Rheinmetall 8x8 APC / HITRON

Ez nem előrelépés a Boxerhez képest.
Legalább akkora batár, ezért legalább olyan nehéz.
Nekünk fontos követelmény, hogy 26 tonna légi szállítható tömeget ne haladja meg a KC 390 miatt.

Egy karton demónak tűnik.
Miért fontos 2 szállító gépre tervezni több száz apct? Csak kérdem, számomra hűlyeségnek tűnik. Főleg hogy saját keréken közúton Magyarországon hamarább oda ér mint. Reptér szét bont berakod ,és ez vissza . Gondolom én, de nem értek hozzá úgy kezeld a hozzá szólásomat
 
Ez valami rossz vicc? A Pantherre köpködnek itt páran, hogy magas (vagy csak a fénykép volt rossz és valójában alacsonyabb, mint az EMBT) de erről a holdjáróról gyakorolni lehet a toronyugrást is. A torony teteje vagy 2 méterre van RSZR fölött. Nálam jobban kevesen támogatják a RM-al együttműködést, de ezt a borzalmat sürgősen el kellene felejteni és Boxert vagy Patriat vagy akár Terrexet rendelni, ez a holdjáró nemhogy 2024-re de 2030-ra sem lesz kész. Már amennyi látható a képen mégcsak nem is 8x8.
Ez első látásla egy nagyon lamaty nyuszibusz.
 
Más fórumokról és a facebookról már megüzenték az ottani szakértők hogy nem akarunk harcjárműveket szállítani KC-390-nel, szerintük ez soha fel sem merült... érdekes, hogy a cseheknél a múlt héten meg épp ezt a képességét reklámozták a típusnak.

Patria AMV pont akkora mint egy Boxer, láss csodát mégis lehet szállítani a Herkyben, papíron.
Aztán a gyakorlatban mégsem csinálja senki. Bejártak a tesztek alatt a raktérbe a földön és annyi.

A Pumát meg az A400M-ben lehet szállítani, megint csak papíron, mivel sose szállt fel még a gép a rakterében a Pumával. Mert egyszerűen nincs szükség erre a képességre a való életben.

Mindenki vasúton és vízen szállít, vagy nagyobb C-17/AN-124/C-5 méretű gépen. Engedjétek el, hogy mi bárhova is fogunk 8x8-at szállítani a KC-val. Minek?!

Miért fontos 2 szállító gépre tervezni több száz apct? Csak kérdem, számomra hűlyeségnek tűnik. Főleg hogy saját keréken közúton Magyarországon hamarább oda ér mint. Reptér szét bont berakod ,és ez vissza . Gondolom én, de nem értek hozzá úgy kezeld a hozzá szólásomat

A béke időszaki alkalmazás esetén is előfordulhat, hogy egy vagy több példányt repülővel kell szállítani.
A legrosszabb és legveszélyesebb helyzetekre kell felkészülni a katonai gondolkodás szerint:
  • Vészhelyzeti kiürítés: egy távoli helyről gyorsan kell hazaszállitani a több milliárdos "tekknikát".
  • Hasonlóan távoli helyen (misszió egy másik földrészen) javítás miatt haza kell szállítani, illetve vissza. Ázsiába nehézkes a vasúti szállítás, és nem is biztos, hogy olcsóbb, mint a légi. Egy egyes eszköz esetében legalábbis szerintem nem.

A 26 tonna "szállítási" tömeg lehet kiegészítő páncélzat, lőszer, TASZT, esetleg egyéb dolgok nélkül, de legalább legyen lehetőség.

Egyébként egy miniszter mondta, hogy:
" Nehéz technika cipeltésére alkalmas repülőt akarunk venni"....
 
