[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 048
113

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 375
113
Hasonló nekem is eszembe jutott, 2 réskitöltő radart pár Mistral indítóval érdemes lehetne az ukrán határ közelébe telepíteni... Gyakorlásnak is jó lenne, meg a csempészek is talán jobban meggondolnák, hogy belevágjanak-e a fuvarba.
Milyen mistral indító és minek? Nagyon nem értettél valamit!
 
  • Vicces
Reactions: BJani

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
513
1 418
93
Reméljük, hogy cigi és nem fegyver vagy ember. Amúgy ez már nevetséges, hogy mióta nem tesznek semmit ezzel a tátongó biztonsági réssel.
Nekem úgy rémlik, hogy néhány éve telepítettek oda rendőrségi helikoptert állandóra.
Talán egy olyan eset után, mikor a Gripenek látták a "célt", dobtak is infracsapdát, hogy felhívják magukra a figyelmet, de mást nem nagyon tudtak csinálni.
Az említett eset óta szerintem elfogyott a lendület/kedv. Amúgy se túl sűrűn fordul elő.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 048
113
Milyen mistral indító és minek? Nagyon nem értettél valamit!

maxresdefault.jpg


Hogy minek? Gyakorlásnak, elrettentésnek. Vagy szerinted mit nem értek?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 337
43 615
113
maxresdefault.jpg


Hogy minek? Gyakorlásnak, elrettentésnek. Vagy szerinted mit nem értek?
A Mistrához van "radaros kocsi" Oerlikon radarral, ami kifejezetten alacsonyan repülő célokra von optimalizálva.

"A Mistral rendszer központi eleme a Mistral Coordination Post vagy is röviden az MCP néven ismert vezetési pont és lokátor, amely rádión keresztül adhat célinformációkat a széttelepített rakétaindítóknak. Az MCP 30 km-es hatótávolságú X-sávú radarral és IFF lekérdezővel képes célok felderítésére, azonosítására és egyidejűleg 20 célpont követésére. A maximális észlelési magassága: 4000 méter. A 4x4-es teherautó alvázra épített MCP központot egyetlen kezelő is működtetheti, de rendszerint egy rádióssal párban dolgoznak. Akár három MCP is hálózatba köthető, nagyobb területet fedhető le ezáltal."

"Az MCP radaros vezetési pontok modernizálása során a radarberendezés általános megbízhatóságát növelik, korszerű megoldásokat alkalmazva egyszerűsítik a kezelőszemélyzet munkáját. Emellett a korábbinál korszerűbb adatátviteli protokollt fog használni a rendszer, amelynek köszönhetően gyorsabbá és megbízhatóbbá válik a vezetés, illetve a radarvezetési pontok közötti titkosított kommunikáció."

Egyébként nagy sgítség lesz az ilyne kis repülők kiszúrásába és zaonosításában a NASAMS optikai rendszere: MSP-600 típusú elektro-optikai szenzor illetve a Sentinel radarok, amik közvetlenül a határ mellé telepíthetők. Már akkor ki lehetne szórni az ukrán kisgépeket amikor felszálnak
 
  • Tetszik
Reactions: blogen and BJani

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 337
43 615
113
7 km-es a lőtávja...
Az ukrán határszakasz 130 km-er, a repülő kissé gyorsabban halad mint, hogy egy Mistral ki tudjon települni.
Nem terület légvédelemre való hanem kis távolságú csapatlégvédelemre.
Ha az a probléma, hogy nincs elég radarunk (még) ami kiszúrja a kisgépeket, akkor ideiglenesen néhány radaros MCP-kocsi odarakás a segíthet...
Ha meglesznek az ELTA-k és Sentinelek, akkor nem hisze hogy lesz bármilyen rés: kb. a Kárpátokig ellátunk majd...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 048
113
A Mistrához van "radaros kocsi" Oerlikon radarral, ami kifejezetten alacsonyan repülő célokra von optimalizálva.

