Rheinmetall Lynx

Az RM átfogó stratégiát követ, Magyarország csak egy szegmense. Hazánk Zegerszegen gondolom olyan határidőre nem tudna szállítani annyi járművet amennyit szeretne Szlovákia. Ha jól emlékszem 40 darab/évvel számoltak.. Ez nagyon kevés, mert 5 év csak a magyar igényre a gyártás. A szlovákoknak sem 2030-ban akarják a Lynx-et.
Heti 1 Lynxet fog tudni a magyar gyár.
 
Van egy cég sajna nem emlékszem a nevére de Orvosi cuccokat gyártanak

OFF

Medicorra gondolsz vagy egy másikra?

ON

Eddig mindig az 50db/évet mondták mint kapacitást (pl. a Lynx-ről szóló bázis ugrásban). Nyilván több műszakkal tudna többet is...

Nem. Azt mondta a csávó, hogy nagyjából évi 50 db. A hivatalos kommunikációban mindenhol 10-45 db/év.

Azt ide nem szeretném kavarni, hogy nagyon homályosan 100 feletti évi darabszámról is beszéltek páncélos gyártásnál, de főleg ha Kaposvár is szóba került.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
OFF

Medicorra gondolsz vagy egy másikra?

ON



Nem. Azt mondta a csávó, hogy nagyjából évi 50 db. A hivatalos kommunikációban mindenhol 10-45 db/év.

Azt ide nem szeretném kavarni, hogy nagyon homályosan 100 feletti évi darabszámról is beszéltek páncélos gyártásnál, de főleg ha Kaposvár is szóba került.
A rádióműsorban konkrétan heti 1 Lynx szerepelt.
 
Akkor most nézd meg a szlovák videót, mert pontosan ezeket az elemeket gyártják benne a szlovák gyárban:
szlov-k-zem.jpg

Ez a Rheinmetal videó a szlovákiai üzemről nagyon komoly lebukás arra nézve, hogy a magyar politikusok propagandája mennyire nem áll összhangban a valósággal!
Mármint a valóságot és egy látványtervet, videót akarsz összehasonlítani??? Lehetnek változások, de a stratégiai irány ugyanaz. Ezt csak erősíti a szlovák bejelentés, nem gyengíti.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Szerintetek ez hány műszakot jelenthet? Alaphelyzetben gondolom nem 3 műszakot es akkor lehet lesz itt valamennyi mozgastér.
Szerintem ez a 8 órás "szabvány működést" jelenti...
Mind az RM mind a magyar állam exporttal is számolt a gyár építésekor, szóval biztos úgy méretezték, hogy tudjon többet ennél.
Ráadásul heti 1 komplett jármű a bejelentett kapacitás, szóval részegységekből biztos tud többet is.
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag and Venom85
Nem ő nézte be, ő biztos tudta azt hogy ez így lesz. Azok "nézték be", akik a kommunikáció alapján azt gondolták hogy Zalaegerszegen fogják gyártani az összes Lynxet az összes alkatrészével együtt az utolsó csavarig az egész világnak.
Ilyet senki sem gondolt, de azt igen, hogy a kisebb, 1-2 százas tételeket nálunk fogják gyártani.
 
Speciel én se vagyok kellően jártas a magyar iparba ... de rengeteg nem összeszerelő gyárunk van ... Molnak is nagyon komoly vegyi ipara van , Hell a fém újrahasznosítástól a hűtökön át mindent is gyárt az italaihoz , Rengeteg mezőgazdasághoz kellő dolgot gyártunk ... Van egy cég sajna nem emlékszem a nevére de Orvosi cuccokat gyártanak , főleg orvosi fém eszközöket / alkatrészeket és Protéziseket ... És ez csak nagyon kevés olyan dolog amiről úgy ahogy tudok ... De igazábból ez egy jég hegy csúcsa ... annyia ilyen van ... csak ezeknek utána kell járni mert ezek nem olyan dolgok amiről csak úgy megtudhatsz ...
Van még gyártó iparunk,sőt,fejlesztések is vannak.De az ipar 80%-ka biodroid gyártás.Konkrétan a Lynxhez meg kevés üzem tud bedolgozni.Pl a Rába képes alkatrészeket gyártani bele.Egri ZF gyárban történhet a váltó összeszerelés.Meg még van pár üzem,mi bedolgozhat.De jelentős részarányt elérni nem tudunk.Ma nem tudnánk önállóan gyártani a PSZH-1-et sem.Megszünt hozzá a háttéripar.
Különben ez önmagában nem olyan nagy csoda.Zsidók se gyártanak túl sok mindent a Merkavába (amit igen,az viszont csúcstechnika),a részegységek java az usákoktol jön,ők csak összeszerelik.(motor a legjobb,ami MTU,de az amcsik szerelik össze,és onnank kerül Izraelbe)
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Már én is többször beírtam ide. De teljesen fölösleges, mert egyszerűbb előítéletek alapján ítélni. Keresd vissza.
Szerinted van nekem kapcitásom folyton mindent elolvasni?Még a Vasember hirszolgálat minden hirét se tudom nyomonkövetni,nemhogy kibogarászni a sok hülyeségből a lényeges hsz-okat.
 
