Hibrid hajtás alkalmazása harcjárművekben

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
- A hajtásnál mindenképpen egy- vagy többszörös hibrid megoldást alkalmaznék.
A meghajtást elektromosra tervezném, ahol is akár lehet kerekenként külön villanymotor, vagy akár tengelyenként 1-1.
Ezzel lehet biztosítani szerintem a legjobb nyomaték viszonyokat, valamint a legjobb terepjáró képességet. (és persze egy vizsugár hajtómű is egyszerűen kivitelezhető)
Nem véletlen, hogy annak idején az Eliica esetén is ezt alkalmazták. Ott elsősorban a tökéletes nyomatékelosztással (inverteres hajtás/szabályozás) kipörgő kerekek problémáját orvosolták uttörő módon. És érdekes, hogy az is 8x8-as! :rolleyes: :D
Hja és egy ilyen elektromos hajtás nyomatékelosztását nem holmi mechanikai fékezgetésekkel érik el, hanem a teljesítményszabályozásával.
Aki nem ismeri:
300px-Eliica2.jpg

A többszörös hibridet úgy értettem, hogy nem olyan hülye ötlet ám a hidrogén hajtás.
Szóval lehet a motorokhoz szükséges áramot megtermelni hidrogén felhasználásával, míg kerülhetne bele egy sima (bár túlméretes) APU is, ami a mostani járművekben is lassan alapfelszereltség, hogy ne kelljen a jármű brutális fő hajtóművét folyamatosan járatni, amikor csak mondjuk áll a jármű, de a fedélzeti rendszereinek mégis kell az áram.
Egy ilyen többszörös hibrid rendszernek az lehet az előnye, hogy egyrészt minimális erőátvitelre van szükség. Kerekenkénti motor esetén semmire!
Másrészt a több kisebb rendszer jobb tömegelosztást tesz lehetővé. A viszonylag nagy akkukapacitást pl. szét lehet szórni az autó különböző pontjaira, mint ahogy a külön külön nem túl nagy helyet foglaló arányaiban kicsi üzemanyag tartályt, és hidrogén tartályt is. Ma már akkuból olyan formát terveznek, amilyet nem szégyelnek.
Ezzel (mármint a tökéletes tömegelosztással) növelhető az úszóképesség valamint a terepjáró képesség is. Természetesen egy kisebb modulokból álló rendszer könnyebben szervizelhető tábori körülmények között is. Egy meghibásodás esetén pedig nem lesz a jármű azonnal vontatni való. Minél több motort alkalmaznak, annál biztosabb, hogy önerőből járóképes marad a jármű. Ha ezt a többszörös megoldást az áram előállításánál is felhasználják, akkor meg különösen igaz ez.
Egy olyan orrmotoros járműnél, mint a Boxer külön kunszt, hogy ki tudják egyensúlyozni az extra súlyt (motor+váltó) a jármű elején. Ha ez nem sikerült, akkor leginkább tengeralattjárót lehet belőle csinálni, mert nincs az a hullámtörő megoldás, ami a víz felett tartja a jármű orrát.
Az elektromos hajtás további előnye, hogy jóval alacsonyabbra építhető ugyan olyan terepjáró képesség mellett.
Pl. a Fuchs testen kívüli kardán hajtása egy nagyon jó elgondolás, ugyanakkor sérülékeny.
Egy elektromos hajtás esetén csak kábelekre van szükség, amit sokkal könnyebb bárhova elvezetni, akár failsafe duplázott kábelezéssel is.
És amennyire fontosnak tartottuk, hogy a Lynx kereskedelmi forgalomban gyártott motort, váltót kapjon, ugyan annyira fontos lehet, hogy akár az idehaza gyártásban lévő AUDI-khoz készült villanymotorok, vagy a lassan elektromos autóakku nagyhatalommá váló hazai termelés lássa el cellákkal a leendő kerekes harcjárművünket.
Hja és nem utolsó sorban, gyakorlatilag hangtalan üzemet biztosít - mert van, amikor ez létfontosságú.

