Ez szépen hangzik, de nekem kicsit oximoron ez a távoli helyről-gyorsan haza, ha belegondolok, hogy 2db KC-390-ünk van rendelve jelen állás szerint. És nem is biztos, hogy rendelkezésre fog állni mindkettő, ha szükség adódik rá, mert éppen időszakos karbantartás alatt van az egyik, pótalkatrészre vár stb stb. "Ami elromolhat, az el is romlik" és általában akkor fog beszarni, mikor a legjobban szükséged lenne rá.
Mindent nem fogunk tudni hazapakolni, ahhoz kevés ez a kapacitás, milliárdos összegek maradhatnak így is úgy is ott mrapban (már ha magunk visszük, nem bérlünk), teherautóban, minden egyébben. Tehát vagy bérlünk, vagy kérünk még plusz kapacitást valakitől a berlini légihídra, vagy:
Egyszerűbb lábon elhagyni az országot valamelyik nyugisabb szomszéda felé minden mozdíthatóval, ami meg nem mozdítható, tönkretenni/felrobbantani/teleszar... akarom mondani elaknásítani.
A többit meg a politika elintézi majd és szép nyugodtan meg lehet szervezni az egész hóbelevanc hazaszállítását a másik országban.
Kiesett járművet pótolni még akár, esetleg. De ezt úgy is nagyobb géppel fogjuk csinálni, mivel coin környezetbe biztos, hogy úgy feldíszítve vinnénk ki, mint a karácsonyfát kieg páncéllal, minden is megpakolva (lásd lengyelek esete a Rosomak M1M meghízásával), hogy lehet kevés lenne már a KC teherbírása.
Persze küldhetjük mind2 gépet a járművel és a cuccal/toronnyal leszerelve, vagy bérelhetünk egy nagyobbat, jó eséllyel olcsóbban, amibe más is belefér még pluszba.
A Pandur 2 valamivel kisebb az AMV/Boxernél. Amint láthatod cipőskanál kategória a Pandur 2 is. Komolyabban sérült, feltételezhetően mozgásképtelen Boxer méretű tárgyat meg inkább nem szeretnék megpróbálni valahogy beszuszakolni ebbe a gépbe. Jó lesz az a tábor egyik sarkába állítva, aztán ha vége a missziónak hazavisszük minden mással együtt.
Még a fehérnép is elcsodálkozik mekkora hely marad oldalt.
Csak itthagyom ezt viszonyítási alapnak:
Bal oldal portugál Pandur 2
Tudom Boxeren rajta az ADS
Ez ugyanaz a miniszter aki szállítógépnek hívja a 319-est?
A papír sok mindent elbír, főleg mikor civil sajtónak kell hangzatosat nyilatkozni, hogy meg lehessen indokolni a rámpás gép létjogosultságát a szállítógépnek (még mindig beszarok mikor hallom) csúfolt 319-ek megvétele után.
A "buta" civilnek teszem azt az 5+ tonnás M1151 hmmwv is már nehéz technika.