Ez nem az én elméletem.Ez az MN és az MH szabályzatokban szereplő dolgok.Így ahogy írod valósnak tűnik az elméleted.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez nem az én elméletem.Ez az MN és az MH szabályzatokban szereplő dolgok.Így ahogy írod valósnak tűnik az elméleted.
Azt viszont nem veszed figyelembe, a hidegháborúban, kb azzal számoltak, bármikor kitörhet egy háború. Ha kell 1-2 napon belül mindenki elhagyhassa a laktanyát.A mostani katonai könyvkiadás kb a béka segge alatt van,de anno a Zrinyi egy komoly könyvkiadó volt,és több könyvet is adtak ki a témában.Ezeket anno olvastam,plusz jópár szakfolyóiratnak is rendszeres visszatérő témája volt.(sokszor irtam már,hogy plagizálok,idegen tollakkal ékeskedem,mástol idézek.Ha valamit én magam feje után irok,akkor oda is irom,hogy szerintem)
Az úszóképes járműveknek különben 3 kategóriája van.1,előkészitéssel úszóképes.Ez nem alkalmas a menetből való átkelésre,kiegészitő felszerelésre van szüksége az úszóképességhez.Ezek nem alkalmassak a jármű szintű értelemben vett menetből való folyamátkelésre.Ilyen pl az M109 tarack korai változatai,amik külön úszópontonok felszerelésével voltak úszóképes.2,rövid előkészitéssel úszóképes.Ezek az úszóképességhez szükséges minden ezközt magukkal hordozzák,mint állandó felszerelést,de azokat a vizreszállás elött ezeket rövid szereléssel,pozicióba állitással kell úszóképes helyzetbe hozni-és ehez a járműnek álló helyzetbe kell lennie,a legénységnek esetleg a jármű védett terét is el kell hagynia.Ezek szó szerint menetből nem úszóképesek,de hadműveleti szempontbol oda sorolják őket.3,Menetből külön előkészités nélkül úszóképes.Szó szerint értelmezve ezt.A jármű a vizreszállás előtti előkészitést megállás nélkül,külön átszerelés nélkül végrehajthatja.Magyarúl kapcsolja a fenékszivattyút,felnyitja a hullámtörött,legénység zárja az ilyenkor zárni szükséges nyilásokat (pl kézifegyver tüzelőréseket-ahol van olyan),ha van külön vizi meghajtóműve,azt beinditja.Ehez nem kell megállnia,közben akár tűztevékenységet is végezhet.Vagyis a vizreszálláskor van előkészület,de azt haladás és harctevékenység közben a jármű védett terének elhagyása nélkül el lehet végezni,többnyire gépesitett módon.
Egy 3. kategóriába tartozó harcjárműnek elvileg csak akkor lehet hadműveleti alkalmazásra korlátlanul alkalmas minősitése,ha erre ténylegesen képes.Ha bármilyen okbol,mert pl az elöregedett/sérűlt/elhsználódott tömitések miatt nem úszóképes,akkor nem lehet ilyen állapot minősitése.Akkor a minősitése hadműveletre korlátozottan alkalmas,úszóképességet igénylő feladatokra alkalmatlan.
Minden rendszeresitett járműnek megvan a kezelési/harcászati/karbantartási/javitási utasitása.Abban tételesen le van irva,hogy hogyan is érhető el,hogy az a nyamvadt járgány ténylegesen és folyamatossan úszoképes is legyen-minusz sérülés esete.Csakhogy ez pénzbe kerül,ezért a sporolás hadműveletnél a nem létszükséglet dolgokat le szokás hagyni-úgy sincs az idei kiképzési tervben az úszóképesség gyakorlati igénybevétele.....
Ha nincs pénz,vagy nem arra költik,nincs hadsereg.Azt viszont nem veszed figyelembe, a hidegháborúban, kb azzal számoltak, bármikor kitörhet egy háború. Ha kell 1-2 napon belül mindenki elhagyhassa a laktanyát.