A béke időszaki alkalmazás esetén is előfordulhat, hogy egy vagy több példányt repülővel kell szállítani.
A legrosszabb és legveszélyesebb helyzetekre kell felkészülni a katonai gondolkodás szerint:
  • Vészhelyzeti kiürítés: egy távoli helyről gyorsan kell hazaszállitani a több milliárdos "tekknikát".
  • Hasonlóan távoli helyen (misszió egy másik földrészen) javítás miatt haza kell szállítani, illetve vissza. Ázsiába nehézkes a vasúti szállítás, és nem is biztos, hogy olcsóbb, mint a légi. Egy egyes eszköz esetében legalábbis szerintem nem.

A 26 tonna "szállítási" tömeg lehet kiegészítő páncélzat, lőszer, TASZT, esetleg egyéb dolgok nélkül, de legalább legyen lehetőség.

Egyébként egy miniszter mondta, hogy:
" Nehéz technika cipeltésére alkalmas repülőt akarunk venni"....
Akkor Antonovot kellett volna...
 
Ez valami rossz vicc? A Pantherre köpködnek itt páran, hogy magas (vagy csak a fénykép volt rossz és valójában alacsonyabb, mint az EMBT) de erről a holdjáróról gyakorolni lehet a toronyugrást is. A torony teteje vagy 2 méterre van RSZR fölött. Nálam jobban kevesen támogatják a RM-al együttműködést, de ezt a borzalmat sürgősen el kellene felejteni és Boxert vagy Patriat vagy akár Terrexet rendelni, ez a holdjáró nemhogy 2024-re de 2030-ra sem lesz kész. Már amennyi látható a képen mégcsak nem is 8x8.
Mi kicsire nem adunk...!:rolleyes:
 
A 26 tonnás szállítási tömeg több mindent takarhat:
  • APC és egyéb változatokban, vékonyabb kiegészítő páncélzattal, könnyebb fegyverzettel ez lehet a harci tömeg is.
  • IFV változatban értelmezhető kiegészítő páncélzat, lőszer és deszant nélkül. Ettől még a harci tömeg lehet akár 34 tonna is, a páncélzat vissza szerelésével.

Az alacsonyabb tömeghez kisebb méretek kellenek. A test magasság csökkentése alapvető. A kisebb kérek méret ezt segítheti. A torony sem lehet túl magas a KC belmagassága miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
  • Vészhelyzeti kiürítés: egy távoli helyről gyorsan kell hazaszállitani a több milliárdos "tekknikát".

Ez szépen hangzik, de nekem kicsit oximoron ez a távoli helyről-gyorsan haza, ha belegondolok, hogy 2db KC-390-ünk van rendelve jelen állás szerint. És nem is biztos, hogy rendelkezésre fog állni mindkettő, ha szükség adódik rá, mert éppen időszakos karbantartás alatt van az egyik, pótalkatrészre vár stb stb. "Ami elromolhat, az el is romlik" és általában akkor fog beszarni, mikor a legjobban szükséged lenne rá.
Mindent nem fogunk tudni hazapakolni, ahhoz kevés ez a kapacitás, milliárdos összegek maradhatnak így is úgy is ott mrapban (már ha magunk visszük, nem bérlünk), teherautóban, minden egyébben. Tehát vagy bérlünk, vagy kérünk még plusz kapacitást valakitől a berlini légihídra, vagy:

Egyszerűbb lábon elhagyni az országot valamelyik nyugisabb szomszéda felé minden mozdíthatóval, ami meg nem mozdítható, tönkretenni/felrobbantani/teleszar... akarom mondani elaknásítani.
A többit meg a politika elintézi majd és szép nyugodtan meg lehet szervezni az egész hóbelevanc hazaszállítását a másik országban.

  • Hasonlóan távoli helyen (misszió egy másik földrészen) javítás miatt haza kell szállítani, illetve vissza. Ázsiába nehézkes a vasúti szállítás, és nem is biztos, hogy olcsóbb, mint a légi. Egy egyes eszköz esetében legalábbis szerintem nem.
A 26 tonna "szállítási" tömeg lehet kiegészítő páncélzat, lőszer, TASZT, esetleg egyéb dolgok nélkül, de legalább legyen lehetőség.

