[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 433
113
Ezzel egy hiba akad. Te feltételezed, hogy az állománynak ez a megmozdulás az első egy háború során, tehát a garázsból hajtanak ki az átkeléshez? És ha előtte 2 hónapos véres háború zajlott? Akkor is elvárod a naprakész pöpec karbantartást, amikor leharcolt, sérült, mentett járműveket kaparnak össze egy hadművelethez? Gondolod, hogy Ukrajnában patika tiszta, műgyanta padlós műhelyekben javítják az eszközöket, a fejhallgatóból lágy Dire Straits nótákat hallgatva, reggel 8-tól délután 4-ig? Szerinted egy háborúban mennyi hibátlan jármű lehet 2-3 hónap után? Nem Sivatagi vihar jellegű, fél világ egy ellen háborúra gondolok.
Létezik olyan, hogy egy akármilyen jól karbantartott szállító jármű mindenfajta ellenőrzés, vizsgálat nélkül ( katonákkal tele!l) csak úgy nekimenjen pld. a Tiszának? Nem akarom elhinni.
Végülis én vagyok a hibás,mert feltételezem,hogy mindenki követi a hadműveleti logikát.
1-felderités,hadművelet kidolgozása,és a hadműveletre való felkészülés
Felkésziteni a járműveket a hadműveletre.Elvégezni a szükséges karbantartást,javitást,pótlást.Osztályozni a rendelkezésre álló járműveket-ez alkalmas,ez alkalmassá tehető,ez meg máshova kell beosztani,mert gyári nagyjavitás nélkül folyamátkelésre alkalmatlan.Ez az a pont,mikor a @honved álltal leirt procedúrát el kell végezni.ÖPK-ben már csak egy szemrevételezés lehet,ami ott kibukik,hogy közben alkalmatlanná vált a műveletre,visszaküldik,mint kijelőlt hadműveletre alkalmatlan.
A Tisza parton már hadműveleti helyzetben nincs semmiféle ellenőrzés.Ott már az erőszakos folyóátkelés van.Maga a hadművelet zajlik ott,rosszabb esetben tűz alatt.Ott a minél gyorsabb átkelés a cél,hogy az ellennek ne legyen ideje erősitést hivni,megszervezni a védelmet,belőni a tüzérséggel az átkelési pontokat..Plusz a vizen a legsebezhetőbbek a járművek.A jármű legénységének és pk-ának a feladata a hadművelet közben a jármű állapotának nyomonkövetése,és a jármű pk felelősége a döntés a parton,hogy a járműve alkalmas a vizbehajtásra,vagy közben akármilyen okbol alkalmatlanná vált-jakérem,háborúzni veszélyes.
Egy folyamátkelés nem csak úgy van.Az egy hadművelet része,amit megtreveznek,irányitanak,felkészülnek rá.A hadművelet előtt.Közben már nem állnak meg külön felkészűlni egy folyóátkelésre a parton,mert az már nem menetből való átkelés.Ha fel kell függeszteni a műveletett,mert külön (újra) fel kell készülni az átkelésre,akkor az már egy beiktatott hadműveleti szünet,felkészülés céljából-vagyis nem menetből való erőszakos folyamátkelés.
Szóval bizony a menetből való átkelő képesség azt jelenti,hogy a hadműveleti feladat végrehajtása közben a jármű minden külön komolyabb,harci tevékenység felfüggesztését igénylő felkészülés nélkül a harctevékenység folytatása közben menetből képes az átkelésre (ez nem feltétlen jelent szó szerinti folyamatos haladást,mondjuk a hullámtörő lemez felhajtása miatt kellhet egy minimállis megállás-bár a jobbak ezt szó szerint menet/haladás közben megcsinálja).
Békeidőben egyébbként elvileg egy menetből átkelésre képes járműnek folyamatosan képesnek is kéne arra lennie.Elvileg......
Használat közben persze a járművek amortizálódnak,háborús használat közben meg aztán főleg.Jármű pk feladata,hogy a személyzettel közösen elvégezze lehetőség szerint a karbantartásokat,javitásokat,a jármű állapotát nyomon kövesse,és annak állapotárol,hadműveleti alkalmasságának állapotárol/mértékéről,szükséges általuk el már nem végezhető javitások,karbantartások igényéről tájékoztassa a feletteseit.
 
