KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 145
9 287
113
Nem értem, hogyan lehet negatívan és pozitívan nyilatkozni egy olyan járműről ami még egy tucat prototípusnál sem tart. Aki ír róla (én is) teoriákból, müszaki paraméterekből, talán más GYHJ tapasztalatokból, és alkalmazásokból indul ki.
Nekem az alapállásom: A honvédségnek tűzerőt és mozgékonyságot, nem pedig célpontokat kell beszerezni. Az orosz-ukrán háború egyik tapasztalata, hogy az MBT-t és a GYHJ-k tüzerő és célpontok együtt, ezért atomháború kivételével, én a mozgékony kerekes de bizonyos védettséggel ellátott járműveket vizionálnék, és sok mozgó kerekes tüzérséget, pld az RM teherautós lövegét. Az aktív védelem pedig még eddig a gyártók prospektusain és videoin kívül nem bizonyított sehol.. A Lnyx azér nagy célpont, mert egy MBT tömegű GYHJ, amiben sokkal több katona van, ezért nem lehet olyan páncélvédett mint egy MBT. Ezért nagy.. Saját álláspontom szerint a jövő a kisebb, kevesebb katonát szállító, gyors lapos-alacsony kerekes járműveké.. (nálunk ez a Yörük-Nomád) lenne. A katonák pedig sok ATMG-vel és MANPADS-al, valamin tüzerős automata fegyverekkel.. De ez saját kútfől abból amit tanultam, olvastam, leszűrtem és szakértőkkkel és laikusokkal beszéltem..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 869
85 416
113
Nem értem, hogyan lehet negatívan és pozitívan nyilatkozni egy olyan járműről ami még egy tucat prototípusnál sem tart. Aki ír róla (én is) teoriákból, müszaki paraméterekből, talán más GYHJ tapasztalatokból, és alkalmazásokból indul ki.
Nekem az alapállásom: A honvédségnek tűzerőt és mozgékonyságot, nem pedig célpontokat kell beszerezni. Az orosz-ukrán háború egyik tapasztalata, hogy az MBT-t és a GYHJ-k tüzerő és célpontok együtt, ezért atomháború kivételével, én a mozgékony kerekes de bizonyos védettséggel ellátott járműveket vizionálnék, és sok mozgó kerekes tüzérséget, pld az RM teherautós lövegét. Az aktív védelem pedig még eddig a gyártók prospektusain és videoin kívül nem bizonyított sehol.. A Lnyx azér nagy célpont, mert egy MBT tömegű GYHJ, amiben sokkal több katona van, ezért nem lehet olyan páncélvédett mint egy MBT. Ezért nagy.. Saját álláspontom szerint a jövő a kisebb, kevesebb katonát szállító, gyors lapos-alacsony kerekes járműveké.. (nálunk ez a Yörük-Nomád) lenne. A katonák pedig sok ATMG-vel és MANPADS-al, valamin tüzerős automata fegyverekkel.. De ez saját kútfől abból amit tanultam, olvastam, leszűrtem és szakértőkkkel és laikusokkal beszéltem..
Trophy? IDF? Libanon?

Feltűnt, már hogy a világon kivétel nélkül mindenhol erősen páncélozott IFV-ket rendszeresítenek? És az APC-k is felpáncélozhatók annyira mint amennyire védett volt 30 éve egy IFV.

A Lynx lövészpáncélos konkrétan.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 145
9 287
113
Trophy? IDF? Libanon?

Feltűnt, már hogy a világon kivétel nélkül mindenhol erősen páncélozott IFV-ket rendszeresítenek? És az APC-k is felpáncélozhatók annyira mint amennyire védett volt 30 éve egy IFV.

