[HUN] BTR-80, BTR-80A

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 071
33 324
113
A tarcsisok és a területvédelmisek kapnak-e bármilyen harcjárművet?
van olyan területvédelmi zászlóalj ami kért és kapott BTR-t.
De nem ez a jellemző. (nem elég a harcjármű annak alkalmazásához nagykiterjedésű terület is kell.(gyakorlótér ) és a közelbe olyan lőtér ahol tüzelhet is a harcjármű. (főleg az első a fontos a többi becsatlakozással mások gyakorlatába megoldható vagy kölcsön gépekkel.) és a nagy kiterjedésű gyaktereken dolgozva van. képzett személyzet és tároló karbantartó raktár kapacitás.

Ameddig nem indul be a 4x4 ek gyártása kaposváron addigg nem valószínű a tartalékosok kis költségvetésből gazdálkodnak induló árak túl magasak és még így sem lenne azonnal jármű a gyártósorról. tehát az idő nem hajt hogy előrre fizessen a tarcsis redszer különböző elemei hogy aztán évekig semmi ne legyen max mutatóba... Btr ek átvétele kisebb mértékben várható ha a feltételek adottak lessznek mind tárolás mind karbantartás mind használat tekintetébe... egy önjáró gépágyú mindig haszos tud lenni. De nem a BTR re épül az alapkonceptció jelenleg sem és a jövőben sem. de ez nem azt jelenti hogy abszolút mellőzve lenne.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 117
119 428
113
Amúgy jelenleg a BTR továbbüzemeltetése mégnehezebb lett, mivel azoktól az országoktól ahonnan eddig vettünk alkatrészt (orosz,ukrán,belarusz) többet nem jutunk hozzá és a köztes szereplő beiktatását ezek közé meg árgus szemekkel figyelik a nyugatiak...
És így is szar helyzetben vagyunk velük.

Szóval konkrétan reverse engineeringgel kéne alkatrészeket újrateremteni gyári tervdokumentáció nélkül. Igaz nem egy űrsikló a gép de akkor is idő meg pénz.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 651
35 760
113
Amúgy jelenleg a BTR továbbüzemeltetése mégnehezebb lett, mivel azoktól az országoktól ahonnan eddig vettünk alkatrészt (orosz,ukrán,belarusz) többet nem jutunk hozzá és a köztes szereplő beiktatását ezek közé meg árgus szemekkel figyelik a nyugatiak...
És így is szar helyzetben vagyunk velük.

Szóval konkrétan reverse engineeringgel kéne alkatrészeket újrateremteni gyári tervdokumentáció nélkül. Igaz nem egy űrsikló a gép de akkor is idő meg pénz.
nincs elég a "kannibalizáláshoz"?
A 90-es években sok száz darab BTR-t kaptunk...
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 071
33 324
113
nincs elég a "kannibalizáláshoz"?
A 90-es években sok száz darab BTR-t kaptunk...
Az alkatrész és egyéb anyag csere programra vóltak kísérletek ezek néhány szegmensbe nagyobb tételszámokat is elértek ilyen pl a gumiabroncs... különböző tömítések vezetékek biztosítékok stb... a fékrendszer cserélye lenne egy logikus lépés hisz annak minősége és utánpótlása is hagy némi kivánni valót.
magának a motor nak és az erőátviteli rendszernek az üzemeltetése bizonyos mértékben nem jelent gondot se most sem a késöbbiekben mert a currus elég sok szükséges elemet tud hozzá készíteni és ugyebáár teherautó motorral rendelkezik az eszköz... hosszútávon a rendszer üzemeltetése kétséges. amég nem érkezik be a váltás addig viszont egyyenlőre megoldottnak látszik... kis számaba azért én logisztikai járműként minimális ráfordítással tovább üzemeltetném mégha csökkentett üzemmódba is hogyha szükséges legyen mihez nyúlni... ezt még meg is tudnánk ugrani... De ez nem jelenti azt hogy ez esetben ne kellene gondoskodni a váltásukról de ez ugye idő és pénz...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 071
33 324
113
a váltásnak van egy olyan pozitív hozadéka üzemeltetés tekintetébe hogy minden eggyes (leváltott) kivont járművel eggyütt Mzárólt késszletek is felszabadúlnak (és a kívont eszköz kannibalizációra még a késöbbiekben is alkalmas marad.) tehát minél több új eszköz kerül rendszerbe ami a btr eket váltja a maradó flottatovábbüzemeltetése annyival biztosabbá vállik...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 117
119 428
113
Az alkatrész és egyéb anyag csere programra vóltak kísérletek ezek néhány szegmensbe nagyobb tételszámokat is elértek ilyen pl a gumiabroncs... különböző tömítések vezetékek biztosítékok stb... a fékrendszer cserélye lenne egy logikus lépés hisz annak minősége és utánpótlása is hagy némi kivánni valót.
magának a motor nak és az erőátviteli rendszernek az üzemeltetése bizonyos mértékben nem jelent gondot se most sem a késöbbiekben mert a currus elég sok szükséges elemet tud hozzá készíteni és ugyebáár teherautó motorral rendelkezik az eszköz... hosszútávon a rendszer üzemeltetése kétséges. amég nem érkezik be a váltás addig viszont egyyenlőre megoldottnak látszik... kis számaba azért én logisztikai járműként minimális ráfordítással tovább üzemeltetném mégha csökkentett üzemmódba is hogyha szükséges legyen mihez nyúlni... ezt még meg is tudnánk ugrani... De ez nem jelenti azt hogy ez esetben ne kellene gondoskodni a váltásukról de ez ugye idő és pénz...
Fékrendszer, felfüggetsztés amit újra kéne alkotni. Illetve a fegyveres része a gépeknek.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 071
33 324
113
Fékrendszer, felfüggetsztés amit újra kéne alkotni. Illetve a fegyveres része a gépeknek.
nem kell rá fegyver szerintem. legalábbís a (késöbbiekben esetlegesen rendszerben maradóakról) le lehet venni és logisztikai járműként alkalmazni ameddig a váltása ebben a szerepkőrben nem lessz megoldott... pár db ot esetleg konvolykísérőnek érdemes lehet úgymond modernizálni de véeményem szerint nagyon szűk az erre a célra fordítható pénzösszeg a időt figyelembe véve...