Az utóbbi 20on X évben még van egypár kb 20 fős gk-ugyal itthon.
2000es években 1+1 órás beérkezése/indulással.
Ami ha BTR-es kivonulás volt, meg sem valósulhatott.
1 óra alatt eligazítást/btr lőszer raktárba/ott bemalhazas.
Ráadásul nálunk a + lőszer/cuccunk/mi már nem is fért a gépekbe.
Ezt utána felemelték valami 6 órára.
Ezen páran úgy felbátorodtak, vissza sem értek riasztásnál!
Ez többször jelentett problémát.
Az meg milyen állapotban vannak a gépek, igen pénz és állomány létszám/akarat/szaktudás kérdése.
Tatán amúgy többször volt az időmben(2013ig) vízi átkelés gyakorlat.
Sajnos ezen mi lövészek sosem vettünk részt. Realitás
És volt 6 gépet kapart össze az 1 lövész.
Abból 2 lerohadt a 10km és úton.
Gondolhatod nem a vízi képesség volt a lényeg.
Hogy most milyen állapotban vannak, nemtudom.
Gondolom/ remélem ha t72-esbol összekapartk jópár dbot, a btr-ekre is volt pénz/akarat.
Nyugaton a vízi átkelés ilyen módja jóideje nem prioritás.
Főleg mivel 90 óta Irak kivételével igazi összhaderőnemi harcot nem vívtak(tunk).
Ruszkiknál meg emberélet annyira nem számít.
Kínát megnézném milyen szinten van ténylegesen ezen a téren.
Azt viszont nem veszed figyelembe, a hidegháborúban, kb azzal számoltak, bármikor kitörhet egy háború. Ha kell 1-2 napon belül mindenki elhagyhassa a laktanyát.
Az utóbbi 20on X évben még van egypár kb 20 fős gk-ugyal itthon.
2000es években 1+1 órás beérkezése/indulással.
Ami ha BTR-es kivonulás volt, meg sem valósulhatott.
1 óra alatt eligazítást/btr lőszer raktárba/ott bemalhazas.
Ráadásul nálunk a + lőszer/cuccunk/mi már nem is fért a gépekbe.
Ezt utána felemelték valami 6 órára.
Ezen páran úgy felbátorodtak, vissza sem értek riasztásnál!
Ez többször jelentett problémát.
Az meg milyen állapotban vannak a gépek, igen pénz és állomány létszám/akarat/szaktudás kérdése.
Tatán amúgy többször volt az időmben(2013ig) vízi átkelés gyakorlat.
Sajnos ezen mi lövészek sosem vettünk részt. Realitás
És volt 6 gépet kapart össze az 1 lövész.
Abból 2 lerohadt a 10km és úton.
Gondolhatod nem a vízi képesség volt a lényeg.
Hogy most milyen állapotban vannak, nemtudom.
Gondolom/ remélem ha t72-esbol összekapartk jópár dbot, a btr-ekre is volt pénz/akarat.
Nyugaton a vízi átkelés ilyen módja jóideje nem prioritás.
Főleg mivel 90 óta Irak kivételével igazi összhaderőnemi harcot nem vívtak(tunk).
Ruszkiknál meg emberélet annyira nem számít.
Kínát megnézném milyen szinten van ténylegesen ezen a téren.
Mert ezek a gépek nem alapból C/D verziók, hanem emlékszeim szerint A/B verziókből "újrahasznosított"/"összelegózott" , reszelt gépek és nem is véletlen az EBS HU megnevezés. Jelenleg ezekről a gépekről beszélünk és nem az E-ről vagy NG-ről (de javíts ki ha tévedek, eléggé nem vagyok naprakész). Ez mellett azért jóval kevesebb fegyvert is tudnak vinni ráaádsul nekik nem csak a légtéret kell védeni, hanem földi célokat is támadni kellene. Erre az a 14 nagyon kevés, de talán még a 24 is.Miért tévút az upgradelt Gripen?!
A legjobb gép lesz a környéken még jó sokáig. Talán a horvát Rafale és szlovák F-16V jelenthet némi kihívást évek múlva, de Meteor rakétával így is fölényben lesz. Pláne ha lesz egy második századunk, akkor meg egyértelműen erősebb légierőnk lesz.
Nem ismerem, hogy milyen feltételek kellenek az átkeléshez , mármint a gépeknek. De amerre én / mi járni szoktunk Szigetszentmiklós - Érd - Ercsi vonalon azért feltételezem, hogy több helyen is átlehet kelni, Ercsiben régen gyakorolták is, ráadásul ezek a főváros fenekében vannak kb. Azért kérdeztem a tapasztalatokat, mert ahogy láttam a térképen K. Ukrajnában nem igazán van hasonló terep, hogy legalább 1 széles folyón átkellene kelniük, gyak. mindenféleképpen. Erre pedig az M0 Déli és az M8 hídja között nem igazán van híd.Menj le a Tisza vagy a Duna-partra, alig találsz folyami átkelésre alkalmas terepszakaszt. Tudod valahol be kell menni a vízbe és ki is kell onnan jönni.
Semmi nem kilőhetetlen, csak nem mind1, hogy mivel lehet kilőni. Egy úszóképes járművet néhány kézi fegyver kivételével szinte bármivel, egy 40 tonnásat meg kizárólag azzal amivel egy harckocsit is. Ez óriási különbség.
Korrekt, köszönöm.Maga a gondolat hibás szerintem, miszerint mennyire fontos a víziátkelés lábon. Legalább annyi idő felkészíteni az átkelésre az úszóképes harcjárműveket, legalább egy zlj méretben, mint egy komplett pontonhíd kiépítése és harcbiztosítása. Harcjárművenként le kell ellenőrizni és cserélni a tömítéseket, réseket zárni, stb. Úszóképesség csak akkor van ugyanis, ha nem süllyed el a folyó közepén, katonákkal együtt, a páncélos. Ehhez fel kell készíteni, az egyébként úszóképesnek dedikált harcjárműveket. Nincs kivétel. A másik dolog, amit dudi írt. Belemászni még csak, csak. De kimászni egy folyóból, hát nem lehet akár hol. Ott lehet csak kijönni, ahol a part ezt lehetővé teszi. Meg tud kapaszkodni a talajban és ki tud jönni egy harcjármű. Láttam BMP-1-et Győrnél, bent ragadni a vízi vezetési gyakorlaton. PTSZ húzta ki, nem bírt felmászni a parton. Pedig az egy kifejezetten vízi vezetési pálya volt, a harcjármű vezetőknek. Most képzeld el, harchelyzetben, ahol még lőnek is, keresni kel egy átkelésre alkalmas szakaszt. Vagy megvan, vagy nincs. Aztán a partot elérő alakulat harcjárműveit át kell nézni, mint írtam, ahol kell a tömítéseket cserélni, réseket zárni. stb. Hosszú órák mindez, lehet egy egész nap is. Ezalatt a területet, partot, biztosítani kell, az ellenséges behatás ellen. Egyszerűbb egy ponton híd, egy elfoglalt, biztosított szakaszon és ott átkelni. Nincs akkora jelentősége a harcjárművek úszóképességének mint sokan itt gondoljátok, láttam mi az, tapasztalatból merem írni. Borzasztó macerás történet és nagyon kétesélyes.
