Hibrid hajtás alkalmazása harcjárművekben

Ez valami hibrid-elektromos hulyeseg, hogy a berlini zold komcsik kedvenc legszennyezesi adatai meglegyenek. Az elektromos-hibrid-akarmi az NEM harcjarmu, max felesegnek boltbajarni, varoson belul. Mi lesz a kovetkezo? Lebomlo papirbol a loszer huvelye, hogy jo legyen a kornyezetnek?
Ezekkel az alternatív hajtásokkal én is bizalmatlan vagyok (látni akarom hogy tényleg működik), de amúgy nem a környezetvédelem miatt kell "olajmenetes" meghajtás. Prózaibb oka van: nincs olajunk! Meg Európa nagy részében sincs szinte senkinek!

Viszont van k. sok napenergiánk meg atomenergiánk és geotermikus energia potenciálunk, amiből tudunk áramot termelni anélkül hogy bárkitől is függnénk. Ha sikerül olyan technológiát átültetni a gyakorlatba amivel a harcjárműveink működtethetők ezekkel, akkor ez óriási stratégiai előnyt jelenthet.

Ráadásul a napelemek többsége több tízezer háztetőn van széttelepítve szóval, kiiktatni sem könnyű ezt az energia forrást.
 
Ezekkel az alternatív hajtásokkal én is bizalmatlan vagyok (látni akarom hogy tényleg működik), de amúgy nem a környezetvédelem miatt kell "olajmenetes" meghajtás. Prózaibb oka van: nincs olajunk! Meg Európa nagy részében sincs szinte senkinek!

Viszont van k. sok napenergiánk meg atomenergiánk és geotermikus energia potenciálunk, amiből tudunk áramot termelni anélkül hogy bárkitől is függnénk. Ha sikerül olyan technológiát átültetni a gyakorlatba amivel a harcjárműveink működtethetők ezekkel, akkor ez óriási stratégiai előnyt jelenthet.

Ráadásul a napelemek többsége több tízezer háztetőn van széttelepítve szóval, kiiktatni sem könnyű ezt az energia forrást.
vasuti helyszineken nemtudom mennyire vagy járatos ? neki tök jó áramszedőik (áramlopóik vannak) csak szigeteletlen vezeték kell hozzá ami ha minél jobban eltávolodunk a lakott területtől annál inkább rendelkezésre áll. míg lakott területen persze a hagyományos módszerek is alkalmazhatóak.
 
vasuti helyszineken nemtudom mennyire vagy járatos ? neki tök jó áramszedőik (áramlopóik vannak) csak szigeteletlen vezeték kell hozzá ami ha minél jobban eltávolodunk a lakott területtől annál inkább rendelkezésre áll. míg lakott területen persze a hagyományos módszerek is alkalmazhatóak.
Áramszedős IFV meg harckocsi?!?!? :D :D :D
Eddig ez a legabszurdab ötleted!
 
Áramszedős IFV meg harckocsi?!?!? :D :D :D
Eddig ez a legabszurdab ötleted!
nem az ifv áramszedős amúgy is apc ről vólt szó. hanem a kézi áramszedőről amivel megtudod csapolni a villamosvezetéket. az egy kézi eszköz (áramlopó nak is szokták nevezni) egyébként az áramlopásokat valóban ilyen eszközökkel szokták végrehajtani eggyes helyeken... ez egy létező eszköz. arra szolgál hogy a légkábelekről áramot vételezzenek. ez nem eleme a járműnek mint egy villamosnak vagy trolinak ez egy egyszerű kézi eszköz. kb 2 u alakban hajlított acélszál egy fa nyélen vagy teleszkópos üvegszál nyélen szigetelt kábelezéssel és egy kis tarnszformátorral... a vasuti javítóknál és karbantartóknál pl alapfelszereltség része. ők is felsővezetékből vessznek áramot ha kell ilyen eszközökkel. (így a vasuti pályán ahol van kiépített elektromos pálya bárhol elektromossághoz juthatnak)
 
közutasokat is láttam már ilyen eszközt alkalmazni ahogy pl hálózatépítőket is különböző közszolgáltatók embereit. gyerekkoromba elég gyakori látvány vólt ma már a vontatható generátoroknak köszönhetően (feltételezésem szerint ez az oka) kevésbé
 
