Sport

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 196
12 441
113
Az idei Tour különlegessége, hogy a történelem folyamán első ízben a dán fővárosból, Koppenhágából indul útnak a mezőny. Eredetileg az idei évben adott volna otthont a Grande Départ-nak a kikötőváros, azonban a labdarúgó Eb elhalasztása miatt – amely során Koppenhága is rendezett mérkőzéseket – el kellett csúsztatni az eseményt. Dániában egy rövid időfutammal rajtol a mezőny, amit további két oldalszeles, sík szakasz követ – ami nem meglepő, hiszen az egész ország legmagasabb pontja mindössze 171 méter. Ennek fényében valószínűsíthető, hogy az első napok a sprinterekről fognak szólni, és nem kis csatákat láthatunk majd a célegyenesekben. Az utazás miatt rögtön a negyedik nap pihenőnap lesz, hogy aztán Franciaország északkeleti csücskéből, Dunkirk-ből folytassa útját a mezőny.
Az ötödik szakaszon visszatérnek a macskakövek (legutóbb 2018-ban szerepelt a programban), amelyekre valószínűleg mindenki emlékszik, aki néhány héttel ezelőtt végigizgulta a Paris-Roubaix-t. Közel 20 km-en és 11 szektoron át – amelyek közül 5 teljesen új lesz, hiszen sem a háromhetes, sem az egynapos útvonalában nem szerepelt még soha – kell majd a versenyzőknek megküzdenie a szokatlan útfelülettel. Az tény, hogy a júliusi időpont végett nem valószínű, hogy az idei egynaposhoz hasonló túlélőversenyt látunk majd, de mindenképp tartogat izgalmakat ez a szakasz, már csak a macskakövek miatt is. A 6. szakasz érdekessége, hogy a belgiumi Binche városából startolnak majd a kerekesek. Az első hegyi befutóra a 7. szakaszig kell várni (La Super Planche des Belles Filles), ami azonban próbára teszi majd a versenyzőket, hiszen az 1140 méter magas hegy kétszámjegyű (az utolsó kilométeren 20% feletti!) emelkedőket tartogat. Utána újfent a sprintereké lesz a terep, két 180 km-es sík szakasz következik, majd újra pihenőnapot tartanak.
A második hét egy rövid svájci kitérővel kezdődik, a 9. szakasz a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) központjának is otthont adó Aigle városából indul. Ezután érünk be a Francia-Alpokba, és a pihenőnap után két hegyi befutót is beterveztek a szervezők: a 11. szakasz végén a 2400 méter magas Col du Granon-t kell megmásznia az indulóknak, amely 11 km-en keresztül átlagban 9,2%-os emelkedőt jelent. A hegy eddig egyszer szerepelt a programban, 1986-ban, így a most aktív versenyzőknek ez még ismeretlen terep lehet. (Érdekesség, hogy a körverseny történetében ez lesz a valaha volt második legmagasabb hegyi befutó: 2011-ben a szomszédos Col du Galibier megmászása során még ennél is magasabbra kerültek a versenyzők.) Másnap jön a nagy visszatérő, 4 év után ugyanis újra szerepel az útvonaltervekben a L’Alpe d’Huez, a maga 1850 méteres magasságával és közel 14 km, hosszan elnyúló – átlag 8%-os – emelkedőjével. A mezőny ezután a gyönyörű dél-francia vidékeket járja be, hogy a harmadik pihenőnap (július 18.) után megérkezzen a Pireneusokba, és kezdetét vegye a mindent eldöntő harmadik hét.

A 17-18. szakaszon újabb két hegyi befutó lesz, várhatóan itt dől majd el, hogy ki viheti haza jövőre a sárga trikót. Előbb a híres francia síparadicsom, Peyragudes ad otthont egy 130 km-es szakasz befutójának (1580 méteres magasság, 8 km-es emelkedő, átlagban 7,8%), majd a hasonló adottságokkal rendelkező Hautacam (1520 méteres magasság, 13,6 km-es emelkedő, átlagban 7,8%) vár a mezőnyre egy kicsit hosszabb, 143 km-es szakasz után. A második időfutamot a 20.szakasz során tartják, egy kisebb emelkedőkkel dúsított 40 km-es táv vár a még versenyben lévőkre. Július 24-én Párizsban pedig jöhet a megérdemelt pezsgőzés, a Diadalív, tekerés a Champs-Elysées-n, és egy bő 100 km a francia világvárosban. Izgalmas júliusunk lesz!

letour2022
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 208
113
Régen minden jobb volt....
:)


.

Így van! Jól látod.

Ez nem vita tárgya, hogy Reagen jobb volt!!! ...sokkal jobb!


:p :p :p


.


.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 196
12 441
113
az új kockaköves rész is izgalmas lehet.
A 7 szakasz pedig Tv elé ültetős rész lesz. 20 % /10 kilométerren nah az még nekik is érdekes lesz.
fccb2
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
2 593
14 618
113
11 szakasz lesz még érdekes
b6d09
Col du Télégraphe ( Francia hadsereg egyik hegyi kiképző központja van itt. Innen indul a téli sífutó tesztpálya.) látszik a völgyből az autópályáról...
Nagyon durva szerpentín visz fel ami tart Valloire-ig. ( Itt a Légió 2eme REG Hegyi tréning központja van, Téli-Nyári kiképzés, sielés, escalade, Via Ferrata, stb....) Gyönyörű kisváros. Jó pár hetet eltöltöttem itt.
A Col du Galibier-ig az út annyiban változik hogy átlépik a növényzet határt, a hágó előtt már csak sivár kövek vannak.
Télen a hágó közelében lévő épületek láthatatlanok, úgy betakarja őket a hó, ilyenkor pedig okádja a hőséget a puszta sziklatömeg.
Észak-Észak-Kelet-i irányban található a "Camp de Rochilles" 2 tó-val. Az itt található hegymasszívum az egyik 15km/3h-s tesztpálya ( Nyári).