[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Akkor csak akarsz valamit építeni.
Mit tartalmazna az átalakítás? Könnyen kijön ám, hogy drágább a leves, mint a hús. (Lehet olcsóbb egy eleve drónnak tervezett jet gépet összehozni, mint egy emberest átalakítani.) 1000 km távolságban eleve a navigáció, adatkapcsolat is nehéz, aztán ha nem öngyilkos drón, akkor pedig a fegyverkezelés és az ezzel kapcsolatos autonóm döntéshozás olyan téma ami még a nagyhatalmaknak sem megy (nyilvánosan).
Az ilyen dolgokon nem szokott fennakadni, a másik válasz pedig az, hogy a reptilián hadiipari lobbi valójában elszabotálja a szittyamagyar hadiipari garázsfeltalálók kerativititását és ötleteit.
 
Miért is?
Néhány éve Németországban a köztársasági elnök elfogadott egy vacsora meghívást és utána le kellett mondania.
Nálunk egy stróman kap egy repülőgyárat állami pénzből - és nem történik semmi. Nyilván ennél átlátszóbb durvább sztoriknál sem történt semmi, de ne csináljunk már úgy mintha ez rendben lenne!
Mondjuk arra a Németországra gondolsz, akinek az előző kancellárja a Gazprom igazgatótanácsába került, miután otthagyta a hivatalt? Hagyjuk már a szent nyugattal példálózást.
 
Ha kitömik állami megrendeléssel, akkor megérheti nekik. Egyelőre baromi ködös, hogy mi a a szándék vele.
Sztem meg világos. A hadiipar minél nagyobb részét akarjuk lefedni hazai vagy hazai tulajdonú hadiipari cégekkel. A katonai repülőgépiparban igazából a vegyes vállalatokon kívül az AV volt elérhető vétel. Ez az alap, ha bármit akarunk itthon le tudunk ülni úgy tárgyalni, hogy van mire alkudozni. Hagyjuk kifutni a sztorit és ne remegjünk attól ha nem a LM vagy az Airbus tulajdonosai tömik tele a zsebüket, hanem vmi aprót egy magyar üzletember is eltesz. Őszintén mondom nekem qrva mind1, ki teszi zsebre.
Csehek is pontosan tudják ki mögött kiáll. Az AV-nek annyira nincs semmi értéke, hogy szerintem tesznek rá, hogy kié. A reptér és telephely, ahol működik még ér valamit, de maga a cég a 50+ éves L-39 sárkány pofozgatásával nem juthat messzire.
De nemcsak ezzel foglalkozik. Beszállít az Airbushoz, Embraerhez katonai és civil projektekbe. Már most van minimum 18 eladott L39-NG. (Vietnam plusz Ghána) Folyamatos megbízást kap régi gépeik karbantartására felújítására. Rengeteg ilyen gép fut a világban.

Ha vmi akarunk itthon létrehozni, akkor jól fog jönni még az AV. Az Embraer Hungary se véletlenül jött idén létre. Kivancsi vagyok a Saabbal mire jutunk. 1-2 év és megtudjuk.
 
OFF
Onnantól kezdve hogy a kormányszóvivő férje vette meg állami hitelből, aligha lehet más mint mutyi. Normális országban ha egy ilyen kiderül az egész kormány bukik. Egy normális országban ez úgy kellett volna kinézzen, hogy a magyar állam veszi meg, hogy köztulajdon legyen, ha már az állam adja rá a pénzt...
ON
Csak azon nem gondolkozol el, hogy ennél 100x jobb üzletekbe is bele lehetne tenyerelni a NER közelében!
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Ha pénzt akartak volna lenyúlni, nincs ezerszer egyszerűbb módja, mint egy katonai repülőgépgyártót megvenni??? Biztos elteszi a hasznát én ezt nem kétlem, de abban is biztos vagyok nem ez volt a fő szempont.

Mivel a csehek privatizálták 15 éve a AV-t, nem hiszem, hogy pont ebbe az iparágba más nemzet állami cégét beengedték volna.