A Lynx lövészpáncélos konkrétan.
A Lynx IFV kategória. Sehol nem APC.. Nagyobb a védettsége mint egy BMP-1 nek ami szintén IFV... Egyébként ez olyan elméleti pöcsölés, hogy mi a 4 meg a 4+ meg a 4++ generáció a repülőgépeknél. Nincs konkretizálva. Most az erősen páncélozott IFV-ket tervezték gyártották, gyártják még a arab háborús tapasztalatok alapján. előtte meg a Stryker féle cuccokat favorizálták és nem jött be. Az orosz-ukrán háborús tapasztalatok, azok leszűrése, annak implementálása és az új tervezések, meglévő protok változtatásai még egy-másfél év szerintem. Én szvsz, és több hozzáértővel azonos állaspotot képviselve, minden ami nagy az célpont, az MBT bár nagy és célpont az egyeben tüzerő is. Nos az új IFV nagy böszme guruló célpontok. Szvsz a jövő a kisebb, gyorsabb, laposabb, és aktív-passzív védelemmel felszerelt harcjárműveké. De ezt ismét leírom, hogy nem minden szakemberés laikus álláspotja, de egy részüké.
 
K

kamm

Guest
A Lynx IFV kategória. Sehol nem APC.. Nagyobb a védettsége mint egy BMP-1 nek ami szintén IFV... Egyébként ez olyan elméleti pöcsölés, hogy mi a 4 meg a 4+ meg a 4++ generáció a repülőgépeknél. Nincs konkretizálva. Most az erősen páncélozott IFV-ket tervezték gyártották, gyártják még a arab háborús tapasztalatok alapján. előtte meg a Stryker féle cuccokat favorizálták és nem jött be. Az orosz-ukrán háborús tapasztalatok, azok leszűrése, annak implementálása és az új tervezések, meglévő protok változtatásai még egy-másfél év szerintem. Én szvsz, és több hozzáértővel azonos állaspotot képviselve, minden ami nagy az célpont, az MBT bár nagy és célpont az egyeben tüzerő is. Nos az új IFV nagy böszme guruló célpontok. Szvsz a jövő a kisebb, gyorsabb, laposabb, és aktív-passzív védelemmel felszerelt harcjárműveké. De ezt ismét leírom, hogy nem minden szakemberés laikus álláspotja, de egy részüké.
Ha valami egyértelmű, hogy az ATGM-ek tömeges elterjedesevel már nem a méret számít, hanem az elhárító technológia, konkrétan jönnek a top-attack elleni védelmet is nyújtó APS rendszerek.
A Trophy ehhez már kevés lesz a BMP-féle guruló koporsóknak meg végképp befellegzett.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 869
85 416
113
A Lynx IFV kategória. Sehol nem APC.. Nagyobb a védettsége mint egy BMP-1 nek ami szintén IFV... Egyébként ez olyan elméleti pöcsölés, hogy mi a 4 meg a 4+ meg a 4++ generáció a repülőgépeknél. Nincs konkretizálva. Most az erősen páncélozott IFV-ket tervezték gyártották, gyártják még a arab háborús tapasztalatok alapján. előtte meg a Stryker féle cuccokat favorizálták és nem jött be. Az orosz-ukrán háborús tapasztalatok, azok leszűrése, annak implementálása és az új tervezések, meglévő protok változtatásai még egy-másfél év szerintem. Én szvsz, és több hozzáértővel azonos állaspotot képviselve, minden ami nagy az célpont, az MBT bár nagy és célpont az egyeben tüzerő is. Nos az új IFV nagy böszme guruló célpontok. Szvsz a jövő a kisebb, gyorsabb, laposabb, és aktív-passzív védelemmel felszerelt harcjárműveké. De ezt ismét leírom, hogy nem minden szakemberés laikus álláspotja, de egy részüké.
A Boxernek, de méga Strykernek is nagyobb védettsége van mint egy BMP-1-nek, holott mindekettő APC.

