatt fontos (pláne hogy zavarógép zavarással azért elég jól tudná álcázni magát.) hanem a légellenállás csökkentése ami motor kimáélő és az ezáltal felszabaduló hely a szenzoroknak.
oldal burkolat alá én pl. https://www.thalesgroup.com/en/mark...es/mission-and-surveillance-systems/airmaster ezt is eltudnám képzelni pluszba.
a szárny átalakítása meg sintén lehet aerodinamikai javulást eredményező konstruktció amellett hogy nagyobb üzemanyag készlet tárolására lenne alkalmas.
Én sem írtam, hogy szuperszónikus lenne. Az Aero transzónikus tartományú repülőgépeket sem tervezett. A DSI eltajarja a hajtóművet, és mozgó alkatrész nélkül biztosítja az optimális levegő utánpótlást ismereteim szerint. A szárny átalakítása annak bekötését is befolyásolja, a több üzemanyag pedig kérdés mire kéne, az L-39/159 elég jól optimalizált replőgépcsalád ebből a szempontból, a turbinákál sincs utánégető, amely zabálná az üzemanyagot. De nekem bevallom eléggé elvetélt ötlet az L-39NG harci gép. Hozzáteszem a cseh-izraeli fantázia F/A-259 Stiker lett volna a modernizált ALCA. Nos ebből nem lett semmi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Én sem írtam, hogy szuperszónikus lenne. Az Aero transzónikus tartományú repülőgépeket sem tervezett. A DSI eltajarja a hajtóművet, és mozgó alkatrész nélkül biztosítja az optimális levegő utánpótlást ismereteim szerint. A szárny átalakítása annak bekötését is befolyásolja, a több üzemanyag pedig kérdés mire kéne, az L-39/159 elég jól optimalizált replőgépcsalád ebből a szempontból, a turbinákál sincs utánégető, amely zabálná az üzemanyagot. De nekem bevallom eléggé elvetélt ötlet az L-39NG harci gép. Hozzáteszem a cseh-izraeli fantázia F/A-259 Stiker lett volna a modernizált ALCA. Nos ebből nem lett semmi.
L159 ről írtam végig (az NG azért sem érdekes mert 70% ban egy cseh válalkozóé) Av nak és pláne a magyar résznek abból nem sok haszna van.
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
50+ százalék a cseh cégé kevesebb mint 50% az AV jé és az AV sen 100% ban magyar tulajdonú.
Nem az NG az amiért a cég meg lett véve. az csak arra jó az AV nak hogy legyen gyártás addig ameddig a tervezett üzlet be nem indul. ne keljen munka híján leépíteni.
kvázi ami maradt az eredeti albából sárkányszerkezetbe az az AV jé. a többi a vállalkozóé aki a piacrol összevásárolta majd integrátatta saját tőkén a rendszereket. durván.
Az Alca L159 gyártosora egyébként még megvan.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
50+ százalék a cseh cégé kevesebb mint 50% az AV jé és az AV sen 100% ban magyar tulajdonú.
Nem az NG az amiért a cég meg lett véve. az csak arra jó az AV nak hogy legyen gyártás addig ameddig a tervezett üzlet be nem indul. ne keljen munka híján leépíteni.
Az NG az AV 100%-os tulajdona.
Az AV- t pedig 80-20%-ban tulajdonolja a magyar cég, és az Omnipol.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0