[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 737
35 923
113
Azokat leszállásra kényszerítik, de a lajstromról kideríthető az tulajdonos.
Kivéve ha szarik a szabályokra....


"Miért nem tudták földre kényszeríteni a kisgépet?​

Háy György szerint nincs olyan mint a filmekben, hogy a vadászgép fölé repül és földre kényszeríti a szabálytalan repülőt, ha az nem akar leszállni. A protokoll szerint ilyen esetekben először a repülésirányítók jelzik a gép pilótájának, hogy szabálytalanul repül, szálljon le. Ha nincs kapcsolat, akkor van egy speciális vészfrekvencia, amin üzenhetnek neki. (A litván gépnél ez sem működött, nem válaszolt a rádiócsatornákon.)

A következő lehetőség, hogy vannak az úgynevezett látjelek. Ilyenkor már bevetik a légierő vadászgépeit. Az egyik gép a szabálytalan gép mellé repül baloldalról (nagyobb gépeknél baloldalt ül a kapitány), és billegtet a szárnyával. Így hívja fel a figyelmet arra, hogy fel akarja venni a kapcsolatot, kövesse őt. Esetleg még kiengedett futóművel is jelezheti, hogy le kell szállnia. Ez az úgynevezett elfogás, ilyenkor a szabálytalan gép pilótája is tisztában lehet vele, hogy a vadászgép párja a háta mögött van, és lelőheti őt.

Csakhogy a litván százados – ha ő vezette a gépet – pontosan tudta meddig mehet el. Tudhatta azt is, hogy kultúrterületen nem szokás csak úgy lelőni egy gépet, mert szabálytalan. A vadászgépek ilyen esetben lényegében tehetetlenek, csak követhetik a repülőt, ha nem akarnak nemzetközi botrányt egy civil gép lelövéséből. De a követés sem egyszerű, mert a gyors vadászrepülőknek nehéz tartani egy lassabb kisgéppel a sebességet. Szerdán valószínűleg követték, és arra vártak, hogy előbb-utóbb leszálljon. Ez be is következett."



 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and bel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 412
46 248
113
Kivéve ha szarik a szabályokra....


"Miért nem tudták földre kényszeríteni a kisgépet?​

Háy György szerint nincs olyan mint a filmekben, hogy a vadászgép fölé repül és földre kényszeríti a szabálytalan repülőt, ha az nem akar leszállni. A protokoll szerint ilyen esetekben először a repülésirányítók jelzik a gép pilótájának, hogy szabálytalanul repül, szálljon le. Ha nincs kapcsolat, akkor van egy speciális vészfrekvencia, amin üzenhetnek neki. (A litván gépnél ez sem működött, nem válaszolt a rádiócsatornákon.)

A következő lehetőség, hogy vannak az úgynevezett látjelek. Ilyenkor már bevetik a légierő vadászgépeit. Az egyik gép a szabálytalan gép mellé repül baloldalról (nagyobb gépeknél baloldalt ül a kapitány), és billegtet a szárnyával. Így hívja fel a figyelmet arra, hogy fel akarja venni a kapcsolatot, kövesse őt. Esetleg még kiengedett futóművel is jelezheti, hogy le kell szállnia. Ez az úgynevezett elfogás, ilyenkor a szabálytalan gép pilótája is tisztában lehet vele, hogy a vadászgép párja a háta mögött van, és lelőheti őt.

Csakhogy a litván százados – ha ő vezette a gépet – pontosan tudta meddig mehet el. Tudhatta azt is, hogy kultúrterületen nem szokás csak úgy lelőni egy gépet, mert szabálytalan. A vadászgépek ilyen esetben lényegében tehetetlenek, csak követhetik a repülőt, ha nem akarnak nemzetközi botrányt egy civil gép lelövéséből. De a követés sem egyszerű, mert a gyors vadászrepülőknek nehéz tartani egy lassabb kisgéppel a sebességet. Szerdán valószínűleg követték, és arra vártak, hogy előbb-utóbb leszálljon. Ez be is következett."



Ez ugyan az, hogy a rendőrök csak követhetik az autós üldözésnél a gyanúsítottat.
Ettől még a számla a lajstrom szerint kiküldhető. A törvény szerint (ahogy a gépkocsik esetén az objektív felelősség esetén ) a tulaj felel az ilyen esetekért.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 205
2 677
113
Egyebbkent nekem is az volt az elso gondolatom:

- Bulgariaban a repteren mar rendorsorfalnak kellett volna varnia...de ezek szerint jol fel voltak keszulve, hol vannak elhagyatott repterek stb. Feltetelezem tobb ilyet is beterveztek az "utvonaluk" menten.

Meg annyit tennek hozza, hogy valoszinuleg a magyar repteret se veletlenul valasztottak ki. Utana kene jarni az elmult idoben, ki jart ott uj arc, ki kerdezoskodott, mert a leirtak alapjan (amit roviden olvastam) csak 1 foszer volt ott, akit konnyu volt megfenyegetni es nem volt mas aki beallhatott volna keresztbe a repteren valami furgonnal,h. ne szallhassonfel vagy "mittomen". Ezt szepen felterkepeztek es kijatszottak.
Namarmost, ezt elore megcsinalta ugyanaz az 1-2(?) ember Magyarorszagon es Romaniaban, Bulgariaban is? Vagy annyira osszefuggo muvelet, hogy mindenhol kulon "sejtek" terkepeztek fel a lehetseges reptereket (Tom Clancy / "szemrangas") - itt nem eleg 15-20 eves info, tudni kell epp mikor van ott csak "Pistabacsi" meg ilyenek. Egy hobbypilota nem hiszem hogy ennyire felkeszult a K-europai repterekbol, de javitsatok ki ha tevedek... :confused:
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 562
11 136
113
Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó, Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.
A Gripenek a riasztást követően felszálltak és a rádióösszeköttetés helyreállta után a horvát határig kísérték a repülőgépet, majd visszatértek a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra.

