[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Mondjuk ha átrepül és nem száll le nálunk, akkor nem tudom, hogy szedik be rajtuk ezt a pénzt...kisgépeknél, motoros sárkányoknál azt sem tudni feltétlen, hogy ki az illető, kinek kell számlázni.
Azokat leszállásra kényszerítik, de a lajstromról kideríthető az tulajdonos.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Azokat leszállásra kényszerítik, de a lajstromról kideríthető az tulajdonos.
Kivéve ha szarik a szabályokra....


"Miért nem tudták földre kényszeríteni a kisgépet?​

Háy György szerint nincs olyan mint a filmekben, hogy a vadászgép fölé repül és földre kényszeríti a szabálytalan repülőt, ha az nem akar leszállni. A protokoll szerint ilyen esetekben először a repülésirányítók jelzik a gép pilótájának, hogy szabálytalanul repül, szálljon le. Ha nincs kapcsolat, akkor van egy speciális vészfrekvencia, amin üzenhetnek neki. (A litván gépnél ez sem működött, nem válaszolt a rádiócsatornákon.)

A következő lehetőség, hogy vannak az úgynevezett látjelek. Ilyenkor már bevetik a légierő vadászgépeit. Az egyik gép a szabálytalan gép mellé repül baloldalról (nagyobb gépeknél baloldalt ül a kapitány), és billegtet a szárnyával. Így hívja fel a figyelmet arra, hogy fel akarja venni a kapcsolatot, kövesse őt. Esetleg még kiengedett futóművel is jelezheti, hogy le kell szállnia. Ez az úgynevezett elfogás, ilyenkor a szabálytalan gép pilótája is tisztában lehet vele, hogy a vadászgép párja a háta mögött van, és lelőheti őt.

Csakhogy a litván százados – ha ő vezette a gépet – pontosan tudta meddig mehet el. Tudhatta azt is, hogy kultúrterületen nem szokás csak úgy lelőni egy gépet, mert szabálytalan. A vadászgépek ilyen esetben lényegében tehetetlenek, csak követhetik a repülőt, ha nem akarnak nemzetközi botrányt egy civil gép lelövéséből. De a követés sem egyszerű, mert a gyors vadászrepülőknek nehéz tartani egy lassabb kisgéppel a sebességet. Szerdán valószínűleg követték, és arra vártak, hogy előbb-utóbb leszálljon. Ez be is következett."



 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and bel
Kivéve ha szarik a szabályokra....


"Miért nem tudták földre kényszeríteni a kisgépet?​

Háy György szerint nincs olyan mint a filmekben, hogy a vadászgép fölé repül és földre kényszeríti a szabálytalan repülőt, ha az nem akar leszállni. A protokoll szerint ilyen esetekben először a repülésirányítók jelzik a gép pilótájának, hogy szabálytalanul repül, szálljon le. Ha nincs kapcsolat, akkor van egy speciális vészfrekvencia, amin üzenhetnek neki. (A litván gépnél ez sem működött, nem válaszolt a rádiócsatornákon.)

A következő lehetőség, hogy vannak az úgynevezett látjelek. Ilyenkor már bevetik a légierő vadászgépeit. Az egyik gép a szabálytalan gép mellé repül baloldalról (nagyobb gépeknél baloldalt ül a kapitány), és billegtet a szárnyával. Így hívja fel a figyelmet arra, hogy fel akarja venni a kapcsolatot, kövesse őt. Esetleg még kiengedett futóművel is jelezheti, hogy le kell szállnia. Ez az úgynevezett elfogás, ilyenkor a szabálytalan gép pilótája is tisztában lehet vele, hogy a vadászgép párja a háta mögött van, és lelőheti őt.

Csakhogy a litván százados – ha ő vezette a gépet – pontosan tudta meddig mehet el. Tudhatta azt is, hogy kultúrterületen nem szokás csak úgy lelőni egy gépet, mert szabálytalan. A vadászgépek ilyen esetben lényegében tehetetlenek, csak követhetik a repülőt, ha nem akarnak nemzetközi botrányt egy civil gép lelövéséből. De a követés sem egyszerű, mert a gyors vadászrepülőknek nehéz tartani egy lassabb kisgéppel a sebességet. Szerdán valószínűleg követték, és arra vártak, hogy előbb-utóbb leszálljon. Ez be is következett."



Ez ugyan az, hogy a rendőrök csak követhetik az autós üldözésnél a gyanúsítottat.
Ettől még a számla a lajstrom szerint kiküldhető. A törvény szerint (ahogy a gépkocsik esetén az objektív felelősség esetén ) a tulaj felel az ilyen esetekért.
 
Egyebbkent nekem is az volt az elso gondolatom:

- Bulgariaban a repteren mar rendorsorfalnak kellett volna varnia...de ezek szerint jol fel voltak keszulve, hol vannak elhagyatott repterek stb. Feltetelezem tobb ilyet is beterveztek az "utvonaluk" menten.