- Nagyon fontos: Fegyverzetnek kimondottan csak távirányított tornyot kellene rárakni VR/AR megoldásokkal, villám gyors le/felszerelési lehetőségekkel, amennyiben a KC korlátos belmagassága problémát jelentene. Illetve egy csomót lehet spórolni a kisebb torony páncélozásán is.
Én mondjuk kíváncsi lennék, hogy mennyire tudnák megoldani a Lance torony korábban ígért ember nélküli kivitelezését. Csak hogy növeljük a seregen belüli kompatibilis rendszerek mennyiségét.

Egy valamit nagyon hiányolok az írásból, Pöcshuszár.

Ha az akuval súlyelosztást akarunk trükközni, én behoznék még egy szempontot, hogy egészen biztosan a Lynxnél is megjelenő két páncélréteg közé tenném, hogy egy KUM lövedék bizonyos részeken pont az aksit kapja telibe.
Szénhidrát alapú erőforrásnál ezt elég csúnya lenne megtenni, de az aksi sérülése nem okoz azonnali életveszélyt és a jármű is mozgásképes marad. És tömeg, méghozzá nem is kevés. És minden ilyen akadályt jelet az átégetés során. Nem mellesleg ha jól emlékszem, ezt a dupla falat a Lynx esetében is arra használták fel, hogy kábelezést vezessenek el. Vagyis az aksi és a huzagolás egy helyre kerülne.
Elvileg ezeknek a járműveknek nullához közelít a KUM elleni védettségük passzív páncélt figyelembe véve. És a hibrid páncélzat feladata ezt megoldani. Viszont ha a mérnökök megtalálják az egyensúlyt, hogy a kritikus, legsérülékenyebb belső részeket (gyúlékony vagy robbanásveszélyes) az aksi jelentette plusz védelemmel növeljék, akkor az jelentősen növeli a jármű túlélőképességét. (Nyilván mindennek megvan a maga elrendezési preferenciája, itt a poén inkább az, hogy a hagyományos szénhidrát hajtóanyag lecserélésével egy gyúlékony részt cserélnénk ki egy nem éghetőre, ezért immár a tartályt nem plusz védelemmel kellene ellátni, hanem beépíthető a védelembe. Mint például a víz tárolása, aminél szintén nem sírunk érte, ha egy KUM telibe kapja és ezzel egy katona halála helyett csak szomjhalál fenyeget. És egy KE lőszernek is nehezebben leküzdhető közeg, mint a tiszta levegő.)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 241
33 738
113
Egy valamit nagyon hiányolok az írásból, Pöcshuszár.