én egy 6x6 os (nem úszóképes) gidránnak látnák útat mint gyors alternatíva mind páncélozott harctéri loisztikai jármű mint konvólykisérő nagyobb kaliberű gfegyverzet hordozására alkalmas platform.) 20mm gépágyúval is nyugodtan meg leehetne próbálkozni egy 6x6 os gidrán esetében...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 117
119 428
113
nem kell rá fegyver szerintem. legalábbís a (késöbbiekben esetlegesen rendszerben maradóakról) le lehet venni és logisztikai járműként alkalmazni ameddig a váltása ebben a szerepkőrben nem lessz megoldott... pár db ot esetleg konvolykísérőnek érdemes lehet úgymond modernizálni de véeményem szerint nagyon szűk az erre a célra fordítható pénzösszeg a időt figyelembe véve...

én egy 6x6 os (nem úszóképes) gidránnak látnák útat mint gyors alternatíva mind páncélozott harctéri loisztikai jármű mint konvólykisérő nagyobb kaliberű gfegyverzet hordozására alkalmas platform.) 20mm gépágyúval is nyugodtan meg leehetne próbálkozni egy 6x6 os gidrán esetében...
Igen de amíg nincs pótlás az agyonhasznált fegyverzettel kezdeni kell valamit sajnos, mert rohadtul szét vannak kopva a gépek fegyveresen.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 926
18 390
113
Igen de amíg nincs pótlás az agyonhasznált fegyverzettel kezdeni kell valamit sajnos, mert rohadtul szét vannak kopva a gépek fegyveresen.

Itt nem az van megint, hogy semmit nem akarnak költeni a régi orosz vasakra, akkor sem ha hadrendben lesznek még egy darabig ?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 071
33 324
113
https://www.currus.hu/hadiipari-fejlesztes.html itt vannak a btr átépítéseink (nem csak a currus végezte) igazából ezek nem lettek rosszak sőt elméletileg kifejezetten drágák sem vóltak ma meg mégkevésbé kellene hogy azok legyenek. bár csiszolni való lenne rajtuk meg a modern kor kihívásai és ugye hogy más feladatkőrbe kerülnének zömébe alkalmazásra... de kiinduló alapnak szerintem jó. mondjuk az infra fényszóró helyéra kapásból mehetne valami más.

a mentő változat pl egy tök jó áthegesztés ha hely kellene... a mentő vontatónak nem rossz a daruja a müszakinak meg a ládái.
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 173
4 978
113
https://www.currus.hu/hadiipari-fejlesztes.html itt vannak a btr átépítéseink (nem csak a currus végezte) igazából ezek nem lettek rosszak sőt elméletileg kifejezetten drágák sem vóltak ma meg mégkevésbé kellene hogy azok legyenek. bár csiszolni való lenne rajtuk meg a modern kor kihívásai és ugye hogy más feladatkőrbe kerülnének zömébe alkalmazásra... de kiinduló alapnak szerintem jó. mondjuk az infra fényszóró helyéra kapásból mehetne valami más.

a mentő változat pl egy tök jó áthegesztés ha hely kellene... a mentő vontatónak nem rossz a daruja a müszakinak meg a ládái.
Hát nem szeretnélek kiábrándítani de a VS-BTR-80 egy igazi szégyen lett. Olyan semmire sem jó de drága . Se a felderítő műszerei, sem maga az alapjármű nem jó. Azt pedig hogy csúszásgátlóként simirglipapírt ragasztanak rá, illetve a régi MK-67 ládáját kibélelik hőtükör fóliával azt azért ne tekintsük komoly fejlesztésnek.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 212
14 061
113
Hát nem szeretnélek kiábrándítani de a VS-BTR-80 egy igazi szégyen lett. Olyan semmire sem jó de drága . Se a felderítő műszerei, sem maga az alapjármű nem jó. Azt pedig hogy csúszásgátlóként simirglipapírt ragasztanak rá, illetve a régi MK-67 ládáját kibélelik hőtükör fóliával azt azért ne tekintsük komoly fejlesztésnek.
Ehhez hű maradt a mentős btr is. Amibe 1db hordágy fér el.
Eü katonák meséltek nekik a defibrillátor használata is be volt tiltva. Mert a használóját is megbaszhatta.