MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Ami viszont egyértelmű, az ez a videó 1992-ből, harminc évvel ezelőttről:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Látszik, hogy a Nyizsnyij Novgorodi gyárban a berepülendő gépről még csak nemrég szedhették le a korábban használt külső pilonokat, amelyekre a PTB-2000-es tartályokat függesztették fel korábban.
A célt egy teflonszürke gyári MiG-21bisz repülte.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Közben a legújabb képek a legújabb, MiG-31BM2/BSzM2 modernizációról. A képeket elnézve a beharangozott "minden eddiginél nagyobb élettartamnövelés" úgy fest, nem kamu.
Mert az oké, hogy ilyenkor leszedik a szárnyakat, de olyat én még nem láttam, hogy egy kéthajtóműves géptörzset középen is kettészednek!

272987016_5471367672878437_4642041039629598064_n.jpg

272912252_5471367499545121_2132641430132565312_n.jpg


273006649_5471367469545124_2153492836258242823_n.jpg
 
Közben a legújabb képek a legújabb, MiG-31BM2/BSzM2 modernizációról. A képeket elnézve a beharangozott "minden eddiginél nagyobb élettartamnövelés" úgy fest, nem kamu.
Mert az oké, hogy ilyenkor leszedik a szárnyakat, de olyat én még nem láttam, hogy egy kéthajtóműves géptörzset középen is kettészednek!

272987016_5471367672878437_4642041039629598064_n.jpg

272912252_5471367499545121_2132641430132565312_n.jpg


273006649_5471367469545124_2153492836258242823_n.jpg
Gyakorlatilag újjáépítik a teljes gépet, az egész korrózióvédelem és miden reboot, hogy a gépek meglevő szerkezeti szilárdsága tartós legyen.
De gondolom a kritikus darabot, ami nem fő elem, akár cserélnek is.
 
Közben a legújabb képek a legújabb, MiG-31BM2/BSzM2 modernizációról. A képeket elnézve a beharangozott "minden eddiginél nagyobb élettartamnövelés" úgy fest, nem kamu.
Mert az oké, hogy ilyenkor leszedik a szárnyakat, de olyat én még nem láttam, hogy egy kéthajtóműves géptörzset középen is kettészednek!

272987016_5471367672878437_4642041039629598064_n.jpg

272912252_5471367499545121_2132641430132565312_n.jpg


273006649_5471367469545124_2153492836258242823_n.jpg
Meg vannak ezen a képsorozaton modern gépek is, csak sunyin lehagytad. :D ;)
 
90 éves a Novgorodi Szokol azért publikálta ma a képeket az OAK(UAC)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Gyakorlatilag újjáépítik a teljes gépet, az egész korrózióvédelem és miden reboot, hogy a gépek meglevő szerkezeti szilárdsága tartós legyen.
De gondolom a kritikus darabot, ami nem fő elem, akár cserélnek is.
Ráadásul mindengyik BM2/BSzM2 digitális fly by wire kormányvezérlést kap. Ez azt jelenti, hogy a (valószínűleg) gerincen futó régi tolórudazást kiszedik, és minden kormányfelületet mozgató hidraulikus munkahengerhez kábelezést vezetnek. Persze azok hidraulikus csövezése megmarad, csak munkahengerek mozgatását nem mechanikus, himbás-csavarorsós áttételezéssel megtoldott tolórudazattal működésbe hozott mikrokapcsolókkal vezérlik, hanem a munkahengerek szelepeit az elektromos vezetéken vitt jelekkel a közvetlenül egy megoldó számítógép kapcsolgatja.
Ehhez a jeleket a kormányba épített mozgásérzékelő generálja, egy analóg-digitális konverteren keresztül. Tehát a botkormány, de legalábbis a botkormány oszlop is meg kell, hogy változzon.

Ez persze mind nem lehetetlen, hiszen bő 30 évvel ezelőtt ezt a MiG-31M-el már mind megcsinálták. Ahogy a MiG-29-es típuscsalád is ebbe az irányba evolválódott.
Bonyolultnak tűnik, de ma már ez az egyszerűbb. Az F-15EX-nél is ezért tértek át a fly by wire rendszerre.
Ami miatt ez a MiG-31-esnek tényleg jót fog tenni, az főleg a leszállások egyszerűsödése.
Viszont a manőverezőképességben nem fog beállni érdemi változás.