Meg annyit tennek hozza, hogy valoszinuleg a magyar repteret se veletlenul valasztottak ki. Utana kene jarni az elmult idoben, ki jart ott uj arc, ki kerdezoskodott, mert a leirtak alapjan (amit roviden olvastam) csak 1 foszer volt ott, akit konnyu volt megfenyegetni es nem volt mas aki beallhatott volna keresztbe a repteren valami furgonnal,h. ne szallhassonfel vagy "mittomen". Ezt szepen felterkepeztek es kijatszottak.
Namarmost, ezt elore megcsinalta ugyanaz az 1-2(?) ember Magyarorszagon es Romaniaban, Bulgariaban is? Vagy annyira osszefuggo muvelet, hogy mindenhol kulon "sejtek" terkepeztek fel a lehetseges reptereket (Tom Clancy / "szemrangas") - itt nem eleg 15-20 eves info, tudni kell epp mikor van ott csak "Pistabacsi" meg ilyenek. Egy hobbypilota nem hiszem hogy ennyire felkeszult a K-europai repterekbol, de javitsatok ki ha tevedek... :confused:
 
Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó, Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.
A Gripenek a riasztást követően felszálltak és a rádióösszeköttetés helyreállta után a horvát határig kísérték a repülőgépet, majd visszatértek a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra.

 
Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó, Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.
A Gripenek a riasztást követően felszálltak és a rádióösszeköttetés helyreállta után a horvát határig kísérték a repülőgépet, majd visszatértek a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra.

Lehet eljott az ido egy (Protar?) celdront felaldozni... Lelovetnem latvanyosan a Gripenekkel, a sajtoban lenne egy heting siras de a balfasz Boeing pilotak vegre megtanulnak hogy ez itt nem atjarohaz. Ez nem normalis mar mostanaban...
 
Lehet eljott az ido egy (Protar?) celdront felaldozni... Lelovetnem latvanyosan a Gripenekkel, a sajtoban lenne egy heting siras de a balfasz Boeing pilotak vegre megtanulnak hogy ez itt nem atjarohaz. Ez nem normalis mar mostanaban...
Az ilyenek költségeit kifizettetik a légitársasággal vagy az üzemeltetővel?
 
Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó, Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.
A Gripenek a riasztást követően felszálltak és a rádióösszeköttetés helyreállta után a horvát határig kísérték a repülőgépet, majd visszatértek a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra.

ez a reggeli. aztán 11 után kicsivel volt még egy
a hangok alapján
ugyanis riasztáskor nem igazán foglalkoznak azzal, hogy a város elkerülve emelkedjenek. tapasztalom naponta ....
 
Lehet eljott az ido egy (Protar?) celdront felaldozni... Lelovetnem latvanyosan a Gripenekkel, a sajtoban lenne egy heting siras de a balfasz Boeing pilotak vegre megtanulnak hogy ez itt nem atjarohaz. Ez nem normalis mar mostanaban...

Szerintem bőven elég lenne földre parancsolni Kecskeméten, és a pilótákat légiközlekedés rendjének meghágása miatt 72 órára leültetni.
Bőven elég nagy szopás lenne nekik. Mondjuk valamit szerencsétlen utasokkal is kezdeni kellene valamit, de az már részlet kérdés.
Ha mégegy ilyen előfordul, akkor pedig lefoglalni a gépet is bűnjelként.
 
Mostanában mintha sokkal több lenne az ilyen eset, nem? A háború előtt havonta volt kb. 1. Mostanában már szinte minden nap hallani a hírekben. Még ha ki is fizetik az elfogás költségét, az üzemidő rovására megy. Azt sokkal hasznosabb dolgokra is fel lehetne használni, nem?
A rádiós esetek száma szerintem a szokásos, de a sok bombariadós szerb utasszállító gép miatt van növekedés. A ukrán drón és a baltikumi kisgép is extra volt.
 
Szerintem bőven elég lenne földre parancsolni Kecskeméten, és a pilótákat légiközlekedés rendjének meghágása miatt 72 órára leültetni.
Bőven elég nagy szopás lenne nekik. Mondjuk valamit szerencsétlen utasokkal is kezdeni kellene valamit, de az már részlet kérdés.
Ha mégegy ilyen előfordul, akkor pedig lefoglalni a gépet is bűnjelként.
nos, a távlati tervekben úgyis szerepel egy teher, és egy utas terminál Kecskemétre ...
legfeljebb az utas terminált kicsit hamarabb alakítják ki :)
 
Szerintem bőven elég lenne földre parancsolni Kecskeméten, és a pilótákat légiközlekedés rendjének meghágása miatt 72 órára leültetni.
Bőven elég nagy szopás lenne nekik. Mondjuk valamit szerencsétlen utasokkal is kezdeni kellene valamit, de az már részlet kérdés.
Ha mégegy ilyen előfordul, akkor pedig lefoglalni a gépet is bűnjelként.
Jó gyorsan mennének a nemzetközi perek.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani