[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Az aktív katona urak dicsérik a terepjáró képességét.
A Bakonyban, ahol sok helyen 10 centi talajréteg alatt már murva van, biztosan jól megy. Azt megnézném, hogy esős időben egy földúton végig megy egy harckocsi század, majd utána hogyan boldogul a Gidrán. :)

Persze lehet hogy ritkán van olyan talaj, ahol 5 tonnás tengely terheléssel még elmegy egy jármű, 7-el meg már nem, és ezért nem gond a súlya. De az mindenesetre elgondolkodtató, hogy általában mindenki kisebb súly tart jónak.
 
Saját kútfőből gondolva, lehet, hogy abszolút nincs igazam. Fentiek ellenére, a RM-nek nincs szüksége újabb 4x4 es járműre, és Németországnak ott a Dingo2, az EAGLE IV és a Mercedes Mercedes- LAPC ENOK II. Nos előbbit mindenki szidja terepjáró képessége miatt. Én láttam terepen menetben Meppenben a WTD alakulatnál, Brünben dinamikus bemutatón és mentünk utána autóval sima autóúton vagy 10km-en keresztül. Az LAPC ENOK II. inkább egy militarizált terepjáró, minimális védelemmel. Az EAGLE IV viszont nagyon jó volt terepen. Amúgy Cummings motor, sok amcsi alkatrész, olyan euro HMWVV.
Az RM szerintem nem akar német terméket csinálni az Eyder-ből, viszont a magyar Gidránok alkatérszeit, részegységeit jópénzért gyártja. (Elég sok részegység kell, mert gyakorlatilag nem sokat mindent tudunk gyártani hozzá, kicsi a beszállítói kör).
Amennyiben export lenne az magyar cég, magyar kockázat (persze LM Hungary - tehát a cégcsoport profitot megkapja, ha lesz és megy anyácskához (illeteve Pappenberg úrhoz) . De nem német RM. Hozzáteszem, hogy ua piacon fog küzdeni a török és a magyar jármű. amely talán némileg különbözik, de alapjaiban nem fog. Nekem egyébként a kisebb török Yörük sokkal jobb megoldásnak tűnik, arányai miatt is. Igaz kevesebben férnek bele, és kisebb a belterülete. De amít írok saját fikció.

Egyébként a második világháború elötti hadiiparról az akkori fegyverkezési programról van jó Zrínyis könyv. Nos abban írták le, hogy hazánk bizony elég sok amerikai Ford teherautót szerzett be közvetlenül a háború elött. A győriek által készített teherautók gyengébb minőségük ellenére majd 10x kerültek többe, mint az export, és hozzá a szállítás. Tehát nem minden esetben jó a saját gyártás, mert vannak olyan árkülömbséget amit már nem kompenzál a saját ipar, munkások, stb. szlogen.

Ami itt is problémám, hogy nincs jelenleg nyilvánosságra hozva a szárazföldi itthon gyártott járművek bekerülési költsége. Sajnos hazánk kormányában nem bízhatunk éppen a NER mutyi miatt,, hogy egyetlen szegmensben a védelmi iparban fog tisztességesen viselkeni. - lásd COVID, ahol a szar lélegeztető gépeket is beszerző cég felszámolásra kerül, azok a vállalkozók akik egy maszkészítő gyárat építettek ami egytizednél kevesebb és rossz minpőségű szart állítottak elő, most megkapták a Taszári repteret - és mellette az újpesti focicsapatot bonusznak,de annyi pénzük sincs, hogy a belga tulajt kifizessék stb.
(Egyébként is Szijj László beépülése a GIDRÁN programba számomra erősen megkérdőjelezve, hiába hallottam magyarázatát.) Állítólag Őt keresték meg a törökök, mert autópályát építeni tud (állami pénzből). Nos én is tudok pizzát sütni mondjuk, de azért nem bíznak rám egy pizzázó étterem tervezését :-(...
 