  • Tetszik
Reactions: hendrick
nem az ifv áramszedős amúgy is apc ről vólt szó. hanem a kézi áramszedőről amivel megtudod csapolni a villamosvezetéket. az egy kézi eszköz (áramlopó nak is szokták nevezni) egyébként az áramlopásokat valóban ilyen eszközökkel szokták végrehajtani eggyes helyeken... ez egy létező eszköz. arra szolgál hogy a légkábelekről áramot vételezzenek. ez nem eleme a járműnek mint egy villamosnak vagy trolinak ez egy egyszerű kézi eszköz. kb 2 u alakban hajlított acélszál egy fa nyélen vagy teleszkópos üvegszál nyélen szigetelt kábelezéssel és egy kis tarnszformátorral... a vasuti javítóknál és karbantartóknál pl alapfelszereltség része. ők is felsővezetékből vessznek áramot ha kell ilyen eszközökkel. (így a vasuti pályán ahol van kiépített elektromos pálya bárhol elektromossághoz juthatnak)
Messze nem vagyok szakértője a témának, de ha jól értem a koncepciót, akkor a Hitron hidrogént fog tankolni nem áramot!
A hidrogént pedig árammal fogjuk előállítani vízből. Szóval ez az áramlopós dolog nem fog működni...legalábbis közvetlenül biztos nem. Teherautóra szerelt mobil hidrogén előállító berendezés talán elképzelhető...
 
gyerekkoromba nagyon tetszett az eszköz elmagyarázták a működési elvét mutattak régi változatot is ahol különböző vezetőképességű ek vóltak a kampók (kb egy párhuzamos pályát hoz létre az az elv nem a teljes vezeték árammmenyisége folyik át a rendszeren csak egy része a régiek mechanikusan vóltak szabályozhatók külöböző elemek beillesztsével az újabba (akkor újabbak már automatikusan végezék ezt)
 
vasuti helyszineken nemtudom mennyire vagy járatos ? neki tök jó áramszedőik (áramlopóik vannak) csak szigeteletlen vezeték kell hozzá ami ha minél jobban eltávolodunk a lakott területtől annál inkább rendelkezésre áll. míg lakott területen persze a hagyományos módszerek is alkalmazhatóak.
Vasúti áramlopó? a 25 kV-ról? Te mire gondolsz?
 
Vasúti áramlopó? a 25 kV-ról? Te mire gondolsz?
640px-Felsovezetek_1.JPG
látod ott vannak bal oldalt a vasuti fő vezetékek és ott van tőlűk jobbra a vasuti mellékvezeték s egédberendezések légkábele. arról szokták szedni a vasuti pálykarbantartók (legalábbis amikor gyerekvóltam arról szedték.) de be is felyezem mert nem akarok senkinek ötleteket adni így is elég elterjedt a módszer sajnos kishazánkba. ööncélu használatra... a légkábelek megycsapolása.
 
https://newatlas.com/remote-auxiliary-power-system/16906/ itt egy link egy egyszerübb eszközről amerikai katonák számára. magyarországon ennél azért bonyolúltabb eszkközöket használtak anno (és szerintem ma is) de biztonságosabbak is vóltak. de ennek a szigetelt kábel sem probléma.

mostanába folyton hülyének vagyok nézve az eggyik aztképzeli trolit csonálnák egy apc ből a másik meg hogy nem is tudom minek néz...
 
640px-Felsovezetek_1.JPG
látod ott vannak bal oldalt a vasuti fő vezetékek és ott van tőlűk jobbra a vasuti mellékvezeték s egédberendezések légkábele. arról szokták szedni a vasuti pálykarbantartók (legalábbis amikor gyerekvóltam arról szedték.) de be is felyezem mert nem akarok senkinek ötleteket adni így is elég elterjedt a módszer sajnos kishazánkba. ööncélu használatra... a légkábelek megycsapolása.
Sosem csináltak olyat.
Az ott jobb oldalt fent ugyanúgy 25kV, az a megkerülő vezeték ami az egyvágányú vonalon van, nézd meg mekkora a szigetelése.
Wiki:

Megkerülő és tápvezeték​

Az állomások előtti és utáni nyíltvonali vonalrészek felsővezetékének folyamatos és biztonságos áramellátása érdekében, az állomási áramköröktől független megkerülő vezetékek segítségével látják el villamos energiával. Az állomási felsővezeték-rendszert szinte minden esetben két vagy több független áramkörre osztják.