"A Mistral rendszer központi eleme a Mistral Coordination Post vagy is röviden az MCP néven ismert vezetési pont és lokátor, amely rádión keresztül adhat célinformációkat a széttelepített rakétaindítóknak. Az MCP 30 km-es hatótávolságú X-sávú radarral és IFF lekérdezővel képes célok felderítésére, azonosítására és egyidejűleg 20 célpont követésére. A maximális észlelési magassága: 4000 méter. A 4x4-es teherautó alvázra épített MCP központot egyetlen kezelő is működtetheti, de rendszerint egy rádióssal párban dolgoznak. Akár három MCP is hálózatba köthető, nagyobb területet fedhető le ezáltal."

"Az MCP radaros vezetési pontok modernizálása során a radarberendezés általános megbízhatóságát növelik, korszerű megoldásokat alkalmazva egyszerűsítik a kezelőszemélyzet munkáját. Emellett a korábbinál korszerűbb adatátviteli protokollt fog használni a rendszer, amelynek köszönhetően gyorsabbá és megbízhatóbbá válik a vezetés, illetve a radarvezetési pontok közötti titkosított kommunikáció."

Egyébként nagy sgítség lesz az ilyne kis repülők kiszúrásába és zaonosításában a NASAMS optikai rendszere: MSP-600 típusú elektro-optikai szenzor illetve a Sentinel radarok, amik közvetlenül a határ mellé telepíthetők. Már akkor ki lehetne szórni az ukrán kisgépeket amikor felszálnak

Ez alapján a réskitöltő akkor nem is biztos, hogy kell. Persze lehet, hogy azzal messzebbre látnának.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 363
113
Ha az a probléma, hogy nincs elég radarunk (még) ami kiszúrja a kisgépeket, akkor ideiglenesen néhány radaros MCP-kocsi odarakás a segíthet...
Ha meglesznek az ELTA-k és Sentinelek, akkor nem hisze hogy lesz bármilyen rés: kb. a Kárpátokig ellátunk majd...
Most is.
Ha alacsonyan repül az sem fogja látni a kisgépet.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 048
113
7 km-es a lőtávja...
Az ukrán határszakasz 130 km-er, a repülő kissé gyorsabban halad mint, hogy egy Mistral ki tudjon települni.
Nem terület légvédelemre való hanem kis távolságú csapatlégvédelemre.
Ha 7km-es lőtáv, akkor majd 14km-es köröket lehet rajzolgatni.
Lehet, hogy a határ lelépve 130km, de a Garbolc-Záhony táv (a két hármashatár távolsága) saccra kb. 60km, ha lehet. Ez 4 kör átmérője.
Amúgy pedig, ha akár csak 1-2 ilyen indító van ott, az jelenthet annyi elrettentést, hogy minden csempész pilóta kétszer is meggondolja, hogy mit és mennyiért vállal el. Mindenképp hatásosabb fenyegetés repülők ellen, mint a rendőrök pisztolyai...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and hete

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 337
43 615
113
Most is.
Ha alacsonyan repül az sem fogja látni a kisgépet.
Az alacsonyan repülés ezért nem teszi láthatatlanná: csak jóval később szúrják ki.
Ha a határtól sok tíz kilométerre van a radar akkor tényleg sosem szúrják ki a határátlépés előtt, de itt jön be hogy nincs elég mennyiségű és jól pozicionált radarunk. Az ELTA-k és Sentinelek ezen sokat fognak javítani...

Le kell rakni egy ELTA radart Vásárosnamény környékére egy dombra és az valószínű, hogy kiszúrja még mielőtt a hátért átlépi. Ez ki kell egészíteni néhány infrakamerával szintén határ közelében. Jó gyakorlás a NASAMS-eseknek megtalálni a fákat súruló Ancsákat...