Saját kútfőből gondolva, lehet, hogy abszolút nincs igazam. Fentiek ellenére, a RM-nek nincs szüksége újabb 4x4 es járműre, és Németországnak ott a Dingo2, az EAGLE IV és a Mercedes Mercedes- LAPC ENOK II. Nos előbbit mindenki szidja terepjáró képessége miatt. Én láttam terepen menetben Meppenben a WTD alakulatnál, Brünben dinamikus bemutatón és mentünk utána autóval sima autóúton vagy 10km-en keresztül. Az LAPC ENOK II. inkább egy militarizált terepjáró, minimális védelemmel. Az EAGLE IV viszont nagyon jó volt terepen. Amúgy Cummings motor, sok amcsi alkatrész, olyan euro HMWVV.
Az RM szerintem nem akar német terméket csinálni az Eyder-ből, viszont a magyar Gidránok alkatérszeit, részegységeit jópénzért gyártja. (Elég sok részegység kell, mert gyakorlatilag nem sokat mindent tudunk gyártani hozzá, kicsi a beszállítói kör).
Amennyiben export lenne az magyar cég, magyar kockázat (persze LM Hungary - tehát a cégcsoport profitot megkapja, ha lesz és megy anyácskához (illeteve Pappenberg úrhoz) . De nem német RM. Hozzáteszem, hogy ua piacon fog küzdeni a török és a magyar jármű. amely talán némileg különbözik, de alapjaiban nem fog. Nekem egyébként a kisebb török Yörük sokkal jobb megoldásnak tűnik, arányai miatt is. Igaz kevesebben férnek bele, és kisebb a belterülete. De amít írok saját fikció.

Egyébként a második világháború elötti hadiiparról az akkori fegyverkezési programról van jó Zrínyis könyv. Nos abban írták le, hogy hazánk bizony elég sok amerikai Ford teherautót szerzett be közvetlenül a háború elött. A győriek által készített teherautók gyengébb minőségük ellenére majd 10x kerültek többe, mint az export, és hozzá a szállítás. Tehát nem minden esetben jó a saját gyártás, mert vannak olyan árkülömbséget amit már nem kompenzál a saját ipar, munkások, stb. szlogen.

Ami itt is problémám, hogy nincs jelenleg nyilvánosságra hozva a szárazföldi itthon gyártott járművek bekerülési költsége. Sajnos hazánk kormányában nem bízhatunk éppen a NER mutyi miatt,, hogy egyetlen szegmensben a védelmi iparban fog tisztességesen viselkeni. - lásd COVID, ahol a szar lélegeztető gépeket is beszerző cég felszámolásra kerül, azok a vállalkozók akik egy maszkészítő gyárat építettek ami egytizednél kevesebb és rossz minpőségű szart állítottak elő, most megkapták a Taszári repteret - és mellette az újpesti focicsapatot bonusznak,de annyi pénzük sincs, hogy a belga tulajt kifizessék stb.
(Egyébként is Szijj László beépülése a GIDRÁN programba számomra erősen megkérdőjelezve, hiába hallottam magyarázatát.) Állítólag Őt keresték meg a törökök, mert autópályát építeni tud (állami pénzből). Nos én is tudok pizzát sütni mondjuk, de azért nem bíznak rám egy pizzázó étterem tervezését :-(...
Nem ismerem annyira a Survivort, de alapvetően a német és osztrák rendőrségen kívül senki sem használja. Nem tipikus katonai alapjárműnek tűnik mint a Gidrán. Rengeteg spec. típusra átalakítható, ezek kialakításában és a felfegyverzésben fog részt venni az RM.

Sztem a török és magyar-német piac más lesz. Biztosan van 1 ilyen megegyezés. Illetve a Nurolnak is jól jön az RM, mint strategiai partner.

Egyébként nem biztos, hogy a német piac van megcélozva, ahogy a Lynxnél sem.

A védelmi ipar tele van mutyikkal. Számomra Maróth a garancia, hogy öncélú lopás nem lesz. Az, hogy ki, mit fektet be és milyen hasznot vesz ki, nem érdekel. Nem tesznek mást, mint az RM, Saab, LM mögött álló nyugati oligarchák, csak őket illik üzletembereknek, még inkább befektetési alapoknak, tőzsdei cégeknek hívni.

Sztem ilyen lélegeztetőgépes direkt politikai sztorit ne keverjünk ide. Értem, mit akarsz vele mondani, bár nem értek egyet és vitatom, amit ténynek feltételezve irsz, de sztem a direkt haditechn. topikokban hagyjuk. Bár tudjátok az ilyennek sem vagyok elllene. o_O
 
274982201_5170224263064919_7402518302507127352_n.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Főleg a Gidrán volt a téma. A héten megy forgatni az ATV a török Nurol Makina gyárba. Ha minden igaz, 2 hét múlva hétfőn lesz adásban.

