BM-é(máskor írd érhetőbben )
Ha neked nem volt egyértelmű, akkor menj orvoshoz.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
BM-é(máskor írd érhetőbben )
Menj te mert nem értetted a szitut.Ha neked nem volt egyértelmű, akkor menj orvoshoz.
Gyakorlatilag újjáépítik a teljes gépet, az egész korrózióvédelem és miden reboot, hogy a gépek meglevő szerkezeti szilárdsága tartós legyen.Közben a legújabb képek a legújabb, MiG-31BM2/BSzM2 modernizációról. A képeket elnézve a beharangozott "minden eddiginél nagyobb élettartamnövelés" úgy fest, nem kamu.
Mert az oké, hogy ilyenkor leszedik a szárnyakat, de olyat én még nem láttam, hogy egy kéthajtóműves géptörzset középen is kettészednek!
Meg vannak ezen a képsorozaton modern gépek is, csak sunyin lehagytad.Közben a legújabb képek a legújabb, MiG-31BM2/BSzM2 modernizációról. A képeket elnézve a beharangozott "minden eddiginél nagyobb élettartamnövelés" úgy fest, nem kamu.
Mert az oké, hogy ilyenkor leszedik a szárnyakat, de olyat én még nem láttam, hogy egy kéthajtóműves géptörzset középen is kettészednek!
Ráadásul mindengyik BM2/BSzM2 digitális fly by wire kormányvezérlést kap. Ez azt jelenti, hogy a (valószínűleg) gerincen futó régi tolórudazást kiszedik, és minden kormányfelületet mozgató hidraulikus munkahengerhez kábelezést vezetnek. Persze azok hidraulikus csövezése megmarad, csak munkahengerek mozgatását nem mechanikus, himbás-csavarorsós áttételezéssel megtoldott tolórudazattal működésbe hozott mikrokapcsolókkal vezérlik, hanem a munkahengerek szelepeit az elektromos vezetéken vitt jelekkel a közvetlenül egy megoldó számítógép kapcsolgatja.Gyakorlatilag újjáépítik a teljes gépet, az egész korrózióvédelem és miden reboot, hogy a gépek meglevő szerkezeti szilárdsága tartós legyen.
De gondolom a kritikus darabot, ami nem fő elem, akár cserélnek is.
Semmilyen fődarabját nem gyártják már? A kompresszor és turbinalapátok a meglevő készletek beosztásával megy vajon?Amit viszont továbbra sem tudok, az az, hogy vajon mi lesz a hajtóművekkel? Ezek már ezer éves, számos alkalommal felújított darabok. Az új példányok gyártása továbbra sincs napirenden. Ugyanakkor mindenképpen érdekes, hogy számos komponensükben ma már őskövületnek számítanak.
Ilyen például a nagyon régi, gyűrűs-csöves tüzelőtér, ami még az ötvenes évek végének volt a "divatja".
Érdekes, nem túl nagy hangsúlyt kapott momentum, hogy megújúl a frontszélvédő. Eltűnik a klasszikus, osztott péncélüveg és ezek szerint ezen a téren is szép lassan bekúszik a MiG-31-esek életébe a sajnos korábban elvetélt MiG-31M egy újabb jellegzetessége, a jobb kilátást biztosító merevítő nélküli szélvédő. Nem akartam osztatlant írni, mert még a mi MiG-29-eseink szélvdédő üvege is három részes volt, de legalább fém merevítő nélkül.Decemberben jött ki anyag a Szokoltól, amelyben leírják hogyan zajlik a MiG-31 modernizációja.(fordítóval)
A meglévő MiG-31-es elfogó-vadász flotta korszerűsítését célzó jelentős védelmi program részeként néhány információ látott napvilágot e repülőgépek további műszaki felszerelésével kapcsolatban.
Megjegyzem, hogy jelenleg a MiG-31 korszerűsítési munkái a Szokol Nyizsnyij Novgorod Repülőgyárban zajlanak az orosz védelmi minisztérium képviselőinek állandó felügyelete alatt.
A védelmi minisztérium képviselői többször is kijelentették, hogy most minden szükséges alkatrész és részegység közvetlenül az orosz gyártóktól származik. Sőt, a hírek szerint a MiG-31 korszerűsítéséhez végül felhagytak a posztszovjet országok beszállítóival.
Megjegyzendő, hogy minden munka az ütemterv szerint halad, még némi előleggel is, és legfeljebb egy év telik el a gép megérkezésétől egy MiG-31BM üzembe helyezéséig. Ráadásul egy adott gép javításának és felújításának időzítése inkább a beszállítókon múlik, nem pedig a Sokol repülőgépgyártól.