Amit viszont továbbra sem tudok, az az, hogy vajon mi lesz a hajtóművekkel? Ezek már ezer éves, számos alkalommal felújított darabok. Az új példányok gyártása továbbra sincs napirenden. Ugyanakkor mindenképpen érdekes, hogy számos komponensükben ma már őskövületnek számítanak.
Ilyen például a nagyon régi, gyűrűs-csöves tüzelőtér, ami még az ötvenes évek végének volt a "divatja".
 
Amit viszont továbbra sem tudok, az az, hogy vajon mi lesz a hajtóművekkel? Ezek már ezer éves, számos alkalommal felújított darabok. Az új példányok gyártása továbbra sincs napirenden. Ugyanakkor mindenképpen érdekes, hogy számos komponensükben ma már őskövületnek számítanak.
Ilyen például a nagyon régi, gyűrűs-csöves tüzelőtér, ami még az ötvenes évek végének volt a "divatja".
Semmilyen fődarabját nem gyártják már? A kompresszor és turbinalapátok a meglevő készletek beosztásával megy vajon?
 
Decemberben jött ki anyag a Szokoltól, amelyben leírják hogyan zajlik a MiG-31 modernizációja.(fordítóval)

A meglévő MiG-31-es elfogó-vadász flotta korszerűsítését célzó jelentős védelmi program részeként néhány információ látott napvilágot e repülőgépek további műszaki felszerelésével kapcsolatban.

Megjegyzem, hogy jelenleg a MiG-31 korszerűsítési munkái a Szokol Nyizsnyij Novgorod Repülőgyárban zajlanak az orosz védelmi minisztérium képviselőinek állandó felügyelete alatt.

A védelmi minisztérium képviselői többször is kijelentették, hogy most minden szükséges alkatrész és részegység közvetlenül az orosz gyártóktól származik. Sőt, a hírek szerint a MiG-31 korszerűsítéséhez végül felhagytak a posztszovjet országok beszállítóival.

Megjegyzendő, hogy minden munka az ütemterv szerint halad, még némi előleggel is, és legfeljebb egy év telik el a gép megérkezésétől egy MiG-31BM üzembe helyezéséig. Ráadásul egy adott gép javításának és felújításának időzítése inkább a beszállítókon múlik, nem pedig a Sokol repülőgépgyártól.

Hadd emlékeztessem önöket arra, hogy a repülőgépek BM-módosításra történő finomhangolásával kapcsolatos főbb fejlesztéseit a 90-es évek végén fogadták el. A Honvédelmi Minisztérium műszaki osztálya azonban folyamatosan javítja ezt a projektet.
A Sokol repülőgépgyár képviselői általánosságban elmondták, hogyan korszerűsítik a MiG-31-et. Az első szakaszban az üzembe érkezett repülőgépet teljesen szétszerelik. Ezt követően speciális berendezéssel teljes hibaelhárításon esnek át a repülőgépvázak és az alkatrészek, majd a kapott adatok alapján munkaterv készül.

Annak ellenére, hogy egyes egységek kielégítő állapotban vannak, általában azonban az alkatrészek és részegységek több mint felét kicserélik – jelentik a Sokol képviselői.

A következő szakaszban, a repülőgépváz előkészítése és tömítése után a kábelköteg beszerelése történik, beleértve az automatizálási és vezérlőrendszerek bekötését. Ebben a szakaszban is megtörténik a gumitermékek teljes cseréje.

Az előkészítő munkák után a modernizáció és a nagyjavítás következő szakasza egy új pilótafülke-előtető felszerelését jelenti, amelyről sok mítosz és vita keringett a neten.

Továbbá a fedélzeti rádióelektronikai berendezések teljes cseréje modern műszerekkel és rendszerekkel történik, ide tartozik a hajtómü is. Ennek eredményeként az ilyen munka, amely inkább egy új repülőgép összeszerelésére emlékeztet, többszörösen növeli az elfogó harci hatékonyságát az alapmodellhez képest.

Arról is beszámoltak, hogy jelenleg egy új projektet fejlesztenek ki a MiG-31 MiG-31BM2 verzióra való frissítésére, amely biztosítja a fedélzeti berendezések modernebbre cseréjét, valamint a gépesítés cseréjét. elektromos távirányítóval, az 5. generációs repülőgépekhez hasonlóan.

