Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez elég nagy baromságnak tűnik. Februarban a piaci ár ötödéért kaptuk a ruszki gazt, mert x hónappal később követi a magyar ár a piaci árat. Ma már qrva drágán töltenénk. 1,5-2 milliárd m3 nem orosz gáz is érkezik hozzánk Horvátországot keresztül tavaly óta.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Mert valami tonnára számolt fajlagos értékben a nagy autók jobbak.
Persze,hogy jobbak.Egy 40 tonnás kamion simán elmegy 30 liter alatt (persze nem a Brenneren),és akkora kipufogógáz utókezelő van rajta,ami el se fér egy szgk-n.Mérethatékonyság itt is jelentkezik (viszont a vasut méretrhatékonysága úgy is megtévesztő,hogy közben igaz.Mert nem számolnak a rakodási,begyűjtő/teritő/ráhordó ciklus hatásaival)
De ettől még a Dacian kivül nincs "népautó" a piacon,mert nem gyártanak.Egyszerűen a praktikus népautó mint tervezési/gyártási kategória halt ki.De a Dacia léte mutatja,hogy ez nem technikai,környezetvédelkmi probléma-egyszerűen a gyárak nem foglalkoznak vele.
 
Mert nem éri meg. A degradált felszereltség miatt nem lehet olyan árréssel dolgozni, mint egy közép- vagy felsőkategóriás autón. Inkább azt hazudják, hogy az összes betűszóra szükséged van vezetés közben, mert anélkül vak és béna leszel a közlekedésben, pedig ez koránt sincs így. De az üres kaszniért nem fizet ki senki sok pénzt, hát a legkisebb autót is felpumpálták és telerakták elektronikus kütyükkel.
ABS nagyon is jó dolog-a többi viszont az átlag úrvezetőenek felesleges,a profinak meg nem kell.(sőt,van amit kifejezetten veszélyesnek tartunk)
 
De ettől még a Dacian kivül nincs "népautó" a piacon,mert nem gyártanak.Egyszerűen a praktikus népautó mint tervezési/gyártási kategória halt ki.De a Dacia léte mutatja,hogy ez nem technikai,környezetvédelkmi probléma-egyszerűen a gyárak nem foglalkoznak vele.

Nonono.
Piacon van.
EU-ban nincs.

Indiában pl. a Suzukinak is van szívó 1.5 literessel szerelt kombija...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Csak ezzel visszajutottunk oda amit Molni is írt, hogy a helyi szabályozás retardáltsága miatt nincs.
És akkor a Dacia hogyhogy van?Tán felmentést kapott a szabályzók alól?
Szerintem sima divat,irányitott fogysztói piac probléma,nem szabályozás/technológiai gond.
 
Csak ezzel visszajutottunk oda amit Molni is írt, hogy a helyi szabályozás retardáltsága miatt nincs.
Az EU mestere annak, hogy tisztán új szabályozások bevezetésével emberek millióinak teremtsen munkát.
Mi a cégnél meg az EU által elvárt vezetéstámogató cuccokat fejleszthetjük, immár egy hatalmas kereslettel bíró piacon.
M Á G I A ! !
 
Nonono.
Piacon van.
EU-ban nincs.

Indiában pl. a Suzukinak is van szívó 1.5 literessel szerelt kombija...
OFF
Így van. Alapvetően az alábbi dolgok okozzák a problémát:
1. Az EU nem az 1 fő befogadóképességre vetített, hanem a járműtömegre vetített fajlagos fogyasztást nézik és aszerint büntetik keményen vagy k***a keményen a belsőégésű motoros autókat. Ezért jobban megéri nagy batárokat építeni és még a nagy homlokfelület sem számít, hiába szennyezőbbek így végső soron egy utasra vetítve.
2. A belsőégésű motoroknál egy bizonyos hengertérfogat alatt nem lehet környezetbarát motort gyártani -> háromhengeres motorok és az 1. pont miatt így is csak nagyobb méretű gk-kban költséghatékonyak, de így is nagyon nehezen kigazdálkodhatóan, ergo:
3. Teletűzdelik az amúgy is drága gépkocsikat mindenféle, sokszor fölösleges extrákkal, hogy ezek pluszbevételeivel is kompenzálhassák a gyárak az EUR felé fizetendő büntetőadókat. Ha te esetleg extrák nélkül kérnéd a kocsidat, akkor azt az éves gyártási kvóta legvégére fogja sorolni a kocsidat a gyár, mert azon így kisebb profitja lenne. Ezért könnyen a Merkuros időkben találod magad.
4. Az elektromos autók pedig még mindig drágák és sárnehezek, ráadásul a kontinensen sok helyen szénárammal töltik az év- és napszakok nem kis részében.
ON
 
A muszáj nagy úr.Különben meg volt már tartósan 100dolcsi felett az olajár,inflációval korrigálva az árat,még drágább is volt,mint most.

