[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Szerintem bőven elég lenne földre parancsolni Kecskeméten, és a pilótákat légiközlekedés rendjének meghágása miatt 72 órára leültetni.
Bőven elég nagy szopás lenne nekik. Mondjuk valamit szerencsétlen utasokkal is kezdeni kellene valamit, de az már részlet kérdés.
Ha mégegy ilyen előfordul, akkor pedig lefoglalni a gépet is bűnjelként.
Ki hágott meg kit-mit...? :eek:
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Akkor még mindig nem Iris-T... :(
És a "nagyon rövid időn belül", az már több mint fél év...
(Előző év végén azt mondták hogy nagyon rövid időn belül megérkezik egy kisebb mennyiség IRIS-T.)
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Akkor még mindig nem Iris-T... :(
És a "nagyon rövid időn belül", az már több mint fél év...
(Előző év végén azt mondták hogy nagyon rövid időn belül megérkezik egy kisebb mennyiség IRIS-T.)
logikus, hogy előbb a régi sz@rokat lövöldözzük el. Első körben 30 körüli IRIS-T került beszerzésre - biztos hogy egy jó darabig nem foguk ellőni őket
 
A sisakok is kellenének hozzá , nem?Tudom hogy annélkül is menne , de lehet hogy együtt akarják.....
Az éves kik. programjukban nem tudom hogy mennyi légiharcrakétával történő éleslövészet van előirányozva , betervezve.Az Iris-t , nyílván az új sisakhoz integrált rendszerel szól majd nagyot.Ehhez olyan körülmények kellenek .Egy ilyen kiképzési / fegyverzettechnikai / repülési folyamat előkészítése , a tényleges rendszerbeállító lövészet előtt 1 èvvel megkezdődik.
 
Az éves kik. programjukban nem tudom hogy mennyi légiharcrakétával történő éleslövészet van előirányozva , betervezve.Az Iris-t , nyílván az új sisakhoz integrált rendszerel szól majd nagyot.Ehhez olyan körülmények kellenek .Egy ilyen kiképzési / fegyverzettechnikai / repülési folyamat előkészítése , a tényleges rendszerbeállító lövészet előtt 1 èvvel megkezdődik.
Ha jól emlékszem, Gripen szerződés szerint 3 évente van éleslövészeti lehetőség a svédeknél. Nem tudjuk, hogy mennyi felújított AIM-9L rakéta van és azoknak meddig tart ki az élettartama. Mivel integrálási munkákhoz itt valószínűleg nem nekünk kellett megvenni a rakétát (van a svédeknek is IRIS-T), valószínűleg más miatt lett egy kisebb mennyiség gyorsan beszerezve, a többi pedig majd később valamikor. Az logikusnak tűnik, hogy a sisakkal együtt lenne érdemes az indítást gyakorolni, mert akkor nem kellene kétszer annyi rakétát elhasználni. És az új rakétákra, sisakra vonatkozó szerződésben is lehet akár extra éleslövészeti lehetőség is belefoglalva.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and SilvioD
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


(Épp most érnek haza a Gripenek a svédországi gyakorlatról.)
 

(Épp most érnek haza a Gripenek a svédországi gyakorlatról.)
Bemásolom a cikket, később úgy kereshető.

A gyakorlat elsődleges célja a Gripenre újonnan került fiatal hajózóknak a levegő-levegő éleslövészet végrehajtása volt, ezzel is felkészítve őket a fegyveres légvédelmi készenléti szolgálat ellátására.

A gyakorlat során AIM-9 Sidewinder éles rakétalövészetet hajtottak végre drón által vontatott légi célokra, valamint gépágyú éleslövészeteket egy Learjet által vontatott, 800 méterre lévő légi célra.

A levegő-föld feladatok végrehajtásában tapasztalt állomány ezen kívül még kis magasságú navigációs feladatokat repültek, földi célok szimulált támadásaival egybekö tve.
 
Viszont az kiderül, hogy a behajtása a pénznek csak papíron létezik. Már ha tudja miről beszél.

Én úgy tudom, nincs semmiféle behajtás.
Az éles riasztás amúgy az egyik legjobb gyakorlás nekik, sokkal többet ér, mint a rendszeres, évente X számú gyakorló riasztás. Így abból egyel kevesebb kell nekik, lényegében ezért nem igazán van extra költsége egy éles riasztásnak úgy tudom.

Egyébként tipikusan a sikeres elfogások kerülnek a hírekbe, a nagyobb éberség miatt lehet, hogy valóban nőtt ezek aránya, ezért érződik most többnek az ilyen hír.
 
Viszont az kiderül, hogy a behajtása a pénznek csak papíron létezik. Már ha tudja miről beszél.
Nagyon remélem hogy rossz a gyanúja. Ha egy utasszállító a ludas akkor azért nem nehéz kiküldeni a számlát a légitársaságnak, bizonyítéknak meg ott van a rádióforgalmazás (azaz hogy nem reagáltak semmire).
 
Volt egy kis repkedés a hétvégén Kecskeméten:

289127355_3095973303989649_7761757916748336566_n.jpg

289350628_3095973417322971_9066644192306971559_n.jpg

289221698_3095973433989636_5945410042637215133_n.jpg

289007285_3095973467322966_8593361592589710694_n.jpg

289253378_3095973647322948_4697166767449870261_n.jpg
 
HTF- facebook

Az amerikai AIM-9 Sidewinder leváltására kifejlesztett rakéta komoly képességnövekedést jelent majd a Magyar Honvédség Gripenjei számára, ugyanis tolóerő-vektoráló rendszere kimagasló manőverezhetőséget biztosít, akár az indító légijármű mögötti légtérben elhelyezkedő célok leküzdését is lehetővé téve.↪
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
HTF- facebook

Az amerikai AIM-9 Sidewinder leváltására kifejlesztett rakéta komoly képességnövekedést jelent majd a Magyar Honvédség Gripenjei számára, ugyanis tolóerő-vektoráló rendszere kimagasló manőverezhetőséget biztosít, akár az indító légijármű mögötti légtérben elhelyezkedő célok leküzdését is lehetővé téve.↪
Majd , egyszercsak..