F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

1996-ban ütközött össze gyakorló légiharc közben két F/A-18-as az Atlanti Óceán felett, North Carolina közelében. Az egyik az orrát, a másik az egyik függőleges vezérsíkja egy részét veszítette el. Mindkét gép sikeres kényszerleszállást hajtott végre, a pilóták nem sérültek meg.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
1996-ban ütközött össze gyakorló légiharc közben két F/A-18-as az Atlanti Óceán felett, North Carolina közelében. Az egyik az orrát, a másik az egyik függőleges vezérsíkja egy részét veszítette el. Mindkét gép sikeres kényszerleszállást hajtott végre, a pilóták nem sérültek meg.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Van ezekről fotóm az egyik albumomban. Nem én csináltam, de egy osztálytársam járt amerikai rokonoknál és szervezett túra keretében bevitték a Navy bázisra. Lehetett fotózniuk a buszból, akkor ott állt a javítóalakulat hangárja előtt a két gép. Jó sok így-úgy szétkapott Tomcat társaságában.
A negatív persze nincs nálam, de a komplett akkor sorozatból nagyított le papírra nekem is.
 
Hogyan tudott egy Hornetet felülmúlni egy Tomcat? Miért értéktelen a Super Hornet Kínával szemben?

VFA-2-Super-Hornet.jpg
 
Jók voltak ezek a nagyon korai Super Hornet bemutó repülések. Itt van ez a start 2001-ből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szemre még a STOL F-35B se száll fel rövidebb úton, mint ez a gép.
A repülés sokkal dinamikusabb, mint manapság, szerintem ekkor még nem volt beépítve a radar blocker a szívócsatornába.
 

"FA-18E Super Hornet helyi idő szerint péntek délután zuhant le a kaliforniai Lemoore haditengerészeti légiállomáson található vadászgép bázistól 230 mérföldre lévő Trona közelében, a dél-kaliforniai sivatagban."
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed
20220523raaf8182715_0095.jpg


First RAAF pilot to clock 4,000 hours on F/A-18

Squadron Leader Daniel Grealy has now flown 1500 hours on F/A-18A/B Hornets and 2500 hours on F/A-18F Super Hornets.

“I flew the F/A-18A/B Hornet from 1995 at No. 81 Wing at RAAF Base Williamtown, completing multiple tours at No. 77 Squadron and No. 2 Operational Conversion Unit, both as a fighter combat instructor and flight commander,” Squadron Leader Grealy said.



27 év alatt 4000 óra = 148 óra/év átlagosan.
 
20220523raaf8182715_0095.jpg


First RAAF pilot to clock 4,000 hours on F/A-18

Squadron Leader Daniel Grealy has now flown 1500 hours on F/A-18A/B Hornets and 2500 hours on F/A-18F Super Hornets.

“I flew the F/A-18A/B Hornet from 1995 at No. 81 Wing at RAAF Base Williamtown, completing multiple tours at No. 77 Squadron and No. 2 Operational Conversion Unit, both as a fighter combat instructor and flight commander,” Squadron Leader Grealy said.



27 év alatt 4000 óra = 148 óra/év átlagosan.
Ennek fényében tessék értelmezni a magyar 100-110 óra táját. Nem olyan rossz az, akinek ennyi jut. Nem a világ teteje, de nem is a legalja.
Egyesek fejében a hidegháború egyes rövid időszakra jellemző 180-200 órás értékei úgy beégtek a fejekbe, hogy ami ez alatt van, az leköpi.
Úgy, hogy ma olyan szimulátoros lehetőségek vannak, ami akkor elképzelhetetlen volt.

Ezzel áll kontrasztban a 29-es éra talán 60 órája és mellett demózgatás és két gép szétrepülése.
Az óraszám meg gépenként és nem pilótaként értendő itt.
Átlagosan kb. 66 órát repült egy MiG a karrierjükre átlagolva évenként.
 
Ennek fényében tessék értelmezni a magyar 100-110 óra táját. Nem olyan rossz az, akinek ennyi jut. Nem a világ teteje, de nem is a legalja.
Egyesek fejében a hidegháború egyes rövid időszakra jellemző 180-200 órás értékei úgy beégtek a fejekbe, hogy ami ez alatt van, az leköpi.
Úgy, hogy ma olyan szimulátoros lehetőségek vannak, ami akkor elképzelhetetlen volt.

Ezzel áll kontrasztban a 29-es éra talán 40-50 órája és mellett demózgatás és két gép szétrepülése.
Az óraszám meg gépenként és nem pilótaként...
Igen.
Bár a 27 év alatt összehozott 148 órás átlag éves repidő is valószínűleg úgy jött össze az ausztrál úriembernek, hogy 1995-2005 között sanszosan “bezzeg” 180-200 órákat repült, majd a Super Hornet-re átülés óta inkább jóval kevesebbet és annál többet szimulátoron.