  • Imádom
Reactions: Pogány

eszena

Well-Known Member
2021. április 3.
903
3 259
93
Végülis én vagyok a hibás,mert feltételezem,hogy mindenki követi a hadműveleti logikát.
1-felderités,hadművelet kidolgozása,és a hadműveletre való felkészülés
Felkésziteni a járműveket a hadműveletre.Elvégezni a szükséges karbantartást,javitást,pótlást.Osztályozni a rendelkezésre álló járműveket-ez alkalmas,ez alkalmassá tehető,ez meg máshova kell beosztani,mert gyári nagyjavitás nélkül folyamátkelésre alkalmatlan.Ez az a pont,mikor a @honved álltal leirt procedúrát el kell végezni.ÖPK-ben már csak egy szemrevételezés lehet,ami ott kibukik,hogy közben alkalmatlanná vált a műveletre,visszaküldik,mint kijelőlt hadműveletre alkalmatlan.
A Tisza parton már hadműveleti helyzetben nincs semmiféle ellenőrzés.Ott már az erőszakos folyóátkelés van.Maga a hadművelet zajlik ott,rosszabb esetben tűz alatt.Ott a minél gyorsabb átkelés a cél,hogy az ellennek ne legyen ideje erősitést hivni,megszervezni a védelmet,belőni a tüzérséggel az átkelési pontokat..Plusz a vizen a legsebezhetőbbek a járművek.A jármű legénységének és pk-ának a feladata a hadművelet közben a jármű állapotának nyomonkövetése,és a jármű pk felelősége a döntés a parton,hogy a járműve alkalmas a vizbehajtásra,vagy közben akármilyen okbol alkalmatlanná vált-jakérem,háborúzni veszélyes.
Egy folyamátkelés nem csak úgy van.Az egy hadművelet része,amit megtreveznek,irányitanak,felkészülnek rá.A hadművelet előtt.Közben már nem állnak meg külön felkészűlni egy folyóátkelésre a parton,mert az már nem menetből való átkelés.Ha fel kell függeszteni a műveletett,mert külön (újra) fel kell készülni az átkelésre,akkor az már egy beiktatott hadműveleti szünet,felkészülés céljából-vagyis nem menetből való erőszakos folyamátkelés.
Szóval bizony a menetből való átkelő képesség azt jelenti,hogy a hadműveleti feladat végrehajtása közben a jármű minden külön komolyabb,harci tevékenység felfüggesztését igénylő felkészülés nélkül a harctevékenység folytatása közben menetből képes az átkelésre (ez nem feltétlen jelent szó szerinti folyamatos haladást,mondjuk a hullámtörő lemez felhajtása miatt kellhet egy minimállis megállás-bár a jobbak ezt szó szerint menet/haladás közben megcsinálja).
Békeidőben egyébbként elvileg egy menetből átkelésre képes járműnek folyamatosan képesnek is kéne arra lennie.Elvileg......
Használat közben persze a járművek amortizálódnak,háborús használat közben meg aztán főleg.Jármű pk feladata,hogy a személyzettel közösen elvégezze lehetőség szerint a karbantartásokat,javitásokat,a jármű állapotát nyomon kövesse,és annak állapotárol,hadműveleti alkalmasságának állapotárol/mértékéről,szükséges általuk el már nem végezhető javitások,karbantartások igényéről tájékoztassa a feletteseit.
Jó hosszú, már-már novella szintű. Gratula.
(Lehet így van, nem tom)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 433
113
Jó hosszú, már-már novella szintű. Gratula.
(Lehet így van, nem tom)
A mostani katonai könyvkiadás kb a béka segge alatt van,de anno a Zrinyi egy komoly könyvkiadó volt,és több könyvet is adtak ki a témában.Ezeket anno olvastam,plusz jópár szakfolyóiratnak is rendszeres visszatérő témája volt.(sokszor irtam már,hogy plagizálok,idegen tollakkal ékeskedem,mástol idézek.Ha valamit én magam feje után irok,akkor oda is irom,hogy szerintem)
Az úszóképes járműveknek különben 3 kategóriája van.1,előkészitéssel úszóképes.Ez nem alkalmas a menetből való átkelésre,kiegészitő felszerelésre van szüksége az úszóképességhez.Ezek nem alkalmassak a jármű szintű értelemben vett menetből való folyamátkelésre.Ilyen pl az M109 tarack korai változatai,amik külön úszópontonok felszerelésével voltak úszóképes.2,rövid előkészitéssel úszóképes.Ezek az úszóképességhez szükséges minden ezközt magukkal hordozzák,mint állandó felszerelést,de azokat a vizreszállás elött ezeket rövid szereléssel,pozicióba állitással kell úszóképes helyzetbe hozni-és ehez a járműnek álló helyzetbe kell lennie,a legénységnek esetleg a jármű védett terét is el kell hagynia.Ezek szó szerint menetből nem úszóképesek,de hadműveleti szempontbol oda sorolják őket.3,Menetből külön előkészités nélkül úszóképes.Szó szerint értelmezve ezt.A jármű a vizreszállás előtti előkészitést megállás nélkül,külön átszerelés nélkül végrehajthatja.Magyarúl kapcsolja a fenékszivattyút,felnyitja a hullámtörött,legénység zárja az ilyenkor zárni szükséges nyilásokat (pl kézifegyver tüzelőréseket-ahol van olyan),ha van külön vizi meghajtóműve,azt beinditja.Ehez nem kell megállnia,közben akár tűztevékenységet is végezhet.Vagyis a vizreszálláskor van előkészület,de azt haladás és harctevékenység közben a jármű védett terének elhagyása nélkül el lehet végezni,többnyire gépesitett módon.
Egy 3. kategóriába tartozó harcjárműnek elvileg csak akkor lehet hadműveleti alkalmazásra korlátlanul alkalmas minősitése,ha erre ténylegesen képes.Ha bármilyen okbol,mert pl az elöregedett/sérűlt/elhsználódott tömitések miatt nem úszóképes,akkor nem lehet ilyen állapot minősitése.Akkor a minősitése hadműveletre korlátozottan alkalmas,úszóképességet igénylő feladatokra alkalmatlan.
Minden rendszeresitett járműnek megvan a kezelési/harcászati/karbantartási/javitási utasitása.Abban tételesen le van irva,hogy hogyan is érhető el,hogy az a nyamvadt járgány ténylegesen és folyamatossan úszoképes is legyen-minusz sérülés esete.Csakhogy ez pénzbe kerül,ezért a sporolás hadműveletnél a nem létszükséglet dolgokat le szokás hagyni-úgy sincs az idei kiképzési tervben az úszóképesség gyakorlati igénybevétele.....
 

