[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

A Bayraktar TB2 is ~7000 métert tud, tehát azt se lövöd le feltétlenül kézi légvédelmi rakétával.

Érdekesség képpen: a nyugati légvédelmiek valóban nem tudnak ennyit, de NICSAK: az irániak átalakítottak kis sorozatban --szinte biztosan orosz vagy kínai-- MANPADS-t, volt is róla hír itt is lelőttek vele amcsi drónt, a biztonságosnak vélt magasságból.
Asszem a hutik is "gyanúsak", hogy kaptak belóle, mert nagyon szedegetik a szaudiak amcsi/kínai --TB2-höz hasonló magasságban operáló-- drónjait.

Nálunk ilyen ötlet fel sem merül!!!
...hiszen "dől a lé", veszünk 10-20-sokszoros árú rendszereket, "pár-dekát", kigrammozva!

De a "lenézett" Irán megcsinálja!
...mint az Enigma esetében is, nagymellénnyel, stb...


U.I.: Valami komoly rep-gépet is elkaptak ezzel (F-16/F-16 vagy Tornádo-t) a "trükkös" csoda-MANPADS-al, utána a szaudi gépep csak nagy magasságban mertek röpködni.

.
 
HARM: Légvédelmi üteg radarjára indítható korábbi --hidegháború előtt/alatt kifejleszttett-- rakéta-fegyver, ami jó belőle, az elég drága. Van már jobb olcsóbb, modernebb, azért írtam oda ezt, mert ezzel, vagy hasonló árú --kb. 1m dolláros-- fegyverekkel a rakétaindítást végrehajtó légvédelmieszköz "tuti" megsemmisíthető.
A mozaikszó jelentését értettem, azt nem, hogy a magyar Gripen esetében mire gondolsz konkrétan.
 
A mozaikszó jelentését értettem, azt nem, hogy a magyar Gripen esetében mire gondolsz konkrétan.

Gripen-hez --emlékeim szerint-- nem tervezték/nem vettünk, de a Gripen be tudja mérni maga a radarjel forrását, és precíziós fegyvereink --asszem-- már vannak erre, és elméletileg rakéta-tüzérséggel is képesek leszünk ilyen célpontot megsemmisíteni, ha majd, egyszer, megrendeljük/leszállítják/nem tesznek hátrébb a sorban/marad pénz/nem bukik Viktor/stb...

"Jó" ez a "letolt-gatya"...:(

U.I.: Írtam is, hogy inkább azt jeleztem vele, hogy egy ilyen "tuti-célorientált-fegyver" árából --kb. 1m $-- más rendekezésre álló eszközzel is letudjuk küzdeni a tizen-huszon+ milliós légvédelmi eszközt.

.
 
In January 2019, Baykar signed an agreement with Ukrspetsproject, part of Ukroboronprom, on the purchase of 12 TB2 and 3 ground control stations worth US$69 million for the Ukrainian army. Ukraine received the first batch of the UAVs in March 2019 at a cost of one to two million dollars.
Erre betennél forrást? Mert pl. a lengyelek 24 gépért fizettek kb. 270M USD-t. De a háborús gyűjtések alkalmával is csak 3 gép jött ki az ukránoknak 20M USD-ből! És gondolom ott nem komplett szettet vettek, csak pótolták a drónokat. Irányító egységük már biztosan volt.

De hogy az ukrán 69M-ós contractra visszatérjünk. Én csak olyan forrást találtam, ahol ebben az összegben csak 6 drón volt!

Ha jól veszem ki, akkor a törökök szettenként árulják a gépeket. 3-4 drónra számolnak 1 kontroll egységet.
Minél többet vesz valaki, annál nagyobb lesz ez az arány. Eleve bele van számolva a veszteség.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan
1 ilyet találtam.

Azt nem értem, hogy a Hawks helyett vagy amellé jön 8db L-159E.

(tegnap vki hiányolta az angol-magyar védelmi együttműködést, hogy ez csak bulldhit duma :cool:)

Draken és Aero Vodochody csapata a RAF Aggressor Service számára​

A Draken Europe együttműködési megállapodást írt alá a cseh Aero Vodochody Aerospace gyártóval a Királyi Légierő új Ideiglenes Red Air Aggressor Training Service (IRAATS) támogatására. A megállapodás magában foglalja a hosszabb távú karbantartási, frissítési, képzési és támogatási fejlesztések. tanulmányozását is.

A társaság nyolc Aero L-159E „Honey Badgert” fog állomásozni Teesside-i bázisán (korábban RAF Middleton St George), ahonnan hamarosan „ellenségként” kezdenek repülni a különböző légiharc-kiképző gyakorlatokon RAF vadászgépekkel, biztosítva a légierőt. légi, célpont, fenyegetésszimulációs és küldetésnövelő funkciók. Teesside ideális kiindulópontot biztosít az Északi-tenger feletti fő légiharc-kiképző területek közvetlen közelében. A Draken International több éve használta az L-159E-t az amerikai katonai szerződések teljesítéséhez.

„Izgatottan várjuk, hogy a Draken Europe-pal dolgozhassunk – a vállalat élen jár a Live Virtual Collective képzési útvonalon a jövő erőinek számára, az innovációt és az élvonalbeli technológiát alkalmazva a működésében” – mondta Viktor Sotona, az Aero Vodochody elnök-vezérigazgatója. „Az L-159E kiválóan alkalmas agilis agresszor platformként betöltött szerepére, ezért nagy keresletre számítunk a Draken által nyújtott szolgáltatások iránt. Az L-159E OEM-jeként sok éven át támogatjuk a Draken Europe flottát .”

A vállalkozó tulajdonában lévő, vállalkozó által működtetett IRAATS tevékenység az első ilyen jellegű tevékenység, amelyet a RAF valósít meg. A menetrend szerint három évig fog működni, helyettesítve és kibővítve a RAF leemingi székhelyű, No. 100-as századának március végi feloszlása miatt elvesztett képességeket, amelyek öregedő Hawk T.Mk 1 speciális kiképzőgépekkel repültek a RAF visszavonásáig. a használatból származó típus (kivéve a Red Arrows display csapattal rendelkezőket). A Draken Europe Falcon 20-as flottája rendszeresen működött a Hawks mellett, elektronikus hadviselés „agresszorként”, és ezt a szerepet az L-159-esekkel is folytatja. Az IRAATS áthidalja a szakadékot, amíg a RAF be nem vezeti a következő generációs hadműveleti képzést
 
Szten ebben komoly szerepe volt, hogy SzBK londoni nagxkövetként dolgozott jópár évig.
Dehogy volt.
Azt nem értem, hogy a Hawks helyett vagy amellé jön 8db L-159E.
A britek takarékosságból kivonták az "agresszor" szerepben használt Hawk gépeket és egy új típus (pl. egy korszerűbb Hawk) rendszeresítése helyett inkább szerződést kötöttek a Draken céggel, hogy mostantól a gyakorlatokon ők játsszák el az ellenséget, mert ez így olcsóbb. A Draken jelenleg a legnagyobb civil haladó taktikai pilótaképzés szolgáltató, elég sok repülőgépük van, pl. a kék Falcon 20-asok, Mirage F1, hamarosan holland és norvég F-16A/B gépeik is lesznek, és van nekik L-159 Alca is. A Drakennek sokáig az amerikai légierővel is volt szerződése, de idén tavasszal úgy döntött a USAF, hogy nem újítja meg a Drakennel kötött, a nevadai Nellis AFB-en légi kiképzésére vonatkozó szerződését, mert megállapította, hogy a vállalkozó repülőgépei már nem tudják biztosítani a szükséges hatékony képzést... fő megrendelőjét elveszítve, valószínűleg nagyon kedvező ajánlatot adott a briteknek, hogy legyen továbbra is munkájuk. Az Aero csak úgy jön a képbe, mint aki a Draken gépeinek az alkatrészellátását/javítását biztosítja, függetlenül attól hogy épp kinek szolgáltat a Draken.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
Aero Vodochody – the Czech Republic-based aircraft manufacturer and maintenance, repair and overhaul (MRO) services provider – made two major announcements regarding its new L-39NG advanced jet trainer on the opening day of the Farnborough International Airshow (FIA) on July 18.

L-39NG attains type certification as Aero announces new MoU with Patriot Global Training.


(Az amerikai Patriot Global Training-nek 8 db L-39C-je van. Bemutató kötelékként is működnek és ők "képezték" Tom Cruise-t is a Top Gun második részéhez.)


Aero Vodochody announces L-39NG certification and new US partnership

The Czech Republic’s latest domestically manufactured jet is cleared for European skies following approval from the country’s military regulator.


Announced on 18 July, the validation from the Czech Republic’s Military Aviation Authority was carried out in line with continent-wide NATO/European Defence Agency standards.

Aero says it has already secured two sales agreements, with Vietnam and Hungary, to provide each country with 12 of the single-engined L-39NGs. All Vietnam’s jets are the training variant, while Hungary has opted for eight trainers and four in a reconnaissance configuration.

The NG will ultimately be available in three variants: trainer, reconnaissance/patrol and light-attack.

Aero says it expects to begin deliveries to Vietnam in July 2023, with Hungary’s jets arriving the following year. A separate deal with the Czech air force is also being worked on, the manufacturer says.

Meanwhile, Aero says it has signed a memorandum of understanding with its first USA-based partner, Patriots Global Training. The California-based company offers military pilot training services using eight legacy L-39 jets.

“Through this collaboration… we have a unique opportunity to establish the presence of Aero in the US market,” says chief executive Viktor Sotona, which will be the first opportunity to bring the upgraded L-39NG to North America.

