[HUN] BTR-80, BTR-80A

A tarcsisok és a területvédelmisek kapnak-e bármilyen harcjárművet?
van olyan területvédelmi zászlóalj ami kért és kapott BTR-t.
De nem ez a jellemző. (nem elég a harcjármű annak alkalmazásához nagykiterjedésű terület is kell.(gyakorlótér ) és a közelbe olyan lőtér ahol tüzelhet is a harcjármű. (főleg az első a fontos a többi becsatlakozással mások gyakorlatába megoldható vagy kölcsön gépekkel.) és a nagy kiterjedésű gyaktereken dolgozva van. képzett személyzet és tároló karbantartó raktár kapacitás.

Ameddig nem indul be a 4x4 ek gyártása kaposváron addigg nem valószínű a tartalékosok kis költségvetésből gazdálkodnak induló árak túl magasak és még így sem lenne azonnal jármű a gyártósorról. tehát az idő nem hajt hogy előrre fizessen a tarcsis redszer különböző elemei hogy aztán évekig semmi ne legyen max mutatóba... Btr ek átvétele kisebb mértékben várható ha a feltételek adottak lessznek mind tárolás mind karbantartás mind használat tekintetébe... egy önjáró gépágyú mindig haszos tud lenni. De nem a BTR re épül az alapkonceptció jelenleg sem és a jövőben sem. de ez nem azt jelenti hogy abszolút mellőzve lenne.
 
Amúgy jelenleg a BTR továbbüzemeltetése mégnehezebb lett, mivel azoktól az országoktól ahonnan eddig vettünk alkatrészt (orosz,ukrán,belarusz) többet nem jutunk hozzá és a köztes szereplő beiktatását ezek közé meg árgus szemekkel figyelik a nyugatiak...
És így is szar helyzetben vagyunk velük.

Szóval konkrétan reverse engineeringgel kéne alkatrészeket újrateremteni gyári tervdokumentáció nélkül. Igaz nem egy űrsikló a gép de akkor is idő meg pénz.
 
Amúgy jelenleg a BTR továbbüzemeltetése mégnehezebb lett, mivel azoktól az országoktól ahonnan eddig vettünk alkatrészt (orosz,ukrán,belarusz) többet nem jutunk hozzá és a köztes szereplő beiktatását ezek közé meg árgus szemekkel figyelik a nyugatiak...
És így is szar helyzetben vagyunk velük.

Szóval konkrétan reverse engineeringgel kéne alkatrészeket újrateremteni gyári tervdokumentáció nélkül. Igaz nem egy űrsikló a gép de akkor is idő meg pénz.
nincs elég a "kannibalizáláshoz"?
A 90-es években sok száz darab BTR-t kaptunk...
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
nincs elég a "kannibalizáláshoz"?
A 90-es években sok száz darab BTR-t kaptunk...
Az alkatrész és egyéb anyag csere programra vóltak kísérletek ezek néhány szegmensbe nagyobb tételszámokat is elértek ilyen pl a gumiabroncs... különböző tömítések vezetékek biztosítékok stb... a fékrendszer cserélye lenne egy logikus lépés hisz annak minősége és utánpótlása is hagy némi kivánni valót.
magának a motor nak és az erőátviteli rendszernek az üzemeltetése bizonyos mértékben nem jelent gondot se most sem a késöbbiekben mert a currus elég sok szükséges elemet tud hozzá készíteni és ugyebáár teherautó motorral rendelkezik az eszköz... hosszútávon a rendszer üzemeltetése kétséges. amég nem érkezik be a váltás addig viszont egyyenlőre megoldottnak látszik... kis számaba azért én logisztikai járműként minimális ráfordítással tovább üzemeltetném mégha csökkentett üzemmódba is hogyha szükséges legyen mihez nyúlni... ezt még meg is tudnánk ugrani... De ez nem jelenti azt hogy ez esetben ne kellene gondoskodni a váltásukról de ez ugye idő és pénz...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
a váltásnak van egy olyan pozitív hozadéka üzemeltetés tekintetébe hogy minden eggyes (leváltott) kivont járművel eggyütt Mzárólt késszletek is felszabadúlnak (és a kívont eszköz kannibalizációra még a késöbbiekben is alkalmas marad.) tehát minél több új eszköz kerül rendszerbe ami a btr eket váltja a maradó flottatovábbüzemeltetése annyival biztosabbá vállik...
 
Az alkatrész és egyéb anyag csere programra vóltak kísérletek ezek néhány szegmensbe nagyobb tételszámokat is elértek ilyen pl a gumiabroncs... különböző tömítések vezetékek biztosítékok stb... a fékrendszer cserélye lenne egy logikus lépés hisz annak minősége és utánpótlása is hagy némi kivánni valót.
magának a motor nak és az erőátviteli rendszernek az üzemeltetése bizonyos mértékben nem jelent gondot se most sem a késöbbiekben mert a currus elég sok szükséges elemet tud hozzá készíteni és ugyebáár teherautó motorral rendelkezik az eszköz... hosszútávon a rendszer üzemeltetése kétséges. amég nem érkezik be a váltás addig viszont egyyenlőre megoldottnak látszik... kis számaba azért én logisztikai járműként minimális ráfordítással tovább üzemeltetném mégha csökkentett üzemmódba is hogyha szükséges legyen mihez nyúlni... ezt még meg is tudnánk ugrani... De ez nem jelenti azt hogy ez esetben ne kellene gondoskodni a váltásukról de ez ugye idő és pénz...
Fékrendszer, felfüggetsztés amit újra kéne alkotni. Illetve a fegyveres része a gépeknek.
 
Fékrendszer, felfüggetsztés amit újra kéne alkotni. Illetve a fegyveres része a gépeknek.
nem kell rá fegyver szerintem. legalábbís a (késöbbiekben esetlegesen rendszerben maradóakról) le lehet venni és logisztikai járműként alkalmazni ameddig a váltása ebben a szerepkőrben nem lessz megoldott... pár db ot esetleg konvolykísérőnek érdemes lehet úgymond modernizálni de véeményem szerint nagyon szűk az erre a célra fordítható pénzösszeg a időt figyelembe véve...

én egy 6x6 os (nem úszóképes) gidránnak látnák útat mint gyors alternatíva mind páncélozott harctéri loisztikai jármű mint konvólykisérő nagyobb kaliberű gfegyverzet hordozására alkalmas platform.) 20mm gépágyúval is nyugodtan meg leehetne próbálkozni egy 6x6 os gidrán esetében...
 
nem kell rá fegyver szerintem. legalábbís a (késöbbiekben esetlegesen rendszerben maradóakról) le lehet venni és logisztikai járműként alkalmazni ameddig a váltása ebben a szerepkőrben nem lessz megoldott... pár db ot esetleg konvolykísérőnek érdemes lehet úgymond modernizálni de véeményem szerint nagyon szűk az erre a célra fordítható pénzösszeg a időt figyelembe véve...

én egy 6x6 os (nem úszóképes) gidránnak látnák útat mint gyors alternatíva mind páncélozott harctéri loisztikai jármű mint konvólykisérő nagyobb kaliberű gfegyverzet hordozására alkalmas platform.) 20mm gépágyúval is nyugodtan meg leehetne próbálkozni egy 6x6 os gidrán esetében...
Igen de amíg nincs pótlás az agyonhasznált fegyverzettel kezdeni kell valamit sajnos, mert rohadtul szét vannak kopva a gépek fegyveresen.
 
Igen de amíg nincs pótlás az agyonhasznált fegyverzettel kezdeni kell valamit sajnos, mert rohadtul szét vannak kopva a gépek fegyveresen.

Itt nem az van megint, hogy semmit nem akarnak költeni a régi orosz vasakra, akkor sem ha hadrendben lesznek még egy darabig ?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
https://www.currus.hu/hadiipari-fejlesztes.html itt vannak a btr átépítéseink (nem csak a currus végezte) igazából ezek nem lettek rosszak sőt elméletileg kifejezetten drágák sem vóltak ma meg mégkevésbé kellene hogy azok legyenek. bár csiszolni való lenne rajtuk meg a modern kor kihívásai és ugye hogy más feladatkőrbe kerülnének zömébe alkalmazásra... de kiinduló alapnak szerintem jó. mondjuk az infra fényszóró helyéra kapásból mehetne valami más.

a mentő változat pl egy tök jó áthegesztés ha hely kellene... a mentő vontatónak nem rossz a daruja a müszakinak meg a ládái.
 
https://www.currus.hu/hadiipari-fejlesztes.html itt vannak a btr átépítéseink (nem csak a currus végezte) igazából ezek nem lettek rosszak sőt elméletileg kifejezetten drágák sem vóltak ma meg mégkevésbé kellene hogy azok legyenek. bár csiszolni való lenne rajtuk meg a modern kor kihívásai és ugye hogy más feladatkőrbe kerülnének zömébe alkalmazásra... de kiinduló alapnak szerintem jó. mondjuk az infra fényszóró helyéra kapásból mehetne valami más.

a mentő változat pl egy tök jó áthegesztés ha hely kellene... a mentő vontatónak nem rossz a daruja a müszakinak meg a ládái.
Hát nem szeretnélek kiábrándítani de a VS-BTR-80 egy igazi szégyen lett. Olyan semmire sem jó de drága . Se a felderítő műszerei, sem maga az alapjármű nem jó. Azt pedig hogy csúszásgátlóként simirglipapírt ragasztanak rá, illetve a régi MK-67 ládáját kibélelik hőtükör fóliával azt azért ne tekintsük komoly fejlesztésnek.
 
Hát nem szeretnélek kiábrándítani de a VS-BTR-80 egy igazi szégyen lett. Olyan semmire sem jó de drága . Se a felderítő műszerei, sem maga az alapjármű nem jó. Azt pedig hogy csúszásgátlóként simirglipapírt ragasztanak rá, illetve a régi MK-67 ládáját kibélelik hőtükör fóliával azt azért ne tekintsük komoly fejlesztésnek.
Ehhez hű maradt a mentős btr is. Amibe 1db hordágy fér el.
Eü katonák meséltek nekik a defibrillátor használata is be volt tiltva. Mert a használóját is megbaszhatta.