Nem ő nézte be, ő biztos tudta azt hogy ez így lesz. Azok "nézték be", akik a kommunikáció alapján azt gondolták hogy Zalaegerszegen fogják gyártani az összes Lynxet az összes alkatrészével együtt az utolsó csavarig az egész világnak.
Illetve tavaly nyáron az RM közép - európai koordinátora lenyilatkozta, mik a tervek. Ahogy telik az idő pont abba az irányba haladunk. Az RM nem verte át Mo. - t, mert mi adtuk be a szlovák pályázatot. Azt kell megérteni, ekkora tételt helyi összeszerelés nélkül nem lehet megnyerni. De a mi ajánlatunk, még ennél is jobb, alapból 200 részegység, pl torony, exportot biztosítunk a szlovakoknak. Ahogy ők is nekünk forditva. Illetve a szlovák Lynxek 25%-át mi fogjuk legyártani.

A nagyobb darabszám miatt a gyártás gazdasagosabb lesz. Az RM se hülye, hogy parhuzamos struktúrákat építsen fel, ahol nem muszáj. Karbantartás, összeszerelés külön gyárban, a többi megosztva. Mi azon nyerünk nagyott első gyárként, hogy a nagyobb megrendelések kezdő gyártását mi pörgetjük le, illetve a kisebb, akár szlovén megrendelést.

Ezenfelül a kutatás, fejlesztés ide lett hozva, ehhez több specialis teszt és fejlesztőközpont épül. Lézer, autonom járműirányitás, elekromágneses kamra. Illetve a további RM gyárak. Várpalota, Kaposvár és még lesz...
 
Hát a szlovák gyár is ekkora, csak két csarnokra van bontva:
szlovlynx02.jpg


Ez meg a szlovák beszállítói lánc az alkatrészeknek, részegységeknek:
szlovlynx01.jpg


Ez a Rheinmetall promó a szlovákiai gyártásról kőkemény. Itt minden hazugság lelepleződött a magyar fél részéről. A szlovákok ugyanazt az ajánlatot kapták, mint mi, csak komolyabb saját iparral járulnak hozzá, tehát éppen a részegységek, alkatrészek gyártása terén lövésünk sem lesz!
A szlovák üzemcsarnok alapterülete fele akkora, a beruházás volmune ötöde, hatoda. Ott 150, nálunk 500 fő fog dolgozni.
Nah, ha mki túl van a döbbeneten, akkor nézzük a tényeket. Ez az ajánlat a magyar ajánlat része, tehát nem átverve vagyunk, hanem velünk egyeztetve van. Úgymond a terv része, a Közép - Európai Rheinmetall komlexum eleme, a magyar gyár kistestvére.

Nézzük a számokat, mert sokatmondó.
Zala 60 mrd HUF beruházás, Szlovákia 10-11 mrd HUf beruházás. Érezni a különbséget???
De nézzük tovább.
A magyar 25.000m2-es gyár, a szlovak 12.000m2-es gyár. Kisöcsi. :cool:

De nem is a méret a lényeg, hanem mi lesz benne? Nálunk az öszeszerelés, gyártás mellett zajlik majd a kutatás - fejlesztés, különböző tesztlaborok, Szlovákiában toronygyártás, összeszerelés. Meg egy kis offroad pálya. A miénk 2,5 hektár az övék 1,5 hektár.
Melósok nálunk 500 fő, náluk 150 fő.

Kell még mondanom vmit, Ildikó??

Persze kell, folytatom is. :cool:
 
Szerintetek ez hány műszakot jelenthet? Alaphelyzetben gondolom nem 3 műszakot es akkor lehet lesz itt valamennyi mozgastér.
Illetve lehet még folyamatos műszak is hétvégével. Sztem a globális alkatrészhiány fog határt szabni a gyártási kapacitásnak, nem a munkaerőhiány. Rengeteg ukrán vendégmunkás érkezett.

De fogalmam sincs hány műszakkal tevezték a heti 1 Lynxet. Valszeg nem ez a full kapa. Nem arra szoktak tervezni, csak időlegesen vam fullos kihasználtság mindenhol.
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag
Mivel szerintem ez az egész Lynx gyártás, fejlesztés, összeszrelés, exportálás, még a közelében sem jár a tényleges illetve lehetséges történetnek, ezért ennyi infó tudatában én személy szerint adok neki legalább 4 évet, és nem kezdem el sírva verni magam a földhöz, hogy ez szopás.
Inkább örülök, hogy van, lesz, és remélve a legjobbakat hátha jónéhány fiatalt a honvédelmi innováció illetve a konkrétan a honvédség felé fordít.