A Mistrához van "radaros kocsi" Oerlikon radarral, ami kifejezetten alacsonyan repülő célokra von optimalizálva.
"A Mistral rendszer központi eleme a Mistral Coordination Post vagy is röviden az MCP néven ismert vezetési pont és lokátor, amely rádión keresztül adhat célinformációkat a széttelepített rakétaindítóknak. Az MCP 30 km-es hatótávolságú X-sávú radarral és IFF lekérdezővel képes célok felderítésére, azonosítására és egyidejűleg 20 célpont követésére. A maximális észlelési magassága: 4000 méter. A 4x4-es teherautó alvázra épített MCP központot egyetlen kezelő is működtetheti, de rendszerint egy rádióssal párban dolgoznak. Akár három MCP is hálózatba köthető, nagyobb területet fedhető le ezáltal."
"Az MCP radaros vezetési pontok modernizálása során a radarberendezés általános megbízhatóságát növelik, korszerű megoldásokat alkalmazva egyszerűsítik a kezelőszemélyzet munkáját. Emellett a korábbinál korszerűbb adatátviteli protokollt fog használni a rendszer, amelynek köszönhetően gyorsabbá és megbízhatóbbá válik a vezetés, illetve a radarvezetési pontok közötti titkosított kommunikáció."
Egyébként nagy sgítség lesz az ilyne kis repülők kiszúrásába és zaonosításában a NASAMS optikai rendszere: MSP-600 típusú elektro-optikai szenzor illetve a Sentinel radarok, amik közvetlenül a határ mellé telepíthetők. Már akkor ki lehetne szórni az ukrán kisgépeket amikor felszálnak