nekik meglehetne tartani szerintem, jobb mint sétálni...A tarcsisok és a területvédelmisek kapnak-e bármilyen harcjárművet?

nekik meglehetne tartani szerintem, jobb mint sétálni...A tarcsisok és a területvédelmisek kapnak-e bármilyen harcjárművet?

van olyan területvédelmi zászlóalj ami kért és kapott BTR-t.A tarcsisok és a területvédelmisek kapnak-e bármilyen harcjárművet?
Gondolom a nyuglodès a mikor miatt van.Amúgy nem tudom mit nyüglődtök a témàn.
El van döntve a BTR utódlása.
Rheinmetall- mh Modernizációs intézet 8X8 harcjármű hazai gyártásban kaposváron.
nincs elég a "kannibalizáláshoz"?Amúgy jelenleg a BTR továbbüzemeltetése mégnehezebb lett, mivel azoktól az országoktól ahonnan eddig vettünk alkatrészt (orosz,ukrán,belarusz) többet nem jutunk hozzá és a köztes szereplő beiktatását ezek közé meg árgus szemekkel figyelik a nyugatiak...
És így is szar helyzetben vagyunk velük.
Szóval konkrétan reverse engineeringgel kéne alkatrészeket újrateremteni gyári tervdokumentáció nélkül. Igaz nem egy űrsikló a gép de akkor is idő meg pénz.
Az alkatrész és egyéb anyag csere programra vóltak kísérletek ezek néhány szegmensbe nagyobb tételszámokat is elértek ilyen pl a gumiabroncs... különböző tömítések vezetékek biztosítékok stb... a fékrendszer cserélye lenne egy logikus lépés hisz annak minősége és utánpótlása is hagy némi kivánni valót.nincs elég a "kannibalizáláshoz"?
A 90-es években sok száz darab BTR-t kaptunk...
Nagyon sokat kannibalizáltak belőle eddig is. A szlovákoktól esetleg a fegyverzeti anyag pótlását meg tudnánk oldani legalábbis a harmincas tekintetében.nincs elég a "kannibalizáláshoz"?
A 90-es években sok száz darab BTR-t kaptunk...
Fékrendszer, felfüggetsztés amit újra kéne alkotni. Illetve a fegyveres része a gépeknek.Az alkatrész és egyéb anyag csere programra vóltak kísérletek ezek néhány szegmensbe nagyobb tételszámokat is elértek ilyen pl a gumiabroncs... különböző tömítések vezetékek biztosítékok stb... a fékrendszer cserélye lenne egy logikus lépés hisz annak minősége és utánpótlása is hagy némi kivánni valót.
magának a motor nak és az erőátviteli rendszernek az üzemeltetése bizonyos mértékben nem jelent gondot se most sem a késöbbiekben mert a currus elég sok szükséges elemet tud hozzá készíteni és ugyebáár teherautó motorral rendelkezik az eszköz... hosszútávon a rendszer üzemeltetése kétséges. amég nem érkezik be a váltás addig viszont egyyenlőre megoldottnak látszik... kis számaba azért én logisztikai járműként minimális ráfordítással tovább üzemeltetném mégha csökkentett üzemmódba is hogyha szükséges legyen mihez nyúlni... ezt még meg is tudnánk ugrani... De ez nem jelenti azt hogy ez esetben ne kellene gondoskodni a váltásukról de ez ugye idő és pénz...
páncélzat is szar és akkor már motor is gyenge. A lehető leggyorsabban le kellene cserélni az egészet...Fékrendszer, felfüggetsztés amit újra kéne alkotni. Illetve a fegyveres része a gépeknek.
Éjszakai harcképessége meg gyakorlatilag nem létezik.páncélzat is szar és akkor már motor is gyenge. A lehető leggyorsabban le kellene cserélni az egészet...
Orosz szupport nélkül ki fogják ezek húzni az alternatív hajtású 8x8 érkezéséig ('27-'28)?Éjszakai harcképessége meg gyakorlatilag nem létezik.

nem kell rá fegyver szerintem. legalábbís a (késöbbiekben esetlegesen rendszerben maradóakról) le lehet venni és logisztikai járműként alkalmazni ameddig a váltása ebben a szerepkőrben nem lessz megoldott... pár db ot esetleg konvolykísérőnek érdemes lehet úgymond modernizálni de véeményem szerint nagyon szűk az erre a célra fordítható pénzösszeg a időt figyelembe véve...Fékrendszer, felfüggetsztés amit újra kéne alkotni. Illetve a fegyveres része a gépeknek.
Igen de amíg nincs pótlás az agyonhasznált fegyverzettel kezdeni kell valamit sajnos, mert rohadtul szét vannak kopva a gépek fegyveresen.nem kell rá fegyver szerintem. legalábbís a (késöbbiekben esetlegesen rendszerben maradóakról) le lehet venni és logisztikai járműként alkalmazni ameddig a váltása ebben a szerepkőrben nem lessz megoldott... pár db ot esetleg konvolykísérőnek érdemes lehet úgymond modernizálni de véeményem szerint nagyon szűk az erre a célra fordítható pénzösszeg a időt figyelembe véve...
én egy 6x6 os (nem úszóképes) gidránnak látnák útat mint gyors alternatíva mind páncélozott harctéri loisztikai jármű mint konvólykisérő nagyobb kaliberű gfegyverzet hordozására alkalmas platform.) 20mm gépágyúval is nyugodtan meg leehetne próbálkozni egy 6x6 os gidrán esetében...
Igen de amíg nincs pótlás az agyonhasznált fegyverzettel kezdeni kell valamit sajnos, mert rohadtul szét vannak kopva a gépek fegyveresen.
Ezen az ukrán háború kicsit változtat mivel addig se árt van ha valami hadrafogható cucc.Itt nem az van megint, hogy semmit nem akarnak költeni a régi orosz vasakra, akkor sem ha hadrendben lesznek még egy darabig ?
Hát nem szeretnélek kiábrándítani de a VS-BTR-80 egy igazi szégyen lett. Olyan semmire sem jó de drága . Se a felderítő műszerei, sem maga az alapjármű nem jó. Azt pedig hogy csúszásgátlóként simirglipapírt ragasztanak rá, illetve a régi MK-67 ládáját kibélelik hőtükör fóliával azt azért ne tekintsük komoly fejlesztésnek.https://www.currus.hu/hadiipari-fejlesztes.html itt vannak a btr átépítéseink (nem csak a currus végezte) igazából ezek nem lettek rosszak sőt elméletileg kifejezetten drágák sem vóltak ma meg mégkevésbé kellene hogy azok legyenek. bár csiszolni való lenne rajtuk meg a modern kor kihívásai és ugye hogy más feladatkőrbe kerülnének zömébe alkalmazásra... de kiinduló alapnak szerintem jó. mondjuk az infra fényszóró helyéra kapásból mehetne valami más.
a mentő változat pl egy tök jó áthegesztés ha hely kellene... a mentő vontatónak nem rossz a daruja a müszakinak meg a ládái.
Ehhez hű maradt a mentős btr is. Amibe 1db hordágy fér el.Hát nem szeretnélek kiábrándítani de a VS-BTR-80 egy igazi szégyen lett. Olyan semmire sem jó de drága . Se a felderítő műszerei, sem maga az alapjármű nem jó. Azt pedig hogy csúszásgátlóként simirglipapírt ragasztanak rá, illetve a régi MK-67 ládáját kibélelik hőtükör fóliával azt azért ne tekintsük komoly fejlesztésnek.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..