A magyar 4+ verzió. 10+1 db van itthon. A +1, egy új fejlesztésű változa a Gidrannak. 400-450 Gidranunk lesz. Ez több a korábban tervezet 300-nál. Már az orosz-ukrán háború hatása lehet, többek közt a logisztikai utánpótlás fontossága miatt. Civil infrastruktúrát ez a gép jól ki tudja használni. Ez most az oroszok egyik problémája. (néhány menetoszlop benzinellátási gondok miatt csak napi 5km-t halad.)

Német mérnökök (gondolom RM) véleménye alapján ár /érték arányban frankó gép a Gidrán. A katonaktól is pozitívak a visszajelzések.

A logisztikai ellátása jo, apróbb hadrafoghatóságot nem befolyásoló hibái voltak az eddigi tapasztalatok szerint.
Az Aselsan fegyvertorony is nagyon pontos. Éjjel - nappal, időjárástól függetlenül jól használható.

Mi a magyar specualaitása a Gidránnak?
  • a festés :D
  • Belső kommunikáció
  • Fegyverzeti kiegészítők
  • Tüzérségi verzió (sztem a +1db ennek az első próbaverziója)
A Kaposvári gyárról jövő héten lesz vmi nyitódzsembori. A kövi 40db végösszeszerélese (sztem ilyen kiegészítő kommunikációs eszközök beszerelése), már ott lesz. 1-2 hónapon belül jönnek az újabb Gidránok. Év végéig mind a 40 megjön.
 
Főleg a Gidrán volt a téma. A héten megy forgatni az ATV a török Nurol Makina gyárba. Ha minden igaz, 2 hét múlva hétfőn lesz adásban.

A magyar 4+ verzió. 10+1 db van itthon. A +1, egy új fejlesztésű változa a Gidrannak. 400-450 Gidranunk lesz. Ez több a korábban tervezet 300-nál. Már az orosz-ukrán háború hatása lehet, többek közt a logisztikai utánpótlás fontossága miatt. Civil infrastruktúrát ez a gép jól ki tudja használni. Ez most az oroszok egyik problémája. (néhány menetoszlop benzinellátási gondok miatt csak napi 5km-t halad.)

Német mérnökök (gondolom RM) véleménye alapján ár /érték arányban frankó gép a Gidrán. A katonaktól is pozitívak a visszajelzések.

A logisztikai ellátása jo, apróbb hadrafoghatóságot nem befolyásoló hibái voltak az eddigi tapasztalatok szerint.
Az Aselsan fegyvertorony is nagyon pontos. Éjjel - nappal, időjárástól függetlenül jól használható.

Mi a magyar specualaitása a Gidránnak?
  • a festés :D
  • Belső kommunikáció
  • Fegyverzeti kiegészítők
  • Tüzérségi verzió (sztem a +1db ennek az első próbaverziója)
A Kaposvári gyárról jövő héten lesz vmi nyitódzsembori. A kövi 40db végösszeszerélese (sztem ilyen kiegészítő kommunikációs eszközök beszerelése), már ott lesz. 1-2 hónapon belül jönnek az újabb Gidránok. Év végéig mind a 40 megjön.
A tüzérségi felderítőn radar vajon pro patria lesz ?
 
Főleg a Gidrán volt a téma. A héten megy forgatni az ATV a török Nurol Makina gyárba. Ha minden igaz, 2 hét múlva hétfőn lesz adásban.

A magyar 4+ verzió. 10+1 db van itthon. A +1, egy új fejlesztésű változa a Gidrannak. 400-450 Gidranunk lesz. Ez több a korábban tervezet 300-nál. Már az orosz-ukrán háború hatása lehet, többek közt a logisztikai utánpótlás fontossága miatt. Civil infrastruktúrát ez a gép jól ki tudja használni. Ez most az oroszok egyik problémája. (néhány menetoszlop benzinellátási gondok miatt csak napi 5km-t halad.)

Német mérnökök (gondolom RM) véleménye alapján ár /érték arányban frankó gép a Gidrán. A katonaktól is pozitívak a visszajelzések.

