F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Igen.
Bár a 27 év alatt összehozott 148 órás átlag éves repidő is valószínűleg úgy jött össze az ausztrál úriembernek, hogy 1995-2005 között sanszosan “bezzeg” 180-200 órákat repült, majd a Super Hornet-re átülés óta inkább jóval kevesebbet és annál többet szimulátoron.
A gyakorlata és az alapok megvoltak.

Analógia, mai szemmel kezdő röpisként volt, hogy heti 6-8 órákat játszottam vagy többet is.
Most jó esetben 3 hét alatt 2x1,5 átlag, ha van. Ettől függetlenül fényévekkel többet tudok a rutin miatt ma, mint 2x évesen, pedig a kondim már a 30 éves közelébe sincs. De a fizikumot pótolja az évek meg a rutin. :)

Amúgy a nagyon régi idők óraszámai tényleg abból jöhetnek, hogy egyszerűen semmire nem volt szimulátor.
Az mezei éjszakai útvonalrepülést is azok kellett gyakorolni. Ma abszolút szükségtelen a 100%-át egy ilyen feladatnak élőben repülni.
Értem hogy hogy éjszakai dezorientáció bárkinél lehet, de maga a műszeres repülés gyakorlásához semmi értelme felszállni.
Vagy BVR légiharcban a szimulátor olyat tud, amit itthon gyakorolni sem lehetne sokszor, mert nincs légtér...
Vagy nem szabad, pl szuperszonikusan repülni 25 ezer lábon...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 592
113
On Wednesday, June 8, 2022, at the Wild Wednesday Air Show at Willow Run Airport in Ypsilanti, Michigan, the Canadian Forces CF-18 Demonstration Team (pilot Capt. Jesse Haggart-Smith) headlining the mid-week evening airshow when their aircraft suffered a bird strike, that caused a loud explosion to be heard across the airport and led to an engine failure...

CF18Birdstrike_top-678x381.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 592
113
Pilot at fault for RAAF Super Hornet incident on Dec. 8, 2020

A partially redacted aviation safety investigation report obtained by Australian Senator Rex Patrick, has revealed the cause behind a Royal Australian Air Force (RAAF) F/A-18F accident at RAAF Base Amberley on Dec. 8, 2020.

The pilot was found to have been distracted by warning lights during take-off and the jet veered off the runway.

The report from the Defence Flight Safety Bureau (DFSB) says “substandard adherence to checklist actions prior to the aircraft lining up resulted in a ‘master caution’ and ‘check trim’ message on the left digital display indicator as the throttles were advanced into afterburner for takeoff”.

“During the takeoff roll, the check trim [indicator] caution distracted the pilot from prioritizing focus on directional control, resulting in the aircraft’s deviation in heading to go unnoticed/uncorrected for several seconds.”

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 180
61 059
113
A svájci Hornet bemutató teljességgel utolérte a 2019-es finn szintet. Ma már mind a két csapat ugyanazokat az extrém állásszögű manővereket repüli.
Emiatt a most következő kecskeméti repülőnapon ismét fantasztikus lesz a program:


Jajj, bocsánat, idén természetesen nem lesz semmiféle kecskeméti repülőnap, amúgy se jönne el egy F-18-as se.
Máskülönben ez a stabilizált videó két szempontból is jó. Egyrészt jobban megfigyelhetőek a manőverek és a kormányfelületek mozgásai, másrészről olyan az egész, mint a DCS külső nézetes visszajátszása, csak élőben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Nagyon látványos az új svájci Hornet bemutató program:

Asszim tolóerőt kihasználja. A durva az, hogy ezeket az F-35 képes előadni egy hajtüművel is.
Amúgy az egész videó félemetesen jó anyag a repülőgépre ható erők magyarázatához a csatornám számára.
(Meg a majdnem lezuhanós EF videó is.)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 180
61 059
113
Asszim tolóerőt kihasználja. A durva az, hogy ezeket az F-35 képes előadni egy hajtüművel is.
Tévedés. A Hornetnél nincs aszimmetrikus tolóerővel manőverezés. Értelme se lenne, annyira kicsi az erőkar.
Egyszerűen az 55 fokos állásszögnél az oldalkormányokkal, illetve a csűrőkkel elért aszimmetrikus felhajtóerő/aszimmetrikus légellenállással ilyen intenzív J-Turn manővereket lehet végrehajtani.
A vicc az, hogy ezekbe a "mezei" Hornetekbe a NASA TVC kormányzásos F-18HARV gépének fly by wire programja került át.
Ott a TVC ahhoz kellett, hogy a gépet elvigye az átesés közelébe, majd ez alapján írták meg a még itt is hatékonyan dolgozni képes aerodinamikai kormányzás programozását.
Ezek után már nem csak a J-Turn, de az extrém palástorsó és ezekből a "helikopter" manőver is kihozható lett.

Az F-35-ös is az F-22-es alapján képes az extrém állásszögű manőverezésre, de már TVC nélkül.
Sőt, az F-22-es is képes a 3D-s vektorálást igénylő manőverekre a 2D-s TVC ellenére is.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 580
8 189
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 592
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 592
113
Kedden a NAVAIR sajtóközleményben közölte, hogy problémát fedezett fel az F/A-18B/C/D Hornet, F/A-18E/F Super, E/A-18G Growlers, valamint T-45 Goshawk és F-5 Tiger II gyakorlórepülőgépek katapultülésével kapcsolatban...

A keddi közlemény szerint az alkatrész szállítója, Martin Baker értesítette a hibáról.
A haditengerészet július 24-én megkezdte a cserealkatrészek szállítását a flottakarbantartó központokba és az aktív századokba, és minden érintett repülőgépet a következő repülés előtt megvizsgálnak.

(Valószínűleg ez ugyanaz a probléma, amit az Eurofighter, Tornado stb. gépeknél is írtak a hírek.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 592
113
F/A-18E Super Hornet Blown off Deck of USS Harry S. Truman aircraft carrier recovered

The F/A-18E Super Hornet blown off the deck of USS Harry S. Truman (CVN-75) aircraft carrier on Jul. 8, 2022 was recovered 9,500 feet under the Mediterranean Sea, US 6th Fleet announced on Aug. 8, 2022.


Photo-FA-18E-678x381.jpg


Photo Of The Recovered F/A-18E That Blew Overboard USS Truman In The Med Sea

According to the U.S. Navy, the recovered aircraft was delivered to a nearby military installation where it will be transported to the United States.