eszena

Well-Known Member
2021. április 3.
903
3 259
93
A mostani katonai könyvkiadás kb a béka segge alatt van,de anno a Zrinyi egy komoly könyvkiadó volt,és több könyvet is adtak ki a témában.Ezeket anno olvastam,plusz jópár szakfolyóiratnak is rendszeres visszatérő témája volt.(sokszor irtam már,hogy plagizálok,idegen tollakkal ékeskedem,mástol idézek.Ha valamit én magam feje után irok,akkor oda is irom,hogy szerintem)
Az úszóképes járműveknek különben 3 kategóriája van.1,előkészitéssel úszóképes.Ez nem alkalmas a menetből való átkelésre,kiegészitő felszerelésre van szüksége az úszóképességhez.Ezek nem alkalmassak a jármű szintű értelemben vett menetből való folyamátkelésre.Ilyen pl az M109 tarack korai változatai,amik külön úszópontonok felszerelésével voltak úszóképes.2,rövid előkészitéssel úszóképes.Ezek az úszóképességhez szükséges minden ezközt magukkal hordozzák,mint állandó felszerelést,de azokat a vizreszállás elött ezeket rövid szereléssel,pozicióba állitással kell úszóképes helyzetbe hozni-és ehez a járműnek álló helyzetbe kell lennie,a legénységnek esetleg a jármű védett terét is el kell hagynia.Ezek szó szerint menetből nem úszóképesek,de hadműveleti szempontbol oda sorolják őket.3,Menetből külön előkészités nélkül úszóképes.Szó szerint értelmezve ezt.A jármű a vizreszállás előtti előkészitést megállás nélkül,külön átszerelés nélkül végrehajthatja.Magyarúl kapcsolja a fenékszivattyút,felnyitja a hullámtörött,legénység zárja az ilyenkor zárni szükséges nyilásokat (pl kézifegyver tüzelőréseket-ahol van olyan),ha van külön vizi meghajtóműve,azt beinditja.Ehez nem kell megállnia,közben akár tűztevékenységet is végezhet.Vagyis a vizreszálláskor van előkészület,de azt haladás és harctevékenység közben a jármű védett terének elhagyása nélkül el lehet végezni,többnyire gépesitett módon.
Egy 3. kategóriába tartozó harcjárműnek elvileg csak akkor lehet hadműveleti alkalmazásra korlátlanul alkalmas minősitése,ha erre ténylegesen képes.Ha bármilyen okbol,mert pl az elöregedett/sérűlt/elhsználódott tömitések miatt nem úszóképes,akkor nem lehet ilyen állapot minősitése.Akkor a minősitése hadműveletre korlátozottan alkalmas,úszóképességet igénylő feladatokra alkalmatlan.
Minden rendszeresitett járműnek megvan a kezelési/harcászati/karbantartási/javitási utasitása.Abban tételesen le van irva,hogy hogyan is érhető el,hogy az a nyamvadt járgány ténylegesen és folyamatossan úszoképes is legyen-minusz sérülés esete.Csakhogy ez pénzbe kerül,ezért a sporolás hadműveletnél a nem létszükséglet dolgokat le szokás hagyni-úgy sincs az idei kiképzési tervben az úszóképesség gyakorlati igénybevétele.....
Így ahogy írod valósnak tűnik az elméleted.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 367
16 775
113
A mostani katonai könyvkiadás kb a béka segge alatt van,de anno a Zrinyi egy komoly könyvkiadó volt,és több könyvet is adtak ki a témában.Ezeket anno olvastam,plusz jópár szakfolyóiratnak is rendszeres visszatérő témája volt.(sokszor irtam már,hogy plagizálok,idegen tollakkal ékeskedem,mástol idézek.Ha valamit én magam feje után irok,akkor oda is irom,hogy szerintem)
Az úszóképes járműveknek különben 3 kategóriája van.1,előkészitéssel úszóképes.Ez nem alkalmas a menetből való átkelésre,kiegészitő felszerelésre van szüksége az úszóképességhez.Ezek nem alkalmassak a jármű szintű értelemben vett menetből való folyamátkelésre.Ilyen pl az M109 tarack korai változatai,amik külön úszópontonok felszerelésével voltak úszóképes.2,rövid előkészitéssel úszóképes.Ezek az úszóképességhez szükséges minden ezközt magukkal hordozzák,mint állandó felszerelést,de azokat a vizreszállás elött ezeket rövid szereléssel,pozicióba állitással kell úszóképes helyzetbe hozni-és ehez a járműnek álló helyzetbe kell lennie,a legénységnek esetleg a jármű védett terét is el kell hagynia.Ezek szó szerint menetből nem úszóképesek,de hadműveleti szempontbol oda sorolják őket.3,Menetből külön előkészités nélkül úszóképes.Szó szerint értelmezve ezt.A jármű a vizreszállás előtti előkészitést megállás nélkül,külön átszerelés nélkül végrehajthatja.Magyarúl kapcsolja a fenékszivattyút,felnyitja a hullámtörött,legénység zárja az ilyenkor zárni szükséges nyilásokat (pl kézifegyver tüzelőréseket-ahol van olyan),ha van külön vizi meghajtóműve,azt beinditja.Ehez nem kell megállnia,közben akár tűztevékenységet is végezhet.Vagyis a vizreszálláskor van előkészület,de azt haladás és harctevékenység közben a jármű védett terének elhagyása nélkül el lehet végezni,többnyire gépesitett módon.
Egy 3. kategóriába tartozó harcjárműnek elvileg csak akkor lehet hadműveleti alkalmazásra korlátlanul alkalmas minősitése,ha erre ténylegesen képes.Ha bármilyen okbol,mert pl az elöregedett/sérűlt/elhsználódott tömitések miatt nem úszóképes,akkor nem lehet ilyen állapot minősitése.Akkor a minősitése hadműveletre korlátozottan alkalmas,úszóképességet igénylő feladatokra alkalmatlan.
Minden rendszeresitett járműnek megvan a kezelési/harcászati/karbantartási/javitási utasitása.Abban tételesen le van irva,hogy hogyan is érhető el,hogy az a nyamvadt járgány ténylegesen és folyamatossan úszoképes is legyen-minusz sérülés esete.Csakhogy ez pénzbe kerül,ezért a sporolás hadműveletnél a nem létszükséglet dolgokat le szokás hagyni-úgy sincs az idei kiképzési tervben az úszóképesség gyakorlati igénybevétele.....
Azt viszont nem veszed figyelembe, a hidegháborúban, kb azzal számoltak, bármikor kitörhet egy háború. Ha kell 1-2 napon belül mindenki elhagyhassa a laktanyát.

Az utóbbi 20on X évben még van egypár kb 20 fős gk-ugyal itthon.
2000es években 1+1 órás beérkezése/indulással.

Ami ha BTR-es kivonulás volt, meg sem valósulhatott.
1 óra alatt eligazítást/btr lőszer raktárba/ott bemalhazas.
Ráadásul nálunk a + lőszer/cuccunk/mi már nem is fért a gépekbe.:oops:

Ezt utána felemelték valami 6 órára.

Ezen páran úgy felbátorodtak, vissza sem értek riasztásnál!
Ez többször jelentett problémát.

Az meg milyen állapotban vannak a gépek, igen pénz és állomány létszám/akarat/szaktudás kérdése.

Tatán amúgy többször volt az időmben(2013ig) vízi átkelés gyakorlat.
Sajnos ezen mi lövészek sosem vettünk részt. Realitás:cool:

És volt 6 gépet kapart össze az 1 lövész.
Abból 2 lerohadt a 10km és úton.o_O
Gondolhatod nem a vízi képesség volt a lényeg.


Hogy most milyen állapotban vannak, nemtudom.
Gondolom/ remélem ha t72-esbol összekapartk jópár dbot, a btr-ekre is volt pénz/akarat.


Nyugaton a vízi átkelés ilyen módja jóideje nem prioritás.
Főleg mivel 90 óta Irak kivételével igazi összhaderőnemi harcot nem vívtak(tunk).