 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 863
12 381
113
Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó, Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.
A Gripenek a riasztást követően felszálltak és a rádióösszeköttetés helyreállta után a horvát határig kísérték a repülőgépet, majd visszatértek a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra.

Lehet eljott az ido egy (Protar?) celdront felaldozni... Lelovetnem latvanyosan a Gripenekkel, a sajtoban lenne egy heting siras de a balfasz Boeing pilotak vegre megtanulnak hogy ez itt nem atjarohaz. Ez nem normalis mar mostanaban...
 

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
540
1 536
93
Lehet eljott az ido egy (Protar?) celdront felaldozni... Lelovetnem latvanyosan a Gripenekkel, a sajtoban lenne egy heting siras de a balfasz Boeing pilotak vegre megtanulnak hogy ez itt nem atjarohaz. Ez nem normalis mar mostanaban...
Az ilyenek költségeit kifizettetik a légitársasággal vagy az üzemeltetővel?
 

embersarkany

Well-Known Member
2014. augusztus 22.
744
3 982
93
Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó, Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légiirányítással.
A Gripenek a riasztást követően felszálltak és a rádióösszeköttetés helyreállta után a horvát határig kísérték a repülőgépet, majd visszatértek a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra.

ez a reggeli. aztán 11 után kicsivel volt még egy
a hangok alapján
ugyanis riasztáskor nem igazán foglalkoznak azzal, hogy a város elkerülve emelkedjenek. tapasztalom naponta ....
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 898
113
Lehet eljott az ido egy (Protar?) celdront felaldozni... Lelovetnem latvanyosan a Gripenekkel, a sajtoban lenne egy heting siras de a balfasz Boeing pilotak vegre megtanulnak hogy ez itt nem atjarohaz. Ez nem normalis mar mostanaban...

Szerintem bőven elég lenne földre parancsolni Kecskeméten, és a pilótákat légiközlekedés rendjének meghágása miatt 72 órára leültetni.
Bőven elég nagy szopás lenne nekik. Mondjuk valamit szerencsétlen utasokkal is kezdeni kellene valamit, de az már részlet kérdés.
Ha mégegy ilyen előfordul, akkor pedig lefoglalni a gépet is bűnjelként.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 010
73 503
113
Mostanában mintha sokkal több lenne az ilyen eset, nem? A háború előtt havonta volt kb. 1. Mostanában már szinte minden nap hallani a hírekben. Még ha ki is fizetik az elfogás költségét, az üzemidő rovására megy. Azt sokkal hasznosabb dolgokra is fel lehetne használni, nem?
A rádiós esetek száma szerintem a szokásos, de a sok bombariadós szerb utasszállító gép miatt van növekedés. A ukrán drón és a baltikumi kisgép is extra volt.
 

embersarkany

Well-Known Member
2014. augusztus 22.
744
3 982
93
Szerintem bőven elég lenne földre parancsolni Kecskeméten, és a pilótákat légiközlekedés rendjének meghágása miatt 72 órára leültetni.
Bőven elég nagy szopás lenne nekik. Mondjuk valamit szerencsétlen utasokkal is kezdeni kellene valamit, de az már részlet kérdés.
Ha mégegy ilyen előfordul, akkor pedig lefoglalni a gépet is bűnjelként.
nos, a távlati tervekben úgyis szerepel egy teher, és egy utas terminál Kecskemétre ...
legfeljebb az utas terminált kicsit hamarabb alakítják ki :)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 207
119 840
113
Szerintem bőven elég lenne földre parancsolni Kecskeméten, és a pilótákat légiközlekedés rendjének meghágása miatt 72 órára leültetni.
Bőven elég nagy szopás lenne nekik. Mondjuk valamit szerencsétlen utasokkal is kezdeni kellene valamit, de az már részlet kérdés.
Ha mégegy ilyen előfordul, akkor pedig lefoglalni a gépet is bűnjelként.
Jó gyorsan mennének a nemzetközi perek.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
K

kamm

Guest
Szerintem bőven elég lenne földre parancsolni Kecskeméten, és a pilótákat légiközlekedés rendjének meghágása miatt 72 órára leültetni.
Bőven elég nagy szopás lenne nekik. Mondjuk valamit szerencsétlen utasokkal is kezdeni kellene valamit, de az már részlet kérdés.
Ha mégegy ilyen előfordul, akkor pedig lefoglalni a gépet is bűnjelként.
Ki hágott meg kit-mit...? :eek:
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 737
35 923
113
Akkor még mindig nem Iris-T... :(
És a "nagyon rövid időn belül", az már több mint fél év...
(Előző év végén azt mondták hogy nagyon rövid időn belül megérkezik egy kisebb mennyiség IRIS-T.)
logikus, hogy előbb a régi sz@rokat lövöldözzük el. Első körben 30 körüli IRIS-T került beszerzésre - biztos hogy egy jó darabig nem foguk ellőni őket
 
Status
Not open for further replies.