Amikor átkelős bemutatókat néztem a BW-től Dél-Korea, Japán akkor mindig egy külön arra felkészitett harckocsi megy át vagy úszik foslassan az egyébként betonozott aljzatú bemutatócsatornán. Amikor pedig látom tesztelni őket a tesztpályán az mind csak a gázlóképességét prezentálta, de nem merül alá, csak a kb. derékig érő vízben áthajt egy betonpályán. De dinamikus átkeléses hadgyakorlatokon vagy BW manővereken az amerikaiak, a németek (láttam már vagy 350-et több volt romániában is) mindenre a széles folyotól még a kib.szott kicsi kis kanálison is pontonhidat építenek. Amikor látjuk a mezei gyakorltokon is, hogy folyóparton vízparton a nagyobb sárban is úgy el tudja magát ásni egy harckocsi hogy két másik húzza ki. Random, menetből felkészitéw nélkül átkelni egy kevésbé ismert folyó nem ismert partszakaszán, talaj meg sodrási sebesség és örvények ismerete nélkül, hogy vagy partot érsz vagy nem aztán majd valami csak lesz a tulparton és még lőnek is rád az eléggé oroszrulett. Ismertem valakit (markolós a pasas) aki még kommunizmusban egy gyakorlaton 3 órát lenrekedt 6 méter mélyen a harckocsival..állt az egész gyakorlat próbálták kiműszakiztatni szerencsétleneket még mindig remegve meséli.Na "bocsi" csak dolgoztam, utána meg most sikerül kb utolérni az utolsó oldalig.
Mert ezek a gépek nem alapból C/D verziók, hanem emlékszeim szerint A/B verziókből "újrahasznosított"/"összelegózott" , reszelt gépek és nem is véletlen az EBS HU megnevezés. Jelenleg ezekről a gépekről beszélünk és nem az E-ről vagy NG-ről (de javíts ki ha tévedek, eléggé nem vagyok naprakész). Ez mellett azért jóval kevesebb fegyvert is tudnak vinni ráaádsul nekik nem csak a légtéret kell védeni, hanem földi célokat is támadni kellene. Erre az a 14 nagyon kevés, de talán még a 24 is.
Nem ismerem, hogy milyen feltételek kellenek az átkeléshez , mármint a gépeknek. De amerre én / mi járni szoktunk Szigetszentmiklós - Érd - Ercsi vonalon azért feltételezem, hogy több helyen is átlehet kelni, Ercsiben régen gyakorolták is, ráadásul ezek a főváros fenekében vannak kb. Azért kérdeztem a tapasztalatokat, mert ahogy láttam a térképen K. Ukrajnában nem igazán van hasonló terep, hogy legalább 1 széles folyón átkellene kelniük, gyak. mindenféleképpen. Erre pedig az M0 Déli és az M8 hídja között nem igazán van híd.
Korrekt, köszönöm.
Ezekalapján akkor az úszóképes APC eléggé túl lett becsülve, a pontonhíd pedig alá. A pontonhíd amúgy is nélkülözhetetlen, a mostaniak maradnak rendszerben és elbírnak a Leókkal ?
Na "bocsi" csak dolgoztam, utána meg most sikerül kb utolérni az utolsó oldalig.
Mert ezek a gépek nem alapból C/D verziók, hanem emlékszeim szerint A/B verziókből "újrahasznosított"/"összelegózott" , reszelt gépek és nem is véletlen az EBS HU megnevezés. Jelenleg ezekről a gépekről beszélünk és nem az E-ről vagy NG-ről (de javíts ki ha tévedek, eléggé nem vagyok naprakész). Ez mellett azért jóval kevesebb fegyvert is tudnak vinni ráaádsul nekik nem csak a légtéret kell védeni, hanem földi célokat is támadni kellene. Erre az a 14 nagyon kevés, de talán még a 24 is.
Nem ismerem, hogy milyen feltételek kellenek az átkeléshez , mármint a gépeknek. De amerre én / mi járni szoktunk Szigetszentmiklós - Érd - Ercsi vonalon azért feltételezem, hogy több helyen is átlehet kelni, Ercsiben régen gyakorolták is, ráadásul ezek a főváros fenekében vannak kb. Azért kérdeztem a tapasztalatokat, mert ahogy láttam a térképen K. Ukrajnában nem igazán van hasonló terep, hogy legalább 1 széles folyón átkellene kelniük, gyak. mindenféleképpen. Erre pedig az M0 Déli és az M8 hídja között nem igazán van híd.