David Patrick, Patriots chief executive, lauds the L-39NG as “an incredible flight-training solution”, adding: “Today solidifies and expands our ability to provide cost-effective, advanced pilot training in the United States.”

Patriots says it intends to offer its L-39NG trainer services under the USA’s Foreign Military Sales programme.

Aero says the L-39NG incorporates significant improvements over the legacy model, including composite materials, a 15,000 flight-hour service life and an embedded virtual training system.

For the roughly 700 legacy L-39s still in service with 60 countries around the world, Aero says it can offer a modernisation package involving engine and avionics upgrades.

Sotona, who arrived as chief executive less than a year ago, notes that his current business strategy is to focus on converting customers already using the L-39 to the NG airframe. “Our sales strategy is to address the existing markets,” he says.
 
Aero Vodochody – the Czech Republic-based aircraft manufacturer and maintenance, repair and overhaul (MRO) services provider – made two major announcements regarding its new L-39NG advanced jet trainer on the opening day of the Farnborough International Airshow (FIA) on July 18.

L-39NG attains type certification as Aero announces new MoU with Patriot Global Training.


(Az amerikai Patriot Global Training-nek 8 db L-39C-je van. Bemutató kötelékként is működnek és ők "képezték" Tom Cruise-t is a Top Gun második részéhez.)


Aero Vodochody announces L-39NG certification and new US partnership

The Czech Republic’s latest domestically manufactured jet is cleared for European skies following approval from the country’s military regulator.


Announced on 18 July, the validation from the Czech Republic’s Military Aviation Authority was carried out in line with continent-wide NATO/European Defence Agency standards.

Aero says it has already secured two sales agreements, with Vietnam and Hungary, to provide each country with 12 of the single-engined L-39NGs. All Vietnam’s jets are the training variant, while Hungary has opted for eight trainers and four in a reconnaissance configuration.

The NG will ultimately be available in three variants: trainer, reconnaissance/patrol and light-attack.

Aero says it expects to begin deliveries to Vietnam in July 2023, with Hungary’s jets arriving the following year. A separate deal with the Czech air force is also being worked on, the manufacturer says.

Meanwhile, Aero says it has signed a memorandum of understanding with its first USA-based partner, Patriots Global Training. The California-based company offers military pilot training services using eight legacy L-39 jets.

“Through this collaboration… we have a unique opportunity to establish the presence of Aero in the US market,” says chief executive Viktor Sotona, which will be the first opportunity to bring the upgraded L-39NG to North America.

David Patrick, Patriots chief executive, lauds the L-39NG as “an incredible flight-training solution”, adding: “Today solidifies and expands our ability to provide cost-effective, advanced pilot training in the United States.”

Patriots says it intends to offer its L-39NG trainer services under the USA’s Foreign Military Sales programme.

Aero says the L-39NG incorporates significant improvements over the legacy model, including composite materials, a 15,000 flight-hour service life and an embedded virtual training system.

For the roughly 700 legacy L-39s still in service with 60 countries around the world, Aero says it can offer a modernisation package involving engine and avionics upgrades.

Sotona, who arrived as chief executive less than a year ago, notes that his current business strategy is to focus on converting customers already using the L-39 to the NG airframe. “Our sales strategy is to address the existing markets,” he says.
L-39NG menni USA. Jó lesz ez....
 
Ebben a cikkben sok minden van részben pár hülyeség is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amerikai gyártás??

A kezdeményezés értelmében az Aero és a PGT a repülésoktatási szolgáltatások bővítésére és az L-39NG gyártásának az Egyesült Államokban történő létrehozására összpontosít.

Tartalmazza továbbá a folyamatos repülőgépgyártást, az alkatrészeket, a logisztikát, a repülőgép-tesztelést és a képzési létesítmények üzemeltetéséhez nyújtott segítséget.

A partnerek egy új regionális karbantartási és frissítési központ létrehozására törekednek, valamint az L-39NG-k licencelt gyártását is be kívánják állítani.

F-35 képzéshez???

Vettük az NG [L-39NG"-t, és néhány dolgot hozzáadunk hozzá küldetésszoftver és küldetésszámítás formájában" - magyarázta David Patrick, a PGT repülésoktató megoldásokat szolgáltató vezérigazgatója a sajtóban. eligazítás Farnborough-ban.

Az ilyen fejlesztések lehetővé tennék a szintetikus elemek befecskendezését az élő edzési forgatókönyvekbe, valamint az ötödik generációs vadászgép-kiképző taktikák érzékelőfúziójával történő gyakorlását – tette hoz zá


Portugália??

Az L-39NG-re az Aero korábban Magyarországról (12 repülőgép), Portugáliából (12 további hat opcióval), Szenegálból (4) és Vietnamból (12) kapott megrendelést, Ázsiában pedig a cseh cég kínálja a repülőgépeket. Malajziában, a Fülöp-szigeteken és Thaiföldön zajló programokra.