Üzenem a hozáértőidnek, hogy ma már az egyszerű kézi páncéltörő rakétáknak is lézertávmérős ballisztikai számítógéppel megtámogatott tűzvezető rendszere van. Az NLAW, az RDG család, a Panzerfaust 3 mind mind modern RPG-7 és mindenek tűzvezetőrendszere van, nem csak egy sima optikája. Ez a jövő és ebbena jövőben mind1, hogy BMP-1 méretű a járgány vagy PUMA. Egy tűzvezetőrendszerrel megtámogatott páncéltörő rakéta 500-600 méterről mindkettőt eltalálja.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Saját álláspontom szerint a jövő a kisebb, kevesebb katonát szállító, gyors lapos-alacsony kerekes járműveké.. (nálunk ez a Yörük-Nomád) lenne...
Az alacsony?
Persze mihez kèpest.

Ezt a kategóriát pont te is szapultad, hogy nem ide ès erre való.

Nehezebb, vagy kissè felázott terepen megnèznèm melyik a gyorsabb.
Lynx vagy Nomád.
Láncos vagy 4*4.

Láttuk az ukrán háborúban a Tigr hogy szerepelt városban.
Ennèl erősebb páncèlzat ès hatèkonyabb fegyverzet kell.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Az alacsony?
Persze mihez kèpest.

Ezt a kategóriát pont te is szapultad, hogy nem ide ès erre való.

Nehezebb, vagy kissè felázott terepen megnèznèm melyik a gyorsabb.
Lynx vagy Nomád.
Láncos vagy 4*4.

Láttuk az ukrán háborúban a Tigr hogy szerepelt városban.
Ennèl erősebb páncèlzat ès hatèkonyabb fegyverzet kell.
mindent ott és arra kell alkalmazni ami ahol és amire való.

em lehet egyenlőség jeleket tenni szerintem se.
még apc-ifv között sem pláne nem ifv-4x4 viszonylatába teljesen értelmetlen bármilyen párhuzam...

az IFV k nagyok. De az IFV feladatából adódóan nem tud elbujni. hisz sosincs egyedül ha az ellen ifv t lát akkor ott több is van és ott hk is van és tüzérség is. ha látja az ellen akkor épp egy támadás ékével áll szemben vag épp azt támadja...

Apc (na itt lett kettészedve a dolog.) az eredeti nyuszibusz taxi és a támogatásra frontközelbe tartós tartózkodásra képes eszközök.)

és vannak a 4x4 ek amik amikkel próbálnak taxiztatni részben alkalmas is erre a feladatra de nem az igazi. teljesen más szerepköre van.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
mindent ott és arra kell alkalmazni ami ahol és amire való.

em lehet egyenlőség jeleket tenni szerintem se.
még apc-ifv között sem pláne nem ifv-4x4 viszonylatába teljesen értelmetlen bármilyen párhuzam...

az IFV k nagyok. De az IFV feladatából adódóan nem tud elbujni. hisz sosincs egyedül ha az ellen ifv t lát akkor ott több is van és ott hk is van és tüzérség is. ha látja az ellen akkor épp egy támadás ékével áll szemben vag épp azt támadja...

Apc (na itt lett kettészedve a dolog.) az eredeti nyuszibusz taxi és a támogatásra frontközelbe tartós tartózkodásra képes eszközök.)

és vannak a 4x4 ek amik amikkel próbálnak taxiztatni részben alkalmas is erre a feladatra de nem az igazi. teljesen más szerepköre van.
Köszi.;)
Remèljük Pisti is olvassa.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Szittya

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 855
6 263
113
Alapvetően tök izgalmas ez az egész, nekem leginkább azzal van a bajom, hogy a neveket össze-vissza keverték és ezzel a koncepció(k) átláthatatlanok lettek.
Szerintem a logikus az lett volna - lehet (sőt, szinte biztos), hogy ez is volt a terv eleinte -, hogy a Panther az a 130-as tornyos Leo upgrade neve (vagy a torony neve en générale). Leopárduc.
A KF51 meg a nextgen tankosított Lynx hull neve. Preferáltan 2 személyes, alacsonyabb, jobban páncélozott, esetleg erősebb mocival, de az alkatrészek és a design zöme a Lynx-ből jön. És ami a KF41 platformhoz hasonlóan legózható. Erre mehetne akár a fentebb említett Panther 130-as tornya is (ha már a gyerekbetegségeken túl van és épp arra van igény), de talán kézenfekvőbb volna egy automata 120-as torony (a már polcról levehető L60-as RM howitzer meg a 35mm Oerlikon Skyranger torony mellett).
Nekünk valójában ez az utóbbi lenne érdekes(ebb) már középtávon is, főleg, ha a Liebherr motort is itthon gyártanánk (licenszbe? Győrött?), vagy - urambocsá’ - még a páncélzatot is egy újraindított (vagy újonnan indított) nemesacélgyárban. Akkor a globálisan is felfutó hadiipari kiadásokból a nemzetgazdaság egésze is profitálhatna (amellett, hogy kvázi saját gyártókapacitásokkal rendelkeznénk).

