F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 552
18 424
113
1996-ban ütközött össze gyakorló légiharc közben két F/A-18-as az Atlanti Óceán felett, North Carolina közelében. Az egyik az orrát, a másik az egyik függőleges vezérsíkja egy részét veszítette el. Mindkét gép sikeres kényszerleszállást hajtott végre, a pilóták nem sérültek meg.

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 859
113
1996-ban ütközött össze gyakorló légiharc közben két F/A-18-as az Atlanti Óceán felett, North Carolina közelében. Az egyik az orrát, a másik az egyik függőleges vezérsíkja egy részét veszítette el. Mindkét gép sikeres kényszerleszállást hajtott végre, a pilóták nem sérültek meg.

Van ezekről fotóm az egyik albumomban. Nem én csináltam, de egy osztálytársam járt amerikai rokonoknál és szervezett túra keretében bevitték a Navy bázisra. Lehetett fotózniuk a buszból, akkor ott állt a javítóalakulat hangárja előtt a két gép. Jó sok így-úgy szétkapott Tomcat társaságában.
A negatív persze nincs nálam, de a komplett akkor sorozatból nagyított le papírra nekem is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 853
80 329
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 853
80 329
113
Hogyan tudott egy Hornetet felülmúlni egy Tomcat? Miért értéktelen a Super Hornet Kínával szemben?

VFA-2-Super-Hornet.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 859
113
Jók voltak ezek a nagyon korai Super Hornet bemutó repülések. Itt van ez a start 2001-ből:


Szemre még a STOL F-35B se száll fel rövidebb úton, mint ez a gép.
A repülés sokkal dinamikusabb, mint manapság, szerintem ekkor még nem volt beépítve a radar blocker a szívócsatornába.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 517
26 241
113

"FA-18E Super Hornet helyi idő szerint péntek délután zuhant le a kaliforniai Lemoore haditengerészeti légiállomáson található vadászgép bázistól 230 mérföldre lévő Trona közelében, a dél-kaliforniai sivatagban."
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 853
80 329
113
20220523raaf8182715_0095.jpg


First RAAF pilot to clock 4,000 hours on F/A-18

Squadron Leader Daniel Grealy has now flown 1500 hours on F/A-18A/B Hornets and 2500 hours on F/A-18F Super Hornets.

“I flew the F/A-18A/B Hornet from 1995 at No. 81 Wing at RAAF Base Williamtown, completing multiple tours at No. 77 Squadron and No. 2 Operational Conversion Unit, both as a fighter combat instructor and flight commander,” Squadron Leader Grealy said.



27 év alatt 4000 óra = 148 óra/év átlagosan.
 
M

molnibalage

Guest
20220523raaf8182715_0095.jpg


First RAAF pilot to clock 4,000 hours on F/A-18

Squadron Leader Daniel Grealy has now flown 1500 hours on F/A-18A/B Hornets and 2500 hours on F/A-18F Super Hornets.

“I flew the F/A-18A/B Hornet from 1995 at No. 81 Wing at RAAF Base Williamtown, completing multiple tours at No. 77 Squadron and No. 2 Operational Conversion Unit, both as a fighter combat instructor and flight commander,” Squadron Leader Grealy said.



27 év alatt 4000 óra = 148 óra/év átlagosan.
Ennek fényében tessék értelmezni a magyar 100-110 óra táját. Nem olyan rossz az, akinek ennyi jut. Nem a világ teteje, de nem is a legalja.
Egyesek fejében a hidegháború egyes rövid időszakra jellemző 180-200 órás értékei úgy beégtek a fejekbe, hogy ami ez alatt van, az leköpi.
Úgy, hogy ma olyan szimulátoros lehetőségek vannak, ami akkor elképzelhetetlen volt.

Ezzel áll kontrasztban a 29-es éra talán 60 órája és mellett demózgatás és két gép szétrepülése.
Az óraszám meg gépenként és nem pilótaként értendő itt.
Átlagosan kb. 66 órát repült egy MiG a karrierjükre átlagolva évenként.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 859
113
Ennek fényében tessék értelmezni a magyar 100-110 óra táját. Nem olyan rossz az, akinek ennyi jut. Nem a világ teteje, de nem is a legalja.
Egyesek fejében a hidegháború egyes rövid időszakra jellemző 180-200 órás értékei úgy beégtek a fejekbe, hogy ami ez alatt van, az leköpi.
Úgy, hogy ma olyan szimulátoros lehetőségek vannak, ami akkor elképzelhetetlen volt.

Ezzel áll kontrasztban a 29-es éra talán 40-50 órája és mellett demózgatás és két gép szétrepülése.
Az óraszám meg gépenként és nem pilótaként...
Igen.
Bár a 27 év alatt összehozott 148 órás átlag éves repidő is valószínűleg úgy jött össze az ausztrál úriembernek, hogy 1995-2005 között sanszosan “bezzeg” 180-200 órákat repült, majd a Super Hornet-re átülés óta inkább jóval kevesebbet és annál többet szimulátoron.