Ha az akuval súlyelosztást akarunk trükközni, én behoznék még egy szempontot, hogy egészen biztosan a Lynxnél is megjelenő két páncélréteg közé tenném, hogy egy KUM lövedék bizonyos részeken pont az aksit kapja telibe.
Szénhidrát alapú erőforrásnál ezt elég csúnya lenne megtenni, de az aksi sérülése nem okoz azonnali életveszélyt és a jármű is mozgásképes marad. És tömeg, méghozzá nem is kevés. És minden ilyen akadályt jelet az átégetés során. Nem mellesleg ha jól emlékszem, ezt a dupla falat a Lynx esetében is arra használták fel, hogy kábelezést vezessenek el. Vagyis az aksi és a huzagolás egy helyre kerülne.
Elvileg ezeknek a járműveknek nullához közelít a KUM elleni védettségük passzív páncélt figyelembe véve. És a hibrid páncélzat feladata ezt megoldani. Viszont ha a mérnökök megtalálják az egyensúlyt, hogy a kritikus, legsérülékenyebb belső részeket (gyúlékony vagy robbanásveszélyes) az aksi jelentette plusz védelemmel növeljék, akkor az jelentősen növeli a jármű túlélőképességét. (Nyilván mindennek megvan a maga elrendezési preferenciája, itt a poén inkább az, hogy a hagyományos szénhidrát hajtóanyag lecserélésével egy gyúlékony részt cserélnénk ki egy nem éghetőre, ezért immár a tartályt nem plusz védelemmel kellene ellátni, hanem beépíthető a védelembe. Mint például a víz tárolása, aminél szintén nem sírunk érte, ha egy KUM telibe kapja és ezzel egy katona halála helyett csak szomjhalál fenyeget. És egy KE lőszernek is nehezebben leküzdhető közeg, mint a tiszta levegő.)
csak beleböfögök. de a szénhidrogéneket eddig is pancél ként alkalmazták. lőszertároló teknő oldala. a gázolaj azért annyira nem vészespláne egy vákumos rendszerbe ahola vákum nem engedi szétömleni az anyagot. oxigén nélkül meg nem gyullad... igazából az üzemanyag gőz ami veszélyes. ezért vannak jármüvek ahol az üzemanyag hűtésére külön odafigyeltek...(persze nem egy hűtőszekrényre kell gondolni)uugye a gumi tartályok 2. vhs repüllő gépeknél is épp erre szolgált.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
Egy valamit nagyon hiányolok az írásból, Pöcshuszár.

Ha az akuval súlyelosztást akarunk trükközni, én behoznék még egy szempontot, hogy egészen biztosan a Lynxnél is megjelenő két páncélréteg közé tenném, hogy egy KUM lövedék bizonyos részeken pont az aksit kapja telibe.
Szénhidrát alapú erőforrásnál ezt elég csúnya lenne megtenni, de az aksi sérülése nem okoz azonnali életveszélyt és a jármű is mozgásképes marad. És tömeg, méghozzá nem is kevés. És minden ilyen akadályt jelet az átégetés során. Nem mellesleg ha jól emlékszem, ezt a dupla falat a Lynx esetében is arra használták fel, hogy kábelezést vezessenek el. Vagyis az aksi és a huzagolás egy helyre kerülne.
Elvileg ezeknek a járműveknek nullához közelít a KUM elleni védettségük passzív páncélt figyelembe véve. És a hibrid páncélzat feladata ezt megoldani. Viszont ha a mérnökök megtalálják az egyensúlyt, hogy a kritikus, legsérülékenyebb belső részeket (gyúlékony vagy robbanásveszélyes) az aksi jelentette plusz védelemmel növeljék, akkor az jelentősen növeli a jármű túlélőképességét. (Nyilván mindennek megvan a maga elrendezési preferenciája, itt a poén inkább az, hogy a hagyományos szénhidrát hajtóanyag lecserélésével egy gyúlékony részt cserélnénk ki egy nem éghetőre, ezért immár a tartályt nem plusz védelemmel kellene ellátni, hanem beépíthető a védelembe. Mint például a víz tárolása, aminél szintén nem sírunk érte, ha egy KUM telibe kapja és ezzel egy katona halála helyett csak szomjhalál fenyeget. És egy KE lőszernek is nehezebben leküzdhető közeg, mint a tiszta levegő.)
csak beleböfögök. de a szénhidrogéneket eddig is pancél ként alkalmazták. lőszertároló teknő oldala. a gázolaj azért annyira nem vészespláne egy vákumos rendszerbe ahola vákum nem engedi szétömleni az anyagot. oxigén nélkül meg nem gyullad... igazából az üzemanyag gőz ami veszélyes. ezért vannak jármüvek ahol az üzemanyag hűtésére külön odafigyeltek...(persze nem egy hűtőszekrényre kell gondolni)uugye a gumi tartályok 2. vhs repüllő gépeknél is épp erre szolgált.