Kiesett járművet pótolni még akár, esetleg. De ezt úgy is nagyobb géppel fogjuk csinálni, mivel coin környezetbe biztos, hogy úgy feldíszítve vinnénk ki, mint a karácsonyfát kieg páncéllal, minden is megpakolva (lásd lengyelek esete a Rosomak M1M meghízásával), hogy lehet kevés lenne már a KC teherbírása.
Persze küldhetjük mind2 gépet a járművel és a cuccal/toronnyal leszerelve, vagy bérelhetünk egy nagyobbat, jó eséllyel olcsóbban, amibe más is belefér még pluszba.

A Pandur 2 valamivel kisebb az AMV/Boxernél. Amint láthatod cipőskanál kategória a Pandur 2 is. Komolyabban sérült, feltételezhetően mozgásképtelen Boxer méretű tárgyat meg inkább nem szeretnék megpróbálni valahogy beszuszakolni ebbe a gépbe. Jó lesz az a tábor egyik sarkába állítva, aztán ha vége a missziónak hazavisszük minden mással együtt.

Még a fehérnép is elcsodálkozik mekkora hely marad oldalt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csak itthagyom ezt viszonyítási alapnak:
Bal oldal portugál Pandur 2

EeBScMMU8AEcqA0

EeBSb1uUEAA4Ym9


Tudom Boxeren rajta az ADS

LAND-400-NT_ea72.jpg.webp

afvs_abrams_aslav2.jpg


Egyébként egy miniszter mondta, hogy:
" Nehéz technika cipeltésére alkalmas repülőt akarunk venni"....

Ez ugyanaz a miniszter aki szállítógépnek hívja a 319-est? :) A papír sok mindent elbír, főleg mikor civil sajtónak kell hangzatosat nyilatkozni, hogy meg lehessen indokolni a rámpás gép létjogosultságát a szállítógépnek (még mindig beszarok mikor hallom) csúfolt 319-ek megvétele után.

A "buta" civilnek teszem azt az 5+ tonnás M1151 hmmwv is már nehéz technika.
 
Ez szépen hangzik, de nekem kicsit oximoron ez a távoli helyről-gyorsan haza, ha belegondolok, hogy 2db KC-390-ünk van rendelve jelen állás szerint. És nem is biztos, hogy rendelkezésre fog állni mindkettő, ha szükség adódik rá, mert éppen időszakos karbantartás alatt van az egyik, pótalkatrészre vár stb stb. "Ami elromolhat, az el is romlik" és általában akkor fog beszarni, mikor a legjobban szükséged lenne rá.
Mindent nem fogunk tudni hazapakolni, ahhoz kevés ez a kapacitás, milliárdos összegek maradhatnak így is úgy is ott mrapban (már ha magunk visszük, nem bérlünk), teherautóban, minden egyébben. Tehát vagy bérlünk, vagy kérünk még plusz kapacitást valakitől a berlini légihídra, vagy:

Egyszerűbb lábon elhagyni az országot valamelyik nyugisabb szomszéda felé minden mozdíthatóval, ami meg nem mozdítható, tönkretenni/felrobbantani/teleszar... akarom mondani elaknásítani.
A többit meg a politika elintézi majd és szép nyugodtan meg lehet szervezni az egész hóbelevanc hazaszállítását a másik országban.



Kiesett járművet pótolni még akár, esetleg. De ezt úgy is nagyobb géppel fogjuk csinálni, mivel coin környezetbe biztos, hogy úgy feldíszítve vinnénk ki, mint a karácsonyfát kieg páncéllal, minden is megpakolva (lásd lengyelek esete a Rosomak M1M meghízásával), hogy lehet kevés lenne már a KC teherbírása.
Persze küldhetjük mind2 gépet a járművel és a cuccal/toronnyal leszerelve, vagy bérelhetünk egy nagyobbat, jó eséllyel olcsóbban, amibe más is belefér még pluszba.