Az meg, hogy hol ki, miért bukik meg, ne menjünk bele. Nem akarom elvinni a témát. Maradjunk annyiban nagyon naiv elképzelés az, hogy, ami ma nálunk zajlik, nem az megy máshol is, esetleg jóval nagyobb pénzekkel.
Pont ezt írtam én is, csak sorba haladok... :rolleyes:
 
Az Aero Vodochody véglegesíti az L-39NG ghánai szállítására vonatkozó szerződést

news_1176_l39ng_armament_system-711x533.jpg


"FN Herstal HMP-250 12,7 mm-es gépfegyver. A gyártónak nem áll szándékában 20 mm-es ágyút integrálni az L-39NG-re. "

news_1177_l39ng_front_cockpit-800x524.jpg
Ha középre raknának egy Liteninget (kb. 208kg), akkor négy GBU-16-ossal már érne valamit CAS szerepben és nem szednék le kapásból MANPAD-al. A 70-es rakéta akkor ér valamit ha a 12,7-es géppuska az ellenfél csúcsfegyvere....50-es pod meg kb AK-val felszerelt felkelők ellen lehet jó...
Az a "vicc", hogy a magyar Gripeneknek sem sokkal jobb a jelenlegi CAS fegyverzete annál, mint amit az L-39NG elbír... (4 db 227 kilós lézerbomba)
 
Ha középre raknának egy Liteninget (kb. 208kg), akkor négy GBU-16-ossal már érne valamit CAS szerepben és nem szednék le kapásból MANPAD-al. A 70-es rakéta akkor ér valamit ha a 12,7-es géppuska az ellenfél csúcsfegyvere....50-es pod meg kb AK-val felszerelt felkelők ellen lehet jó...
Az a "vicc", hogy a magyar Gripeneknek sem sokkal jobb a jelenlegi CAS fegyverzete annál, mint amit az L-39NG elbír... (4 db 227 kilós lézerbomba)
Azért önvédelmi rendszer sem ártana még hozzá...
A BIRD AeroSystems melyik termékét lehetne rátenni az NG-re? Vagy majd fejlesztenek erre is valamit? Gondolom, a BIRD valamilyen egyéb fejlesztési együttműködés miatt is lett a szállítógépekre kiválasztva...
Esetleg összeérnek a szálak és az évekig sok pénzért látszólag feleslegesen (mert most már csak az L-39 maradt, amin nincs ilyen rendszer) önvédelmi rendszert fejlesztő Specimpexszel lesz valamilyen együttműködés? Vagy itt is olyan mindenki-mindenkivel (Bird-Specimpex-Aero?) együttműködés lesz, mint a Gidrannál és a többi beszerzésnél?
 
Azért önvédelmi rendszer sem ártana még hozzá...
A BIRD AeroSystems melyik termékét lehetne rátenni az NG-re? Vagy majd fejlesztenek erre is valamit? Gondolom, a BIRD valamilyen egyéb fejlesztési együttműködés miatt is lett a szállítógépekre kiválasztva...
Esetleg összeérnek a szálak és az évekig sok pénzért látszólag feleslegesen (mert most már csak az L-39 maradt, amin nincs ilyen rendszer) önvédelmi rendszert fejlesztő Specimpexszel lesz valamilyen együttműködés? Vagy itt is olyan mindenki-mindenkivel (Bird-Specimpex-Aero?) együttműködés lesz, mint a Gidrannál és a többi beszerzésnél?
Ha mindenképp ránk sózzák ez a cuccot, akkor besugárzásjelző és zavarótöltet szóró kíséretében legalább tudjon lézer-bombázni!
Az is jó ha a fürgébb és zavarásra képes Gripenek járnak előrébb célt megjelölni és L-39 csak "missile truck". Ilyen kevés gépnél mint ami nekünk van minden "repülő felfüggesztő pont" számít...
A kevés Gripen amúgy is inkább légtér védelemre kell...
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor
Ha mindenképp ránk sózzák ez a cuccot, akkor besugárzásjelző és zavarótöltet szóró kíséretében legalább tudjon lézer-bombázni!
Az is jó ha a fürgébb és zavarásra képes Gripenek járnak előrébb célt megjelölni és L-39 csak "missile truck". Ilyen kevés gépnél mint ami nekünk van minden "repülő felfüggesztő pont" számít...
A kevés Gripen amúgy is inkább légtér védelemre kell...

Jééééé...
 
sajnos ebből semmit sem értek :(
Automatikus fordítóval linkeltem a cikket, át tudod állítani pl. angolra is.

Röviden a lényeg:
  • a második prototípust módosították: jobb ergonómia (kezelő szervek, kijelzők elérhetősége)
  • az első prototípust módosítják: abból lesz a könnyű támadó változat prototípusa

(Bár fotóról nehéz eldönteni, de nem láttuk már ezt a szürke színt valahol? :rolleyes: )
 
Automatikus fordítóval linkeltem a cikket, át tudod állítani pl. angolra is.

