Magyarország ipara

Én arra következtetek, hogy mind a 2 jön:
CATL: 200 hektár
EVE: 60 hektár
Igen itt is azt írják jön mind a kettő:
“Debrecenben várhatóan nem a CATL lesz az egyetlen kínai akkumulátorgyártó vállalat, hiszen március végén a kuangtungi központú Eve Energy szándéknyilatkozatot írt alá egy 45 hektáros debreceni terület megvásárlásáról. Itt szintén akkumulátorüzem jöhet létre, de a tárgyalások még folyamatban vannak. A sanghaji Semcorp – amely a világpiacon vezető pozíciót tölt be az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges szeparátorfóliák gyártásában – szintén Hajdú-Bihar megyeszékhelyét választotta, tízhektáros területen évente négyszázmillió akkumulátort állíthat majd elő.”

Ezek nagyon fontos beruházások.
 
Csodálkozni fogsz, ha elolvasod a tied előtti hozzászólásomat. Mellesleg ezzel pont azt erősíted, hogy milyen "mérnöktársadalom" lesz majd az (még kevesebb jelentkezővel), amikor a túlnyomó többség a felvételire sem hajlandó emelt szinten felkészülni? Hogyan lesznek MSc végzettségű kutatómérnökeink, ha a többség jó, ha a végén az üzemmérnöki szintet megüti? Lehet álmodozni erről, de talán nem kellett volna az oktatást szétbarmolni....
Aki mérnöknek megy nem feltétlenül emelt matekból érettségizik: lehet emelt mechatronika, gépészet, stb. és hidd el, az emelt matek a könnyebb. Az oktatást Magyar Bálint és a bolognai metódus fektette meg. Jelenleg a mérnökképzés köszöni jól van, a "devizások" (külföldi hallgatók) már bsc-n is kapaszkodnak, msc-n meg pláne. Kiváló kutató és üzemmérnökeink vannak, ugyanis lassan kikopnak a "kiváló" moszkovita mérnökök!
 
Aki mérnöknek megy nem feltétlenül emelt matekból érettségizik: lehet emelt mechatronika, gépészet, stb. és hidd el, az emelt matek a könnyebb. Az oktatást Magyar Bálint és a bolognai metódus fektette meg. Jelenleg a mérnökképzés köszöni jól van, a "devizások" (külföldi hallgatók) már bsc-n is kapaszkodnak, msc-n meg pláne. Kiváló kutató és üzemmérnökeink vannak, ugyanis lassan kikopnak a "kiváló" moszkovita mérnökök!
Az jó, mert lasszóval sem lehet találni őket....
 
Aki mérnöknek megy nem feltétlenül emelt matekból érettségizik: lehet emelt mechatronika, gépészet, stb. és hidd el, az emelt matek a könnyebb. Az oktatást Magyar Bálint és a bolognai metódus fektette meg. Jelenleg a mérnökképzés köszöni jól van, a "devizások" (külföldi hallgatók) már bsc-n is kapaszkodnak, msc-n meg pláne. Kiváló kutató és üzemmérnökeink vannak, ugyanis lassan kikopnak a "kiváló" moszkovita mérnökök!

Ezzel csak az a baj, hogy a mostani oktatókat is ők oktatták és jellemzően az marad vissza az egyetemen aki a munkaerőpiacon éhen halna.
Legalábbis anno ezt tapasztaltam a saját bőrömön.

Változáshoz drasztikusabb beavatkozás kellene, mondjuk egy jó hírű külföldi mérnökképző megjelenése idehaza...
Ami ellen kézzel-lábbal tiltakozik a magyar ""értelmiség"" krémje mert kibukna mennyire értéktelen mihasznák.
 
Ezzel csak az a baj, hogy a mostani oktatókat is ők oktatták és jellemzően az marad vissza az egyetemen aki a munkaerőpiacon éhen halna.
Legalábbis anno ezt tapasztaltam a saját bőrömön.

Változáshoz drasztikusabb beavatkozás kellene, mondjuk egy jó hírű külföldi mérnökképző megjelenése idehaza...
Ami ellen kézzel-lábbal tiltakozik a magyar ""értelmiség"" krémje mert kibukna mennyire értéktelen mihasznák.
No offense, de te hány valódi műszaki projektben vettél részt, ahol terveznek is?
Mert itt aztán mindent mindennel is összemosol és kiforgatsz.

A BME-n egyik oktatóm sem "mihaszna" volt, konkrétan ipari projektek esettanulmányain keresztül oktattak engemet áramlástechnika vonalon.
Ezekből voltak kiadva / választható önálló feladatok és az oktatók saját cégen keresztül is ipari projektekben vettek és vesznek részt. Olyan "jelentéktelen" méretű projekteben is, mint pl. Paks 2...