A Litium-... akkuk égése horror történetekben tud végződni !!! Inkább a lőszertároló-szerű, kifelé-robbanó megoldás lenne jó, nem a páncélként alkalmazás.
...szerintem a fentiek miatt kiemelten veszélyes kategória, csak jelenleg ezek a lítiumos akkuk a legjobb (körüli) teljesítményűek, Ár/Érték arányúak! Ez van!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
A Litium-... akkuk égése horror történetekben tud végződni !!! Inkább a lőszertároló-szerű, kifelé-robbanó megoldás lenne jó, nem a páncélként alkalmazás.
...szerintem a fentiek miatt kiemelten veszélyes kategória, csak jelenleg ezek a lítiumos akkuk a legjobb (körüli) teljesítményűek, Ár/Érték arányúak! Ez van!
Igazság szerint az akkupakk még ha gyúlékony is, nem jelent robbanásszerű reakciót. Ha mégis kigyullad, akkor a bent ülőknek van idejük kimenekülni a járműből.
De ha légréssel teszed fel, mint ahogy a PUMA hajtási moduljai csatlakoznak a testhez (miközben üzemanyagot tárolnak), és a felület felé vékonyabb lemezt teszel, akkor pontosan kifelé fog az exoterm reakció hője távozni.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
csak beleböfögök. de a szénhidrogéneket eddig is pancél ként alkalmazták. lőszertároló teknő oldala. a gázolaj azért annyira nem vészespláne egy vákumos rendszerbe ahola vákum nem engedi szétömleni az anyagot. oxigén nélkül meg nem gyullad... igazából az üzemanyag gőz ami veszélyes.

