[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Iraknak igazán eladhatnánk 500 Lynxet meg 30 L-39-et.
??? Eladhatnánk?? Semmi köze nincs Magyarországnak a L-39-hez. Magyar üzleti köröknek van, de amúgy egy ft-nyi adót se látsz még az esetleg forintjukból sem. Cseh gyárban, cseh mérnökök, és munkások cseh gyakorló gépeket szerelnek. És egy magyar befektetői csoport reménykedik, hogy pénzt látnak, az hazánk által kvázi garanciával kapott hitelükre, ha elvesztenék..
 
??? Eladhatnánk?? Semmi köze nincs Magyarországnak a L-39-hez. Magyar üzleti köröknek van, de amúgy egy ft-nyi adót se látsz még az esetleg forintjukból sem. Cseh gyárban, cseh mérnökök, és munkások cseh gyakorló gépeket szerelnek. És egy magyar befektetői csoport reménykedik, hogy pénzt látnak, az hazánk által kvázi garanciával kapott hitelükre, ha elvesztenék..
Tekintsd ezt egy befektetésnek.
Egyrészt a cég profitját a magyar vállalkozók haza fogják utalni és Magyarországot gazdagitja. Ugyanúgy ahogy a német multik a magyarországi, külföldi profit hazautalásából finanszírozzák a németországi magasabb béreket.

Másrészt elég egyértelmű, hogy a cég, ahogy a Hirtenberger azt a szerepet tölti be, hogy egy majdani hazai repülőgépgyártás megteremtésekor, legyen hazai hozzáadott érték a magyarországi vegyesvállalatban. Lásd RM-Hirtenberger- Várpalota lőszergyár.

Ugye a cégvásárlással az ottani tapasztalatot, gépeket, mérnöki tudást is megvettük. Emellé felépítjük a bejelentett Embraer HU fejlesztő mérnökirodát, akkor a kövi lépcső lesz a gyártás. Sőt azt már Pipistrel kapcsán kicsiben hamarosan el is kezdjük.
 
Legyen meg itt is. Cseh L39-NG vásárlás.

Ebben az összefüggésben új L-39 NG, 4 új és 4 tartalék vásárlásáról van szó. Melyik szakaszban van ez az üzlet?

Konkrét megállapodásról tárgyalunk az Aero Vodochodyval, és szeretném még ebben az évben aláírni a megállapodást. Valójában négy gép vásárlásáról van szó, és négy gép lesz ott lehetőségként. Jelenleg a műszaki feltételek és a szolgáltatási feltételek is meghatározottak, és természetesen a vásárlás finanszírozását is finomítjuk.

Ez azt jelenti, hogy a LOM az új L-39 NG-t is kiszolgálja?

Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatást jelenleg az Aero Vodochody nyújtja, de igyekszünk felkínálni a kapacitást, hogy segíthessünk nekik.

Ez a megvásárolt L-39 NG referenciaként tekinthető az ilyen típusú repülőgépekhez?

Azt hiszem. Minden belföldi megrendelés, jelen esetben a LOM PRAHA cseh állami vállalatnak és a cseh pilóták képzésének belföldi rendelése minden bizonnyal elengedhetetlen referencia lesz az Aero Vodochody további külföldi üzleti lehetőségeihez
 

1, Új partnereket akarunk bevonni. Brazíliából Embarer, Svédországból Saab, milyen más gépeknél ismerős nekem ezek a nevek? És mikor fog előkerülni a BAE neve?

-Embaraer állítólag direkt emiatt nyitotta a K+F irodáját Mo-on, az vonzotta be

2, Pont úgy néz ki, mint egy Lynx gazdasági ellentételezés. (És az előbb kihagytam, hogy Szlovákiát is be akarjuk vonni.)

3, Több szegmensben költséghatékonnyá teszi a Légierő fenntartását.
 