A logisztikai ellátása jo, apróbb hadrafoghatóságot nem befolyásoló hibái voltak az eddigi tapasztalatok szerint.
Az Aselsan fegyvertorony is nagyon pontos. Éjjel - nappal, időjárástól függetlenül jól használható.

Mi a magyar specualaitása a Gidránnak?
  • a festés :D
  • Belső kommunikáció
  • Fegyverzeti kiegészítők
  • Tüzérségi verzió (sztem a +1db ennek az első próbaverziója)
A Kaposvári gyárról jövő héten lesz vmi nyitódzsembori. A kövi 40db végösszeszerélese (sztem ilyen kiegészítő kommunikációs eszközök beszerelése), már ott lesz. 1-2 hónapon belül jönnek az újabb Gidránok. Év végéig mind a 40 megjön.

A Yörük/NMS/Nomád-ot még csak meg sem említették... viszont van Gidrán darabszám növekedés és felgyorsítják a szállításokat, mert idén megérkezik mind a 40 db.
 
Főleg a Gidrán volt a téma. A héten megy forgatni az ATV a török Nurol Makina gyárba. Ha minden igaz, 2 hét múlva hétfőn lesz adásban.

A magyar 4+ verzió. 10+1 db van itthon. A +1, egy új fejlesztésű változa a Gidrannak. 400-450 Gidranunk lesz. Ez több a korábban tervezet 300-nál. Már az orosz-ukrán háború hatása lehet, többek közt a logisztikai utánpótlás fontossága miatt. Civil infrastruktúrát ez a gép jól ki tudja használni. Ez most az oroszok egyik problémája. (néhány menetoszlop benzinellátási gondok miatt csak napi 5km-t halad.)

Német mérnökök (gondolom RM) véleménye alapján ár /érték arányban frankó gép a Gidrán. A katonaktól is pozitívak a visszajelzések.

A logisztikai ellátása jo, apróbb hadrafoghatóságot nem befolyásoló hibái voltak az eddigi tapasztalatok szerint.
Az Aselsan fegyvertorony is nagyon pontos. Éjjel - nappal, időjárástól függetlenül jól használható.

Mi a magyar specualaitása a Gidránnak?
  • a festés :D
  • Belső kommunikáció
  • Fegyverzeti kiegészítők
  • Tüzérségi verzió (sztem a +1db ennek az első próbaverziója)
A Kaposvári gyárról jövő héten lesz vmi nyitódzsembori. A kövi 40db végösszeszerélese (sztem ilyen kiegészítő kommunikációs eszközök beszerelése), már ott lesz. 1-2 hónapon belül jönnek az újabb Gidránok. Év végéig mind a 40 megjön.
Köszönöm az összefoglalót!
Csak egy spekuláció:
Ha a gidrán mennyisége növekszik, akkor a többi harcjárművé is? Gondolom igen, mert rendszerben gondolkodunk.
 
A tüzérségi felderítőn radar vajon pro patria lesz ?
Persze. Ez említve is volt, csak nem névvel.
Köszönöm az összefoglalót!
Csak egy spekuláció:
Ha a gidrán mennyisége növekszik, akkor a többi harcjárművé is? Gondolom igen, mert rendszerben gondolkodunk.
Valószínű, de az is lehet, hogy a szittya koncepció lesz kicsit ilyenekkel megtolva.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
A Yörük/NMS/Nomád-ot még csak meg sem említették... viszont van Gidrán darabszám növekedés és felgyorsítják a szállításokat, mert idén megérkezik mind a 40 db.
Novák András emlitette, hogy lesz egy meglepetés a Nurol gyárban. Én a magyar NMS-re tippelek, hisz ott volt magyar színekben Kecskeméten is
 
Novák András emlitette, hogy lesz egy meglepetés a Nurol gyárban. Én a magyar NMS-re tippelek, hisz ott volt magyar színekben Kecskeméten is
Kecskeméten egy tech vagy inkább dizájn demo volt csak.
Minden esetre kíváncsian várom, főleg azt, hogy milyen konfogurációkban lesznek rendszeresítve.
Az ukrán konfliktusból okulva lehetséges, hogy a 4x4-ek is kapnak valamilyen aps-t?
Lassan minden bokorra jut egy atgm, és nem az afganisztáni ied-k, és aknák ellen kell védekezni.