Ezeket a felszállásokat kifizettetik ezekkel a gépekkel?
Van a NATO-ban ilyen gyakorlat?
Van a NATO-ban ilyen gyakorlat?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen! Elvileg itthon erről tötvény rendelkezik egy ideje.Ezeket a felszállásokat kifizettetik ezekkel a gépekkel?
Van a NATO-ban ilyen gyakorlat?
Mondjuk ha átrepül és nem száll le nálunk, akkor nem tudom, hogy szedik be rajtuk ezt a pénzt...kisgépeknél, motoros sárkányoknál azt sem tudni feltétlen, hogy ki az illető, kinek kell számlázni.Igen! Elvileg itthon erről tötvény rendelkezik egy ideje.
És be is szedjük a lovettát?Igen! Elvileg itthon erről tötvény rendelkezik egy ideje.
Azokat leszállásra kényszerítik, de a lajstromról kideríthető az tulajdonos.Mondjuk ha átrepül és nem száll le nálunk, akkor nem tudom, hogy szedik be rajtuk ezt a pénzt...kisgépeknél, motoros sárkányoknál azt sem tudni feltétlen, hogy ki az illető, kinek kell számlázni.
Kivéve ha szarik a szabályokra....Azokat leszállásra kényszerítik, de a lajstromról kideríthető az tulajdonos.
Ez ugyan az, hogy a rendőrök csak követhetik az autós üldözésnél a gyanúsítottat.Kivéve ha szarik a szabályokra....
"Miért nem tudták földre kényszeríteni a kisgépet?
Háy György szerint nincs olyan mint a filmekben, hogy a vadászgép fölé repül és földre kényszeríti a szabálytalan repülőt, ha az nem akar leszállni. A protokoll szerint ilyen esetekben először a repülésirányítók jelzik a gép pilótájának, hogy szabálytalanul repül, szálljon le. Ha nincs kapcsolat, akkor van egy speciális vészfrekvencia, amin üzenhetnek neki. (A litván gépnél ez sem működött, nem válaszolt a rádiócsatornákon.)
A következő lehetőség, hogy vannak az úgynevezett látjelek. Ilyenkor már bevetik a légierő vadászgépeit. Az egyik gép a szabálytalan gép mellé repül baloldalról (nagyobb gépeknél baloldalt ül a kapitány), és billegtet a szárnyával. Így hívja fel a figyelmet arra, hogy fel akarja venni a kapcsolatot, kövesse őt. Esetleg még kiengedett futóművel is jelezheti, hogy le kell szállnia. Ez az úgynevezett elfogás, ilyenkor a szabálytalan gép pilótája is tisztában lehet vele, hogy a vadászgép párja a háta mögött van, és lelőheti őt.
Csakhogy a litván százados – ha ő vezette a gépet – pontosan tudta meddig mehet el. Tudhatta azt is, hogy kultúrterületen nem szokás csak úgy lelőni egy gépet, mert szabálytalan. A vadászgépek ilyen esetben lényegében tehetetlenek, csak követhetik a repülőt, ha nem akarnak nemzetközi botrányt egy civil gép lelövéséből. De a követés sem egyszerű, mert a gyors vadászrepülőknek nehéz tartani egy lassabb kisgéppel a sebességet. Szerdán valószínűleg követték, és arra vártak, hogy előbb-utóbb leszálljon. Ez be is következett."
![]()
Légtérsértő kisrepülő: kultúrterületen nem szokás csak úgy lelőni egy gépet
A héten hét ország, köztük Magyarország légterén is átrepült illegálisan egy litván kisrepülő. A szakértő szerint egy levegőben lévő géppel túl sokat nem lehet tenni, ha nem viselkedik veszélyesen. A vadászgépeknek a követés sem olyan egyszerű feladat a sebességkülönbség miatt.telex.hu
A... micsoda?A szlovak legiero ilyenkor merre van?
Lehet eljott az ido egy (Protar?) celdront felaldozni... Lelovetnem latvanyosan a Gripenekkel, a sajtoban lenne egy heting siras de a balfasz Boeing pilotak vegre megtanulnak hogy ez itt nem atjarohaz. Ez nem normalis mar mostanaban...Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó, Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.
A Gripenek a riasztást követően felszálltak és a rádióösszeköttetés helyreállta után a horvát határig kísérték a repülőgépet, majd visszatértek a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra.
![]()
Újra riasztást kaptak a Gripenek
Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó, Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.honvedelem.hu
Az ilyenek költségeit kifizettetik a légitársasággal vagy az üzemeltetővel?Lehet eljott az ido egy (Protar?) celdront felaldozni... Lelovetnem latvanyosan a Gripenekkel, a sajtoban lenne egy heting siras de a balfasz Boeing pilotak vegre megtanulnak hogy ez itt nem atjarohaz. Ez nem normalis mar mostanaban...
évekkel ezelőtt egy ilyen riasztásért 3 milliót kellett kiperkálni ...Ezeket a felszállásokat kifizettetik ezekkel a gépekkel?
Van a NATO-ban ilyen gyakorlat?
ez a reggeli. aztán 11 után kicsivel volt még egyJúnius 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó, Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.
A Gripenek a riasztást követően felszálltak és a rádióösszeköttetés helyreállta után a horvát határig kísérték a repülőgépet, majd visszatértek a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra.
![]()
Újra riasztást kaptak a Gripenek
Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó, Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.honvedelem.hu
Lehet eljott az ido egy (Protar?) celdront felaldozni... Lelovetnem latvanyosan a Gripenekkel, a sajtoban lenne egy heting siras de a balfasz Boeing pilotak vegre megtanulnak hogy ez itt nem atjarohaz. Ez nem normalis mar mostanaban...
A rádiós esetek száma szerintem a szokásos, de a sok bombariadós szerb utasszállító gép miatt van növekedés. A ukrán drón és a baltikumi kisgép is extra volt.Mostanában mintha sokkal több lenne az ilyen eset, nem? A háború előtt havonta volt kb. 1. Mostanában már szinte minden nap hallani a hírekben. Még ha ki is fizetik az elfogás költségét, az üzemidő rovására megy. Azt sokkal hasznosabb dolgokra is fel lehetne használni, nem?
nos, a távlati tervekben úgyis szerepel egy teher, és egy utas terminál Kecskemétre ...Szerintem bőven elég lenne földre parancsolni Kecskeméten, és a pilótákat légiközlekedés rendjének meghágása miatt 72 órára leültetni.
Bőven elég nagy szopás lenne nekik. Mondjuk valamit szerencsétlen utasokkal is kezdeni kellene valamit, de az már részlet kérdés.
Ha mégegy ilyen előfordul, akkor pedig lefoglalni a gépet is bűnjelként.
Jó gyorsan mennének a nemzetközi perek.Szerintem bőven elég lenne földre parancsolni Kecskeméten, és a pilótákat légiközlekedés rendjének meghágása miatt 72 órára leültetni.
Bőven elég nagy szopás lenne nekik. Mondjuk valamit szerencsétlen utasokkal is kezdeni kellene valamit, de az már részlet kérdés.
Ha mégegy ilyen előfordul, akkor pedig lefoglalni a gépet is bűnjelként.
Jó gyorsan mennének a nemzetközi perek.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..