Nem értem a kiakadást a L-39NG-re. A Szalay-Bobrovniczky Kristóf vezette NER lovagok térden állva imádkoztak a a Fidesz győzelemét, hogy végre bejelenthessék. Már 100x leírtam, kurvára nincs szükség ezekre a repülőgépekre, 12+2 (de még 24+4) harcászati repülőgép esetén sem, de ide vásárolták be magukat - állami garanciával - nos köllött végre a profit.. Még a saját országuk is csak 4 darabot szerzett, be és egy hónapja még az volt, hogy hír,hogy át kell tervezni.. De ez nem zavarta a 2/3-ot...
 
Nem értem a kiakadást a L-39NG-re. A Szalay-Bobrovniczky Kristóf vezette NER lovagok térden állva imádkoztak a a Fidesz győzelemét, hogy végre bejelenthessék. Már 100x leírtam, kurvára nincs szükség ezekre a repülőgépekre, 12+2 (de még 24+4) harcászati repülőgép esetén sem, de ide vásárolták be magukat - állami garanciával - nos köllött végre a profit.. Még a saját országuk is csak 4 darabot szerzett, be és egy hónapja még az volt, hogy hír,hogy át kell tervezni.. De ez nem zavarta a 2/3-ot...

Én azt még megérteném, hogy mondjuk az a duma, hogy hosszabb táv... ok.
De ahhoz miért egy koszlott öregszar konstrukcióra kell alapozni??? Mikor olyan típusok vannak a piacon, mint a Red Hawk II, de az EUnak is vannak összehasonlíthatatlanul modernebb platformjai. Azok egyike ok, de ez??
És ezzel a hidegháborús szarral hogy akarnak mondjuk FCAS pilótát képezni, mikor zéró adatpív képessége van? Mikor lassan az AR lesz a képzési standard??
Lehet itt szopkodni ezt a szart, mert őszentsége szektája vásárolta, de attól még el kéne gondolkozni, hogy miért nem bírták ezt a hulladék gyárat évtizedek óta eladni senkinek. Aztán végre ránksózták és most röhöghetnek tiszta szívből.
Ez a repülőgép egy óriási visszalépés az MH számára.
 
Nem értem a kiakadást a L-39NG-re. A Szalay-Bobrovniczky Kristóf vezette NER lovagok térden állva imádkoztak a a Fidesz győzelemét, hogy végre bejelenthessék. Már 100x leírtam, kurvára nincs szükség ezekre a repülőgépekre, 12+2 (de még 24+4) harcászati repülőgép esetén sem, de ide vásárolták be magukat - állami garanciával - nos köllött végre a profit.. Még a saját országuk is csak 4 darabot szerzett, be és egy hónapja még az volt, hogy hír,hogy át kell tervezni.. De ez nem zavarta a 2/3-ot...

Az tény hogy amikor bejelentették a gyár megvásárlását 1000% biztosak lehettünk hogy jön egy század onnan. Én egyetértek mindenkivel aki szerint máshova kellene ez a pénz, szerintem is, de ebben a bejelentésben számomra se volt semmi váratlan, ezért se akadtam ki már annyira. Egyetlen meglepetés ez a 4 db még fejlesztés alatt lévő felderítő változat de ettől is inkább a fejemet fogom hogy mit akarnak ezzel felderíteni, mert nyilván nem AWACS lesz, minden másra meg drón kell, műhold, vagy lokátor. Vagy legalábbis a jóval nagyobb túlélési esélyekkel rendelkező Gripen.
 
Én egy dologban bízom: eddig minden, a haderő fejlesztés keretében bejelentett dolog mögött volt jó adag pro érv. Meg ha mi nem is láttuk. De a végén, mindig fel lehetett sorakozni mögé! Remelem ez mögött is lesz.
(Ha csak annyi, hogy ki van tolva a NER gárda szeme ezzel a haderő fejlesztésben, akkor is)
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
L39-NG.
2016os a döntés. Költséghatékonyabb pilótaképzés. Gripen pilóták itthoni képzését támogatni.
Szerződés első része 12 gép. 8 kikepzőgépnek és bizonyos taktikai feladatok ellátására. 4 gép kutató felderítő gép.