Sőt, a gépnek már van ilyen prototípusa, amely jelenleg állami teszteken megy keresztül. A műszaki szakértők szempontjából a javasolt projekt számos érdekességgel rendelkezik.

A MiG-31BM2 új módosítása frissített vezérlőket és elektromos működtetőket kap. Emellett a tervek szerint korszerűbb digitális rendszereket és különféle hazai gyártású komplexumokat telepítenek.

A Sokol vezetősége szerint a MiG-31BM2 új módosítása a legfejlettebb technológiával felszerelt modern géppé válik.

Az ilyen nagyjavítási és korszerűsítési intézkedések lehetővé teszik egy gyakorlatilag új és csúcstechnológiás repülőgép problémamentes működését még sok éven át.

Azt is meg kell jegyezni, hogy 2020-ra körülbelül 100 MiG-31 jármű esett át modernizáláson.. Ezek az elfogók várhatóan legalább 2035-ig lesznek szolgálatban.
 
Decemberben jött ki anyag a Szokoltól, amelyben leírják hogyan zajlik a MiG-31 modernizációja.(fordítóval)

A meglévő MiG-31-es elfogó-vadász flotta korszerűsítését célzó jelentős védelmi program részeként néhány információ látott napvilágot e repülőgépek további műszaki felszerelésével kapcsolatban.

Megjegyzem, hogy jelenleg a MiG-31 korszerűsítési munkái a Szokol Nyizsnyij Novgorod Repülőgyárban zajlanak az orosz védelmi minisztérium képviselőinek állandó felügyelete alatt.

A védelmi minisztérium képviselői többször is kijelentették, hogy most minden szükséges alkatrész és részegység közvetlenül az orosz gyártóktól származik. Sőt, a hírek szerint a MiG-31 korszerűsítéséhez végül felhagytak a posztszovjet országok beszállítóival.

Megjegyzendő, hogy minden munka az ütemterv szerint halad, még némi előleggel is, és legfeljebb egy év telik el a gép megérkezésétől egy MiG-31BM üzembe helyezéséig. Ráadásul egy adott gép javításának és felújításának időzítése inkább a beszállítókon múlik, nem pedig a Sokol repülőgépgyártól.

Hadd emlékeztessem önöket arra, hogy a repülőgépek BM-módosításra történő finomhangolásával kapcsolatos főbb fejlesztéseit a 90-es évek végén fogadták el. A Honvédelmi Minisztérium műszaki osztálya azonban folyamatosan javítja ezt a projektet.
A Sokol repülőgépgyár képviselői általánosságban elmondták, hogyan korszerűsítik a MiG-31-et. Az első szakaszban az üzembe érkezett repülőgépet teljesen szétszerelik. Ezt követően speciális berendezéssel teljes hibaelhárításon esnek át a repülőgépvázak és az alkatrészek, majd a kapott adatok alapján munkaterv készül.

Annak ellenére, hogy egyes egységek kielégítő állapotban vannak, általában azonban az alkatrészek és részegységek több mint felét kicserélik – jelentik a Sokol képviselői.

A következő szakaszban, a repülőgépváz előkészítése és tömítése után a kábelköteg beszerelése történik, beleértve az automatizálási és vezérlőrendszerek bekötését. Ebben a szakaszban is megtörténik a gumitermékek teljes cseréje.

Az előkészítő munkák után a modernizáció és a nagyjavítás következő szakasza egy új pilótafülke-előtető felszerelését jelenti, amelyről sok mítosz és vita keringett a neten.

Továbbá a fedélzeti rádióelektronikai berendezések teljes cseréje modern műszerekkel és rendszerekkel történik, ide tartozik a hajtómü is. Ennek eredményeként az ilyen munka, amely inkább egy új repülőgép összeszerelésére emlékeztet, többszörösen növeli az elfogó harci hatékonyságát az alapmodellhez képest.

Arról is beszámoltak, hogy jelenleg egy új projektet fejlesztenek ki a MiG-31 MiG-31BM2 verzióra való frissítésére, amely biztosítja a fedélzeti berendezések modernebbre cseréjét, valamint a gépesítés cseréjét. elektromos távirányítóval, az 5. generációs repülőgépekhez hasonlóan.

Sőt, a gépnek már van ilyen prototípusa, amely jelenleg állami teszteken megy keresztül. A műszaki szakértők szempontjából a javasolt projekt számos érdekességgel rendelkezik.

