Ezzel egy hiba akad. Te feltételezed, hogy az állománynak ez a megmozdulás az első egy háború során, tehát a garázsból hajtanak ki az átkeléshez? És ha előtte 2 hónapos véres háború zajlott? Akkor is elvárod a naprakész pöpec karbantartást, amikor leharcolt, sérült, mentett járműveket kaparnak össze egy hadművelethez? Gondolod, hogy Ukrajnában patika tiszta, műgyanta padlós műhelyekben javítják az eszközöket, a fejhallgatóból lágy Dire Straits nótákat hallgatva, reggel 8-tól délután 4-ig? Szerinted egy háborúban mennyi hibátlan jármű lehet 2-3 hónap után? Nem Sivatagi vihar jellegű, fél világ egy ellen háborúra gondolok.
Végülis én vagyok a hibás,mert feltételezem,hogy mindenki követi a hadműveleti logikát.Létezik olyan, hogy egy akármilyen jól karbantartott szállító jármű mindenfajta ellenőrzés, vizsgálat nélkül ( katonákkal tele!l) csak úgy nekimenjen pld. a Tiszának? Nem akarom elhinni.
1-felderités,hadművelet kidolgozása,és a hadműveletre való felkészülés
Felkésziteni a járműveket a hadműveletre.Elvégezni a szükséges karbantartást,javitást,pótlást.Osztályozni a rendelkezésre álló járműveket-ez alkalmas,ez alkalmassá tehető,ez meg máshova kell beosztani,mert gyári nagyjavitás nélkül folyamátkelésre alkalmatlan.Ez az a pont,mikor a @honved álltal leirt procedúrát el kell végezni.ÖPK-ben már csak egy szemrevételezés lehet,ami ott kibukik,hogy közben alkalmatlanná vált a műveletre,visszaküldik,mint kijelőlt hadműveletre alkalmatlan.
A Tisza parton már hadműveleti helyzetben nincs semmiféle ellenőrzés.Ott már az erőszakos folyóátkelés van.Maga a hadművelet zajlik ott,rosszabb esetben tűz alatt.Ott a minél gyorsabb átkelés a cél,hogy az ellennek ne legyen ideje erősitést hivni,megszervezni a védelmet,belőni a tüzérséggel az átkelési pontokat..Plusz a vizen a legsebezhetőbbek a járművek.A jármű legénységének és pk-ának a feladata a hadművelet közben a jármű állapotának nyomonkövetése,és a jármű pk felelősége a döntés a parton,hogy a járműve alkalmas a vizbehajtásra,vagy közben akármilyen okbol alkalmatlanná vált-jakérem,háborúzni veszélyes.
Egy folyamátkelés nem csak úgy van.Az egy hadművelet része,amit megtreveznek,irányitanak,felkészülnek rá.A hadművelet előtt.Közben már nem állnak meg külön felkészűlni egy folyóátkelésre a parton,mert az már nem menetből való átkelés.Ha fel kell függeszteni a műveletett,mert külön (újra) fel kell készülni az átkelésre,akkor az már egy beiktatott hadműveleti szünet,felkészülés céljából-vagyis nem menetből való erőszakos folyamátkelés.
Szóval bizony a menetből való átkelő képesség azt jelenti,hogy a hadműveleti feladat végrehajtása közben a jármű minden külön komolyabb,harci tevékenység felfüggesztését igénylő felkészülés nélkül a harctevékenység folytatása közben menetből képes az átkelésre (ez nem feltétlen jelent szó szerinti folyamatos haladást,mondjuk a hullámtörő lemez felhajtása miatt kellhet egy minimállis megállás-bár a jobbak ezt szó szerint menet/haladás közben megcsinálja).
Békeidőben egyébbként elvileg egy menetből átkelésre képes járműnek folyamatosan képesnek is kéne arra lennie.Elvileg......
Használat közben persze a járművek amortizálódnak,háborús használat közben meg aztán főleg.Jármű pk feladata,hogy a személyzettel közösen elvégezze lehetőség szerint a karbantartásokat,javitásokat,a jármű állapotát nyomon kövesse,és annak állapotárol,hadműveleti alkalmasságának állapotárol/mértékéről,szükséges általuk el már nem végezhető javitások,karbantartások igényéről tájékoztassa a feletteseit.