Alapvetően tök izgalmas ez az egész, nekem leginkább azzal van a bajom, hogy a neveket össze-vissza keverték és ezzel a koncepció(k) átláthatatlanok lettek.
Szerintem a logikus az lett volna - lehet (sőt, szinte biztos), hogy ez is volt a terv eleinte -, hogy a Panther az a 130-as tornyos Leo upgrade neve (vagy a torony neve en générale). Leopárduc.
A KF51 meg a nextgen tankosított Lynx hull neve. Preferáltan 2 személyes, alacsonyabb, jobban páncélozott, esetleg erősebb mocival, de az alkatrészek és a design zöme a Lynx-ből jön. És ami a KF41 platformhoz hasonlóan legózható. Erre mehetne akár a fentebb említett Panther 130-as tornya is (ha már a gyerekbetegségeken túl van és épp arra van igény), de talán kézenfekvőbb volna egy automata 120-as torony (a már polcról levehető L60-as RM howitzer meg a 35mm Oerlikon Skyranger torony mellett).
Nekünk valójában ez az utóbbi lenne érdekes(ebb) már középtávon is, főleg, ha a Liebherr motort is itthon gyártanánk (licenszbe? Győrött?), vagy - urambocsá’ - még a páncélzatot is egy újraindított (vagy újonnan indított) nemesacélgyárban. Akkor a globálisan is felfutó hadiipari kiadásokból a nemzetgazdaság egésze is profitálhatna (amellett, hogy kvázi saját gyártókapacitásokkal rendelkeznénk).
Persze teljesen egyértelmű, hogy az RM-nek a jövőbeni löveg-standard diktálása a prioritás, ezért kellett most ezzel kijönni; de annak a kutyaütő marketingesnek, aki a végén - valószinűleg a bejelentés előtt közvetlenül - idekeverte a KF51 elnevezést (mert az coolabb (valóban kúlabb)), innen is köszönjük a katyvaszt.