Az egyvágányú vasútvonalak nyíltvonali felsővezetékét úgynevezett tápvezetékkel egészítik ki, mintegy pótolva a második vágány felsővezetékét. Feladata hasonló a megkerülővezetékhez, egy hosszlánc kiesése (szakadása) esetén biztosítja mögöttes pályarészek felsővezetékének áramellátását.


Amit még néha láthatsz ott fent az a vasúti távközlés optikai kábele.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Sosem csináltak olyat.
Az ott jobb oldalt fent ugyanúgy 25kV, az a megkerülő vezeték ami az egyvágányú vonalon van, nézd meg mekkora a szigetelése.
Wiki:

Megkerülő és tápvezeték​

Az állomások előtti és utáni nyíltvonali vonalrészek felsővezetékének folyamatos és biztonságos áramellátása érdekében, az állomási áramköröktől független megkerülő vezetékek segítségével látják el villamos energiával. Az állomási felsővezeték-rendszert szinte minden esetben két vagy több független áramkörre osztják.

Az egyvágányú vasútvonalak nyíltvonali felsővezetékét úgynevezett tápvezetékkel egészítik ki, mintegy pótolva a második vágány felsővezetékét. Feladata hasonló a megkerülővezetékhez, egy hosszlánc kiesése (szakadása) esetén biztosítja mögöttes pályarészek felsővezetékének áramellátását.


Amit még néha láthatsz ott fent az a vasúti távközlés optikai kábele.
tudom hogy csinálták nem egyszer láttam öreganyám testvére vasuti pálya karbantartó vólt... hiszed vagy sem amikor még nem voltak a generátorok úgy elterjedve bezony a vasuti pálya mentén futó vasuti vezetékekről vételezték az áramaot. olyan eszközökkel amiket leírtam...
de ne hidd el valószínűleg a normál közterületi áramlopás is képtelenség miközbe azt egy eszerű kapóval és dróttal megoldják... sajnos... de a vasútnak nem vólt fejlesztése ez irányba szakszerűen... hiába futott melettük az elektromos vezeték nem használták ki hisz minek nekik az energiaforrás...

mind ezt csak álmodtam biztos... sőt légkábelről való áramlopás sem létezik hisz lehetetlen... szólni kellene a dzsipóknak hátha miután megtudják hogy lehetetlen dolgokat csinálnak legközelebb nem jön össze nekik mert megtudják hogy lehetetlen...
 
tudom hogy csinálták nem egyszer láttam öreganyám testvére vasuti pálya karbantartó vólt... hiszed vagy sem amikor még nem voltak a generátorok úgy elterjedve bezony a vasuti pálya mentén futó vasuti vezetékekről vételezték az áramaot. olyan eszközökkel amiket leírtam...
de ne hidd el valószínűleg a normál közterületi áramlopás is képtelenség miközbe azt egy eszerű kapóval és dróttal megoldják... sajnos... de a vasútnak nem vólt fejlesztése ez irányba szakszerűen... hiába futott melettük az elektromos vezeték nem használták ki hisz minek nekik az energiaforrás...

mind ezt csak álmodtam biztos... sőt légkábelről való áramlopás sem létezik hisz lehetetlen... szólni kellene a dzsipóknak hátha miután megtudják hogy lehetetlen dolgokat csinálnak legközelebb nem jön össze nekik mert megtudják hogy lehetetlen...
Az egyik 400 Volt, a másik 25000 Volt. Igen, 400 Voltos vezetékről nem nagy cucc lopni áramot.
Nekem az Uvatervben a kollégámat (hülye volt szegény) agyoncsapta mikor a 25 kilovolt alatt az alumínium mérőrúddal meg akart mérni valamit az oszlopon, pedig a drótig még volt 1,5-2 méter a többiek elmondása alapján.