Azok, akik ottmaradtak oktatni az egyetemen SOKKAL okosabbak voltak nálam és olyan problémát oldottak meg végzősként, amit én MOST SEM TUDNÉK, mert nem értek hozzá. Ők egyszerre dolgoznak at iparban és oktatnak is nevetséges pénzért. Hogy miért, az sohasem értettem, de gondolom olyanféle belső drive lehet, mint hogy én hobbiból készítek emberekkel olyan videót, amilyet.
 
Aki mérnöknek megy nem feltétlenül emelt matekból érettségizik: lehet emelt mechatronika, gépészet, stb. és hidd el, az emelt matek a könnyebb. Az oktatást Magyar Bálint és a bolognai metódus fektette meg. Jelenleg a mérnökképzés köszöni jól van, a "devizások" (külföldi hallgatók) már bsc-n is kapaszkodnak, msc-n meg pláne. Kiváló kutató és üzemmérnökeink vannak, ugyanis lassan kikopnak a "kiváló" moszkovita mérnökök!
Moszkovita mérnök?
Akik Moszkvában/Leningradban tanultak általában a jobbak közül kerültek ki.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Magyarországon építhet gyárat a Nio

A kínai sajtóban ma megjelent egy hír, mely szerint a Nio nevű kínai elektromosautó-gyártó Magyarországon húzhat fel egy üzemet, ahol akkumulátorcsere-állomásokat fognak gyártani
 
Magyarországon építhet gyárat a Nio

A kínai sajtóban ma megjelent egy hír, mely szerint a Nio nevű kínai elektromosautó-gyártó Magyarországon húzhat fel egy üzemet, ahol akkumulátorcsere-állomásokat fognak gyártani
Egyre több az aksi gyártó idehaza! Ami nyilván jó! De gyárthatnánk chipeket is arra lenne nagy kereslet a világpiacon!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Konkrétan az egyik lektorom is az ottani egyetemen végzett, Farkas Gábor, aki igen sokat és részletesen magyarázott az F-15 könyv írása során.
Ha meg csak simán rendszerváltás előtt tanultakra érti, akkor is vérostoba komment volt részéről.
Fórum lektornak lenni -belátom- minden karrier csúcsa...csakúgy, mint moderátornak lenni :)
 
Moszkovita mérnök?
Akik Moszkvában/Leningradban tanultak általában a jobbak közül kerültek ki.
Moszkvában -jellemzően- a megbízható kádetek/kádergyerekek tanultak (eleve az X-esek tovább sem tanulhattak), a minőség nem volt szempont. Volt "szerencsém" ilyenekkel dolgozni; határozatlan tartót, poláris keresztmetszetet nem tudtak számolni...doktorival :) De más gondok is voltak; 2 másik "zseni" úgy tervezett meg egy gépet, h teszteléskor a terméken kívül még önmagát és szétcsapta a szerkezet. Szintén 2 dr. XY keze munkája. Nem zárom ki, h voltak közöttük jó és rátermett emberek, de ma nem kap egyetlen fiatal (még bsc-n sem) sem diplomát, h minimum 3-4 tervezéssel kapcsolatos feladatot beadott volna.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ezzel csak az a baj, hogy a mostani oktatókat is ők oktatták és jellemzően az marad vissza az egyetemen aki a munkaerőpiacon éhen halna.
Legalábbis anno ezt tapasztaltam a saját bőrömön.

Változáshoz drasztikusabb beavatkozás kellene, mondjuk egy jó hírű külföldi mérnökképző megjelenése idehaza...
Ami ellen kézzel-lábbal tiltakozik a magyar ""értelmiség"" krémje mert kibukna mennyire értéktelen mihasznák.
És vérrel verejtékkel tanultuk meg a szakmát a versenyszférába. Meg másod, harmaddiploma. Egyetemen nem tudok olyan kollégáról, akinek az lenne a főállása (vagy tervez, vagy vállalkozó, stb.), így nem is halna éhen. Hogy akkor miért oktat?! Egy példa: alapból Inventorban, Solod Edgeben tervezek. De mondjuk van egy cég ahova Solid Works, Creo, stb. kell. Autodidakta módon nem biztos, h elégséges szintig megtanulod (még tutor videókkal sem). Oktatóként eleve van liszenszed vagy 5-6 programhoz, ha meg kérdezni kell, van kitől. Hogy miért nem tanfolyam?! Mert eszetlenül drága 600ezertől akár 2 misi felett csengetnél. Ja és havonta 1 munka beesik ottani kapcsolatok révén.