Sport

Ez olyan románosra sikeredett:)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az idei Tour különlegessége, hogy a történelem folyamán első ízben a dán fővárosból, Koppenhágából indul útnak a mezőny. Eredetileg az idei évben adott volna otthont a Grande Départ-nak a kikötőváros, azonban a labdarúgó Eb elhalasztása miatt – amely során Koppenhága is rendezett mérkőzéseket – el kellett csúsztatni az eseményt. Dániában egy rövid időfutammal rajtol a mezőny, amit további két oldalszeles, sík szakasz követ – ami nem meglepő, hiszen az egész ország legmagasabb pontja mindössze 171 méter. Ennek fényében valószínűsíthető, hogy az első napok a sprinterekről fognak szólni, és nem kis csatákat láthatunk majd a célegyenesekben. Az utazás miatt rögtön a negyedik nap pihenőnap lesz, hogy aztán Franciaország északkeleti csücskéből, Dunkirk-ből folytassa útját a mezőny.
Az ötödik szakaszon visszatérnek a macskakövek (legutóbb 2018-ban szerepelt a programban), amelyekre valószínűleg mindenki emlékszik, aki néhány héttel ezelőtt végigizgulta a Paris-Roubaix-t. Közel 20 km-en és 11 szektoron át – amelyek közül 5 teljesen új lesz, hiszen sem a háromhetes, sem az egynapos útvonalában nem szerepelt még soha – kell majd a versenyzőknek megküzdenie a szokatlan útfelülettel. Az tény, hogy a júliusi időpont végett nem valószínű, hogy az idei egynaposhoz hasonló túlélőversenyt látunk majd, de mindenképp tartogat izgalmakat ez a szakasz, már csak a macskakövek miatt is. A 6. szakasz érdekessége, hogy a belgiumi Binche városából startolnak majd a kerekesek. Az első hegyi befutóra a 7. szakaszig kell várni (La Super Planche des Belles Filles), ami azonban próbára teszi majd a versenyzőket, hiszen az 1140 méter magas hegy kétszámjegyű (az utolsó kilométeren 20% feletti!) emelkedőket tartogat. Utána újfent a sprintereké lesz a terep, két 180 km-es sík szakasz következik, majd újra pihenőnapot tartanak.
A második hét egy rövid svájci kitérővel kezdődik, a 9. szakasz a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) központjának is otthont adó Aigle városából indul. Ezután érünk be a Francia-Alpokba, és a pihenőnap után két hegyi befutót is beterveztek a szervezők: a 11. szakasz végén a 2400 méter magas Col du Granon-t kell megmásznia az indulóknak, amely 11 km-en keresztül átlagban 9,2%-os emelkedőt jelent. A hegy eddig egyszer szerepelt a programban, 1986-ban, így a most aktív versenyzőknek ez még ismeretlen terep lehet. (Érdekesség, hogy a körverseny történetében ez lesz a valaha volt második legmagasabb hegyi befutó: 2011-ben a szomszédos Col du Galibier megmászása során még ennél is magasabbra kerültek a versenyzők.) Másnap jön a nagy visszatérő, 4 év után ugyanis újra szerepel az útvonaltervekben a L’Alpe d’Huez, a maga 1850 méteres magasságával és közel 14 km, hosszan elnyúló – átlag 8%-os – emelkedőjével. A mezőny ezután a gyönyörű dél-francia vidékeket járja be, hogy a harmadik pihenőnap (július 18.) után megérkezzen a Pireneusokba, és kezdetét vegye a mindent eldöntő harmadik hét.

A 17-18. szakaszon újabb két hegyi befutó lesz, várhatóan itt dől majd el, hogy ki viheti haza jövőre a sárga trikót. Előbb a híres francia síparadicsom, Peyragudes ad otthont egy 130 km-es szakasz befutójának (1580 méteres magasság, 8 km-es emelkedő, átlagban 7,8%), majd a hasonló adottságokkal rendelkező Hautacam (1520 méteres magasság, 13,6 km-es emelkedő, átlagban 7,8%) vár a mezőnyre egy kicsit hosszabb, 143 km-es szakasz után. A második időfutamot a 20.szakasz során tartják, egy kisebb emelkedőkkel dúsított 40 km-es táv vár a még versenyben lévőkre. Július 24-én Párizsban pedig jöhet a megérdemelt pezsgőzés, a Diadalív, tekerés a Champs-Elysées-n, és egy bő 100 km a francia világvárosban. Izgalmas júliusunk lesz!

letour2022
 
Régen minden jobb volt....
:)


.

Így van! Jól látod.

Ez nem vita tárgya, hogy Reagen jobb volt!!! ...sokkal jobb!


:p :p :p


.


.
 
az új kockaköves rész is izgalmas lehet.
A 7 szakasz pedig Tv elé ültetős rész lesz. 20 % /10 kilométerren nah az még nekik is érdekes lesz.
fccb2
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
11 szakasz lesz még érdekes
b6d09
Col du Télégraphe ( Francia hadsereg egyik hegyi kiképző központja van itt. Innen indul a téli sífutó tesztpálya.) látszik a völgyből az autópályáról...
Nagyon durva szerpentín visz fel ami tart Valloire-ig. ( Itt a Légió 2eme REG Hegyi tréning központja van, Téli-Nyári kiképzés, sielés, escalade, Via Ferrata, stb....) Gyönyörű kisváros. Jó pár hetet eltöltöttem itt.
A Col du Galibier-ig az út annyiban változik hogy átlépik a növényzet határt, a hágó előtt már csak sivár kövek vannak.
Télen a hágó közelében lévő épületek láthatatlanok, úgy betakarja őket a hó, ilyenkor pedig okádja a hőséget a puszta sziklatömeg.
Észak-Észak-Kelet-i irányban található a "Camp de Rochilles" 2 tó-val. Az itt található hegymasszívum az egyik 15km/3h-s tesztpálya ( Nyári).
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.