Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

Eleve a PVO-nál nincs Szu-25. Mi az, hogy "Légiközlekedési Erők". Légierő van.
"Jellemző. Csak arra nem jó, amire kellene." Mit értesz ez alatt, mert ez, így egy nagy bullshit. Miért gondolod, hogy az alap verziót használják.

A Szu-25 ("T-8" gyártmány). Gyártás kezdete: 1978. Rendszeresítés: 1981.
A Szu-25K (kommersz), export változat. A kiképző változatokkal most nem foglalkozom. A Szovjetunióban már elkészítették a Szu-25T változatot, amely kimondottan a páncélozott célok megsemmisítésére készült, rengeteg újdonsággal. 1983-1986 között 3 db prototípus, 1990-ben 8 db sorozat készült. A szabványos Szu-25 teljes fegyverarzenálja mellett a KAB-500Kr televíziós bomba és a H-25ML félaktív lézervezérlésű rakéta használható a Szu-25T változaton. Megerősítették a központi részt, a második pilótafülke helyén rádióelektronikai berendezéseket helyeztek el a burkolatban, megváltoztatták az orrot, optikai televíziót helyeztek el benne, I-251 "Skval" irányzó rendszert kapott, lézeres távolságmérővel és célmegjelölővel. HUD került beépítésre, korszerű nagy pontosságú fegyverek (pl. lézervezérlésű, csőből indítható "Vihr" rakéta) használatának lehetőségével. A csecsen háborúban sikeresen tesztelték és minden jó tulajdonsága ellenére finanszírozhatatlan volt, így 2000-ben törölték a programot.
A Szu-25T modernizációja, továbbfejlesztése volt a Szu-25TM, más néven Sz-39. Továbbfejlesztett navigációs és támadórendszerekkel, valamint jobb túlélőképességgel tervezték. A törzs alatt lévő konténerben egy "Koljo-25" lokátort hordozhatott, amely légi és tengeri célpontok ellen szolgált volna RVV-AE/R-77 valamint a hajók elleni H-31 és H-35 rakétákkal. Beépítették az AFSz-t az RSZBN navigációs rendszerét.2008-ban az orosz légierő 8 repülőgépet kapott.
A Szu-25SzM tartalmazott néhány fejlett avionikai rendszert, amelyet a Szu-25T és Szu-25TM változatokhoz terveztek. Az Orosz Légierő jelenlegi Szu-25 repülőgépeinek köztes korszerűsítése volt, melynek célja a túlélés és a harci képesség növelése. A Szu-25TM-t, a "gazdaságosabb" Su-25SzM vadászgép váltotta fel.
1509910203118471922.jpg

Amit el távolítottak (hem).
150991074417384196.jpg

A Szu-25M1 az Ukrajnában modernizált változat.
A Szu-25KM a grúz légierőben használt modernizált változat.
A Szu-25SzM2 egy köztes modernizáció, amelyet kiváltott a Szu-25SzM3 modernizációs program. Benne a GLONASS műholdas navigációs rendszer, ami lehetővé teszi a pilóta autonóm repülését „nulla” látási viszonyok mellett. Felszerelve SzVP-24-25-tel, ami az SzVP-24 "Gefeszt" változata a Szu-25repülőgéphez. Ez lehetővé teszi a nem irányított rakéták pontosságának növelését az irányított fegyverek szintjére. Egy század rendelkezik ezzel a változattal.
scale_1200

A topic-ban majdnem a század összes repülőgépe megtalálható. A többi Szu-25, Szu-25SzM változatú.
800px-Su25.svg.png
Az infraszóróra mondtam, hogy arra nem jó, amire kellene.
A PVO is vett belőle.
Ott van a cikkben, amit betettem.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
Szerintem más infraszóró van már benne, nem a régi. Mikor voltak bent Afganisztánban. Közel 40 éve. Ráadásul a mostani infraszórók a világon mindenhol a legújabb rakéták ellen, önmagukban már kevesek.
Valamit nagyon összekavartak a cikkben, a légvédelemnek minek Szu-25. A légvédelem a Légierőben van szervezetileg, egyik ága.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Szerintem más infraszóró van már benne, nem a régi. Mikor voltak bent Afganisztánban. Közel 40 éve.
Valamit nagyon összekavartak a cikkben, a légvédelemnek minek Szu-25. A légvédelem a Légierőben van szervezetileg, egyik ága.
Persze, hogy akkor volt benne. Akkor nem volt jó arra amire való. Ahogy az oroszokat ismerem, ma olyan van benne, ami ma nem jó semmire.
 
De itt a pilótafülke nézd meg magad.
SZU-25SzM:
CNPH0rz-U8-AA0-TZ9.jpg


SZU-25SzM3:
246116.jpg
Valahogy zsúfoltnak tűnik nekem a gép. Ültem az utolsó előtti kecskeméti repnapon a bolgár Szu-25-ösben. Jól elfértem benne.
Valószínűleg benne van az, hogy itt az MFI miatt kihozták a futómű működtető kart, a fékszárny vezérlő kapcsolót valamint a középső nagy és kis gomb az a fékernyő működtetést (ТП= "Tormoznij Parasut"),a kabinkeret bal oldalára kissé olyan sufni tuningosan. A nagy gomb:"Vipuszk"= kibocsátás, kicsi: "szbrosz"=eldobás.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A fenti gyártási adatokban is a szokásos szovjet 80-as évekbeli problémák láthatóak...
... 1978-ban indult a sorozatgyártás, de csak a gyártás 5. évében (1982) készült el az első ezrednyi mennyiség.
Persze ezt máshol is láthattuk (Szu-27, Osza, stb...).
Pont ezt akartam mondani. A wikis IOC 1982. Ami olyan jelentéktelen mennyiséget takar, hogy ihaj.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1945
:DAz orosz légierő elveszített egy Szuhoj Szu-25-ös közeli légi támogató gépet az ukrajnai offenzíva során - közölte csütörtökön az orosz védelmi minisztérium. A pilótát hibáztatta, aki kilökött a repülőgépből, és az utómunkálatok során már felépült.:D

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
 
ahogy a gyárból kikerült 83ban.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci