[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

Én meg arra jutottam, hogy te valószínűleg már tudod hogy mi lesz ott és nem ez lesz. Ezért látod át ennyire, hogy nem érné meg.

A legutóbbi RM prezentációban az van hogy a Trucks (HX-Family, Future trucks) üzletágban 7-8 milliárd € megrendelést várnak a következő 10 évben.
Igen nekem is feltűnt, hogy Szittya oroszlánként harcolt a Rába elméleti tgk gyártása ellen. Talán pontosan tudja, hogy mit is fognak gyártani? Mert volt már itt szó német harcjárművek felújításáról is (jelenlegi helyzetben még a felújított Marderre is sorban állnának a vevők).
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Pogány and hete
Most nagyon sok katonát le fogok lombozni, de nekem van egy másik szempont is, ami felötlött bennem, amiért Palkovics kapta meg a Rábát hirtelen. És ez lehet sok katonának nem fog tetszeni, akik konzervatívok és a bevált megoldásokban hisznek.
Meglévő technológiáért az Innovációs Minisztériumot miért bevonni? Ő nem gazdasági miniszter, fő profilja, hogy mérnök, vagyis tudós ember. Ha az ő kezei alá adják a Rábát, akkor szerintem valami új technológia kifejlesztése van a dologban. Amennyire mi húzzuk az EU-ban a legjobban a szánkat az ökoőrültség miatt, annyira mi állunk talán legdrasztikusabban szél alá az alternatív járműgyártásban. Hülyék ezek a nyugatiak, mert eldobják az olcsó fosszilis üzemanyagot, de azért legyen elektromos autógyártás Mo-on, még a KAMAZ is itt kutasson elektrony kamiont vagy mit és a Kaposvár 8*8 is legyen hibrid katonai jármű!

Én gondolkodom azon már egy jó ideje, hogy a HM-ben van-e olyan irány, hogy minél több leendő beszerzést alternatív erőforrásra átrakni? Ha 2035-től már be akarja tiltani az EU az új gyártású "kőolajos" járműveket, akkor nem logikusabb-e a katonáknak "zöld" járműveket vásárolni?
Ahogy Krisss is gyakran mondta, a Zrínyi sajnálatára legtöbbször hadipar fejlesztés, nem haderő fejlesztés. Az elektrony katonai tehergépjármű valszeg ugyan úgy drágább lenne, mint a civil verzió. De mi az elsődleges cél? Exportot növelni. Katonai szegmensben ezt első sorban úgy elérni, hogy elsőként rendszeresíteni olyan típusokat és technológiákat, aminek a kulcs alkatrészgyártását és a K+F-et a jövőre gyorsan lekötni, amit majd később a többi ország is be akar majd szerezni és velünk (is) fog üzletelni, hogy mekkora részt adunk mi át.

Amennyire kivettem Szittya érvelését, ő is valami hasonló elv mentén gondolkodhat. Mi a katonai teher legnagyobb költsége? A hosszútávú alkatrész ellátás és javítás. Amit nem mondott, hogy miért hozzon ide, Mo-ra a KAMAZ hagyományos járműipari alkatrészgyártást, ha az 1-2 évtizeden belül a jelenlegi brüsszeli tervek szerint felszámolódna? Vagy nagyon beszűkülne a piac... Viszont eleknyó gyártást kiépített már Oo-ban? Náluk 2040-ben is valszeg a Szibéria ellátás lesz a meghatározó. Logikusan ha a polgári piacon is be akar törni az Unióba, akkor legértelmesebb itt kialakítania majd a termelői bázisát... erre a szegmensre.

Én mondjuk azért legalább gondolatban megversenyeztetném a HX3-at RM155 ágyúval, meg mondjuk e-KAMAZ a KMW tornyával a 155-ös ágyúk beszerzésénél. Nincs elég ismeretem, hogy döntsek a kettő között és mind a kettőnek lenne racionális előnye is. A MAN elvileg nagyon előre lendült az autonóm irányítás terén. Ami azért szintén Zrínyi prioritás és nagy előny lenne egy kis létszámú, de hatékony hadsereghez. És elvileg olcsóbb a konstrukció. Az oroszok viszont a platform szinte teljes hazai gyártását ideadhatnák, ráadásul ha egy kis részét lepasszoljuk Szerbiának, szinte biztos, hogy rendelnek ők is. És csökkentjük esetleg az RM függést.

Igazából az ilyen felmerülő opciókat csak a Minisztériumban lehetne leboxoltatni egymással, ha kulcsra zárjuk az ajtót és magunk vagyunk. Félre értés ne essék! Ha az RM a saját olcsóbb ágyú konstrukcióját integrálja e-KAMAZ platformra és így jobban jövünk ki, én nem ragaszkodnék ahhoz, hogy a zártkapus boxmeccsen csak a mi általunk kiötlött fórum változatok léphessenek ringbe.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Kamaz a világ egyik legjobb katonai teherautója engem nem zavarna, ha az oroszokkal lenne közös teherautó gyár, a Rába meg a Kmw vél ujjitgatna a leopardokat.
Jelenleg a Kamazos együttműködés kimondottan az EV területére korlátozódik (sajtóközleményből). Ami a darabszámokból is adódóan a Kama-1 gyártását feltételezi egyelőre.
Ha ebből lesz is valami, az még szerintem még messzebb van, hogy teherautós vonalon is bevonjuk őket.
Katonai terepjáró szinten lehet, hogy jó lenne a Kamaz, de az a gond, hogy azokat kizárólag hazai gyártásban lehetne kivitelezni.
Ha meg kimondottan a Kama-1 a céljármű, akkor gyakorlatilag biztosnak tűnik, hogy nincs szó hazai teherautó gyártásról.
Ahogy írtam is, korábban én is lehetségesnek tartottam (még ha kevéssé is) ezt az opciót, de amikor megtaláltam a Kama-1-ről a cikket tegnap, átértékeltem a dolgokat.
 