V4 üzlet lehet. (Cseh oldalról esetleg Lynx??) Szlovakokat, lengyeleket bevonni is cél.
Az AV tárgyal a brazilokkal (Embraer) , svédekkel(Saab) az együttműködésről. További közös fejlesztésekről tárgyalnak. Saab-Embraer fantáziát lát az AV-ban, kutatási és gyártási programokban!

Kell még mondanom vmit Ildikó, miért szálltunk be a gyárba, miért mentjük meg, miért veszünk L39et???
Qrvara nem lényeges ez a 12 gép, hanem a további együttműködés alapja!!! Miért van Embraer Hu cég? Aki ebben csak korrupciót lát, az nem lát az orránál tovább, sorry.
 
De ahhoz miért egy koszlott öregszar konstrukcióra kell alapozni??? Mikor olyan típusok vannak a piacon, mint a Red Hawk II, de az EUnak is vannak összehasonlíthatatlanul modernebb platformjai. Azok egyike ok, de ez??

A Golden Eagle, Master és a Red Hawk is más, komolyabb kategória, ezt inkább a Bae Hawkkal lehet egy lapon említeni, amiből szintén van "NG" változat Hawk AJT néven és az olaszok is modernizálták a SIAI-Marchetti S.211-t M-345 néven, nyilván nem véletlenül. Nem ördögtől való egy bevált, régi sárkány modern rendszerekkel való felszerelése (lásd Hercules, Black Hawk, Chinook, Cobra, Huey, F-15, F-16, stb).

Magát a beszerzést még én is próbálom megérteni, de mind a videóból, mint a Bázisugrásból úgy tűnik nekem, hogy nem látunk minden puzzle-t még. Lesz a HTKA Podcastban pilótaképzéses rész, igyekszünk majd jól körbejárni a témát az érintettekkel.
 
Az AV tárgyal a brazilokkal (Embraer) , svédekkel(Saab) az együttműködésről. További közös fejlesztésekről tárgyalnak. Saab-Embraer fantáziát lát az AV-ban, kutatási és gyártási programokban!
Az új kormány döntésére vár, milyen közös repülőipari fejlesztési programokba fogunk bekapcsolódni.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Én egy dologban bízom: eddig minden, a haderő fejlesztés keretében bejelentett dolog mögött volt jó adag pro érv. Meg ha mi nem is láttuk. De a végén, mindig fel lehetett sorakozni mögé! Remelem ez mögött is lesz.
(Ha csak annyi, hogy ki van tolva a NER gárda szeme ezzel a haderő fejlesztésben, akkor is)
Az önszuggesztio tipikus esete. Nincs mi mögé felsorakozni, és világossá vált, hogy eddig se kellett volna. A mentőhelikopterek, business jetek és a többi szar túlburjánzása után most egyértelmű a helyzet. Itt már a védelmi képességeink tudatos aláásásáról van szó. Ez békeidőben is necces, de a mostani helyzetben megbocsáthatatlan.
 
Az önszuggesztio tipikus esete. Nincs mi mögé felsorakozni, és világossá vált, hogy eddig se kellett volna. A mentőhelikopterek, business jetek és a többi szar túlburjánzása után most egyértelmű a helyzet. Itt már a védelmi képességeink tudatos aláásásáról van szó. Ez békeidőben is necces, de a mostani helyzetben megbocsáthatatlan.
L39-NG.
2016os a döntés. Költséghatékonyabb pilótaképzés. Gripen pilóták itthoni képzését támogatni.
Szerződés első része 12 gép. 8 kikepzőgépnek és bizonyos taktikai feladatok ellátására. 4 gép kutató felderítő gép.

V4 üzlet lehet. (Cseh oldalról esetleg Lynx??) Szlovakokat, lengyeleket bevonni is cél.
Az AV tárgyal a brazilokkal (Embraer) , svédekkel(Saab) az együttműködésről. További közös fejlesztésekről tárgyalnak. Saab-Embraer fantáziát lát az AV-ban, kutatási és gyártási programokban!