Röviden a lényeg:
  • a második prototípust módosították: jobb ergonómia (kezelő szervek, kijelzők elérhetősége)
  • az első prototípust módosítják: abból lesz a könnyű támadó változat prototípusa

(Bár fotóról nehéz eldönteni, de nem láttuk már ezt a szürke színt valahol? :rolleyes: )
Ez a "könnyű támadó változat" egy CAS verziót jelenthet? o_O Az gyakorlatilag az Alca modern változata lehet?
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and LMzek 2.0
A General Electric(nem) kicsit sz@rban van. Megvették korábban a csehek hajtóműgyártását --hogy ne legyen olcsó konkurencia--, majd a hajtómű árát az egekbe emelték --bár némi fejlesztés után, valóban--!!!


Én némi "további GE lemerülés" után tennék egy ajánlatot a GE-felé --lehet még a csehek is beszállnának--, hogy ha nem embargózható termékként --mindennel is --megkapnánk a gyárat/hajtóművet/fejlesztési-jogokat, mindent is...

Kell egy saját hajtómű az AV-nek.
Az L-39NG saját hajtómű nélkül csak --embargózható, szabadon nem forgalmazható-- feneketlen pénznyelő lesz!!!

Ha így nem megy, akkor saját "gyár" :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos: :
+tizedéért ukrán(orosz) gt-mérnököknek új Eu-s életpálya-modell... ;) :oops: :cool:


U.i: "kicsit" az Aero Vodochody témába is illik...
...jobban. :oops:
 
@Anti
Ha nem gond a lényeget leíród??

Főleg az első oldal vége érdekel az NFTE szóba kerül.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Azt mondja a menedzser hogy nem Mercedes nem a technologiailag legfejletteb. Az ujsagironak gondolom meg kellett tolteni valamivel a ket oldalt igy belepakolta Tom Cruise-t , Bond-ot meg Musk-ot is ketszer.

NFTE - Pardubice-n lesz az egyik europai kozpont.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Azt mondja a menedzser hogy nem Mercedes nem a technologiailag legfejletteb. Az ujsagironak gondolom meg kellett tolteni valamivel a ket oldalt igy belepakolta Tom Cruise-t , Bond-ot meg Musk-ot is ketszer.

NFTE - Pardubice-n lesz az egyik europai kozpont.
Jah, a neveket láttam. :D Szal semmi extra.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti
Remélem, hogy afrikába eladjuk,
Hááát ...

Ghána a jelek szerint előnyben részesíti az amerikai ajánlattevő repülőgépeit az L-39NG helyett

https://www.blogbeforeflight.net/2022/01/ghana-appears-prefer-us-bidder-aircraft-over-l39ng.html

Az afrikai sajtó szerint a ghánai védelmi minisztérium felfüggesztette a tárgyalásokat a cseh Aero Vodochody repülőgépgyártóval hat L-39NG kiképző/könnyű támadórepülőgép megvásárlásáról. Ezt a döntést azután hozták meg, hogy a ghánai légierő magas rangú tisztjei kifejezték, hogy egy amerikai ajánlattevő repülőgépét részesítik előnyben.

Úgy tűnt, hogy az Aero-val kötött megállapodás közel áll a véglegesítéshez, miután Dominic Nitiwul ghánai védelmi miniszter tavaly nyáron körülbelül 111 millió eurós parlamenti jóváhagyást kért hat L-39NG beszerzésére. A gépet kölcsönszerződéssel szereznék be. Köztudott azonban, hogy a védelmi ügyeket bármikor felül lehet vizsgálni.

Bár az L-39NG a sikeres L-39 Albatros továbbfejlesztése, úgy tűnik, hogy nem éri el a várt értékesítési sikert. Azt a szegmenst, amelyhez az L-39NG tartozik, gyakran turbólégcsavaros repülőgépek hajtják, és Ghána valószínűleg az utóbbiak valamelyikét részesíti előnyben.

Úgy gondoljuk, hogy a ghánai légierő a Sierra Nevada/Embraer A-29 Super Tucanót vagy a Beechcraft AT-6 Wolverine-t nézi. Mindkettő amerikai cégek által forgalmazott platform, amely képes betölteni a kiképzési és a könnyű támadási szerepet. Ghána is már a Super Tucano felhasználója, Accra 5 darabot vásárolt belőlük 2015-ben.

Különösen a Super Tucano ért el kiváló eladásokat a régióban, mivel a nigériai légierő tavaly év végén megkapta a legújabb 6 darab repülőgépet (a 12 megrendelt repülőgépből) Sierra Nevadából.

Írta: Matteo Sanzani