Korrekt, köszönöm.
Ezekalapján akkor az úszóképes APC eléggé túl lett becsülve, a pontonhíd pedig alá. A pontonhíd amúgy is nélkülözhetetlen, a mostaniak maradnak rendszerben és elbírnak a Leókkal ?
Vakmerő....Negan nem vak, csak bátor.
Csakhogy én komolyan írtam!Ez mehetett volna a humorba így.
Ez így van.Ha nincs pénz,vagy nem arra költik,nincs hadsereg.
A hiresen strapabiró orosz technika meg valójában rettenetesen karbantartás igényes,és nem éppen felhasználóbarát.
Én a jugo háboruk alatt voltam katona,többször voltam kivezényelve a határra (rt század).Dzsigitnek a Ziljéhez a 3. laktanyában lévő M zárolt kocsirol hoztuk el a karburátort,hogy meg tudjon mozdulni......
SziaDe a BTR-80 az a kategoria a szememben, amire az uzembentartason kivul nem szabad kolteni.
Mar amikor megvettuk es lecsereltuk a BMP-1-eseket erre, mar akkor is messze gyengebb es korszerutlenebb volt, mint amit csereltunk; szoval megvenni se ezeket kellett volna, nemhogy 30 evvel kesobb nekiallni odebb tenni benne a motort es megerositeni a pancelzatat, ami lehet, hogy kicsit kevesebbe kerul, mint venni egy vadonat ujatt, de en gyanakszok, hogy inkabb kicsit tobbe kerul, mint venni vadonat ujat.
Jézusfasza...Szia
- Na de akkor mi szarnak vettük meg! Bocsáss meg a kitörésért! Ki volt az az idióta aki meg se nézte hogyan mászik ki a katona abból a lemezkaszniból! Úgye. Ám láttam hogyan préseli ki a katona magát ott oldalt, -életét kockáztatva-, azon a kis lukon! 190cm magas 1m vállakkal, a katona csak tömítés lesz azon az ajtón! Ki nem fog jönni! Géppisztolyal netalán géppuskával! S ha még 10 évig használjuk hogyan jön ki? Ott pusztúl éhen mert beszorúlt! Na ezért mondtam a motor átrakást!
Rendben vegyünk 20db Boxert! Hurrá! Bele tud ülni 120 katona a többivel mi lesz? Hazamehetnek?
- Járni járna csak nem jutott jelige! Vagy alakítunk lovasegységet, vagy kerékpáros szakaszt, mint a 2. világháborúba! Hurrá!
- A határra meg kiírjuk mint az egyszeri vénasszony a halálnak! Gyere holnap!
Rendben vegyünk 20db Boxert! S miből fogjuk finanszírozni a katonákat mivel elszállt a lóvé a Boxerre! Akkor az a 120 katona is hazamegy! Hurrá de van 20 Boxerem!
- Gyártunk aknavetőket, (örültem neki hogy haladunk, fejlődik a sereg)! A fiúk mivel vigyék ki a terepre? Vegyék a hátukra s edzésképen futva vigyék? Szóval nem értelek. 500db gépjárműről van szó! Elakarod passzolni, szólj s csendben maradok! Így ment el a BMP-is meg sok más! Ahelyett hogy löveget cseréltek volna benne! Nem olcsóbb? Nem mi mutatni akarjuk hogy milyen gazdagok vagyunk! Kihajítunk mindent mert szar, kohóba! Mi a legjobbat akarjuk! Nem gondolkozunk, nem gyártunk mert az fárasztó, veszünk! Majd a nyugat (Németek) legyártja! Az emberek meg otthon ülnek zsebredugot kézzel s várják a segélyt, meg a családit, meg a rezsicsökkentést meg a franc tudja mit.
