Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Értem persze, csak én bokorugró vagyok, így dugattyús motorokban,lóerőben,forgatónyomatékban gondolkodok.
A tolóerő ez nekem olyan, mintha 5 szomszéddal a baracklevet kóstolgatnánk a pinyóban,mind az 5 muslinca másként jellemezné mégis ugyanarról beszélnének.:rolleyes:
Vagy nekem, ami motor forog, az nem tolóerő,hanem lóerő vagy forgatónyomaték,pl egy Kamaz nem a vonószemen mért vonóerő alapján "jó" hanem a motor tellesítménye alapján, de a levegőben/repülő harci szekerek,szagértői meg tolóerőben gondolkodnak,innen a fogalmi zavarom.
:confused:
Alapvetően mutatja a különbséged a fuel flow. Nézd meg, hogy egy P-51 mennyit kajált vagy P-38 max teljesíményen és aztán a hasonló tömegű F-5 max. utánégetőn. Ha csak fűtőérték difit nézed és azonos hatásfokot hasals egy nagyon erős közelítéshez, akkor is döbbenetesen látszik, hogy mekkora teljeítműnyűsűsége van egy GT-nek egy benzinmotorhoz képest. Úgy, hogy egy 50-es évek végi, vagy max. 60-as évek beli másodvonalas GT-t nézel.

A GE F110-nél láttad. 100MW nagyságrend.
Nézd meg, hogy egy szutyok 5 MW villamos = ~ 15 MW mech. teljesítményű gázmotor mekkora és hány tonna...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 436
113
Csak, hogy érzékeljük a nagyságrendeket a repülőgépeknél milyen teljesítményekről van szó.
F-16CJ F110-GE-129
Két esetet nézzünk meg.
  • A tengerszinten demózgatás, amikor istenesen tolja neki a pilóta. Teljes utánégető, M0.8
  • Egy saccolt átrepülési leggazdaságosabb teljesítmény, MIL, 30k láb M0.8 (A magasság és sebesség függ a légellenállástól és tömegtől.)
  • A teljes hatásfokot mindkét esetben kb. 40%-nak veszem fel. Nem a tűpontosság a lényeg.
  • A kerozin fűtőértéke 43MJ/kg --> 19,5 MJ/font
Tengerszinten a fogyasztás az első esetben 80 000 lb/h = 22 font/sec = ~ 10 kg/sec. (Sokkoló ugye?)
Hajtómű kimeneti teljesítménye: 22*19500*0,4 =171600 kW = 171.6 MW (autós összehasonlításhoz 229 000 LE, ha eltekintünk a definíciótól)

30 ezer lábon a fogyasztás az második esetben 5000 lb/hr = 1.4 font/sec
Hajtómű kimeneti teljesítménye: 1.4*19500*0,4 = 11 MW (14 700 LE)

Ez nem is annyira irreális, ha belegondol az ember. Egy átlagos sportautó, ami 330 km/h táján koppan ki tengerszinten, annak 500-600 lóerős motorja van.
Az F-16CJ meg utazósebességen két pótossal átrepülve, ha azok már üresek is és csak belső keró van, akkor is minimum 11 tonnás és 3-szor gyorsabban repül, még ha a levegő sűrűsége 1/3-a sincs a tengerszintinek. Csak felülete az szép nagy a kocsihoz képest.

Az utánégetős teljesítmény is kb. stimmel.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

main-qimg-94d471d495551f7d03d1124fcf5a7029

main-qimg-56ab217972d2b602b1c7a48240283c5c


Elharaptam a csákánnyelet ijedtemben,summa-summárum cirka 15 000 lóerő kell 0.8m- krúzolgatni 9km-en,és óvatos 230 000 lóerő ugyanilyen tempóhoz az F-16-nak,amikor azt hallja a sisakban, hogy "ágony"....
Ettől mondjuk a topic gépében lényegesen több tüdő lehet a tömege, meg a 2 motorja miatt,na,mostmár nagyon le vagyok nyűgözve.
:)
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 279
70 673
113
Alapvetően mutatja a különbséged a fuel flow. Nézd meg, hogy egy P-51 mennyit kajált vagy P-38 max teljesíményen és aztán a hasonló tömegű F-5 max. utánégetőn. Ha csak fűtőérték difit nézed és azonos hatásfokot hasals egy nagyon erős közelítéshez, akkor is döbbenetesen látszik, hogy mekkora teljeítműnyűsűsége van egy GT-nek egy benzinmotorhoz képest. Úgy, hogy egy 50-es évek végi, vagy max. 60-as évek beli másodvonalas GT-t nézel.

A GE F110-nél láttad. 100MW nagyságrend.
Nézd meg, hogy egy szutyok 5 MW villamos = ~ 15 MW mech. teljesítményű gázmotor mekkora és hány tonna...
Egy LM6000-es gázturbinás “mobil” erőmű a talapzattal és a felépítménnyel, control room-al együtt kb 200+ tonna, ebből a turbina a közvetlen segédberendezéseivel kb 10 tonna, a generátora kb 30-40 tonna, kb 65MW teljesítmény mellett.

Egy Jenbacher J920-as gázmotor a négy turbójával és a generátorával 200 tonna.
Ebben nincs benne semmiféle felépítmény, irányító modul meg pláne nincs.
És tud 10.5 MW-ot.

Óriási a különbség, habár a J920 termikus hatásfoka 50 és 100% fordulatszám között 51%, addig az LM6000-es a 65MW teljesítményt csak egy fix munkaponton tudja kb 43-46% hatásfok mellett.
A költség igazából a lényeg. Egy LM6000-es nettó ára kb 40M dollár, ehhez még jön a telepítés, földmunka, további felépítmény, miegyéb.
Egy J920-as kb 2M dollár, ami még hat gép párhuzamos letelepítése mellett is megéri, főleg, mert közel azonos össz-teljesítmény mellett a hat gép jobban skálázható, a rendszer eleve gyorsabban indítható.

Nade, ennek semmi köze a repüléshez.
Egy An-2-es 1000 lóerejéhez óránként 200 literes fogyasztás párosul. A motor olcsó, de nagy és nehéz.
Ma már simán ki lehet hozni egy 1000 lóerős légcsavaros gázturbinát harmad akkora tömegből is és még így se biztos, hogy több lesz a fogyasztás.
Viszont a gép tömege kisebb lesz.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
2 011
12 148
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hoppá. A tervezett 18 tonna helyett 19,5 lesz a maximális tolóerő forszázs használat esetén. Meg a köztes szakasz hajtóművéről, a most használt AL-41F1-ről is sok érdekeset elmond.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 436
113
Egy LM6000-es gázturbinás “mobil” erőmű a talapzattal és a felépítménnyel, control room-al együtt kb 200+ tonna, ebből a turbina a közvetlen segédberendezéseivel kb 10 tonna, a generátora kb 30-40 tonna, kb 65MW teljesítmény mellett.

Egy Jenbacher J920-as gázmotor a négy turbójával és a generátorával 200 tonna.
Ebben nincs benne semmiféle felépítmény, irányító modul meg pláne nincs.
És tud 10.5 MW-ot.

Óriási a különbség, habár a J920 termikus hatásfoka 50 és 100% fordulatszám között 51%, addig az LM6000-es a 65MW teljesítményt csak egy fix munkaponton tudja kb 43-46% hatásfok mellett.
A költség igazából a lényeg. Egy LM6000-es nettó ára kb 40M dollár, ehhez még jön a telepítés, földmunka, további felépítmény, miegyéb.
Egy J920-as kb 2M dollár, ami még hat gép párhuzamos letelepítése mellett is megéri, főleg, mert közel azonos össz-teljesítmény mellett a hat gép jobban skálázható, a rendszer eleve gyorsabban indítható.

Nade, ennek semmi köze a repüléshez.
Egy An-2-es 1000 lóerejéhez óránként 200 literes fogyasztás párosul. A motor olcsó, de nagy és nehéz.
Ma már simán ki lehet hozni egy 1000 lóerős légcsavaros gázturbinát harmad akkora tömegből is és még így se biztos, hogy több lesz a fogyasztás.
Viszont a gép tömege kisebb lesz.


Alap matek,de ugye a lépcső ugy van, hogy
1kw=1000w
1mw=1000kw
1gw=1000mw?
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
2 042
8 046
113
hm ,

nem fogják szeretni az új top gun filmet ennek a repülő gépnek a szeretői :D:D

aki látta filmet és ért is ehez , mennyire realisztikus ami a filmbe történik ? a hangman gépét nem kelelt volna jeleznie a gépen lévő rendszereknek hogy jön ? i mean ... nem volt stealth fighter , sima f-18-al ment ... meg mért nem lőtte le egy rakétával az f-14-et a Su57 ? nem akart pazarolni drága rakétát egy szinte már amúgy is halott gépre ? ...
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
2 042
8 046
113
hm ,

nem fogják szeretni az új top gun filmet ennek a repülő gépnek a szeretői :D:D

aki látta filmet és ért is ehez , mennyire realisztikus ami a filmbe történik ? a hangman gépét nem kelelt volna jeleznie a gépen lévő rendszereknek hogy jön ? i mean ... nem volt stealth fighter , sima f-18-al ment ... meg mért nem lőtte le egy rakétával az f-14-et a Su57 ? nem akart pazarolni drága rakétát egy szinte már amúgy is halott gépre ? ...
mondjuk most így utána olvasgatva retek nagy faszság
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 010
20 384
113
kh-59mk2 cirkáló rakéta su-57-ről
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Nemerson

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 010
20 384
113
Szirában már letesztelték
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
kh-59-mk2-image01.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 010
20 384
113
Fér bele rendesen ! Most már ezt kellesz nyomni a gyárnak mert a Caliber rakéta 2-5 tonnájával túl nagy ! Állítólag olyan a NATO fegyverek raktárát lövik vele ahol m777 megbújnak
l07fSYCijdI.jpg
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
725
1 132
93
Fér bele rendesen ! Most már ezt kellesz nyomni a gyárnak mert a Caliber rakéta 2-5 tonnájával túl nagy ! Állítólag olyan a NATO fegyverek raktárát lövik vele ahol m777 megbújnak
l07fSYCijdI.jpg
Én azt hallottam, hogy több csillagrombolót és AT-At lépegetőt is kilőttek vele már az oroszok. Állítólag a gyíkemberek használják őket Ukrajnában és a céljuk a konzervatív istenfélő ortodox lakosság kiírtása.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 279
70 673
113
kh-59mk2 cirkáló rakéta su-57-ről
Az utolsónál az őrtornyot sikerült telibeverni.