[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Mert töltőgép van benne, cserébe lassabb mint a manuális. De ahogy mondtam ez egy technológiai demonstrátor ami még elég sok mindenben fog még változni.
Igen, így van. A tűzsebesség sokat számít, ha a pontosság megvan! Ha nem közvetlen az arcvonalban vagy, akkor a kompromisszum talán bevállalható...

Kf41-re, 8x8-ra NEMO kell, de a többieknél nem feltétlen.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Dióhéjban össze tudnál valaki foglalni, hogy ez a platformra telepített aknavetősdi ebben a formában (török járgányokon ezek az aknavetők) mennyire potens megoldás?
 
Köszi! Hány fő a kezelő személyzet? A sofőr adogat a töltőnek, és ő adja meg a koordinátákat? Vagy a kezelő személyzet a küzdőtérben utazik?
Dióhéjban össze tudnál valaki foglalni, hogy ez a platformra telepített aknavetősdi ebben a formában (török járgányokon ezek az aknavetők) mennyire potens megoldás?
Mindhárom eszköz potens a maga kategóriájában. A Hirtenberger aknavető, tűzvezető rendszer, és a lőszerek a legjobbak a világon. A Rheinmetall Ragnarok egyszerű, megbízható, és nagyon gyors tűzkiváltást, tűzgyorsaságot tesz lehetővé.
A Gidrán megbízható, jó a terepjáró képessége a 4x4-esek közt, és stanag level 4-ig páncéloható.
Nem mellesleg a Hirtenbergert, és ha minden igaz a Gidránokat is magunknak gyárthatjuk majd.
Minden szempontból jó kombináció.
 
Köszi! Hány fő a kezelő személyzet? A sofőr adogat a töltőnek, és ő adja meg a koordinátákat? Vagy a kezelő személyzet a küzdőtérben utazik?

Mindhárom eszköz potens a maga kategóriájában. A Hirtenberger aknavető, tűzvezető rendszer, és a lőszerek a legjobbak a világon. A Rheinmetall Ragnarok egyszerű, megbízható, és nagyon gyors tűzkiváltást, tűzgyorsaságot tesz lehetővé.
A Gidrán megbízható, jó a terepjáró képessége a 4x4-esek közt, és stanag level 4-ig páncéloható.
Nem mellesleg a Hirtenbergert, és ha minden igaz a Gidránokat is magunknak gyárthatjuk majd.
Minden szempontból jó kombináció.
giphy.gif

giphy.gif
 
Azt tudja valaki mennyi lett a súlya járműnek?
A ragnarok 1,1t?
Valamelyik cikkben ezt írták.
Plussz kiszélesítették.
Lőszer.
Nyitható tető.

Mínusz ülések/kezelőszemelyzet/GPU torony.
 
Ezt kifejtenéd bővebben? Miért is?
Vízszintesen döntött cső esetén a gránátot nem tudod becsúsztatni. A fix ütőszeg miatt pedig nem lehet először tölteni, majd irányozni.
A bemutatott demo konstrukciő alapján a cső nem lógna ki a küzdőtérből, és a kiáramló gázból/tűzből kapna a személyzet is rendesen.

Szólj, ha tévedek!
 
Vízszintesen döntött cső esetén a gránátot nem tudod becsúsztatni. A fix ütőszeg miatt pedig nem lehet először tölteni, majd irányozni.
A bemutatott demo konstrukciő alapján a cső nem lógna ki a küzdőtérből, és a kiáramló gázból/tűzből kapna a személyzet is rendesen.

Szólj, ha tévedek!
Ha az M12-es van beleépítve, akkor ott tudsz választani egy kapcsolóval, hogy fix ütőszeges legyen vagy "zsinorrántós elsütős"
Lehet közvetlenül irányozni, csak nyisd ki előtte a hátsó ajtót... :p
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23
Ha az M12-es van beleépítve, akkor ott tudsz választani egy kapcsolóval, hogy fix ütőszeges legyen vagy "zsinorrántós elsütős"
Lehet közvetlenül irányozni, csak nyisd ki előtte a hátsó ajtót... :p
Erre írtam, hogy mivel nem nyúlik túl a hátsó ajtón, így kap a torkolattűzből a személyzet is.
Hiába nyitott a tető, a hátsó fal úgy működik, mint egy csőszájfék.
Ránézésre a kiáramló gázok 30-50%-a bent ragad.
 
Köszi! Hány fő a kezelő személyzet? A sofőr adogat a töltőnek, és ő adja meg a koordinátákat? Vagy a kezelő személyzet a küzdőtérben utazik?

