Saját kútfőből gondolva, lehet, hogy abszolút nincs igazam. Fentiek ellenére, a RM-nek nincs szüksége újabb 4x4 es járműre, és Németországnak ott a Dingo2, az EAGLE IV és a Mercedes Mercedes- LAPC ENOK II. Nos előbbit mindenki szidja terepjáró képessége miatt. Én láttam terepen menetben Meppenben a WTD alakulatnál, Brünben dinamikus bemutatón és mentünk utána autóval sima autóúton vagy 10km-en keresztül. Az LAPC ENOK II. inkább egy militarizált terepjáró, minimális védelemmel. Az EAGLE IV viszont nagyon jó volt terepen. Amúgy Cummings motor, sok amcsi alkatrész, olyan euro HMWVV.
Az RM szerintem nem akar német terméket csinálni az Eyder-ből, viszont a magyar Gidránok alkatérszeit, részegységeit jópénzért gyártja. (Elég sok részegység kell, mert gyakorlatilag nem sokat mindent tudunk gyártani hozzá, kicsi a beszállítói kör).
Amennyiben export lenne az magyar cég, magyar kockázat (persze LM Hungary - tehát a cégcsoport profitot megkapja, ha lesz és megy anyácskához (illeteve Pappenberg úrhoz) . De nem német RM. Hozzáteszem, hogy ua piacon fog küzdeni a török és a magyar jármű. amely talán némileg különbözik, de alapjaiban nem fog. Nekem egyébként a kisebb török Yörük sokkal jobb megoldásnak tűnik, arányai miatt is. Igaz kevesebben férnek bele, és kisebb a belterülete. De amít írok saját fikció.
Egyébként a második világháború elötti hadiiparról az akkori fegyverkezési programról van jó Zrínyis könyv. Nos abban írták le, hogy hazánk bizony elég sok amerikai Ford teherautót szerzett be közvetlenül a háború elött. A győriek által készített teherautók gyengébb minőségük ellenére majd 10x kerültek többe, mint az export, és hozzá a szállítás. Tehát nem minden esetben jó a saját gyártás, mert vannak olyan árkülömbséget amit már nem kompenzál a saját ipar, munkások, stb. szlogen.
Ami itt is problémám, hogy nincs jelenleg nyilvánosságra hozva a szárazföldi itthon gyártott járművek bekerülési költsége. Sajnos hazánk kormányában nem bízhatunk éppen a NER mutyi miatt,, hogy egyetlen szegmensben a védelmi iparban fog tisztességesen viselkeni. - lásd COVID, ahol a szar lélegeztető gépeket is beszerző cég felszámolásra kerül, azok a vállalkozók akik egy maszkészítő gyárat építettek ami egytizednél kevesebb és rossz minpőségű szart állítottak elő, most megkapták a Taszári repteret - és mellette az újpesti focicsapatot bonusznak,de annyi pénzük sincs, hogy a belga tulajt kifizessék stb.
(Egyébként is Szijj László beépülése a GIDRÁN programba számomra erősen megkérdőjelezve, hiába hallottam magyarázatát.) Állítólag Őt keresték meg a törökök, mert autópályát építeni tud (állami pénzből). Nos én is tudok pizzát sütni mondjuk, de azért nem bíznak rám egy pizzázó étterem tervezését :-(...