F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

Igen.
Bár a 27 év alatt összehozott 148 órás átlag éves repidő is valószínűleg úgy jött össze az ausztrál úriembernek, hogy 1995-2005 között sanszosan “bezzeg” 180-200 órákat repült, majd a Super Hornet-re átülés óta inkább jóval kevesebbet és annál többet szimulátoron.
A gyakorlata és az alapok megvoltak.

Analógia, mai szemmel kezdő röpisként volt, hogy heti 6-8 órákat játszottam vagy többet is.
Most jó esetben 3 hét alatt 2x1,5 átlag, ha van. Ettől függetlenül fényévekkel többet tudok a rutin miatt ma, mint 2x évesen, pedig a kondim már a 30 éves közelébe sincs. De a fizikumot pótolja az évek meg a rutin. :)

Amúgy a nagyon régi idők óraszámai tényleg abból jöhetnek, hogy egyszerűen semmire nem volt szimulátor.
Az mezei éjszakai útvonalrepülést is azok kellett gyakorolni. Ma abszolút szükségtelen a 100%-át egy ilyen feladatnak élőben repülni.
Értem hogy hogy éjszakai dezorientáció bárkinél lehet, de maga a műszeres repülés gyakorlásához semmi értelme felszállni.
Vagy BVR légiharcban a szimulátor olyat tud, amit itthon gyakorolni sem lehetne sokszor, mert nincs légtér...
Vagy nem szabad, pl szuperszonikusan repülni 25 ezer lábon...
 
On Wednesday, June 8, 2022, at the Wild Wednesday Air Show at Willow Run Airport in Ypsilanti, Michigan, the Canadian Forces CF-18 Demonstration Team (pilot Capt. Jesse Haggart-Smith) headlining the mid-week evening airshow when their aircraft suffered a bird strike, that caused a loud explosion to be heard across the airport and led to an engine failure...

CF18Birdstrike_top-678x381.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Pilot at fault for RAAF Super Hornet incident on Dec. 8, 2020

A partially redacted aviation safety investigation report obtained by Australian Senator Rex Patrick, has revealed the cause behind a Royal Australian Air Force (RAAF) F/A-18F accident at RAAF Base Amberley on Dec. 8, 2020.

The pilot was found to have been distracted by warning lights during take-off and the jet veered off the runway.

The report from the Defence Flight Safety Bureau (DFSB) says “substandard adherence to checklist actions prior to the aircraft lining up resulted in a ‘master caution’ and ‘check trim’ message on the left digital display indicator as the throttles were advanced into afterburner for takeoff”.

“During the takeoff roll, the check trim [indicator] caution distracted the pilot from prioritizing focus on directional control, resulting in the aircraft’s deviation in heading to go unnoticed/uncorrected for several seconds.”

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A svájci Hornet bemutató teljességgel utolérte a 2019-es finn szintet. Ma már mind a két csapat ugyanazokat az extrém állásszögű manővereket repüli.
Emiatt a most következő kecskeméti repülőnapon ismét fantasztikus lesz a program:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Jajj, bocsánat, idén természetesen nem lesz semmiféle kecskeméti repülőnap, amúgy se jönne el egy F-18-as se.
Máskülönben ez a stabilizált videó két szempontból is jó. Egyrészt jobban megfigyelhetőek a manőverek és a kormányfelületek mozgásai, másrészről olyan az egész, mint a DCS külső nézetes visszajátszása, csak élőben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nagyon látványos az új svájci Hornet bemutató program:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Asszim tolóerőt kihasználja. A durva az, hogy ezeket az F-35 képes előadni egy hajtüművel is.
Amúgy az egész videó félemetesen jó anyag a repülőgépre ható erők magyarázatához a csatornám számára.
(Meg a majdnem lezuhanós EF videó is.)
 
Asszim tolóerőt kihasználja. A durva az, hogy ezeket az F-35 képes előadni egy hajtüművel is.
Tévedés. A Hornetnél nincs aszimmetrikus tolóerővel manőverezés. Értelme se lenne, annyira kicsi az erőkar.
Egyszerűen az 55 fokos állásszögnél az oldalkormányokkal, illetve a csűrőkkel elért aszimmetrikus felhajtóerő/aszimmetrikus légellenállással ilyen intenzív J-Turn manővereket lehet végrehajtani.
A vicc az, hogy ezekbe a "mezei" Hornetekbe a NASA TVC kormányzásos F-18HARV gépének fly by wire programja került át.
Ott a TVC ahhoz kellett, hogy a gépet elvigye az átesés közelébe, majd ez alapján írták meg a még itt is hatékonyan dolgozni képes aerodinamikai kormányzás programozását.
Ezek után már nem csak a J-Turn, de az extrém palástorsó és ezekből a "helikopter" manőver is kihozható lett.

Az F-35-ös is az F-22-es alapján képes az extrém állásszögű manőverezésre, de már TVC nélkül.
Sőt, az F-22-es is képes a 3D-s vektorálást igénylő manőverekre a 2D-s TVC ellenére is.
 
F/A-18 Super Hornet Completes Operational Demo in India


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kedden a NAVAIR sajtóközleményben közölte, hogy problémát fedezett fel az F/A-18B/C/D Hornet, F/A-18E/F Super, E/A-18G Growlers, valamint T-45 Goshawk és F-5 Tiger II gyakorlórepülőgépek katapultülésével kapcsolatban...

A keddi közlemény szerint az alkatrész szállítója, Martin Baker értesítette a hibáról.
A haditengerészet július 24-én megkezdte a cserealkatrészek szállítását a flottakarbantartó központokba és az aktív századokba, és minden érintett repülőgépet a következő repülés előtt megvizsgálnak.

(Valószínűleg ez ugyanaz a probléma, amit az Eurofighter, Tornado stb. gépeknél is írtak a hírek.)
 
F/A-18E Super Hornet Blown off Deck of USS Harry S. Truman aircraft carrier recovered

The F/A-18E Super Hornet blown off the deck of USS Harry S. Truman (CVN-75) aircraft carrier on Jul. 8, 2022 was recovered 9,500 feet under the Mediterranean Sea, US 6th Fleet announced on Aug. 8, 2022.


Photo-FA-18E-678x381.jpg


Photo Of The Recovered F/A-18E That Blew Overboard USS Truman In The Med Sea

According to the U.S. Navy, the recovered aircraft was delivered to a nearby military installation where it will be transported to the United States.
 
Riverfire 2022 | RAAF F/A-18 Super Hornets flying through Brisbane CBD

2022. szept. 2. A pair of Royal Australian Air Force F/A-18F Super Hornets flying through the Brisbane CBD in preparation for Australian Retirement Trust Riverfire as part of Brisbane Festival 2022.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

301827517_826011575446390_4736618547772240275_n.jpg
301800999_826011605446387_2915547486569363453_n.jpg