Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
Eleve a PVO-nál nincs Szu-25. Mi az, hogy "Légiközlekedési Erők". Légierő van.
"Jellemző. Csak arra nem jó, amire kellene." Mit értesz ez alatt, mert ez, így egy nagy bullshit. Miért gondolod, hogy az alap verziót használják.

A Szu-25 ("T-8" gyártmány). Gyártás kezdete: 1978. Rendszeresítés: 1981.
A Szu-25K (kommersz), export változat. A kiképző változatokkal most nem foglalkozom. A Szovjetunióban már elkészítették a Szu-25T változatot, amely kimondottan a páncélozott célok megsemmisítésére készült, rengeteg újdonsággal. 1983-1986 között 3 db prototípus, 1990-ben 8 db sorozat készült. A szabványos Szu-25 teljes fegyverarzenálja mellett a KAB-500Kr televíziós bomba és a H-25ML félaktív lézervezérlésű rakéta használható a Szu-25T változaton. Megerősítették a központi részt, a második pilótafülke helyén rádióelektronikai berendezéseket helyeztek el a burkolatban, megváltoztatták az orrot, optikai televíziót helyeztek el benne, I-251 "Skval" irányzó rendszert kapott, lézeres távolságmérővel és célmegjelölővel. HUD került beépítésre, korszerű nagy pontosságú fegyverek (pl. lézervezérlésű, csőből indítható "Vihr" rakéta) használatának lehetőségével. A csecsen háborúban sikeresen tesztelték és minden jó tulajdonsága ellenére finanszírozhatatlan volt, így 2000-ben törölték a programot.
A Szu-25T modernizációja, továbbfejlesztése volt a Szu-25TM, más néven Sz-39. Továbbfejlesztett navigációs és támadórendszerekkel, valamint jobb túlélőképességgel tervezték. A törzs alatt lévő konténerben egy "Koljo-25" lokátort hordozhatott, amely légi és tengeri célpontok ellen szolgált volna RVV-AE/R-77 valamint a hajók elleni H-31 és H-35 rakétákkal. Beépítették az AFSz-t az RSZBN navigációs rendszerét.2008-ban az orosz légierő 8 repülőgépet kapott.
A Szu-25SzM tartalmazott néhány fejlett avionikai rendszert, amelyet a Szu-25T és Szu-25TM változatokhoz terveztek. Az Orosz Légierő jelenlegi Szu-25 repülőgépeinek köztes korszerűsítése volt, melynek célja a túlélés és a harci képesség növelése. A Szu-25TM-t, a "gazdaságosabb" Su-25SzM vadászgép váltotta fel.
1509910203118471922.jpg

Amit el távolítottak (hem).
150991074417384196.jpg

A Szu-25M1 az Ukrajnában modernizált változat.
A Szu-25KM a grúz légierőben használt modernizált változat.
A Szu-25SzM2 egy köztes modernizáció, amelyet kiváltott a Szu-25SzM3 modernizációs program. Benne a GLONASS műholdas navigációs rendszer, ami lehetővé teszi a pilóta autonóm repülését „nulla” látási viszonyok mellett. Felszerelve SzVP-24-25-tel, ami az SzVP-24 "Gefeszt" változata a Szu-25repülőgéphez. Ez lehetővé teszi a nem irányított rakéták pontosságának növelését az irányított fegyverek szintjére. Egy század rendelkezik ezzel a változattal.
scale_1200

A topic-ban majdnem a század összes repülőgépe megtalálható. A többi Szu-25, Szu-25SzM változatú.
800px-Su25.svg.png
Az infraszóróra mondtam, hogy arra nem jó, amire kellene.
A PVO is vett belőle.
Ott van a cikkben, amit betettem.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 642
28 411
113
Szerintem más infraszóró van már benne, nem a régi. Mikor voltak bent Afganisztánban. Közel 40 éve. Ráadásul a mostani infraszórók a világon mindenhol a legújabb rakéták ellen, önmagukban már kevesek.
Valamit nagyon összekavartak a cikkben, a légvédelemnek minek Szu-25. A légvédelem a Légierőben van szervezetileg, egyik ága.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
Szerintem más infraszóró van már benne, nem a régi. Mikor voltak bent Afganisztánban. Közel 40 éve.
Valamit nagyon összekavartak a cikkben, a légvédelemnek minek Szu-25. A légvédelem a Légierőben van szervezetileg, egyik ága.
Persze, hogy akkor volt benne. Akkor nem volt jó arra amire való. Ahogy az oroszokat ismerem, ma olyan van benne, ami ma nem jó semmire.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 817
10 625
113
De itt a pilótafülke nézd meg magad.
SZU-25SzM:
CNPH0rz-U8-AA0-TZ9.jpg


SZU-25SzM3:
246116.jpg
Valahogy zsúfoltnak tűnik nekem a gép. Ültem az utolsó előtti kecskeméti repnapon a bolgár Szu-25-ösben. Jól elfértem benne.
Valószínűleg benne van az, hogy itt az MFI miatt kihozták a futómű működtető kart, a fékszárny vezérlő kapcsolót valamint a középső nagy és kis gomb az a fékernyő működtetést (ТП= "Tormoznij Parasut"),a kabinkeret bal oldalára kissé olyan sufni tuningosan. A nagy gomb:"Vipuszk"= kibocsátás, kicsi: "szbrosz"=eldobás.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
A fenti gyártási adatokban is a szokásos szovjet 80-as évekbeli problémák láthatóak...
... 1978-ban indult a sorozatgyártás, de csak a gyártás 5. évében (1982) készült el az első ezrednyi mennyiség.
Persze ezt máshol is láthattuk (Szu-27, Osza, stb...).
Pont ezt akartam mondani. A wikis IOC 1982. Ami olyan jelentéktelen mennyiséget takar, hogy ihaj.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1945

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
:DAz orosz légierő elveszített egy Szuhoj Szu-25-ös közeli légi támogató gépet az ukrajnai offenzíva során - közölte csütörtökön az orosz védelmi minisztérium. A pilótát hibáztatta, aki kilökött a repülőgépből, és az utómunkálatok során már felépült.:D

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113