- Megmondanád az új Boxer EU-s értékét? Hogy mondod? S akkor mennyi forintot kell összegyűjteni? Hányszorosát az eurónak? S a forint egyre megy lejjebb. Lassan 500Ft egy kenyér! Könnyen mondja a német hogy csak ennyi milliárd euró egy gép! Neki annyi is! Ám nekünk? Meg kell szorozni vagy 400-al, egyelőre. S mond csak ki?
Rozinéni a munkanélküli segélyéből fogja kifizetni ezt az összeget, adakozásból? Mivel ezt ki fogják vasalni belőlünk ám! Úgy mint a lakásokból az embereket, nem fizetsz: mehetsz a területről! Valaki természetesen hogy ki fogja fizetni, -(jutányos árba)-, csak annak nagy ára lesz! Mennyi %-os az adókulcsunk? Hányszoros adózás van mao.-on?
Vagy szólsz a papának hogy fizesse ki, mivel dúsgazdag. Semmi gond! Vegyünk 40db-t v. 100-at.
- Kérlek ne haragudj, nem konkrétan rád vagyok mérges, hanem a gondolkodási stílusra!
Értem én a gondolatmenetet! Kilapátolunk mindent, üres legyen a sáros udvar! Utána felháborodunk hogy nincs semmi a sáros udvaron amibe beleülhetnénk csak a talicska!
- Ugye csak hát a német nem ad addig gépet ameddig nem betonozzuk le a sáros udvart, nem építünk neki egy fészert, hogy ne ázzon a gép! Mivel náluk ez a módi, vagy nincs valami mosó berendezés amivel lemosod a gépet! Ugye! Na ez is hozzá jön a költséghez! Na meg az oda-vissza köszönés is!
Bocs ez egy kicsit más.Hát most mégis bezavarták a sűrűbe, legalábbis az elején. Mi lelte őket az első hónapban hogy minden doktrínát felrúgtak?
A RÁBA ne gyártson semmit.Bocs ez egy kicsit más.
- Kicsit gondolkodtam, ezen a Boxer CRV 8x8-on! Nekem is tetszik! Ám a pénz nagy úr!
Kíváncsi lennék a véleményedre.
Meglehetne-e egyezni a Rheinmetallal hogy itt gyártanánk kis hazánkba a Boxert is!
- Mire gondolok: A Csehek úgy is gyártják a Linx-hez a tornyot, miért ne gyártana a Boxerhez is ugyan azt.
- Tehát torony volna így. A Rába tudna futóművet gyártani, az a profilja! A kasznizást kellene csak valahol Győr s Zalaegerszeg között megoldani, -(ne szállítsuk sokat az alkatrészeket)-, mivel Zalaegerszegen a próbapálya.
- A BTR-ekből adnánk az Ukránoknak, ha a Németek ugye lehetőséget adnának erre az itthoni gyártásra, ha már így összebútoroztunk a Rheinmetallal. Meg kellene kérdezni az amcsikat is nem e adnának rá az ukránokon keresztül egy kis aprót! Így megtudnánk szabadulni hasznosan a BTR-től. Ugyan úgy tudnánk gyártani mint a Lynx-t, ugye csak egy másik városban. (Katonai s gazdasági megfontolásból). Így talán letudnánk cserélni a BTR-eket. S mindenki jóljárna, a Csehek is, Rheinmetall is s mi is! Hátha a Csehek is vennének a nekibuzdulásból.
A Boxer beltér elektronikája ugyan az lenne mint a Lynx-é. (Most nem tudom milyen)! Ez is így jobb lenne, rádiózás, adtkapcsolat, nem kellene összehangólni stb...stb!
- Vasúton konténerbe jöhetne a torony Győrig, ott hozzákapcsolnák a futóműveket, mehetne a kasznizóig, + az egyéb összeszerelő feladatokhoz együtt az X helyig.
