F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 690
19 021
113
1996-ban ütközött össze gyakorló légiharc közben két F/A-18-as az Atlanti Óceán felett, North Carolina közelében. Az egyik az orrát, a másik az egyik függőleges vezérsíkja egy részét veszítette el. Mindkét gép sikeres kényszerleszállást hajtott végre, a pilóták nem sérültek meg.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 892
67 658
113
1996-ban ütközött össze gyakorló légiharc közben két F/A-18-as az Atlanti Óceán felett, North Carolina közelében. Az egyik az orrát, a másik az egyik függőleges vezérsíkja egy részét veszítette el. Mindkét gép sikeres kényszerleszállást hajtott végre, a pilóták nem sérültek meg.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Van ezekről fotóm az egyik albumomban. Nem én csináltam, de egy osztálytársam járt amerikai rokonoknál és szervezett túra keretében bevitték a Navy bázisra. Lehetett fotózniuk a buszból, akkor ott állt a javítóalakulat hangárja előtt a két gép. Jó sok így-úgy szétkapott Tomcat társaságában.
A negatív persze nincs nálam, de a komplett akkor sorozatból nagyított le papírra nekem is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 616
84 027
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 616
84 027
113
Hogyan tudott egy Hornetet felülmúlni egy Tomcat? Miért értéktelen a Super Hornet Kínával szemben?

VFA-2-Super-Hornet.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 892
67 658
113
Jók voltak ezek a nagyon korai Super Hornet bemutó repülések. Itt van ez a start 2001-ből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szemre még a STOL F-35B se száll fel rövidebb úton, mint ez a gép.
A repülés sokkal dinamikusabb, mint manapság, szerintem ekkor még nem volt beépítve a radar blocker a szívócsatornába.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 707
27 016
113

"FA-18E Super Hornet helyi idő szerint péntek délután zuhant le a kaliforniai Lemoore haditengerészeti légiállomáson található vadászgép bázistól 230 mérföldre lévő Trona közelében, a dél-kaliforniai sivatagban."
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 616
84 027
113
20220523raaf8182715_0095.jpg


First RAAF pilot to clock 4,000 hours on F/A-18

Squadron Leader Daniel Grealy has now flown 1500 hours on F/A-18A/B Hornets and 2500 hours on F/A-18F Super Hornets.

“I flew the F/A-18A/B Hornet from 1995 at No. 81 Wing at RAAF Base Williamtown, completing multiple tours at No. 77 Squadron and No. 2 Operational Conversion Unit, both as a fighter combat instructor and flight commander,” Squadron Leader Grealy said.



27 év alatt 4000 óra = 148 óra/év átlagosan.
 
M

molnibalage

Guest
20220523raaf8182715_0095.jpg


First RAAF pilot to clock 4,000 hours on F/A-18

Squadron Leader Daniel Grealy has now flown 1500 hours on F/A-18A/B Hornets and 2500 hours on F/A-18F Super Hornets.

“I flew the F/A-18A/B Hornet from 1995 at No. 81 Wing at RAAF Base Williamtown, completing multiple tours at No. 77 Squadron and No. 2 Operational Conversion Unit, both as a fighter combat instructor and flight commander,” Squadron Leader Grealy said.



27 év alatt 4000 óra = 148 óra/év átlagosan.
Ennek fényében tessék értelmezni a magyar 100-110 óra táját. Nem olyan rossz az, akinek ennyi jut. Nem a világ teteje, de nem is a legalja.
Egyesek fejében a hidegháború egyes rövid időszakra jellemző 180-200 órás értékei úgy beégtek a fejekbe, hogy ami ez alatt van, az leköpi.
Úgy, hogy ma olyan szimulátoros lehetőségek vannak, ami akkor elképzelhetetlen volt.

Ezzel áll kontrasztban a 29-es éra talán 60 órája és mellett demózgatás és két gép szétrepülése.
Az óraszám meg gépenként és nem pilótaként értendő itt.
Átlagosan kb. 66 órát repült egy MiG a karrierjükre átlagolva évenként.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 892
67 658
113
Ennek fényében tessék értelmezni a magyar 100-110 óra táját. Nem olyan rossz az, akinek ennyi jut. Nem a világ teteje, de nem is a legalja.
Egyesek fejében a hidegháború egyes rövid időszakra jellemző 180-200 órás értékei úgy beégtek a fejekbe, hogy ami ez alatt van, az leköpi.
Úgy, hogy ma olyan szimulátoros lehetőségek vannak, ami akkor elképzelhetetlen volt.

Ezzel áll kontrasztban a 29-es éra talán 40-50 órája és mellett demózgatás és két gép szétrepülése.
Az óraszám meg gépenként és nem pilótaként...
Igen.
Bár a 27 év alatt összehozott 148 órás átlag éves repidő is valószínűleg úgy jött össze az ausztrál úriembernek, hogy 1995-2005 között sanszosan “bezzeg” 180-200 órákat repült, majd a Super Hornet-re átülés óta inkább jóval kevesebbet és annál többet szimulátoron.