MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Ami viszont egyértelmű, az ez a videó 1992-ből, harminc évvel ezelőttről:


Látszik, hogy a Nyizsnyij Novgorodi gyárban a berepülendő gépről még csak nemrég szedhették le a korábban használt külső pilonokat, amelyekre a PTB-2000-es tartályokat függesztették fel korábban.
A célt egy teflonszürke gyári MiG-21bisz repülte.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Közben a legújabb képek a legújabb, MiG-31BM2/BSzM2 modernizációról. A képeket elnézve a beharangozott "minden eddiginél nagyobb élettartamnövelés" úgy fest, nem kamu.
Mert az oké, hogy ilyenkor leszedik a szárnyakat, de olyat én még nem láttam, hogy egy kéthajtóműves géptörzset középen is kettészednek!

272987016_5471367672878437_4642041039629598064_n.jpg

272912252_5471367499545121_2132641430132565312_n.jpg


273006649_5471367469545124_2153492836258242823_n.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Közben a legújabb képek a legújabb, MiG-31BM2/BSzM2 modernizációról. A képeket elnézve a beharangozott "minden eddiginél nagyobb élettartamnövelés" úgy fest, nem kamu.
Mert az oké, hogy ilyenkor leszedik a szárnyakat, de olyat én még nem láttam, hogy egy kéthajtóműves géptörzset középen is kettészednek!

272987016_5471367672878437_4642041039629598064_n.jpg

272912252_5471367499545121_2132641430132565312_n.jpg


273006649_5471367469545124_2153492836258242823_n.jpg
Gyakorlatilag újjáépítik a teljes gépet, az egész korrózióvédelem és miden reboot, hogy a gépek meglevő szerkezeti szilárdsága tartós legyen.
De gondolom a kritikus darabot, ami nem fő elem, akár cserélnek is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 475
84 559
113
Közben a legújabb képek a legújabb, MiG-31BM2/BSzM2 modernizációról. A képeket elnézve a beharangozott "minden eddiginél nagyobb élettartamnövelés" úgy fest, nem kamu.
Mert az oké, hogy ilyenkor leszedik a szárnyakat, de olyat én még nem láttam, hogy egy kéthajtóműves géptörzset középen is kettészednek!

272987016_5471367672878437_4642041039629598064_n.jpg

272912252_5471367499545121_2132641430132565312_n.jpg


273006649_5471367469545124_2153492836258242823_n.jpg
Meg vannak ezen a képsorozaton modern gépek is, csak sunyin lehagytad. :D ;)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Gyakorlatilag újjáépítik a teljes gépet, az egész korrózióvédelem és miden reboot, hogy a gépek meglevő szerkezeti szilárdsága tartós legyen.
De gondolom a kritikus darabot, ami nem fő elem, akár cserélnek is.
Ráadásul mindengyik BM2/BSzM2 digitális fly by wire kormányvezérlést kap. Ez azt jelenti, hogy a (valószínűleg) gerincen futó régi tolórudazást kiszedik, és minden kormányfelületet mozgató hidraulikus munkahengerhez kábelezést vezetnek. Persze azok hidraulikus csövezése megmarad, csak munkahengerek mozgatását nem mechanikus, himbás-csavarorsós áttételezéssel megtoldott tolórudazattal működésbe hozott mikrokapcsolókkal vezérlik, hanem a munkahengerek szelepeit az elektromos vezetéken vitt jelekkel a közvetlenül egy megoldó számítógép kapcsolgatja.
Ehhez a jeleket a kormányba épített mozgásérzékelő generálja, egy analóg-digitális konverteren keresztül. Tehát a botkormány, de legalábbis a botkormány oszlop is meg kell, hogy változzon.

Ez persze mind nem lehetetlen, hiszen bő 30 évvel ezelőtt ezt a MiG-31M-el már mind megcsinálták. Ahogy a MiG-29-es típuscsalád is ebbe az irányba evolválódott.
Bonyolultnak tűnik, de ma már ez az egyszerűbb. Az F-15EX-nél is ezért tértek át a fly by wire rendszerre.
Ami miatt ez a MiG-31-esnek tényleg jót fog tenni, az főleg a leszállások egyszerűsödése.
Viszont a manőverezőképességben nem fog beállni érdemi változás.