- A lynx tornyok esetleg mehetnének tovább Zalába! Próbafutás Zalában!
Ez egy gondolat csak! Forgatom a gondolataimat hogyan tudnánk minél nagyobb haszonnal passzolni a BTR-t! Ne keljen költeni rájuk s még is hasznos lenne! Nem kótyavetyélnénk el!
Miért? Rossz minőséget gyárt? Miért haragszol rájuk?A RÁBA ne gyártson semmit.
A Boxer az egy RM és KMW közös vállalkozásban gyártott gèp, nem csak az RM-n múlik.Bocs ez egy kicsit más.
- Kicsit gondolkodtam, ezen a Boxer CRV 8x8-on! Nekem is tetszik! Ám a pénz nagy úr!
Kíváncsi lennék a véleményedre.
Meglehetne-e egyezni a Rheinmetallal hogy itt gyártanánk kis hazánkba a Boxert is!
- Mire gondolok: A Csehek úgy is gyártják a Linx-hez a tornyot, miért ne gyártana a Boxerhez is ugyan azt.
- Tehát torony volna így. A Rába tudna futóművet gyártani, az a profilja! A kasznizást kellene csak valahol Győr s Zalaegerszeg között megoldani, -(ne szállítsuk sokat az alkatrészeket)-, mivel Zalaegerszegen a próbapálya.
- A BTR-ekből adnánk az Ukránoknak, ha a Németek ugye lehetőséget adnának erre az itthoni gyártásra, ha már így összebútoroztunk a Rheinmetallal. Meg kellene kérdezni az amcsikat is nem e adnának rá az ukránokon keresztül egy kis aprót! Így megtudnánk szabadulni hasznosan a BTR-től. Ugyan úgy tudnánk gyártani mint a Lynx-t, ugye csak egy másik városban. (Katonai s gazdasági megfontolásból). Így talán letudnánk cserélni a BTR-eket. S mindenki jóljárna, a Csehek is, Rheinmetall is s mi is! Hátha a Csehek is vennének a nekibuzdulásból.
A Boxer beltér elektronikája ugyan az lenne mint a Lynx-é. (Most nem tudom milyen)! Ez is így jobb lenne, rádiózás, adtkapcsolat, nem kellene összehangólni stb...stb!
- Vasúton konténerbe jöhetne a torony Győrig, ott hozzákapcsolnák a futóműveket, mehetne a kasznizóig, + az egyéb összeszerelő feladatokhoz együtt az X helyig.
- A lynx tornyok esetleg mehetnének tovább Zalába! Próbafutás Zalában!
Ez egy gondolat csak! Forgatom a gondolataimat hogyan tudnánk minél nagyobb haszonnal passzolni a BTR-t! Ne keljen költeni rájuk s még is hasznos lenne! Nem kótyavetyélnénk el!
A világ összes magas minőségű teherautójához a RÁBA gyárt tengelyeket. Az M.A.N. HX-hez is.A RÁBA ne gyártson semmit.
Hazai piacra nagyon szar minőséget gyártanak dupla àron a piacihoz képest mert az àllami cégek kénytelenek átvenni tőlük a szart is.Miért? Rossz minőséget gyárt? Miért haragszol rájuk?
Miért? Rossz minőséget gyárt? Miért haragszol rájuk?
Mondjuk úgy, hogy mi szeretnénk, ha minden OK lenne a Rába meg Currus (és hasonszőr) cégek körül, ...de nincsen. És még a fény sem látszik az alagút végén, pedig volt mocorgás körülötte...úgy hogy addig is nem szivesen emlegetjük a nevüket egy mondatban a magyar "haderőfejlesztéssel".Hazai piacra nagyon szar minőséget gyártanak dupla àron a piacihoz képest mert az àllami cégek kénytelenek átvenni tőlük a szart is.
Currus szindróma