Pontosan hogyan működik a vákuumos rendszer? Egy kumulatív sugár átrágja magát a külső páncélon. 1300 fok felett olvad a vas. És van egy likunk nem csak a tartályig, de egész az üzemanyagig, ahonnét csorogni fog kifelé. Hogyan tartod fent a légmentességet? A hőmérséklettel nem tudsz sokat trükközni, mert már így is 300 Celsiusszal a vas égéshatára felett vagy, nem fog lehűlni pillanatok alatt a gázolaj alá. (És itt nagyon csak az alsó határt mondtam, a töltetnek ennél jóval nagyobb energiára van szüksége, hogy ne 1,5 óra alatt égesse át a páncélt.)
Nem igazán látom azt, hogyan nem gyullad fel az egész gép, ha egy lövésnél sérülnek a részek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 120
31 101
113
Én ezt a hibrid meg elektromos kerekenkénti motor dolgokat sürgősen elfelejteném.K2 egy új hk,de eszük ágában nem volt nagyobb akukapacitást rakni rá,inkább egy kis gázturbinás APUt raktak bele.Akunak,hidrogénnek sehol nincs az energiasűrűsége a dizelhez képest.Ráadásul az akuk elég szép nagyot tudnak robbanni.
Elektromos agymotor is egy hüleség.Nehéz,baromira megdobja a rugózatlan tömeget.Szükség van hozzá egy erőforrásra,ami termeli az áramot.Összeségében az egész hajtáslánc nehezzebb és terjedelmesebb,mint a hagyományos.Terepjáronál jol hangzik,hogy van 8db 100lovas agymotor,de terepjárónál könnyen lehet,hogy a 8bol csak 2-3 ad le hajtóerőt-és pont a kritikus helyzetekben.Olyankor a 20-30tonnás járgány akkor veszti el a hajtóerő 70%kát,mikor a legnagyobb szüksége lenne rá.....
Futómű az egyik leg sérülékenyebb dolog.Mai IED/akna fokozott veszélyű világban főleg.MRAPken direkt használják a külső kardán és felfüggesztés elemeket.Mert ezek elég massziv dologok,és ha sérülés van akkor is gyorsan javitható,akár elemcserével a helyszinen.
Hidrogén egy harcjárművön a hülyeség csimborasszója.Energiasűrűsége alacsony,tárolása és kezelése meg még magában is veszélyes.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Én ezt a hibrid meg elektromos kerekenkénti motor dolgokat sürgősen elfelejteném.K2 egy új hk,de eszük ágában nem volt nagyobb akukapacitást rakni rá,inkább egy kis gázturbinás APUt raktak bele.Akunak,hidrogénnek sehol nincs az energiasűrűsége a dizelhez képest.Ráadásul az akuk elég szép nagyot tudnak robbanni.
Elektromos agymotor is egy hüleség.Nehéz,baromira megdobja a rugózatlan tömeget.Szükség van hozzá egy erőforrásra,ami termeli az áramot.Összeségében az egész hajtáslánc nehezzebb és terjedelmesebb,mint a hagyományos.Terepjáronál jol hangzik,hogy van 8db 100lovas agymotor,de terepjárónál könnyen lehet,hogy a 8bol csak 2-3 ad le hajtóerőt-és pont a kritikus helyzetekben.Olyankor a 20-30tonnás járgány akkor veszti el a hajtóerő 70%kát,mikor a legnagyobb szüksége lenne rá.....
Futómű az egyik leg sérülékenyebb dolog.Mai IED/akna fokozott veszélyű világban főleg.MRAPken direkt használják a külső kardán és felfüggesztés elemeket.Mert ezek elég massziv dologok,és ha sérülés van akkor is gyorsan javitható,akár elemcserével a helyszinen.
Hidrogén egy harcjárművön a hülyeség csimborasszója.Energiasűrűsége alacsony,tárolása és kezelése meg még magában is veszélyes.
Áruld már el, hogy ki beszélt agymotorról? Megint az a baj, hogy nem tudsz értőn olvasni.
A kerekenkénti hajtás nem jelenti azt, hogy agymotor!
Mi az, hogy 8 kerékből csak 2-3 ad le hajtóerőt?
Mindegyik ad le mindig hajtóerőt, csak különböző mértékben. Azt hogy gondolod, hogy a 8-ból csak 2-3 éri a földet?
A különbség, hogy nem fékezgeted a kerekeket, hanem már nem is küldöd ki rá a teljesítményt.
Hol hallottál olyat, hogy egy lítiumos akku klasszikus értelemben felrobbant? Mitől robbanna fel szerinted?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 120
31 101
113
Áruld már el, hogy ki beszélt agymotorról? Megint az a baj, hogy nem tudsz értőn olvasni.
A kerekenkénti hajtás nem jelenti azt, hogy agymotor!
Mi az, hogy 8 kerékből csak 2-3 ad le hajtóerőt?
Mindegyik ad le mindig hajtóerőt, csak különböző mértékben. Azt hogy gondolod, hogy a 8-ból csak 2-3 éri a földet?
A különbség, hogy nem fékezgeted a kerekeket, hanem már nem is küldöd ki rá a teljesítményt.
Hol hallottál olyat, hogy egy lítiumos akku klasszikus értelemben felrobbant? Mitől robbanna fel szerinted?
Ha meg fő hajtómotornak használod a villanymotort,vékképen nincs semmi értelme.
Kicsit menj el terepezni,majd rögtön megérted.
Nemcsakhogy hallotam róla,hanem ébredtem ilyen akurobbanásra.Kollega akuja felrobbant a parkolóban.Lekapta a dizeltankot is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Ha meg fő hajtómotornak használod a villanymotort,vékképen nincs semmi értelme.
Kicsit menj el terepezni,majd rögtön megérted.
Nemcsakhogy hallotam róla,hanem ébredtem ilyen akurobbanásra.Kollega akuja felrobbant a parkolóban.Lekapta a dizeltankot is.
Megint nem tudod, hogy miről beszélsz!
A Tesla (és a legtöbb gyártó is) tengelyenként használ 1-1 motort, de létezik olyan megoldás is, amikor féltengelyenként (azaz kerekekenként) kap a jármű 1-1 elektromos motort.
images

Természetesen spórolsz a fékeken.
Egy 8x8-as jármű erőátvitele igen bonyolult tud lenni. Pláne, ha van egy vízi hajtás is. Nem tudom utaztál-e már BTR-ben. Na ott azért csak annyi ember tud nyomorogni, mert a deszanttér majd egyharmadát elveszi az osztómű.
A teljes jármű harmada meg a motortér.