Az se lenne rossz ha keleti a határ közelében lenne egy állandó légvédelmi alakulat. Nem tudom van-e ilyen terv ,de logikus lenne egy keleti és egy nyugati légvédelmi egység. A NASAMS 410 millió eurós árából ítélve elég sok üteget vettünk, szóval kitelne belőle...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 337
43 615
113
Vásárosnamény környékén domb? Legfeljebb kurgán, különben lapos ott minden.
Akkor majd építenek egyet - azt egy is szeretnek... :p

Egyebként a Kongsberg szerint a Sentinel radar toronyra rakható:
The radar is lightweight (app 1800 kg), can be helo lifted and easily be put on rooftops or specially built towers for elevated radar coverage. Legalább a H225M helik gyakorolhatják a külső terhek emelését... :D
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 056
15 189
113
Ha elkezded a gondolatot egy állítmánnyal az elején és nem a közepétől kezded el írni az sokat segít a megértésben mindenki számára.

Amúgy idén többször is volt cigicsempészes kisgépes légtérsértés volt, hogy nem is tudták őket elkapni a rendőrök mert radarhorizon alá ment a gép hazai területen aztán nem találták meg.
Kell ide az aerosztát...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Ha civil gép volt, akkor nem hiszem, hogy provokációnak lehet nevezni...be nem jelentkező repülők előfordulnak időnként.
Csempesz gep, ejjel 4-kor, a legjobb idopont. Olyankor mar az is alszik akinek ebren kellene lennie. Tipikus idopont. Kidobtak a cigit ahol kellett es irany haza. Reggel mire vilagos lett le is szalltak, meg be is gyujtottek es elszallitottak.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Reméljük, hogy cigi és nem fegyver vagy ember. Amúgy ez már nevetséges, hogy mióta nem tesznek semmit ezzel a tátongó biztonsági réssel.

Amúgy kb. egy hete északon (Heves, Borsod) volt több hajnali utánégető dörgés is, ami nagyon szokatlan a helyiek szerint. Más infóhoz egyelőre nem jutottam. Lehet, hogy valami van?
Helikopter kitelepitve volna a megoldas talan. Ejszakai repulesre alkalmas tipus, gyakorlott szemelyzettel mert eleg balesetveszelyes. Ravezetni meg talan megoldhato lenne ha eszleli a radar a bejovot. Annyira alacsonyan nem mernek vagy nem tudnak repkedni, talan villamos vezetek vagy tereptargyak miatt. Amugy nincs telihold veletlenul?
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Helikopter kitelepitve volna a megoldas talan. Ejszakai repulesre alkalmas tipus, gyakorlott szemelyzettel mert eleg balesetveszelyes. Ravezetni meg talan megoldhato lenne ha eszleli a radar a bejovot. Annyira alacsonyan nem mernek vagy nem tudnak repkedni, talan villamos vezetek vagy tereptargyak miatt. Amugy nincs telihold veletlenul?
Szerintem pedig pont az ilyen helyzetekben jönne jól egy erre alkalmas drón.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Szerintem pedig pont az ilyen helyzetekben jönne jól egy erre alkalmas drón.
Egy keves hozza. Plusz hogyan azonosit, szolit fel, kenyszerit foldre? Enyi erovel a raketa is mehet.
Kell az igazoltatashoz az emberi faktor.
Mondjuk ha en lennek a vamos vagy rendor nyomozo, aki foglalkozik az uggyel, akkor azon kivul hogy megkapom a telefon adatokat a radarral lekovetett utvonalrol, amit ugye ismerni kell mostanra, annak is utana neznek hogy az utobbi idoben milyen ukrajnabol bejovo pocskoszoru gepek repultek le ezt az utvonalat. Mert gondolom nem szuz vakberepules volt. Biztos vagyok benn hogy fenyes nappal lerepultek az utvonalat tajekozodasi pontok, magassagok stb rogzitese okan. Netan megkerdezem a helyieket nem e tunt fel nekik valami korozo repulogep, ami ok hogy tipusra nem megallapithato, de annyit lehet hogy mond valaki hogy nem feher hanem szurke, vagy duplafedelu, vagy ketmotoros...
 
Status
Not open for further replies.