Ruszkiknál meg emberélet annyira nem számít.

Kínát megnézném milyen szinten van ténylegesen ezen a téren.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 433
113
Azt viszont nem veszed figyelembe, a hidegháborúban, kb azzal számoltak, bármikor kitörhet egy háború. Ha kell 1-2 napon belül mindenki elhagyhassa a laktanyát.

Az utóbbi 20on X évben még van egypár kb 20 fős gk-ugyal itthon.
2000es években 1+1 órás beérkezése/indulással.

Ami ha BTR-es kivonulás volt, meg sem valósulhatott.
1 óra alatt eligazítást/btr lőszer raktárba/ott bemalhazas.
Ráadásul nálunk a + lőszer/cuccunk/mi már nem is fért a gépekbe.:oops:

Ezt utána felemelték valami 6 órára.

Ezen páran úgy felbátorodtak, vissza sem értek riasztásnál!
Ez többször jelentett problémát.

Az meg milyen állapotban vannak a gépek, igen pénz és állomány létszám/akarat/szaktudás kérdése.

Tatán amúgy többször volt az időmben(2013ig) vízi átkelés gyakorlat.
Sajnos ezen mi lövészek sosem vettünk részt. Realitás:cool:

És volt 6 gépet kapart össze az 1 lövész.
Abból 2 lerohadt a 10km és úton.o_O
Gondolhatod nem a vízi képesség volt a lényeg.


Hogy most milyen állapotban vannak, nemtudom.
Gondolom/ remélem ha t72-esbol összekapartk jópár dbot, a btr-ekre is volt pénz/akarat.


Nyugaton a vízi átkelés ilyen módja jóideje nem prioritás.
Főleg mivel 90 óta Irak kivételével igazi összhaderőnemi harcot nem vívtak(tunk).

Ruszkiknál meg emberélet annyira nem számít.

Kínát megnézném milyen szinten van ténylegesen ezen a téren.
Ha nincs pénz,vagy nem arra költik,nincs hadsereg.
A hiresen strapabiró orosz technika meg valójában rettenetesen karbantartás igényes,és nem éppen felhasználóbarát.
Én a jugo háboruk alatt voltam katona,többször voltam kivezényelve a határra (rt század).Dzsigitnek a Ziljéhez a 3. laktanyában lévő M zárolt kocsirol hoztuk el a karburátort,hogy meg tudjon mozdulni......
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 854
21 175
113
Azt viszont nem veszed figyelembe, a hidegháborúban, kb azzal számoltak, bármikor kitörhet egy háború. Ha kell 1-2 napon belül mindenki elhagyhassa a laktanyát.

Az utóbbi 20on X évben még van egypár kb 20 fős gk-ugyal itthon.
2000es években 1+1 órás beérkezése/indulással.

Ami ha BTR-es kivonulás volt, meg sem valósulhatott.
1 óra alatt eligazítást/btr lőszer raktárba/ott bemalhazas.
Ráadásul nálunk a + lőszer/cuccunk/mi már nem is fért a gépekbe.:oops:

Ezt utána felemelték valami 6 órára.

Ezen páran úgy felbátorodtak, vissza sem értek riasztásnál!
Ez többször jelentett problémát.

Az meg milyen állapotban vannak a gépek, igen pénz és állomány létszám/akarat/szaktudás kérdése.

Tatán amúgy többször volt az időmben(2013ig) vízi átkelés gyakorlat.
Sajnos ezen mi lövészek sosem vettünk részt. Realitás:cool:

És volt 6 gépet kapart össze az 1 lövész.
Abból 2 lerohadt a 10km és úton.o_O
Gondolhatod nem a vízi képesség volt a lényeg.


Hogy most milyen állapotban vannak, nemtudom.
Gondolom/ remélem ha t72-esbol összekapartk jópár dbot, a btr-ekre is volt pénz/akarat.


Nyugaton a vízi átkelés ilyen módja jóideje nem prioritás.
Főleg mivel 90 óta Irak kivételével igazi összhaderőnemi harcot nem vívtak(tunk).

Ruszkiknál meg emberélet annyira nem számít.

Kínát megnézném milyen szinten van ténylegesen ezen a téren.

A hidegháború egy agyrém volt. Nálunk, Szombathelyen, a HKSZ begyakorláskor talán 30 perc volt arra, hogy a riadó elhangzása után tokkal, vonóval, elhagyjuk a laktanyát. Megkoptak már az emlékeim, hogy mikor, mennyire sikerült ez, amikor HKSZ volt. Nagyjából elég gyorsan ment, minden, de nem tudom a normaidőt hogy tartottuk. Mivel mindenki tudta mi a dolga, mit csináljon, hova kell mennie. A harcjárművek hadrafoghatósága ott nagyságrenddel jobb volt mint ma a Honvédség régi orosz vasai tekintetében ami van. Minden harcjárművünk működött, ha jól emlékezem vissza. Az M zárolt technikába a lőszerjavadalmazás is benne volt teljesen feltöltve. A vezetők csak az indító akkumulátorokat vitték le, mikor riadó volt, mert azokat a fegyverszobában tároltuk. Figyelembe véve egy dandár méretet, szerintem egész jól működött a rendszer. Hülyeségnek éreztük persze, hogy pillanat alatt atomháború lesz és perceken múlik minden, mikor hagyjuk el a laktanyát. Ma már annak tudatában ,hogy Szombathely is atomcélpont volt, lehet nem volt akkora hülyeség, mint akkor gondoltuk fiatalon. Kivonulás a dandár várakozó állásba történt, szemben az osztrák határral, ahhoz elég közel. Talán 30 km-re Szombathelytől, a váti erdő mélyére. Ahol az erdei utak mentén, adott távolságban ki voltak vágva a fák, harcjármű méretben. Megvolt a beálló helye mindennek, bár már nem pontosan emlékszem minden részletre. Hogy itt megúsztuk volna, a várost ért esetleges atomcsapást, hát passz. ...
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 651
960
113
Na "bocsi" csak dolgoztam, utána meg most sikerül kb utolérni az utolsó oldalig.

Miért tévút az upgradelt Gripen?!
A legjobb gép lesz a környéken még jó sokáig. Talán a horvát Rafale és szlovák F-16V jelenthet némi kihívást évek múlva, de Meteor rakétával így is fölényben lesz. Pláne ha lesz egy második századunk, akkor meg egyértelműen erősebb légierőnk lesz.
Mert ezek a gépek nem alapból C/D verziók, hanem emlékszeim szerint A/B verziókből "újrahasznosított"/"összelegózott" , reszelt gépek és nem is véletlen az EBS HU megnevezés. Jelenleg ezekről a gépekről beszélünk és nem az E-ről vagy NG-ről (de javíts ki ha tévedek, eléggé nem vagyok naprakész). Ez mellett azért jóval kevesebb fegyvert is tudnak vinni ráaádsul nekik nem csak a légtéret kell védeni, hanem földi célokat is támadni kellene. Erre az a 14 nagyon kevés, de talán még a 24 is.



Menj le a Tisza vagy a Duna-partra, alig találsz folyami átkelésre alkalmas terepszakaszt. Tudod valahol be kell menni a vízbe és ki is kell onnan jönni.

Semmi nem kilőhetetlen, csak nem mind1, hogy mivel lehet kilőni. Egy úszóképes járművet néhány kézi fegyver kivételével szinte bármivel, egy 40 tonnásat meg kizárólag azzal amivel egy harckocsit is. Ez óriási különbség.
Nem ismerem, hogy milyen feltételek kellenek az átkeléshez , mármint a gépeknek. De amerre én / mi járni szoktunk Szigetszentmiklós - Érd - Ercsi vonalon azért feltételezem, hogy több helyen is átlehet kelni, Ercsiben régen gyakorolták is, ráadásul ezek a főváros fenekében vannak kb. Azért kérdeztem a tapasztalatokat, mert ahogy láttam a térképen K. Ukrajnában nem igazán van hasonló terep, hogy legalább 1 széles folyón átkellene kelniük, gyak. mindenféleképpen. Erre pedig az M0 Déli és az M8 hídja között nem igazán van híd.

Maga a gondolat hibás szerintem, miszerint mennyire fontos a víziátkelés lábon. Legalább annyi idő felkészíteni az átkelésre az úszóképes harcjárműveket, legalább egy zlj méretben, mint egy komplett pontonhíd kiépítése és harcbiztosítása. Harcjárművenként le kell ellenőrizni és cserélni a tömítéseket, réseket zárni, stb. Úszóképesség csak akkor van ugyanis, ha nem süllyed el a folyó közepén, katonákkal együtt, a páncélos. Ehhez fel kell készíteni, az egyébként úszóképesnek dedikált harcjárműveket. Nincs kivétel. A másik dolog, amit dudi írt. Belemászni még csak, csak. De kimászni egy folyóból, hát nem lehet akár hol. Ott lehet csak kijönni, ahol a part ezt lehetővé teszi. Meg tud kapaszkodni a talajban és ki tud jönni egy harcjármű. Láttam BMP-1-et Győrnél, bent ragadni a vízi vezetési gyakorlaton. PTSZ húzta ki, nem bírt felmászni a parton. Pedig az egy kifejezetten vízi vezetési pálya volt, a harcjármű vezetőknek. Most képzeld el, harchelyzetben, ahol még lőnek is, keresni kel egy átkelésre alkalmas szakaszt. Vagy megvan, vagy nincs. Aztán a partot elérő alakulat harcjárműveit át kell nézni, mint írtam, ahol kell a tömítéseket cserélni, réseket zárni. stb. Hosszú órák mindez, lehet egy egész nap is. Ezalatt a területet, partot, biztosítani kell, az ellenséges behatás ellen. Egyszerűbb egy ponton híd, egy elfoglalt, biztosított szakaszon és ott átkelni. Nincs akkora jelentősége a harcjárművek úszóképességének mint sokan itt gondoljátok, láttam mi az, tapasztalatból merem írni. Borzasztó macerás történet és nagyon kétesélyes.
Korrekt, köszönöm.
Ezekalapján akkor az úszóképes APC eléggé túl lett becsülve, a pontonhíd pedig alá. A pontonhíd amúgy is nélkülözhetetlen, a mostaniak maradnak rendszerben és elbírnak a Leókkal ?
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Vipera kapitány

Well-Known Member
2021. május 11.
970
8 467
93
Na "bocsi" csak dolgoztam, utána meg most sikerül kb utolérni az utolsó oldalig.


Mert ezek a gépek nem alapból C/D verziók, hanem emlékszeim szerint A/B verziókből "újrahasznosított"/"összelegózott" , reszelt gépek és nem is véletlen az EBS HU megnevezés. Jelenleg ezekről a gépekről beszélünk és nem az E-ről vagy NG-ről (de javíts ki ha tévedek, eléggé nem vagyok naprakész). Ez mellett azért jóval kevesebb fegyvert is tudnak vinni ráaádsul nekik nem csak a légtéret kell védeni, hanem földi célokat is támadni kellene. Erre az a 14 nagyon kevés, de talán még a 24 is.




Nem ismerem, hogy milyen feltételek kellenek az átkeléshez , mármint a gépeknek. De amerre én / mi járni szoktunk Szigetszentmiklós - Érd - Ercsi vonalon azért feltételezem, hogy több helyen is átlehet kelni, Ercsiben régen gyakorolták is, ráadásul ezek a főváros fenekében vannak kb. Azért kérdeztem a tapasztalatokat, mert ahogy láttam a térképen K. Ukrajnában nem igazán van hasonló terep, hogy legalább 1 széles folyón átkellene kelniük, gyak. mindenféleképpen. Erre pedig az M0 Déli és az M8 hídja között nem igazán van híd.


Korrekt, köszönöm.
Ezekalapján akkor az úszóképes APC eléggé túl lett becsülve, a pontonhíd pedig alá. A pontonhíd amúgy is nélkülözhetetlen, a mostaniak maradnak rendszerben és elbírnak a Leókkal ?
Amikor átkelős bemutatókat néztem a BW-től Dél-Korea, Japán akkor mindig egy külön arra felkészitett harckocsi megy át vagy úszik foslassan az egyébként betonozott aljzatú bemutatócsatornán. Amikor pedig látom tesztelni őket a tesztpályán az mind csak a gázlóképességét prezentálta, de nem merül alá, csak a kb. derékig érő vízben áthajt egy betonpályán. De dinamikus átkeléses hadgyakorlatokon vagy BW manővereken az amerikaiak, a németek (láttam már vagy 350-et több volt romániában is) mindenre a széles folyotól még a kib.szott kicsi kis kanálison is pontonhidat építenek. Amikor látjuk a mezei gyakorltokon is, hogy folyóparton vízparton a nagyobb sárban is úgy el tudja magát ásni egy harckocsi hogy két másik húzza ki. Random, menetből felkészitéw nélkül átkelni egy kevésbé ismert folyó nem ismert partszakaszán, talaj meg sodrási sebesség és örvények ismerete nélkül, hogy vagy partot érsz vagy nem aztán majd valami csak lesz a tulparton és még lőnek is rád az eléggé oroszrulett. Ismertem valakit (markolós a pasas) aki még kommunizmusban egy gyakorlaton 3 órát lenrekedt 6 méter mélyen a harckocsival..állt az egész gyakorlat próbálták kiműszakiztatni szerencsétleneket még mindig remegve meséli.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 433
113
Na "bocsi" csak dolgoztam, utána meg most sikerül kb utolérni az utolsó oldalig.


Mert ezek a gépek nem alapból C/D verziók, hanem emlékszeim szerint A/B verziókből "újrahasznosított"/"összelegózott" , reszelt gépek és nem is véletlen az EBS HU megnevezés. Jelenleg ezekről a gépekről beszélünk és nem az E-ről vagy NG-ről (de javíts ki ha tévedek, eléggé nem vagyok naprakész). Ez mellett azért jóval kevesebb fegyvert is tudnak vinni ráaádsul nekik nem csak a légtéret kell védeni, hanem földi célokat is támadni kellene. Erre az a 14 nagyon kevés, de talán még a 24 is.




Nem ismerem, hogy milyen feltételek kellenek az átkeléshez , mármint a gépeknek. De amerre én / mi járni szoktunk Szigetszentmiklós - Érd - Ercsi vonalon azért feltételezem, hogy több helyen is átlehet kelni, Ercsiben régen gyakorolták is, ráadásul ezek a főváros fenekében vannak kb. Azért kérdeztem a tapasztalatokat, mert ahogy láttam a térképen K. Ukrajnában nem igazán van hasonló terep, hogy legalább 1 széles folyón átkellene kelniük, gyak. mindenféleképpen. Erre pedig az M0 Déli és az M8 hídja között nem igazán van híd.


Korrekt, köszönöm.
Ezekalapján akkor az úszóképes APC eléggé túl lett becsülve, a pontonhíd pedig alá. A pontonhíd amúgy is nélkülözhetetlen, a mostaniak maradnak rendszerben és elbírnak a Leókkal ?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
@Szittya leirta,hogy mi a teendő,ha nincs megfelelő kilépési pont-csinálni egyet.Ő spec a robbantásos módszert irta le,amit gyakorlaton gyakoroltak.De létezik úszóképes buldózer is.
Másrészt minden erőszakos folyamátkelés úgy kezdődik,hogy.......felderités.Amibe beletartozik a lehetséges átkelési pontok felderitése,behatárolása is.
Pontonhidat nem verhetsz,csak már biztositott hidfőben.Illetve verhetsz,csak akkor ne csodálkozz rajta,ha idő elött szétlövik.
Minden portyázó,biztositó,csapatfelderitő alegységnek nem lehet egy hidoszlopot adni kisérőnek.
Van értelme az úszóképes PSZH-nak.Patria XP meg rég megoldotta a rugalmassan alkalmazkodó páncélzat problémáját.Még azt is meg lehet oldani,hogy a járművek az átkelés után gyorsan fel legyenek páncélozva.(inkább a hidfőmegerősités első szakaszában.)
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 367
16 775
113
Ha nincs pénz,vagy nem arra költik,nincs hadsereg.
A hiresen strapabiró orosz technika meg valójában rettenetesen karbantartás igényes,és nem éppen felhasználóbarát.
Én a jugo háboruk alatt voltam katona,többször voltam kivezényelve a határra (rt század).Dzsigitnek a Ziljéhez a 3. laktanyában lévő M zárolt kocsirol hoztuk el a karburátort,hogy meg tudjon mozdulni......
Ez így van.
Az utóbbi pár évtizedben a seregnek valós képessége szinte alig maradt a pénzhiány miatt.


A te idődben is ez volt. A szomszédban zajló háború ellenére.

Nekünk a bmp-k bár nagyon levoltak rongyolódva, de nagyrészt működtek.
Télen Bakonyban majd 6 hét alatt 1-2 szart be.Pedig heti 5-6 nap mentünk velük.

Btr itthon is, afgánban is katasztrófa volt.
Megcsináltak 4et. Heteken át szereltek magyarból hozott szerelők.(ok currus:D)
Kiment 4 a táborból.2 úgy lett visszavontatva.:rolleyes:

Uralt imádtam. Bármin átmegy.:D

UAZ egy rakat szar. Legalábbis amik nekünk voltak.
Kicsit fura a mítosz/imádat ami korbelengi.o_O

Szóval szerintem ruszkiból is van ami strapabíró.

Hummereket is folyton szereltek kint.
Bár ez valószínű az utólagos páncélozás súlya miatt volt.
Sem a váltó,sem a futómű nem szerette.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 077
2 266
113
Bulgároknál talán körül lehetne nézni, talán van nekik BMP-2 ük. Erről nem teszek képet elég közismert. Kb. 30-as gépágyú a tornyon. Ám találtam BMP-23 at. Egy kép erejéig.
Wiki linkje, adatokért BMP-23
g5ln8rsa1rk61.jpg

Jó nagy kotlófészek a tetején. Azt lövik szét legelősszőr. Én letakarítanám, semmi szükség rá.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 077
2 266
113
De a BTR-80 az a kategoria a szememben, amire az uzembentartason kivul nem szabad kolteni.

Mar amikor megvettuk es lecsereltuk a BMP-1-eseket erre, mar akkor is messze gyengebb es korszerutlenebb volt, mint amit csereltunk; szoval megvenni se ezeket kellett volna, nemhogy 30 evvel kesobb nekiallni odebb tenni benne a motort es megerositeni a pancelzatat, ami lehet, hogy kicsit kevesebbe kerul, mint venni egy vadonat ujatt, de en gyanakszok, hogy inkabb kicsit tobbe kerul, mint venni vadonat ujat.
Szia
- Na de akkor mi szarnak vettük meg! Bocsáss meg a kitörésért! Ki volt az az idióta aki meg se nézte hogyan mászik ki a katona abból a lemezkaszniból! Úgye. Ám láttam hogyan préseli ki a katona magát ott oldalt, -életét kockáztatva-, azon a kis lukon! 190cm magas 1m vállakkal, a katona csak tömítés lesz azon az ajtón! Ki nem fog jönni! Géppisztolyal netalán géppuskával! S ha még 10 évig használjuk hogyan jön ki? Ott pusztúl éhen mert beszorúlt! Na ezért mondtam a motor átrakást!

Rendben vegyünk 20db Boxert! Hurrá! Bele tud ülni 120 katona a többivel mi lesz? Hazamehetnek?
- Járni járna csak nem jutott jelige! Vagy alakítunk lovasegységet, vagy kerékpáros szakaszt, mint a 2. világháborúba! Hurrá!
- A határra meg kiírjuk mint az egyszeri vénasszony a halálnak! Gyere holnap!

Rendben vegyünk 20db Boxert! S miből fogjuk finanszírozni a katonákat mivel elszállt a lóvé a Boxerre! Akkor az a 120 katona is hazamegy! Hurrá de van 20 Boxerem!

- Gyártunk aknavetőket, (örültem neki hogy haladunk, fejlődik a sereg)! A fiúk mivel vigyék ki a terepre? Vegyék a hátukra s edzésképen futva vigyék? Szóval nem értelek. 500db gépjárműről van szó! Elakarod passzolni, szólj s csendben maradok! Így ment el a BMP-is meg sok más! Ahelyett hogy löveget cseréltek volna benne! Nem olcsóbb? Nem mi mutatni akarjuk hogy milyen gazdagok vagyunk! Kihajítunk mindent mert szar, kohóba! Mi a legjobbat akarjuk! Nem gondolkozunk, nem gyártunk mert az fárasztó, veszünk! Majd a nyugat (Németek) legyártja! Az emberek meg otthon ülnek zsebredugot kézzel s várják a segélyt, meg a családit, meg a rezsicsökkentést meg a franc tudja mit.
- Megmondanád az új Boxer EU-s értékét? Hogy mondod? S akkor mennyi forintot kell összegyűjteni? Hányszorosát az eurónak? S a forint egyre megy lejjebb. Lassan 500Ft egy kenyér! Könnyen mondja a német hogy csak ennyi milliárd euró egy gép! Neki annyi is! Ám nekünk? Meg kell szorozni vagy 400-al, egyelőre. S mond csak ki?
Rozinéni a munkanélküli segélyéből fogja kifizetni ezt az összeget, adakozásból? Mivel ezt ki fogják vasalni belőlünk ám! Úgy mint a lakásokból az embereket, nem fizetsz: mehetsz a területről! Valaki természetesen hogy ki fogja fizetni, -(jutányos árba)-, csak annak nagy ára lesz! Mennyi %-os az adókulcsunk? Hányszoros adózás van mao.-on?
Vagy szólsz a papának hogy fizesse ki, mivel dúsgazdag. Semmi gond! Vegyünk 40db-t v. 100-at.

- Kérlek ne haragudj, nem konkrétan rád vagyok mérges, hanem a gondolkodási stílusra!
Értem én a gondolatmenetet! Kilapátolunk mindent, üres legyen a sáros udvar! Utána felháborodunk hogy nincs semmi a sáros udvaron amibe beleülhetnénk csak a talicska!

- Ugye csak hát a német nem ad addig gépet ameddig nem betonozzuk le a sáros udvart, nem építünk neki egy fészert, hogy ne ázzon a gép! Mivel náluk ez a módi, vagy nincs valami mosó berendezés amivel lemosod a gépet! Ugye! Na ez is hozzá jön a költséghez! Na meg az oda-vissza köszönés is!
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 131
141 245
113
Szia
- Na de akkor mi szarnak vettük meg! Bocsáss meg a kitörésért! Ki volt az az idióta aki meg se nézte hogyan mászik ki a katona abból a lemezkaszniból! Úgye. Ám láttam hogyan préseli ki a katona magát ott oldalt, -életét kockáztatva-, azon a kis lukon! 190cm magas 1m vállakkal, a katona csak tömítés lesz azon az ajtón! Ki nem fog jönni! Géppisztolyal netalán géppuskával! S ha még 10 évig használjuk hogyan jön ki? Ott pusztúl éhen mert beszorúlt! Na ezért mondtam a motor átrakást!

Rendben vegyünk 20db Boxert! Hurrá! Bele tud ülni 120 katona a többivel mi lesz? Hazamehetnek?
- Járni járna csak nem jutott jelige! Vagy alakítunk lovasegységet, vagy kerékpáros szakaszt, mint a 2. világháborúba! Hurrá!
- A határra meg kiírjuk mint az egyszeri vénasszony a halálnak! Gyere holnap!

Rendben vegyünk 20db Boxert! S miből fogjuk finanszírozni a katonákat mivel elszállt a lóvé a Boxerre! Akkor az a 120 katona is hazamegy! Hurrá de van 20 Boxerem!

- Gyártunk aknavetőket, (örültem neki hogy haladunk, fejlődik a sereg)! A fiúk mivel vigyék ki a terepre? Vegyék a hátukra s edzésképen futva vigyék? Szóval nem értelek. 500db gépjárműről van szó! Elakarod passzolni, szólj s csendben maradok! Így ment el a BMP-is meg sok más! Ahelyett hogy löveget cseréltek volna benne! Nem olcsóbb? Nem mi mutatni akarjuk hogy milyen gazdagok vagyunk! Kihajítunk mindent mert szar, kohóba! Mi a legjobbat akarjuk! Nem gondolkozunk, nem gyártunk mert az fárasztó, veszünk! Majd a nyugat (Németek) legyártja! Az emberek meg otthon ülnek zsebredugot kézzel s várják a segélyt, meg a családit, meg a rezsicsökkentést meg a franc tudja mit.
- Megmondanád az új Boxer EU-s értékét? Hogy mondod? S akkor mennyi forintot kell összegyűjteni? Hányszorosát az eurónak? S a forint egyre megy lejjebb. Lassan 500Ft egy kenyér! Könnyen mondja a német hogy csak ennyi milliárd euró egy gép! Neki annyi is! Ám nekünk? Meg kell szorozni vagy 400-al, egyelőre. S mond csak ki?
Rozinéni a munkanélküli segélyéből fogja kifizetni ezt az összeget, adakozásból? Mivel ezt ki fogják vasalni belőlünk ám! Úgy mint a lakásokból az embereket, nem fizetsz: mehetsz a területről! Valaki természetesen hogy ki fogja fizetni, -(jutányos árba)-, csak annak nagy ára lesz! Mennyi %-os az adókulcsunk? Hányszoros adózás van mao.-on?
Vagy szólsz a papának hogy fizesse ki, mivel dúsgazdag. Semmi gond! Vegyünk 40db-t v. 100-at.

- Kérlek ne haragudj, nem konkrétan rád vagyok mérges, hanem a gondolkodási stílusra!
Értem én a gondolatmenetet! Kilapátolunk mindent, üres legyen a sáros udvar! Utána felháborodunk hogy nincs semmi a sáros udvaron amibe beleülhetnénk csak a talicska!

- Ugye csak hát a német nem ad addig gépet ameddig nem betonozzuk le a sáros udvart, nem építünk neki egy fészert, hogy ne ázzon a gép! Mivel náluk ez a módi, vagy nincs valami mosó berendezés amivel lemosod a gépet! Ugye! Na ez is hozzá jön a költséghez! Na meg az oda-vissza köszönés is!
Jézusfasza...
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 077
2 266
113
Hát most mégis bezavarták a sűrűbe, legalábbis az elején. Mi lelte őket az első hónapban hogy minden doktrínát felrúgtak?
Bocs ez egy kicsit más.

- Kicsit gondolkodtam, ezen a Boxer CRV 8x8-on! Nekem is tetszik! Ám a pénz nagy úr!
Kíváncsi lennék a véleményedre.
Meglehetne-e egyezni a Rheinmetallal hogy itt gyártanánk kis hazánkba a Boxert is!
- Mire gondolok: A Csehek úgy is gyártják a Linx-hez a tornyot, miért ne gyártana a Boxerhez is ugyan azt.
First_Boxer_CRV_8x8_armored_reconnaissance_vehicles_30mm_turret_variant_arrive_in_Australia_925_001.jpg

- Tehát torony volna így. A Rába tudna futóművet gyártani, az a profilja! A kasznizást kellene csak valahol Győr s Zalaegerszeg között megoldani, -(ne szállítsuk sokat az alkatrészeket)-, mivel Zalaegerszegen a próbapálya.
- A BTR-ekből adnánk az Ukránoknak, ha a Németek ugye lehetőséget adnának erre az itthoni gyártásra, ha már így összebútoroztunk a Rheinmetallal. Meg kellene kérdezni az amcsikat is nem e adnának rá az ukránokon keresztül egy kis aprót! Így megtudnánk szabadulni hasznosan a BTR-től. Ugyan úgy tudnánk gyártani mint a Lynx-t, ugye csak egy másik városban. (Katonai s gazdasági megfontolásból). Így talán letudnánk cserélni a BTR-eket. S mindenki jóljárna, a Csehek is, Rheinmetall is s mi is! Hátha a Csehek is vennének a nekibuzdulásból.
A Boxer beltér elektronikája ugyan az lenne mint a Lynx-é. (Most nem tudom milyen)! Ez is így jobb lenne, rádiózás, adtkapcsolat, nem kellene összehangólni stb...stb!

- Vasúton konténerbe jöhetne a torony Győrig, ott hozzákapcsolnák a futóműveket, mehetne a kasznizóig, + az egyéb összeszerelő feladatokhoz együtt az X helyig.
- A lynx tornyok esetleg mehetnének tovább Zalába! Próbafutás Zalában!

Ez egy gondolat csak! Forgatom a gondolataimat hogyan tudnánk minél nagyobb haszonnal passzolni a BTR-t! Ne keljen költeni rájuk s még is hasznos lenne! ;) Nem kótyavetyélnénk el!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 421
90 368
113
Bocs ez egy kicsit más.

- Kicsit gondolkodtam, ezen a Boxer CRV 8x8-on! Nekem is tetszik! Ám a pénz nagy úr!
Kíváncsi lennék a véleményedre.
Meglehetne-e egyezni a Rheinmetallal hogy itt gyártanánk kis hazánkba a Boxert is!
- Mire gondolok: A Csehek úgy is gyártják a Linx-hez a tornyot, miért ne gyártana a Boxerhez is ugyan azt.
First_Boxer_CRV_8x8_armored_reconnaissance_vehicles_30mm_turret_variant_arrive_in_Australia_925_001.jpg

- Tehát torony volna így. A Rába tudna futóművet gyártani, az a profilja! A kasznizást kellene csak valahol Győr s Zalaegerszeg között megoldani, -(ne szállítsuk sokat az alkatrészeket)-, mivel Zalaegerszegen a próbapálya.
- A BTR-ekből adnánk az Ukránoknak, ha a Németek ugye lehetőséget adnának erre az itthoni gyártásra, ha már így összebútoroztunk a Rheinmetallal. Meg kellene kérdezni az amcsikat is nem e adnának rá az ukránokon keresztül egy kis aprót! Így megtudnánk szabadulni hasznosan a BTR-től. Ugyan úgy tudnánk gyártani mint a Lynx-t, ugye csak egy másik városban. (Katonai s gazdasági megfontolásból). Így talán letudnánk cserélni a BTR-eket. S mindenki jóljárna, a Csehek is, Rheinmetall is s mi is! Hátha a Csehek is vennének a nekibuzdulásból.
A Boxer beltér elektronikája ugyan az lenne mint a Lynx-é. (Most nem tudom milyen)! Ez is így jobb lenne, rádiózás, adtkapcsolat, nem kellene összehangólni stb...stb!

- Vasúton konténerbe jöhetne a torony Győrig, ott hozzákapcsolnák a futóműveket, mehetne a kasznizóig, + az egyéb összeszerelő feladatokhoz együtt az X helyig.
- A lynx tornyok esetleg mehetnének tovább Zalába! Próbafutás Zalában!

Ez egy gondolat csak! Forgatom a gondolataimat hogyan tudnánk minél nagyobb haszonnal passzolni a BTR-t! Ne keljen költeni rájuk s még is hasznos lenne! ;) Nem kótyavetyélnénk el!
A RÁBA ne gyártson semmit.