Hogy mi robbant fel a parkolóban? :)
Nem véletlenül írtam, hogy az akkuk nem hagyományos értelemben robbannak fel.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 120
31 101
113
Megint nem tudod, hogy miről beszélsz!
A Tesla (és a legtöbb gyártó is) tengelyenként használ 1-1 motort, de létezik olyan megoldás is, amikor féltengelyenként (azaz kerekekenként) kap a jármű 1-1 elektromos motort.
images

Természetesen spórolsz a fékeken.
Egy 8x8-as jármű erőátvitele igen bonyolult tud lenni. Pláne, ha van egy vízi hajtás is. Nem tudom utaztál-e már BTR-ben. Na ott azért csak annyi ember tud nyomorogni, mert a deszanttér majd egyharmadát elveszi az osztómű.
A teljes jármű harmada meg a motortér.

Hogy mi robbant fel a parkolóban? :)
Nem véletlenül írtam, hogy az akkuk nem hagyományos értelemben robbannak fel.
BTR egy 50es évek végén kifejlesztett konstrukció.
Igy sem jó a matek.Van egy motorod,egy genrátorod,4-8db elektromos motorod.Összsúlyuk biztos,hogy több a hagyományos hajtásláncnál.(mellesleg a hadihajókon is gyorsan kipusztult az ilyen hajtáslánc,mihelyst a gózturbinák/dizelmotorok/reduktorok leküzdötték a gyermekbetegségeiket)
Továbbra is elosztva van a hajtóerő,nincs lehetőség szükséglet szerinti átirányitásra.Hagyományos hajtásláncnek is van hajtóerővesztesége,de szerintem az elektromosnak nagyobb.
Litiumzsellés aku.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 241
33 738
113
Pontosan hogyan működik a vákuumos rendszer? Egy kumulatív sugár átrágja magát a külső páncélon. 1300 fok felett olvad a vas. És van egy likunk nem csak a tartályig, de egész az üzemanyagig, ahonnét csorogni fog kifelé. Hogyan tartod fent a légmentességet? A hőmérséklettel nem tudsz sokat trükközni, mert már így is 300 Celsiusszal a vas égéshatára felett vagy, nem fog lehűlni pillanatok alatt a gázolaj alá. (És itt nagyon csak az alsó határt mondtam, a töltetnek ennél jóval nagyobb energiára van szüksége, hogy ne 1,5 óra alatt égesse át a páncélt.)
Nem igazán látom azt, hogyan nem gyullad fel az egész gép, ha egy lövésnél sérülnek a részek.
légfék furj egy lyukat egy kuoakra tegyél vizet egy keményfalú palackba majd döntsd fel. kifog folyni folyadék de vizonylag lassan... hiába 1300 c s a kumulatív plazma ha nincs oxigén. (nemtudom simsonoztál e na annál volt divat a tankba dobni azégő gyufaszálat maj halgatni ahogy elszissze...) pedig az benzin a gázolaj nem robban be és kevésbé gyúlékony.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 537
8 831
113
Tart már ott az akkumulátor technológia, hogy ne 2-3-4 almás konténernyi akksi kelljen ahhoz, hogy 20 tonnát meg tudjon mozgatni?
Mert hogy motor van ilyen az rendben.
De a kérdés az, hogy mennyi akkumulátor szükséges ahhoz, hogy minimum 20 tonnánt megindítson, és legalább 100-150-200, km-t bírjon is?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 241
33 738
113
Tart már ott az akkumulátor technológia, hogy ne 2-3-4 almás konténernyi akksi kelljen ahhoz, hogy 20 tonnát meg tudjon mozgatni?
Mert hogy motor van ilyen az rendben.
De a kérdés az, hogy mennyi akkumulátor szükséges ahhoz, hogy minimum 20 tonnánt megindítson, és legalább 100-150-200, km-t bírjon is?
attol függ hogy milyen motor ketyeg ami termeli az áramot. és nem azt írták hogy tisztán elektromos lessz hanem hogy hibrid. tehát az elektromotor rásegít. egyébként van pont a németeknek valami tisztán elektromos apc
 
  • Tetszik
Reactions: OhioNurse

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Tart már ott az akkumulátor technológia, hogy ne 2-3-4 almás konténernyi akksi kelljen ahhoz, hogy 20 tonnát meg tudjon mozgatni?
Mert hogy motor van ilyen az rendben.
De a kérdés az, hogy mennyi akkumulátor szükséges ahhoz, hogy minimum 20 tonnánt megindítson, és legalább 100-150-200, km-t bírjon is?
Az megvan, hogy nem az akku mozgat? :)
Nem tudom, hogy tudod-e, de azok a mozdonyok, amelyeket te "dízel mozdonynak" hívsz, azok főleg dízel-elektromosak? Főleg a nagyobb teljesítményűek.
A direkt hajtást a villany motorok végzik. Mert az áttételezés nélkül képes maximális forgatónyomatékot leadni gyakorlatilag 0rpm-től.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 241
33 738
113
plussz még hozzájön az öntömítő anyag alkalmazása ami egésszen jól eltudja zárni tömíteni a keletkezett rést.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 537
8 831
113
attol függ hogy milyen motor ketyeg ami termeli az áramot. és nem azt írták hogy tisztán elektromos lessz hanem hogy hibrid. tehát az elektromotor rásegít. egyébként van pont a németeknek valami tisztán elektromos apc
Természetesen én is hibridnek gondoltam, generátorral együtt is lehet még sok kellene.

Az megvan, hogy nem az akku mozgat? :)
Nem tudom, hogy tudod-e, de azok a mozdonyok, amelyeket te "dízel mozdonynak" hívsz, azok főleg dízel-elektromosak? Főleg a nagyobb teljesítményűek.
A direkt hajtást a villany motorok végzik. Mert az áttételezés nélkül képes maximális forgatónyomatékot leadni gyakorlatilag 0rpm-től.
Persze hogy nem az akku mozgat, de gondolom nem is 4 laposelem van sorba kötve. Szóval m3-re mennyit is foglalna egy ilyen akkupakk?
Én csak örülnék ha kreatívba és sikeresen és persze qrva hasznosan összehoznánk egy ilyet, de a kérdésem marad ami volt, tart e már ott az akksi technológia, hogy ne kelljen belőle több, mint amennyi helyet a dizelmotor foglalna. És azok ilyen terhelésnél hogyan melegednek hogyan lesznek hűtve stb.
Rohadt sok kérdést, problémát, megoldandó feladatot felvet a hibrid.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
attol függ hogy milyen motor ketyeg ami termeli az áramot. és nem azt írták hogy tisztán elektromos lessz hanem hogy hibrid. tehát az elektromotor rásegít. egyébként van pont a németeknek valami tisztán elektromos apc
a törököknek van tisztán elektromos 4x4. Az Akrep:
A probléma egészen szimplán megoldható különben.
A kérdés a tisztán elektromos üzem ideje.
És igen, pontosan arról van szó, hogy a hibrid megoldáshoz egy nagyobb méretű APU (ami jelenleg is alapnak számít a harcjárműveknél) képes lehet hatótávnövelőként működni.
Arról nem is beszélve, hogy a motorok generátorként is működnek, azaz visszatermelnek fékezéskor.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Természetesen én is hibridnek gondoltam, generátorral együtt is lehet még sok kellene.