90

1000_F_1128551_nztOvwSUHRkGPDstP4xTz0klmnJT7V.jpg
 
  • Vicces
Reactions: gafzhu
És akkor a Dacia hogyhogy van?Tán felmentést kapott a szabályzók alól?
Szerintem sima divat,irányitott fogysztói piac probléma,nem szabályozás/technológiai gond.

Hát azért nem teljesen reménytelen a helyzet az EU -ban sem - bár javarészt egyetértek. Nagyjából erre a piaci szegmensre lő a Fiat Tipo és Peugeot 301 is. Esetleg továbbá - kicsit a közelmúltból is - a Skoda Rapid, Renault Fluence, Dacia Logan, Fiat Linea, Chevrolet Aveo, Citroen C-Elysée ...

OK, ebben vannak törökben gyártott modellek jócskán, de EU gyártók modelljei ...
 
Hát azért nem teljesen reménytelen a helyzet az EU -ban sem - bár javarészt egyetértek. Nagyjából erre a piaci szegmensre lő a Fiat Tipo és Peugeot 301 is. Esetleg továbbá - kicsit a közelmúltból is - a Skoda Rapid, Renault Fluence, Dacia Logan, Fiat Linea, Chevrolet Aveo, Citroen C-Elysée ...

OK, ebben vannak törökben gyártott modellek jócskán, de EU gyártók modelljei ...
Csakhogy az EUban ezek nem éppen népszerű darabok.
 
Csakhogy az EUban ezek nem éppen népszerű darabok.

Jogos, de nem is ez volt a kérdésfelvetés tárgya ... Mondjuk kövezzetek meg, de főleg így képekről a Fiat Tipo még tetszik is (nem ültem még benne) ... Persze az is benne lehet, hogy fiatal koromban volt Fiat -om ...
 
Jogos, de nem is ez volt a kérdésfelvetés tárgya ... Mondjuk kövezzetek meg, de főleg így képekről a Fiat Tipo még tetszik is (nem ültem még benne) ... Persze az is benne lehet, hogy fiatal koromban volt Fiat -om ...

Én is szemeztem a Tipo-val, mert kellene egy kombi az SX4 helyett, de már az is 1000-es fingreszelővel van, azért autópályán megpakolva már necces (tudom, hogy van dízel, de azért +1 millió ft, mert "szennyező" kicsit durva)...
 
Én is szemeztem a Tipo-val, mert kellene egy kombi az SX4 helyett, de már az is 1000-es fingreszelővel van, azért autópályán megpakolva már necces (tudom, hogy van dízel, de azért +1 millió ft, mert "szennyező" kicsit durva)...

Igen, átérzem a dolgot. Nem tudom mennyire lenne megpakolva (pl. hajót húznál az Adriára :) ) és/vagy német autópályán csapatni, de azért ezeken kívül a mai 1000 -es fingreszelők azért már élhető alternatívák. Nekem Octavia 1000 -ssel van tapasztalatom - motor terén elmegy ... Mondjuk itt a felfüggesztéssel nem vagyok kibékülve - az 1000 -sbe elég ergya verziót pakolnak (igen, itt motor függvénye is - nem tudom a Tipo szériánál mi újság).
 
Igen, átérzem a dolgot. Nem tudom mennyire lenne megpakolva (pl. hajót húznál az Adriára :) ) és/vagy német autópályán csapatni, de azért ezeken kívül a mai 1000 -es fingreszelők azért már élhető alternatívák. Nekem Octavia 1000 -ssel van tapasztalatom - motor terén elmegy ... Mondjuk itt a felfüggesztéssel nem vagyok kibékülve - az 1000 -sbe elég ergya verziót pakolnak (igen, itt motor függvénye is - nem tudom a Tipo szériánál mi újság).

Azért az 1000-es motor sose lesz olyan kiegyensúlyozott, mint egy 4 hengeres szívó, ami terhelésnél/hosszú távon visszaüthet. Ideális világban minden autót sor 6 szívóval szerelnének, ehhez képest a kihalás szélén egyensúlyoz.