A Pandur 2 valamivel kisebb az AMV/Boxernél. Amint láthatod cipőskanál kategória a Pandur 2 is. Komolyabban sérült, feltételezhetően mozgásképtelen Boxer méretű tárgyat meg inkább nem szeretnék megpróbálni valahogy beszuszakolni ebbe a gépbe. Jó lesz az a tábor egyik sarkába állítva, aztán ha vége a missziónak hazavisszük minden mással együtt.

Még a fehérnép is elcsodálkozik mekkora hely marad oldalt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csak itthagyom ezt viszonyítási alapnak:
Bal oldal portugál Pandur 2

EeBScMMU8AEcqA0

EeBSb1uUEAA4Ym9


Tudom Boxeren rajta az ADS

LAND-400-NT_ea72.jpg.webp

afvs_abrams_aslav2.jpg




Ez ugyanaz a miniszter aki szállítógépnek hívja a 319-est? :) A papír sok mindent elbír, főleg mikor civil sajtónak kell hangzatosat nyilatkozni, hogy meg lehessen indokolni a rámpás gép létjogosultságát a szállítógépnek (még mindig beszarok mikor hallom) csúfolt 319-ek megvétele után.

A "buta" civilnek teszem azt az 5+ tonnás M1151 hmmwv is már nehéz technika.

Err...

image.png

[/QUOTE]
 
Ez szépen hangzik, de nekem kicsit oximoron ez a távoli helyről-gyorsan haza, ha belegondolok, hogy 2db KC-390-ünk van rendelve jelen állás szerint. És nem is biztos, hogy rendelkezésre fog állni mindkettő, ha szükség adódik rá, mert éppen időszakos karbantartás alatt van az egyik, pótalkatrészre vár stb stb. "Ami elromolhat, az el is romlik" és általában akkor fog beszarni, mikor a legjobban szükséged lenne rá.
Mindent nem fogunk tudni hazapakolni, ahhoz kevés ez a kapacitás, milliárdos összegek maradhatnak így is úgy is ott mrapban (már ha magunk visszük, nem bérlünk), teherautóban, minden egyébben. Tehát vagy bérlünk, vagy kérünk még plusz kapacitást valakitől a berlini légihídra, vagy:

Egyszerűbb lábon elhagyni az országot valamelyik nyugisabb szomszéda felé minden mozdíthatóval, ami meg nem mozdítható, tönkretenni/felrobbantani/teleszar... akarom mondani elaknásítani.
A többit meg a politika elintézi majd és szép nyugodtan meg lehet szervezni az egész hóbelevanc hazaszállítását a másik országban.



Kiesett járművet pótolni még akár, esetleg. De ezt úgy is nagyobb géppel fogjuk csinálni, mivel coin környezetbe biztos, hogy úgy feldíszítve vinnénk ki, mint a karácsonyfát kieg páncéllal, minden is megpakolva (lásd lengyelek esete a Rosomak M1M meghízásával), hogy lehet kevés lenne már a KC teherbírása.
Persze küldhetjük mind2 gépet a járművel és a cuccal/toronnyal leszerelve, vagy bérelhetünk egy nagyobbat, jó eséllyel olcsóbban, amibe más is belefér még pluszba.

A Pandur 2 valamivel kisebb az AMV/Boxernél. Amint láthatod cipőskanál kategória a Pandur 2 is. Komolyabban sérült, feltételezhetően mozgásképtelen Boxer méretű tárgyat meg inkább nem szeretnék megpróbálni valahogy beszuszakolni ebbe a gépbe. Jó lesz az a tábor egyik sarkába állítva, aztán ha vége a missziónak hazavisszük minden mással együtt.