Persze hogy nem az akku mozgat, de gondolom nem is 4 laposelem van sorba kötve. Szóval m3-re mennyit is foglalna egy ilyen akkupakk?
Én csak örülnék ha kreatívba és sikeresen és persze qrva hasznosan összehoznánk egy ilyet, de a kérdésem marad ami volt, tart e már ott az akksi technológia, hogy ne kelljen belőle több, mint amennyi helyet a dizelmotor foglalna. És azok ilyen terhelésnél hogyan melegednek hogyan lesznek hűtve stb.
Rohadt sok kérdést, problémát, megoldandó feladatot felvet a hibrid.
A dízel motorral nem az a gond, hogy sok helyet foglal, hanem a felépítéséből adódóan nem lehet szabadon elhelyezni. Koncentráltan jelentkezik a holt súly és tér a járműben. Nem véletlen, hogy már a boxer motor elrendezést is kitalálták, csak hogy közelebb legyenek az optimálishoz.
Az elektromos hajtás előnye a több kisebb gyakorlatilag korlátlanul elhelyezhető elem.
Csak gondolj bele, hogy a Patria AMV esetén is előszeretettel alkalmaznak a deszant ajtó mögött rakodó helyeket, ami nem csak fedezékként szolgál, de kompenzálja a piszok nehéz orr részt. Mert ugye a deszanttér az APC esetén gyakorlatilag légüres tér.
02-Patria-AMV-H20-117.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
attol függ hogy milyen motor ketyeg ami termeli az áramot. és nem azt írták hogy tisztán elektromos lessz hanem hogy hibrid. tehát az elektromotor rásegít. egyébként van pont a németeknek valami tisztán elektromos apc
Hja beugrott, hogy mire gondolsz.
Ez az FFG tech demó gépe a Genezis. Nem tisztán elektromos, hanem hibrid.
Én is nagyon szkeptikus voltam vele kapcsolatban, mert először úgy nézett ki, hogy ezt komoly járműnek szánták, pedig csak tech demó. Annak viszont szerintem rendben van.
Hagy ne mondja, hogy az FFG az a cég, amelyik nekünk is gyártani fogja a Wisent 2-eseinket.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 537
8 831
113
A dízel motorral nem az a gond, hogy sok helyet foglal, hanem a felépítéséből adódóan nem lehet szabadon elhelyezni. Koncentráltan jelentkezik a holt súly és tér a járműben. Nem véletlen, hogy már a boxer motor elrendezést is kitalálták, csak hogy közelebb legyenek az optimálishoz.
Az elektromos hajtás előnye a több kisebb gyakorlatilag korlátlanul elhelyezhető elem.
Csak gondolj bele, hogy a Patria AMV esetén is előszeretettel alkalmaznak a deszant ajtó mögött rakodó helyeket, ami nem csak fedezékként szolgál, de kompenzálja a piszok nehéz orr részt. Mert ugye a deszanttér az APC esetén gyakorlatilag légüres tér.
02-Patria-AMV-H20-117.jpg
Kérlek hagyjál már a dízelmotoroddal, én nem ragaszkodom hozzá, és a többit sem kell feszt ragozni, legalább is nekem nem, persze hogy adja magát a jobb elrendezhetőség ha hibridet készítünk.
a törököknek van tisztán elektromos 4x4. Az Akrep:
A probléma egészen szimplán megoldható különben.
A kérdés a tisztán elektromos üzem ideje.
És igen, pontosan arról van szó, hogy a hibrid megoldáshoz egy nagyobb méretű APU (ami jelenleg is alapnak számít a harcjárműveknél) képes lehet hatótávnövelőként működni.
Arról nem is beszélve, hogy a motorok generátorként is működnek, azaz visszatermelnek fékezéskor.
Ez a kis tötök dodzsem szvsz jó ha 7-8 tonna. Vagy még annyi se.
...

De a kérdésem marad ami volt, mennyi akksi kell, hogy a villanymotor vagy villanyomotorok megmozgassanak 20+ tonnát?