Kell még mondanom vmit Ildikó, miért szálltunk be a gyárba, miért mentjük meg, miért veszünk L39et???
Qrvara nem lényeges ez a 12 gép, hanem a további együttműködés alapja!!! Miért van Embraer Hu cég? Aki ebben csak korrupciót lát, az nem lát az orránál tovább, sorry.
 
Milyen taktikai feladatok?! Milyen "kutató felderítő"?! És milyen V4?!
Attól, hogy újra bemásolod, még sajnos butaság marad.

Változatlanul se drón, se rakétatüzérség.
Se L39NG. :D

Strategiailag az AV megvétele volt az egyetlen lehetőség, hogy saját jogon beszálljunk a Gripen/Tempest projektbe. Új hadiipari szegmensbe ülhetünk oda az asztalhoz.

Drón már ismert. Karayel - Békéscsaba, RM - Zalaegerszeg, és még Izrael. Raketatüzérség - USA. Tudom ma kell minden, de olyan nincs. Ha gond van, itt a NATO.
 
A Golden Eagle, Master és a Red Hawk is más, komolyabb kategória, ezt inkább a Bae Hawkkal lehet egy lapon említeni, amiből szintén van "NG" változat Hawk AJT néven és az olaszok is modernizálták a SIAI-Marchetti S.211-t M-345 néven, nyilván nem véletlenül. Nem ördögtől való egy bevált, régi sárkány modern rendszerekkel való felszerelése (lásd Hercules, Black Hawk, Chinook, Cobra, Huey, F-15, F-16, stb).

Magát a beszerzést még én is próbálom megérteni, de mind a videóból, mint a Bázisugrásból úgy tűnik nekem, hogy nem látunk minden puzzle-t még. Lesz a HTKA Podcastban pilótaképzéses rész, igyekszünk majd jól körbejárni a témát az érintettekkel.
Független szakértőt nem tudsz megkérdezni. A mostani választás után vállalja valaki akár katona, akár civil, hogy elmondja. Nekem van tanulmányom két eléggé ismert szakértőtől, az L-39NG feleges kiadás, elvonja a forrást a JAS-39-től, a "légierőtől" stb. Nincs értelme se 12+2 se 24+4-es flotta esetén sem. Ráadásul csökkenti a repbiztonságot, mert egy másik típust is meg kéne tanulni a Gripen hajozónak, ha ezzel is repülni kéne. A tervezői szerint is "csak" kiképző gép, ebből nem lehet COIN gépet csinálni, mert annyira át kéne alakítani, hogy kvázi készítenél egy L-159 2.0-át, de azt meg minek mikor létezik, van tervrajz stb. Azt lehetett volna modernizálni, és akár légi utántöltéssel még jómagam is egyetértenék, és még a NER lovagok zsákja is tele lenne. Ja a tanulmány nem nyilvános, ezért nem közölhetem.. Az sem igaz, hogy előrelép a magyar repipar a Aero-val. Ez a gép ua régi 1950-es airframe egy elég rosszul sikerült kompozit szárnnyal, (el lettek cseszve a pilonok, ezért kis a terhelhetőség.). A hajtómű gyenge (ua tolóerő mint a L-39C-nél, csak jobb az üzemanyagfogyasztás. Semmi harci gépnek megfelelő nincs benne. redundás rendszerek, aktív és passzív ellentevékenység rendszer, lokátor légi utántöltés.. öntömítő ua tartály, infracsapda, dipolszóró stb. Ha ezeket beépítenéd, új hajtómű kéne mert növekedne a tömege. ha növekedne, akkor növelni kéne a szárnyfelületet. stb. Nos itt a L-159 2.0.. A gyártástechnológia kompozit szárny-ide oda nem fele meg a modern követelményeknek pld az IPAR 4.0 megoldásoknak. Koncepciós előrelátás, termékfejlesztési innováció nincs. A modern alapkiképző gépek inkább hasonlítanak a Red Tail (SAAB-BOEING) és nem az L-39 megoldásokra.