A MiG-31BM2 új módosítása frissített vezérlőket és elektromos működtetőket kap. Emellett a tervek szerint korszerűbb digitális rendszereket és különféle hazai gyártású komplexumokat telepítenek.

A Sokol vezetősége szerint a MiG-31BM2 új módosítása a legfejlettebb technológiával felszerelt modern géppé válik.

Az ilyen nagyjavítási és korszerűsítési intézkedések lehetővé teszik egy gyakorlatilag új és csúcstechnológiás repülőgép problémamentes működését még sok éven át.

Azt is meg kell jegyezni, hogy 2020-ra körülbelül 100 MiG-31 jármű esett át modernizáláson.. Ezek az elfogók várhatóan legalább 2035-ig lesznek szolgálatban.
Érdekes, nem túl nagy hangsúlyt kapott momentum, hogy megújúl a frontszélvédő. Eltűnik a klasszikus, osztott péncélüveg és ezek szerint ezen a téren is szép lassan bekúszik a MiG-31-esek életébe a sajnos korábban elvetélt MiG-31M egy újabb jellegzetessége, a jobb kilátást biztosító merevítő nélküli szélvédő. Nem akartam osztatlant írni, mert még a mi MiG-29-eseink szélvdédő üvege is három részes volt, de legalább fém merevítő nélkül.
Ami nyilván marad, az az oldal merevítés, mert az a kabintető miatt kell.
Apropó, kabintető, ez ugye most egy kétfelé osztott kivitelű, erős merevítéssel ellátott konstrukció, míg a már említett MiG-31M-nél ez is teljes kilátást biztosított. Cserébe a hátul ülő delikvens volt jobban "befalazva". Mondhatni a "sturman" volt a kilátásjavulás "nagy vesztese".





 
Apropó, kabintető, ez ugye most egy kétfelé osztott kivitelű, erős merevítéssel ellátott konstrukció, míg a már említett MiG-31M-nél ez is teljes kilátást biztosított. Cserébe a hátul ülő delikvens volt jobban "befalazva". Mondhatni a "sturman" volt a kilátásjavulás "nagy vesztese".

Miért jó így befalazni szegény szerencsétlent? Miért nem kaphat ugyan olyan dekket, mint az elöl ülő?
Tudom, hogy elsősorban nem kis távolságú manőverező légiharcra van a típus, de a jobb kilátás sztem sosem lenne hátrány... Vagy igen?
 
Miért jó így befalazni szegény szerencsétlent? Miért nem kaphat ugyan olyan dekket, mint az elöl ülő?
Tudom, hogy elsősorban nem kis távolságú manőverező légiharcra van a típus, de a jobb kilátás sztem sosem lenne hátrány... Vagy igen?
Hogy a MiG-31M-nél miért csinálták, arra a mai napig se jöttem rá, de az a típus már múltidő. Attól, hogy ott a klasszikus, az orr alól kiengedhető hőpellengátort egy, az F-14 Tomcat gépeknél látott komplex IR/TV kamerarendszerre cserélték és annak is volt egy képernyője, még nem igényelné azt a fokú leárnyékolást. Mivel nyitható kabintetőről beszélünk, attól nem lesz jobb a kabintető egyenszilárdsága, hogy a mozgó részre szerelt plexi felületét csökkentik. De legalább nehezebb lett a szerkezet.

Így ettől kezdve két dolog jöhet:
  • Költségcsökkentés miatt egy az egyben átveszik az akkori terveket
  • Kihasználva a mai technológiai lehetőségeket, végül mind a két kabinszekció egyaránt jobb kilátást biztosító kabintetőket fog kapni.
Ezt hamarosan meg fogjuk látni.
 
Itt azért ha nagyon megnézzük, látszik a másik hajtómű gondola is, szóval nincs "szétszedve hosszában a törzs" ahogy korábban írtam. De, hogy rendesen szét van kapva, az ettől még tény:

273006649_5471367469545124_2153492836258242823_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and gacsat
Itt azért ha nagyon megnézzük, látszik a másik hajtómű gondola is, szóval nincs "szétszedve hosszában a törzs" ahogy korábban írtam. De, hogy rendesen szét van kapva, az ettől még tény:

273006649_5471367469545124_2153492836258242823_n.jpg
A modernizációs munka alapja, hogy teljesen szétszedik a gépet. Ezek egyébként még csak BM/BSzM modernizációk.