Hadd emlékeztessem önöket arra, hogy a repülőgépek BM-módosításra történő finomhangolásával kapcsolatos főbb fejlesztéseit a 90-es évek végén fogadták el. A Honvédelmi Minisztérium műszaki osztálya azonban folyamatosan javítja ezt a projektet.
A Sokol repülőgépgyár képviselői általánosságban elmondták, hogyan korszerűsítik a MiG-31-et. Az első szakaszban az üzembe érkezett repülőgépet teljesen szétszerelik. Ezt követően speciális berendezéssel teljes hibaelhárításon esnek át a repülőgépvázak és az alkatrészek, majd a kapott adatok alapján munkaterv készül.
Annak ellenére, hogy egyes egységek kielégítő állapotban vannak, általában azonban az alkatrészek és részegységek több mint felét kicserélik – jelentik a Sokol képviselői.
A következő szakaszban, a repülőgépváz előkészítése és tömítése után a kábelköteg beszerelése történik, beleértve az automatizálási és vezérlőrendszerek bekötését. Ebben a szakaszban is megtörténik a gumitermékek teljes cseréje.
Az előkészítő munkák után a modernizáció és a nagyjavítás következő szakasza egy új pilótafülke-előtető felszerelését jelenti, amelyről sok mítosz és vita keringett a neten.
Továbbá a fedélzeti rádióelektronikai berendezések teljes cseréje modern műszerekkel és rendszerekkel történik, ide tartozik a hajtómü is. Ennek eredményeként az ilyen munka, amely inkább egy új repülőgép összeszerelésére emlékeztet, többszörösen növeli az elfogó harci hatékonyságát az alapmodellhez képest.
Arról is beszámoltak, hogy jelenleg egy új projektet fejlesztenek ki a MiG-31 MiG-31BM2 verzióra való frissítésére, amely biztosítja a fedélzeti berendezések modernebbre cseréjét, valamint a gépesítés cseréjét. elektromos távirányítóval, az 5. generációs repülőgépekhez hasonlóan.
Sőt, a gépnek már van ilyen prototípusa, amely jelenleg állami teszteken megy keresztül. A műszaki szakértők szempontjából a javasolt projekt számos érdekességgel rendelkezik.
A MiG-31BM2 új módosítása frissített vezérlőket és elektromos működtetőket kap. Emellett a tervek szerint korszerűbb digitális rendszereket és különféle hazai gyártású komplexumokat telepítenek.
A Sokol vezetősége szerint a MiG-31BM2 új módosítása a legfejlettebb technológiával felszerelt modern géppé válik.
Az ilyen nagyjavítási és korszerűsítési intézkedések lehetővé teszik egy gyakorlatilag új és csúcstechnológiás repülőgép problémamentes működését még sok éven át.
Azt is meg kell jegyezni, hogy 2020-ra körülbelül 100 MiG-31 jármű esett át modernizáláson.. Ezek az elfogók várhatóan legalább 2035-ig lesznek szolgálatban.
Apropó, kabintető, ez ugye most egy kétfelé osztott kivitelű, erős merevítéssel ellátott konstrukció, míg a már említett MiG-31M-nél ez is teljes kilátást biztosított. Cserébe a hátul ülő delikvens volt jobban "befalazva". Mondhatni a "sturman" volt a kilátásjavulás "nagy vesztese".
Hogy a MiG-31M-nél miért csinálták, arra a mai napig se jöttem rá, de az a típus már múltidő. Attól, hogy ott a klasszikus, az orr alól kiengedhető hőpellengátort egy, az F-14 Tomcat gépeknél látott komplex IR/TV kamerarendszerre cserélték és annak is volt egy képernyője, még nem igényelné azt a fokú leárnyékolást. Mivel nyitható kabintetőről beszélünk, attól nem lesz jobb a kabintető egyenszilárdsága, hogy a mozgó részre szerelt plexi felületét csökkentik. De legalább nehezebb lett a szerkezet.Miért jó így befalazni szegény szerencsétlent? Miért nem kaphat ugyan olyan dekket, mint az elöl ülő?
Tudom, hogy elsősorban nem kis távolságú manőverező légiharcra van a típus, de a jobb kilátás sztem sosem lenne hátrány... Vagy igen?
A modernizációs munka alapja, hogy teljesen szétszedik a gépet. Ezek egyébként még csak BM/BSzM modernizációk.Itt azért ha nagyon megnézzük, látszik a másik hajtómű gondola is, szóval nincs "szétszedve hosszában a törzs" ahogy korábban írtam. De, hogy rendesen szét van kapva, az ettől még tény:
R-77-1, R-37M + új fejlesztésü rakéták, amikor elkészülnek.A fegyverzettel mi a helyzet?