Persze teljesen egyértelmű, hogy az RM-nek a jövőbeni löveg-standard diktálása a prioritás, ezért kellett most ezzel kijönni; de annak a kutyaütő marketingesnek, aki a végén - valószinűleg a bejelentés előtt közvetlenül - idekeverte a KF51 elnevezést (mert az coolabb (valóban kúlabb)), innen is köszönjük a katyvaszt.
 
W

Wilson

Guest
A Lynx IFV kategória. Sehol nem APC.. Nagyobb a védettsége mint egy BMP-1 nek ami szintén IFV... Egyébként ez olyan elméleti pöcsölés, hogy mi a 4 meg a 4+ meg a 4++ generáció a repülőgépeknél. Nincs konkretizálva. Most az erősen páncélozott IFV-ket tervezték gyártották, gyártják még a arab háborús tapasztalatok alapján. előtte meg a Stryker féle cuccokat favorizálták és nem jött be. Az orosz-ukrán háborús tapasztalatok, azok leszűrése, annak implementálása és az új tervezések, meglévő protok változtatásai még egy-másfél év szerintem. Én szvsz, és több hozzáértővel azonos állaspotot képviselve, minden ami nagy az célpont, az MBT bár nagy és célpont az egyeben tüzerő is. Nos az új IFV nagy böszme guruló célpontok. Szvsz a jövő a kisebb, gyorsabb, laposabb, és aktív-passzív védelemmel felszerelt harcjárműveké. De ezt ismét leírom, hogy nem minden szakemberés laikus álláspotja, de egy részüké.
Azért azt ne felejtsd el,hogy még az oroszok is az IFV tekintetében a Lynxhez hasonlóan erősen páncélozott nagyméretú IFV-ben látják a jövőt APS-l "feldíszítve".
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 430
113
Nekünk valójában ez az utóbbi lenne érdekes(ebb) már középtávon is, főleg, ha a Liebherr motort is itthon gyártanánk (licenszbe? Győrött?), vagy - urambocsá’ - még a páncélzatot is egy újraindított (vagy újonnan indított) nemesacélgyárban. Akkor a globálisan is felfutó hadiipari kiadásokból a nemzetgazdaság egésze is profitálhatna (amellett, hogy kvázi saját gyártókapacitásokkal rendelkeznénk).
Én támogatnám, de a nálam hozzáértőbbek szerint ez horribilis pénzbe kerülne.
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér
W

Wilson

Guest
Alapvetően tök izgalmas ez az egész, nekem leginkább azzal van a bajom, hogy a neveket össze-vissza keverték és ezzel a koncepció(k) átláthatatlanok lettek.
Szerintem a logikus az lett volna - lehet (sőt, szinte biztos), hogy ez is volt a terv eleinte -, hogy a Panther az a 130-as tornyos Leo upgrade neve (vagy a torony neve en générale). Leopárduc.
A KF51 meg a nextgen tankosított Lynx hull neve. Preferáltan 2 személyes, alacsonyabb, jobban páncélozott, esetleg erősebb mocival, de az alkatrészek és a design zöme a Lynx-ből jön. És ami a KF41 platformhoz hasonlóan legózható. Erre mehetne akár a fentebb említett Panther 130-as tornya is (ha már a gyerekbetegségeken túl van és épp arra van igény), de talán kézenfekvőbb volna egy automata 120-as torony (a már polcról levehető L60-as RM howitzer meg a 35mm Oerlikon Skyranger torony mellett).
Nekünk valójában ez az utóbbi lenne érdekes(ebb) már középtávon is, főleg, ha a Liebherr motort is itthon gyártanánk (licenszbe? Győrött?), vagy - urambocsá’ - még a páncélzatot is egy újraindított (vagy újonnan indított) nemesacélgyárban. Akkor a globálisan is felfutó hadiipari kiadásokból a nemzetgazdaság egésze is profitálhatna (amellett, hogy kvázi saját gyártókapacitásokkal rendelkeznénk).