Még a fehérnép is elcsodálkozik mekkora hely marad oldalt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csak itthagyom ezt viszonyítási alapnak:
Bal oldal portugál Pandur 2

EeBScMMU8AEcqA0

EeBSb1uUEAA4Ym9


Tudom Boxeren rajta az ADS

LAND-400-NT_ea72.jpg.webp

afvs_abrams_aslav2.jpg




Ez ugyanaz a miniszter aki szállítógépnek hívja a 319-est? :) A papír sok mindent elbír, főleg mikor civil sajtónak kell hangzatosat nyilatkozni, hogy meg lehessen indokolni a rámpás gép létjogosultságát a szállítógépnek (még mindig beszarok mikor hallom) csúfolt 319-ek megvétele után.

A "buta" civilnek teszem azt az 5+ tonnás M1151 hmmwv is már nehéz technika.

Az MH afganisztáni tapasztalatai alapján tartom, amit írtam.
Vészhelyzetben csak magunkra számíthatunk.
 
Ez szépen hangzik, de nekem kicsit oximoron ez a távoli helyről-gyorsan haza, ha belegondolok, hogy 2db KC-390-ünk van rendelve jelen állás szerint. És nem is biztos, hogy rendelkezésre fog állni mindkettő, ha szükség adódik rá, mert éppen időszakos karbantartás alatt van az egyik, pótalkatrészre vár stb stb. "Ami elromolhat, az el is romlik" és általában akkor fog beszarni, mikor a legjobban szükséged lenne rá.
Mindent nem fogunk tudni hazapakolni, ahhoz kevés ez a kapacitás, milliárdos összegek maradhatnak így is úgy is ott mrapban (már ha magunk visszük, nem bérlünk), teherautóban, minden egyébben. Tehát vagy bérlünk, vagy kérünk még plusz kapacitást valakitől a berlini légihídra, vagy:

Egyszerűbb lábon elhagyni az országot valamelyik nyugisabb szomszéda felé minden mozdíthatóval, ami meg nem mozdítható, tönkretenni/felrobbantani/teleszar... akarom mondani elaknásítani.
A többit meg a politika elintézi majd és szép nyugodtan meg lehet szervezni az egész hóbelevanc hazaszállítását a másik országban.



Kiesett járművet pótolni még akár, esetleg. De ezt úgy is nagyobb géppel fogjuk csinálni, mivel coin környezetbe biztos, hogy úgy feldíszítve vinnénk ki, mint a karácsonyfát kieg páncéllal, minden is megpakolva (lásd lengyelek esete a Rosomak M1M meghízásával), hogy lehet kevés lenne már a KC teherbírása.
Persze küldhetjük mind2 gépet a járművel és a cuccal/toronnyal leszerelve, vagy bérelhetünk egy nagyobbat, jó eséllyel olcsóbban, amibe más is belefér még pluszba.

A Pandur 2 valamivel kisebb az AMV/Boxernél. Amint láthatod cipőskanál kategória a Pandur 2 is. Komolyabban sérült, feltételezhetően mozgásképtelen Boxer méretű tárgyat meg inkább nem szeretnék megpróbálni valahogy beszuszakolni ebbe a gépbe. Jó lesz az a tábor egyik sarkába állítva, aztán ha vége a missziónak hazavisszük minden mással együtt.

Még a fehérnép is elcsodálkozik mekkora hely marad oldalt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csak itthagyom ezt viszonyítási alapnak:
Bal oldal portugál Pandur 2

EeBScMMU8AEcqA0

EeBSb1uUEAA4Ym9


Tudom Boxeren rajta az ADS

LAND-400-NT_ea72.jpg.webp

afvs_abrams_aslav2.jpg




Ez ugyanaz a miniszter aki szállítógépnek hívja a 319-est? :) A papír sok mindent elbír, főleg mikor civil sajtónak kell hangzatosat nyilatkozni, hogy meg lehessen indokolni a rámpás gép létjogosultságát a szállítógépnek (még mindig beszarok mikor hallom) csúfolt 319-ek megvétele után.

A "buta" civilnek teszem azt az 5+ tonnás M1151 hmmwv is már nehéz technika.
Srácok! Ne csináljunk már úgy, mintha a 26 tonnába olyan borzalmas nehéz lenne beleférni. Manapság már mind is moduláris rendszerekkel készül.
Nemcsak torony leszedhető, de a pótpáncélok is.
A COIN környezet meg nem azt jelenti, hogy a rámpáról lehajtás közben már izzó gépágyúval aratjuk az "migránsjelölteket".
Tehát a páncélozást, fegyverzetet (akár torony szinten, raklapra pakolva) vihetjük másik gépen.
Egy nemzetközi misszió meg nem úgy működik, hogy pikk-pakk mozdulni kell.
A hebehurgya afgán kivonulásnak is voltak előzményei.
A bevonulás meg előre tervezett. Tehát karbantartási melót nem fogsz kényes időben végeztetni. Ráadásul a hazai karbantartói bázis már lehetővé teszi, hogy prioritást kapjanak a katonai gépeink.
 
Az MH afganisztáni tapasztalatai alapján tartom, amit írtam.
Vészhelyzetben csak magunkra számíthatunk.

Hát akkor tudod, hogy nagyon rábasztunk... nem nagyon van realitása bármilyen komolyan vehető légi hídnak 2 géppel. Max ha egy környező ország repterére ingázunk, hogy minél kisebb távolságot kelljen megtenni.
És akkor még ott vannak a prioritások, először az ember (ezt letudjuk a 2 A319-el jó esetben), aztán a helik, drón irányító központ konténerizálva, meg tegye oda mindenki a szíve vágyát (ha már 8x8-at viszünk, vigyünk helit is meg drónt is, legyen a lúd kövér)

[/QUOTE]

Err err... Mit szeretnél ezzel mondani? Tudom, hogy vizuális típusok vagytok, azért raktam be a videót és a képeket.

De ha az nem volt elég, akkor a Pandur 2 szélessége 2,67m, AMV 2,8m, a Boxer meg 2,99m. Szeretnél oda valamilyen módon feltolni egy sérült, mozgásképtelen Boxert? Én is szeretem, ha szűk, de azért nem minden helyzetben.

Srácok! Ne csináljunk már úgy, mintha a 26 tonnába olyan borzalmas nehéz lenne beleférni. Manapság már mind is moduláris rendszerekkel készül.
Nemcsak torony leszedhető, de a pótpáncélok is.
A COIN környezet meg nem azt jelenti, hogy a rámpáról lehajtás közben már izzó gépágyúval aratjuk az "migránsjelölteket".
Tehát a páncélozást, fegyverzetet (akár torony szinten, raklapra pakolva) vihetjük másik gépen.
Egy nemzetközi misszió meg nem úgy működik, hogy pikk-pakk mozdulni kell.
A hebehurgya afgán kivonulásnak is voltak előzményei.
A bevonulás meg előre tervezett. Tehát karbantartási melót nem fogsz kényes időben végeztetni. Ráadásul a hazai karbantartói bázis már lehetővé teszi, hogy prioritást kapjanak a katonai gépeink.

Akkor 2 gépen visszük.
Tehát van idő megszervezni a kivonulást-betelepülést, földön, vízen. Így nincs szükség olyan úri murira, minthogy repülőn szállítsunk a helyszínre meg vissza 10db 8x8-t. 20 fordulóval. Miközben minden többi eszköz vízen és földön érkezik. Értitek na. :)
 
Na urak, csakhogy egy újabb nyígási pontnak véget vessek.
Ez egy korai 3D makett ami nagyon nagy vonalakban halyaz a késztermékre. Azért ilyen fehér mert az RM csinált egy microsoft hololenses interaktív VR előadást amit a szemügeken keresztül rávetítettek a makettre és ott meg lehetett nézni "tapizható" módon, hogy fog kinézni és kidobálta az egyes alkatrészek róluk kis videót meg infótáblákat.

(aki használt már VR szemcsis oktató anyagot tudja miről beszélek)