Mindhárom eszköz potens a maga kategóriájában. A Hirtenberger aknavető, tűzvezető rendszer, és a lőszerek a legjobbak a világon. A Rheinmetall Ragnarok egyszerű, megbízható, és nagyon gyors tűzkiváltást, tűzgyorsaságot tesz lehetővé.
A Gidrán megbízható, jó a terepjáró képessége a 4x4-esek közt, és stanag level 4-ig páncéloható.
Nem mellesleg a Hirtenbergert, és ha minden igaz a Gidránokat is magunknak gyárthatjuk majd.
Minden szempontból jó kombináció.
Szerintem sofőr, parancsnok és két töltő kell. A parancsnok az irányzó is egyben szerintem, mert az automatika miatt fölösleges erre egy külön ember, de lehet hogy mégis lesz.
Legalább két töltő kell: egyik kiveszi a rekeszekből a lőszert és adogatja, a másik meg töltögeti befelé a csőbe. Ha három töltő van, akkor mondjuk gyorsabbak lehetnek, bár akkor több helyet is foglalnak el a lőszertől.
Elől a fülkében 3 hely van, szóval sofőr parancsnok esetleges irányzó ül ott. A két töltőt hátul lehet csak elhelyezni. Szerintem a jobb oldalon lesz két ülés egymás mellett nekik...
Mivel amúgy is kevés az ember, szerintem 4 fővel fog működni ez a rendszer. Ha még is 5 fős lenne, akkor az ötödiknek inkább töltőt raknék bele a gyorsabb tüzelés végett...
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23
Nem kell oda állni! :p
Amúgy ez egy nagyon elméleti lehetőség és inkább vicc volt. :)
Persze, de a gyakorlatban nincs sok jelentősége a közvetlen irányzásnak egy aknavetőnél. A nemo előnye sem az, hanem a zárt torony.
Ha a Gidránnal közvetlenül kellene célba venni valamit, amihez kell a 120-as malac, akkor az régen rossz. Jobb ha zárnak és pucolnak onnan. Ilyen esetekre, vagy ha menetből kell leküzdeni valamit, akkor már jobb egy valamilyen 12,7-es rcws.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Vízszintesen döntött cső esetén a gránátot nem tudod becsúsztatni. A fix ütőszeg miatt pedig nem lehet először tölteni, majd irányozni.
A bemutatott demo konstrukciő alapján a cső nem lógna ki a küzdőtérből, és a kiáramló gázból/tűzből kapna a személyzet is rendesen.

Szólj, ha tévedek!
Te döntöd el hogy fix vagy zsinóros.
Mi akadályozza meg a direkt célzást? Semmi.
Ha látom a célt az AV-n lévő optikával, direktben irányzok, ha nem akkor osztottan. Bármilyen más Tüzérségi iránytűt használva.
120-as ~8km-es lőtávval elég sok mindent tud lőni direktben, ha a terep adja, és az optika. Ahogyan a többi AV-is.
Av pedig kizárólag meredek röppályán üzemel, ez a lényege.( Fedezék mögött,lövészárokban,stb lévő ellenséges erő pusztítása.Ugye első VH-s eszköz. Tábori erődítmények rombolása.) Nem kell összekeverni egy AV-Tarckal.
 
Erre írtam, hogy mivel nem nyúlik túl a hátsó ajtón, így kap a torkolattűzből a személyzet is.
Hiába nyitott a tető, a hátsó fal úgy működik, mint egy csőszájfék.
Ránézésre a kiáramló gázok 30-50%-a bent ragad.
Nézd meg a hivatalos AV tűzfészkeket, mekkorák, milyen mélyek, kiépített védelemnél. ( Kör alakúak,2-3 méter mélyek, azért hogy rejtsék a torkolattüzet,és irányítsák a hangot -Felfelé-. Így egy AV tűzkiváltását 2,5-3km távolból már nem lehet hallani, ahogyan látni sem éjjel.)
Nem kap a torkolattűzből akkor sem ha a cső mellett gugol le a személyzet, a töltőnek egyébként ott a helye.
 
Nézd meg a hivatalos AV tűzfészkeket, mekkorák, milyen mélyek, kiépített védelemnél. ( Kör alakúak,2-3 méter mélyek, azért hogy rejtsék a torkolattüzet,és irányítsák a hangot -Felfelé-. Így egy AV tűzkiváltását 2,5-3km távolból már nem lehet hallani, ahogyan látni sem éjjel.)
Nem kap a torkolattűzből akkor sem ha a cső mellett gugol le a személyzet, a töltőnek egyébként ott a helye.
Vajon mennyi időre kell megállni, hogy koordinátákát belőve rá forduljon és lőjön a gidran? 1percen belül van?