Amit láthatsz a kiszakaszolásnál a földelőrúd:


De én itt befejezem az offolást.
 
Az egyik 400 Volt, a másik 25000 Volt. Igen, 400 Voltos vezetékről nem nagy cucc lopni áramot.
Nekem az Uvatervben a kollégámat (hülye volt szegény) agyoncsapta mikor a 25 kilovolt alatt az alumínium mérőrúddal meg akart mérni valamit az oszlopon, pedig a drótig még volt 1,5-2 méter a többiek elmondása alapján.

Amit láthatsz a kiszakaszolásnál a földelőrúd:


De én itt befejezem az offolást.
még mindig be akarod bizonyítani nekem amit nem írtam.
 
Ezekkel az alternatív hajtásokkal én is bizalmatlan vagyok (látni akarom hogy tényleg működik),
Mit? A sok eve futo fuel-cell hajtasu Toyota Mirait?
:rolleyes:

Lassan 10 eve lesz, hogy fut az utakon, a masodik generacional tart, kizarolag a toltohalozat hianya miatt maradt 15-20 ezres evi eladas korul.

de amúgy nem a környezetvédelem miatt kell "olajmenetes" meghajtás.
Dehogynem. EUs direktiva, hogy a military jarmuveket is at kell allitani majd, ezzel csak elebe megy a piacnak a RM.

Prózaibb oka van: nincs olajunk! Meg Európa nagy részében sincs szinte senkinek!
Jezus, megint egy csipobol deklaralt meretes marhasag.
Koze nincs ennek az olajhoz, plane, hogy diesel-FC a hajtas, nem tisztan non-fossil.

Viszont van k. sok napenergiánk meg atomenergiánk és geotermikus energia potenciálunk, amiből tudunk áramot termelni anélkül hogy bárkitől is függnénk. Ha sikerül olyan technológiát átültetni a gyakorlatba amivel a harcjárműveink működtethetők ezekkel, akkor ez óriási stratégiai előnyt jelenthet.

Ráadásul a napelemek többsége több tízezer háztetőn van széttelepítve szóval, kiiktatni sem könnyű ezt az energia forrást.

Te nagyon keszen vagy, baszki. :D

FYI ennek a jarmunek semmi koze a toltogetos elektromos hajtashoz - ez ugyanis diesel-fuel-cell-hybrid, diesel vagy hidrogen az uzemanyaga.

Nem lehetne, hogy visszaolvass egy temaban, mielott beleszakertesz ilyen zoldsegeket?
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and alali77
No,ez jó kérdés....Hogy milen hibrid is lesz.
Két féle hibrid protót láttam.Egy hidrogén gázost,ami belső égésű motorral és membrános elektromos hajtással is el volt látva.Másik motor+aku.Mindkettőt hülyeségnek tartom.
- Egyetértek veled.
Akkor mondok egy 3. reálisabbat is. Diesel motor-(Generátor, vagy dinamo)- Villanymotor hajtás.
20 évig dolgoztam ilyen géppel. Szóval nem mai technológia, semmi új nincs benne!
- Nem hadseregnek való. ;) Ne nyúlkálj mert megráz az áram!
A seregnek egyszerű faék kell. Itt feljebb lehet olvasni hogy a motort is megfőzi! Akkor mit várunk hogy az áramkört is tudja fejből! S ne nyúlkáljon oda ahova nem szabad! Meg a katona tudni fogja a digitális áramkör csinnyát- binját? Igen, hogy kell vezérelni kapuáramköröket hogy vezéreljük a motorok tirisztorait, triakjait. Tovább ne is menjek az újjabfajta vezérlési technológiába. Mit tud csinálni a katona ha nem megy a szerkentyűje? Otthadja. Közben csak egy relé van megszorúlva, s meg kell csak pöckőlni. Na neeee, ez egy hadseregnél nem engedhető meg! A hadsereg nem kísérleti üzem! Lehet, egy-két géppel, ám nem sorozat gyártott gépekkel. Szép az papíron.