Amit viszont továbbra sem tudok, az az, hogy vajon mi lesz a hajtóművekkel? Ezek már ezer éves, számos alkalommal felújított darabok. Az új példányok gyártása továbbra sincs napirenden. Ugyanakkor mindenképpen érdekes, hogy számos komponensükben ma már őskövületnek számítanak.
Ilyen például a nagyon régi, gyűrűs-csöves tüzelőtér, ami még az ötvenes évek végének volt a "divatja".
 
M

molnibalage

Guest
Amit viszont továbbra sem tudok, az az, hogy vajon mi lesz a hajtóművekkel? Ezek már ezer éves, számos alkalommal felújított darabok. Az új példányok gyártása továbbra sincs napirenden. Ugyanakkor mindenképpen érdekes, hogy számos komponensükben ma már őskövületnek számítanak.
Ilyen például a nagyon régi, gyűrűs-csöves tüzelőtér, ami még az ötvenes évek végének volt a "divatja".
Semmilyen fődarabját nem gyártják már? A kompresszor és turbinalapátok a meglevő készletek beosztásával megy vajon?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Decemberben jött ki anyag a Szokoltól, amelyben leírják hogyan zajlik a MiG-31 modernizációja.(fordítóval)

A meglévő MiG-31-es elfogó-vadász flotta korszerűsítését célzó jelentős védelmi program részeként néhány információ látott napvilágot e repülőgépek további műszaki felszerelésével kapcsolatban.

Megjegyzem, hogy jelenleg a MiG-31 korszerűsítési munkái a Szokol Nyizsnyij Novgorod Repülőgyárban zajlanak az orosz védelmi minisztérium képviselőinek állandó felügyelete alatt.

A védelmi minisztérium képviselői többször is kijelentették, hogy most minden szükséges alkatrész és részegység közvetlenül az orosz gyártóktól származik. Sőt, a hírek szerint a MiG-31 korszerűsítéséhez végül felhagytak a posztszovjet országok beszállítóival.

Megjegyzendő, hogy minden munka az ütemterv szerint halad, még némi előleggel is, és legfeljebb egy év telik el a gép megérkezésétől egy MiG-31BM üzembe helyezéséig. Ráadásul egy adott gép javításának és felújításának időzítése inkább a beszállítókon múlik, nem pedig a Sokol repülőgépgyártól.

Hadd emlékeztessem önöket arra, hogy a repülőgépek BM-módosításra történő finomhangolásával kapcsolatos főbb fejlesztéseit a 90-es évek végén fogadták el. A Honvédelmi Minisztérium műszaki osztálya azonban folyamatosan javítja ezt a projektet.
A Sokol repülőgépgyár képviselői általánosságban elmondták, hogyan korszerűsítik a MiG-31-et. Az első szakaszban az üzembe érkezett repülőgépet teljesen szétszerelik. Ezt követően speciális berendezéssel teljes hibaelhárításon esnek át a repülőgépvázak és az alkatrészek, majd a kapott adatok alapján munkaterv készül.

Annak ellenére, hogy egyes egységek kielégítő állapotban vannak, általában azonban az alkatrészek és részegységek több mint felét kicserélik – jelentik a Sokol képviselői.

A következő szakaszban, a repülőgépváz előkészítése és tömítése után a kábelköteg beszerelése történik, beleértve az automatizálási és vezérlőrendszerek bekötését. Ebben a szakaszban is megtörténik a gumitermékek teljes cseréje.

Az előkészítő munkák után a modernizáció és a nagyjavítás következő szakasza egy új pilótafülke-előtető felszerelését jelenti, amelyről sok mítosz és vita keringett a neten.

Továbbá a fedélzeti rádióelektronikai berendezések teljes cseréje modern műszerekkel és rendszerekkel történik, ide tartozik a hajtómü is. Ennek eredményeként az ilyen munka, amely inkább egy új repülőgép összeszerelésére emlékeztet, többszörösen növeli az elfogó harci hatékonyságát az alapmodellhez képest.

Arról is beszámoltak, hogy jelenleg egy új projektet fejlesztenek ki a MiG-31 MiG-31BM2 verzióra való frissítésére, amely biztosítja a fedélzeti berendezések modernebbre cseréjét, valamint a gépesítés cseréjét. elektromos távirányítóval, az 5. generációs repülőgépekhez hasonlóan.

Sőt, a gépnek már van ilyen prototípusa, amely jelenleg állami teszteken megy keresztül. A műszaki szakértők szempontjából a javasolt projekt számos érdekességgel rendelkezik.

A MiG-31BM2 új módosítása frissített vezérlőket és elektromos működtetőket kap. Emellett a tervek szerint korszerűbb digitális rendszereket és különféle hazai gyártású komplexumokat telepítenek.

A Sokol vezetősége szerint a MiG-31BM2 új módosítása a legfejlettebb technológiával felszerelt modern géppé válik.

Az ilyen nagyjavítási és korszerűsítési intézkedések lehetővé teszik egy gyakorlatilag új és csúcstechnológiás repülőgép problémamentes működését még sok éven át.

Azt is meg kell jegyezni, hogy 2020-ra körülbelül 100 MiG-31 jármű esett át modernizáláson.. Ezek az elfogók várhatóan legalább 2035-ig lesznek szolgálatban.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Decemberben jött ki anyag a Szokoltól, amelyben leírják hogyan zajlik a MiG-31 modernizációja.(fordítóval)

A meglévő MiG-31-es elfogó-vadász flotta korszerűsítését célzó jelentős védelmi program részeként néhány információ látott napvilágot e repülőgépek további műszaki felszerelésével kapcsolatban.

Megjegyzem, hogy jelenleg a MiG-31 korszerűsítési munkái a Szokol Nyizsnyij Novgorod Repülőgyárban zajlanak az orosz védelmi minisztérium képviselőinek állandó felügyelete alatt.

A védelmi minisztérium képviselői többször is kijelentették, hogy most minden szükséges alkatrész és részegység közvetlenül az orosz gyártóktól származik. Sőt, a hírek szerint a MiG-31 korszerűsítéséhez végül felhagytak a posztszovjet országok beszállítóival.

Megjegyzendő, hogy minden munka az ütemterv szerint halad, még némi előleggel is, és legfeljebb egy év telik el a gép megérkezésétől egy MiG-31BM üzembe helyezéséig. Ráadásul egy adott gép javításának és felújításának időzítése inkább a beszállítókon múlik, nem pedig a Sokol repülőgépgyártól.

Hadd emlékeztessem önöket arra, hogy a repülőgépek BM-módosításra történő finomhangolásával kapcsolatos főbb fejlesztéseit a 90-es évek végén fogadták el. A Honvédelmi Minisztérium műszaki osztálya azonban folyamatosan javítja ezt a projektet.
A Sokol repülőgépgyár képviselői általánosságban elmondták, hogyan korszerűsítik a MiG-31-et. Az első szakaszban az üzembe érkezett repülőgépet teljesen szétszerelik. Ezt követően speciális berendezéssel teljes hibaelhárításon esnek át a repülőgépvázak és az alkatrészek, majd a kapott adatok alapján munkaterv készül.

Annak ellenére, hogy egyes egységek kielégítő állapotban vannak, általában azonban az alkatrészek és részegységek több mint felét kicserélik – jelentik a Sokol képviselői.

A következő szakaszban, a repülőgépváz előkészítése és tömítése után a kábelköteg beszerelése történik, beleértve az automatizálási és vezérlőrendszerek bekötését. Ebben a szakaszban is megtörténik a gumitermékek teljes cseréje.

Az előkészítő munkák után a modernizáció és a nagyjavítás következő szakasza egy új pilótafülke-előtető felszerelését jelenti, amelyről sok mítosz és vita keringett a neten.

Továbbá a fedélzeti rádióelektronikai berendezések teljes cseréje modern műszerekkel és rendszerekkel történik, ide tartozik a hajtómü is. Ennek eredményeként az ilyen munka, amely inkább egy új repülőgép összeszerelésére emlékeztet, többszörösen növeli az elfogó harci hatékonyságát az alapmodellhez képest.

Arról is beszámoltak, hogy jelenleg egy új projektet fejlesztenek ki a MiG-31 MiG-31BM2 verzióra való frissítésére, amely biztosítja a fedélzeti berendezések modernebbre cseréjét, valamint a gépesítés cseréjét. elektromos távirányítóval, az 5. generációs repülőgépekhez hasonlóan.

Sőt, a gépnek már van ilyen prototípusa, amely jelenleg állami teszteken megy keresztül. A műszaki szakértők szempontjából a javasolt projekt számos érdekességgel rendelkezik.

A MiG-31BM2 új módosítása frissített vezérlőket és elektromos működtetőket kap. Emellett a tervek szerint korszerűbb digitális rendszereket és különféle hazai gyártású komplexumokat telepítenek.

A Sokol vezetősége szerint a MiG-31BM2 új módosítása a legfejlettebb technológiával felszerelt modern géppé válik.

Az ilyen nagyjavítási és korszerűsítési intézkedések lehetővé teszik egy gyakorlatilag új és csúcstechnológiás repülőgép problémamentes működését még sok éven át.

Azt is meg kell jegyezni, hogy 2020-ra körülbelül 100 MiG-31 jármű esett át modernizáláson.. Ezek az elfogók várhatóan legalább 2035-ig lesznek szolgálatban.
Érdekes, nem túl nagy hangsúlyt kapott momentum, hogy megújúl a frontszélvédő. Eltűnik a klasszikus, osztott péncélüveg és ezek szerint ezen a téren is szép lassan bekúszik a MiG-31-esek életébe a sajnos korábban elvetélt MiG-31M egy újabb jellegzetessége, a jobb kilátást biztosító merevítő nélküli szélvédő. Nem akartam osztatlant írni, mert még a mi MiG-29-eseink szélvdédő üvege is három részes volt, de legalább fém merevítő nélkül.
Ami nyilván marad, az az oldal merevítés, mert az a kabintető miatt kell.
Apropó, kabintető, ez ugye most egy kétfelé osztott kivitelű, erős merevítéssel ellátott konstrukció, míg a már említett MiG-31M-nél ez is teljes kilátást biztosított. Cserébe a hátul ülő delikvens volt jobban "befalazva". Mondhatni a "sturman" volt a kilátásjavulás "nagy vesztese".





 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Apropó, kabintető, ez ugye most egy kétfelé osztott kivitelű, erős merevítéssel ellátott konstrukció, míg a már említett MiG-31M-nél ez is teljes kilátást biztosított. Cserébe a hátul ülő delikvens volt jobban "befalazva". Mondhatni a "sturman" volt a kilátásjavulás "nagy vesztese".

Miért jó így befalazni szegény szerencsétlent? Miért nem kaphat ugyan olyan dekket, mint az elöl ülő?
Tudom, hogy elsősorban nem kis távolságú manőverező légiharcra van a típus, de a jobb kilátás sztem sosem lenne hátrány... Vagy igen?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Miért jó így befalazni szegény szerencsétlent? Miért nem kaphat ugyan olyan dekket, mint az elöl ülő?
Tudom, hogy elsősorban nem kis távolságú manőverező légiharcra van a típus, de a jobb kilátás sztem sosem lenne hátrány... Vagy igen?
Hogy a MiG-31M-nél miért csinálták, arra a mai napig se jöttem rá, de az a típus már múltidő. Attól, hogy ott a klasszikus, az orr alól kiengedhető hőpellengátort egy, az F-14 Tomcat gépeknél látott komplex IR/TV kamerarendszerre cserélték és annak is volt egy képernyője, még nem igényelné azt a fokú leárnyékolást. Mivel nyitható kabintetőről beszélünk, attól nem lesz jobb a kabintető egyenszilárdsága, hogy a mozgó részre szerelt plexi felületét csökkentik. De legalább nehezebb lett a szerkezet.

Így ettől kezdve két dolog jöhet:
  • Költségcsökkentés miatt egy az egyben átveszik az akkori terveket
  • Kihasználva a mai technológiai lehetőségeket, végül mind a két kabinszekció egyaránt jobb kilátást biztosító kabintetőket fog kapni.
Ezt hamarosan meg fogjuk látni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Itt azért ha nagyon megnézzük, látszik a másik hajtómű gondola is, szóval nincs "szétszedve hosszában a törzs" ahogy korábban írtam. De, hogy rendesen szét van kapva, az ettől még tény:

273006649_5471367469545124_2153492836258242823_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Itt azért ha nagyon megnézzük, látszik a másik hajtómű gondola is, szóval nincs "szétszedve hosszában a törzs" ahogy korábban írtam. De, hogy rendesen szét van kapva, az ettől még tény:

273006649_5471367469545124_2153492836258242823_n.jpg
A modernizációs munka alapja, hogy teljesen szétszedik a gépet. Ezek egyébként még csak BM/BSzM modernizációk.