Hát, lehet, hogy ez a KAMAZ gyár a teherautó program. Nem rossz elképzelés egyáltalán!

Egy 8x8-as KAMAZ-63501 ára Forintban úgy 15 millió lenne:
8x8-01-kamaz.jpg


Egy 8x8-as MAN HX77 ára Forintban ennek tizenhétszerese, úgy 250 millió!
8x8-02-MAN.jpg


Legrosszabb esetben öt-tízszer több KAMAZ-t tudunk venni mint MAN-t. Lehet ezért húzódott az egész teherautóprogram, mert nagyságrenddel olcsóbb, de minőségi beszállítót kerestünk.
 
Hát, lehet, hogy ez a KAMAZ gyár a teherautó program. Nem rossz elképzelés egyáltalán!

Egy 8x8-as KAMAZ-63501 ára Forintban úgy 15 millió lenne:
8x8-01-kamaz.jpg


Egy 8x8-as MAN HX77 ára Forintban ennek tizenhétszerese, úgy 250 millió!
8x8-02-MAN.jpg


Legrosszabb esetben öt-tízszer több KAMAZ-t tudunk venni mint MAN-t. Lehet ezért húzódott az egész teherautóprogram, mert nagyságrenddel olcsóbb, de minőségi beszállítót kerestünk.
Inkább azért húzódik, mert várjuk, hogy az RM befejezte a HX3 at
 
Inkább azért húzódik, mert várjuk, hogy az RM befejezte a HX3 at
Nem éri meg ilyen egyszerű eszközt luxusáron venni. A HX teherautók max fegyverplatformok lesznek lövegek, légvédelmi eszközök alatt szerintem. Legrosszabb esetben is tíz hazai gyártású KAMAZ-t tudunk venni egy import MAN árán! Nem fog elmenni az eszünk, merthogy a MAN import lesz, abban biztos lehetsz, ugyanis megvannak a gyáraik, többek között az ausztriai gyár, szóval MAN gyártás nem fog hozzánk kerülni. De ha hozzán kerülne is, kinek hiányzik egy újabb luxus-RÁBA program! Senkinek. Sok teherautó kell, ésszerű áron!
 
Hát, lehet, hogy ez a KAMAZ gyár a teherautó program. Nem rossz elképzelés egyáltalán!

Egy 8x8-as KAMAZ-63501 ára Forintban úgy 15 millió lenne:
8x8-01-kamaz.jpg


Egy 8x8-as MAN HX77 ára Forintban ennek tizenhétszerese, úgy 250 millió!
8x8-02-MAN.jpg


Legrosszabb esetben öt-tízszer több KAMAZ-t tudunk venni mint MAN-t. Lehet ezért húzódott az egész teherautóprogram, mert nagyságrenddel olcsóbb, de minőségi beszállítót kerestünk.
Hasonló Tatra mennyiért van?

Utána keresve találtam egy beszerzést:

Tatra vehicle orders and deliveries The Indian Ministry of Defence ordered a total of 788 Tatra vehicles, valued at Rs6.32bn ($141m), from BEML in March 2010. Three variants of the Tatra vehicles were supplied to the Indian Army.

The order includes 498 units of 8×8, 278 units of 6×6 (with winch) and 12 units of 6×6 (without winch) vehicles.

Átlagár: 179ezer dollár, ami 56,3 millió Ft.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Hát, lehet, hogy ez a KAMAZ gyár a teherautó program. Nem rossz elképzelés egyáltalán!

Egy 8x8-as KAMAZ-63501 ára Forintban úgy 15 millió lenne:
8x8-01-kamaz.jpg


Egy 8x8-as MAN HX77 ára Forintban ennek tizenhétszerese, úgy 250 millió!
8x8-02-MAN.jpg


Legrosszabb esetben öt-tízszer több KAMAZ-t tudunk venni mint MAN-t. Lehet ezért húzódott az egész teherautóprogram, mert nagyságrenddel olcsóbb, de minőségi beszállítót kerestünk.
Egyet értünk, hogy a kamaz nagyon jó, de nem ennyire olcsó ne legyenek illúzióid.
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag and Aladeen
biztos hogy nem az 6x6 osok olyan 30+ millió körül mennek itthon civil viszonteladón keresztűl. de ha a katonaiverzió 50 millió lenne is igencsak baráti ár lenne... +20 ba meg sokminden belefér és nem kell mindnek páncélozott fülkésnek lennie.
blogen 15millios be írására mondtam, hogy lehetetlen. Ár értek arányban biztos, hogy egy jó üzlet lenne. Nekem teljesen bejönne. A kérdés a motor és a váltó milyen lenne bele?
 
gyárból véve egy x es kamazra a 15 millió adó nélkül röhely de reális lehet (orosz gyárból orosz államnak) kb egy felső középkategóriás személygépkocsi.