Persze teljesen egyértelmű, hogy az RM-nek a jövőbeni löveg-standard diktálása a prioritás, ezért kellett most ezzel kijönni; de annak a kutyaütő marketingesnek, aki a végén - valószinűleg a bejelentés előtt közvetlenül - idekeverte a KF51 elnevezést (mert az coolabb (valóban kúlabb)), innen is köszönjük a katyvaszt.
Én nem hinném,hogy bármilyen páncél gyártással kapcsolatos licencet gyártást el illetve átadnának nekünk a németek, sok mindent lehet rájuk mondani dehogy hülyék lennének azt biztosan nem, vagy ha igen akkor olyan árat mondanak,hogy az biztosan ne érje meg nekünk, és szerintem ez így van más ezen a téren az élvonalba tartozó ország esetében is.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 855
6 263
113
Én nem hinném,hogy bármilyen páncél gyártással kapcsolatos licencet gyártást el illetve átadnának nekünk a németek, sok mindent lehet rájuk mondani dehogy hülyék lennének azt biztosan nem, vagy ha igen akkor olyan árat mondanak,hogy az biztosan ne érje meg nekünk, és szerintem ez így van más ezen a téren az élvonalba tartozó ország esetében is.
Nem állítottam, hogy a németek (úgy összeségében) hülyék volnának, bár erről - néhány aspektusból legalábbis - megoszlanak a vélemények.
A motorhoz vetettem fel egy esetleges licenszelt gyártás lehetőségét (kérdőjellel azt is), de ez is meg a páncélgyártás is egy oldalhajtása volt csak a mondandómnak (jól “torkonragadtad” a kérdést, Pelikán et.), nem a gerince.

Én amúgy el tudok képzelni egy olyan szcenáriót (jó a képzelőerőm), hogy az RM (páncélbeszállítója) a megnövekedett német energiaárak okán kihelyezi a gyártását - tegyük fel - Ózdra (részben vagy egészében). A biznisz tehát megmarad a cégnek az ipari titkokkal és know-how-val, de a költségei redukálódnak (a magyar állam meg segíti a költözést). Ez persze csak egy vágyvezérelt spekuláció, de ki tudja mit hoz a jövő.
 
W

Wilson

Guest
Nem állítottam, hogy a németek (úgy összeségében) hülyék volnának, bár erről - néhány aspektusból legalábbis - megoszlanak a vélemények.
A motorhoz vetettem fel egy esetleges licenszelt gyártás lehetőségét (kérdőjellel azt is), de ez is meg a páncélgyártás is egy oldalhajtása volt csak a mondandómnak (jól “torkonragadtad” a kérdést, Pelikán et.), nem a gerince.

Én amúgy el tudok képzelni egy olyan szcenáriót (jó a képzelőerőm), hogy az RM (páncélbeszállítója) a megnövekedett német energiaárak okán kihelyezi a gyártását - tegyük fel - Ózdra (részben vagy egészében). A biznisz tehát megmarad a cégnek az ipari titkokkal és know-how-val, de a költségei redukálódnak (a magyar állam meg segíti a költözést). Ez persze csak egy vágyvezérelt spekuláció, de ki tudja mit hoz a jövő.
Nem tudom,hogy ipari szereplőként mennyivel olcsóbb lenne számára az energia Ózdon mint Németországban, gyanítom nem lenne nagy külömbség.