- Az akkus meg szóba se jöhet, bármennyire is akarják! Hát ezért a 10év a 10 év.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Dízel-el
- Egyetértek veled.
Akkor mondok egy 3. reálisabbat is. Diesel motor-(Generátor, vagy dinamo)- Villanymotor hajtás.
20 évig dolgoztam ilyen géppel. Szóval nem mai technológia, semmi új nincs benne!
- Nem hadseregnek való. ;) Ne nyúlkálj mert megráz az áram!
A seregnek egyszerű faék kell. Itt feljebb lehet olvasni hogy a motort is megfőzi! Akkor mit várunk hogy az áramkört is tudja fejből! S ne nyúlkáljon oda ahova nem szabad! Meg a katona tudni fogja a digitális áramkör csinnyát- binját? Igen, hogy kell vezérelni kapuáramköröket hogy vezéreljük a motorok tirisztorait, triakjait. Tovább ne is menjek az újjabfajta vezérlési technológiába. Mit tud csinálni a katona ha nem megy a szerkentyűje? Otthadja. Közben csak egy relé van megszorúlva, s meg kell csak pöckőlni. Na neeee, ez egy hadseregnél nem engedhető meg! A hadsereg nem kísérleti üzem! Lehet, egy-két géppel, ám nem sorozat gyártott gépekkel. Szép az papíron.

- Az akkus meg szóba se jöhet, bármennyire is akarják! Hát ezért a 10év a 10 év
Dízel-Elektromos lesz. Hasonló megoldást képzelj el,mint a Cat D7E nagyobb Kondi kapacitással. Még mielőtt bárki okoskodna , hogy ez egy dózse… csak az elv hasonló. Az akksi robbanás és erősen tűzveszélyes. Így nem kell váltó kevesebb veszteség a hajtásban. Jobb fogyasztás nagyobb Kondi miatt nagyobb csendes üzemmód.
 
- Egyetértek veled.
Akkor mondok egy 3. reálisabbat is. Diesel motor-(Generátor, vagy dinamo)- Villanymotor hajtás.
20 évig dolgoztam ilyen géppel. Szóval nem mai technológia, semmi új nincs benne!
- Nem hadseregnek való. ;) Ne nyúlkálj mert megráz az áram!
A seregnek egyszerű faék kell. Itt feljebb lehet olvasni hogy a motort is megfőzi! Akkor mit várunk hogy az áramkört is tudja fejből! S ne nyúlkáljon oda ahova nem szabad! Meg a katona tudni fogja a digitális áramkör csinnyát- binját? Igen, hogy kell vezérelni kapuáramköröket hogy vezéreljük a motorok tirisztorait, triakjait. Tovább ne is menjek az újjabfajta vezérlési technológiába. Mit tud csinálni a katona ha nem megy a szerkentyűje? Otthadja. Közben csak egy relé van megszorúlva, s meg kell csak pöckőlni. Na neeee, ez egy hadseregnél nem engedhető meg! A hadsereg nem kísérleti üzem! Lehet, egy-két géppel, ám nem sorozat gyártott gépekkel. Szép az papíron.

- Az akkus meg szóba se jöhet, bármennyire is akarják! Hát ezért a 10év a 10 év.
Nem véletlenül nem használják polgári életben a soros rendszert sem.Mert mai dizeltechnikánál már rosszabb hatékonyságú,mint a közvetlen dizel hajtás.
Plusz katonai járműnél hogy is lesz ez?Kerekenkénti motorral?Mondjuk 100paci/kerékagy?És ha a terepen mondjuk éppen csak 2-3 kerék fog,akkor 200paci fogja mozgatni a terepakadályon a 30 tonnás járgányt?
Nem tetszik ez nékem.....
 
Plusz katonai járműnél hogy is lesz ez?Kerekenkénti motorral?Mondjuk 100paci/kerékagy?És ha a terepen mondjuk éppen csak 2-3 kerék fog,akkor 200paci fogja mozgatni a terepakadályon a 30 tonnás járgányt?
Nem tetszik ez nékem.....
- Így van pontosan! Nekem sem oké. Ha tengelynél szimering szivárgás van a villanymotornak annyi. Jön a zárlatka! Kell védelmet is beépíteni. Ha meg leold nincs hajtás. Majd meglátjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan