Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az hibrid. A teljes rendszert kell nézni, nem az egy motort Aminek amúgy ugynaúgy vannak csapágyai, kell hűtés, ami ha nem működik kielégítően akkor a szigetelés sérülhet. Láttam már villanymotort is leégni). Hibridből is van többféle megoldás, különböző komplexitású hajtásláncokkal, melyeknek más-más előnyei és gyengeségei vannak. A teljesen elektromos megoldásnál is vannak nehézségek, a hőháztartás körül többek közt. Az üzemanyagcellás megoldást pedig élesben nem láttunk még zord körülmények közt tartósan üzemeltetve, külön nehézségek lehetnek vele.Háát végülis a Priusok még csak olyan 24 éve használnak hajtásra elektromos motorokat. És annyira elégedetlenek, hogy gyakorlatilag teljesen átálltak rá.
Pont azért írtam a Priust, mert ott a belsőégésű motor közvetlen közelében kerül a villanymotor, ezáltal jóval nagyobb a hőterhelése az alkatrészeknek, mintha magában dolgozna.Az hibrid. A teljes rendszert kell nézni, nem az egy motort Aminek amúgy ugynaúgy vannak csapágyai, kell hűtés, ami ha nem működik kielégítően akkor a szigetelés sérülhet. Láttam már villanymotort is leégni). Hibridből is van többféle megoldás, különböző komplexitású hajtásláncokkal, melyeknek más-más előnyei és gyengeségei vannak. A teljesen elektromos megoldásnál is vannak nehézségek, a hőháztartás körül többek közt. Az üzemanyagcellás megoldást pedig élesben nem láttunk még zord körülmények közt tartósan üzemeltetve, külön nehézségek lehetnek vele.
A katonai alkalmazás szempontjai azért kicsit bonyolítják a helyzetet:Dehogy kihivas, mar regen nem az. Sokkal inkabb nehez a beidegzodeseket felulirni, a tomeges terjedes meg feltetel az olcsosaghoz.
Hat, a Merci meg a tobbi haszongepjarmuves nagyon nem ertenek veled egyutt, ahogy mindegyik tisztan fuel cell hajtasra all att a long-range haszonjarmuveiknel.
Ez nem egy 8x8-as APC, amit harci körülmények közt üzemeltetnek. Annak a hajtásának a méretezésében simán lehet hiba, független ezen járművek közúti használatban kiválóságától.Pont azért írtam a Priust, mert ott a belsőégésű motor közvetlen közelében kerül a villanymotor, ezáltal jóval nagyobb a hőterhelése az alkatrészeknek, mintha magában dolgozna.
Az üzemanyag cellával meg szintén a Toyotának van a legnagyobb tapasztalata. A Mirait 2016 óta forgalmazzák (2014-óta gyártják, 2 évet csak belsős tesztelésre szánták). Ok, hogy nem egy gyakori kocsi, de eddig több mint 11.000db-ot adtak el belőle szerte a világon. Még Dubaiba is eljutott.
Jellemző: taxit csináltak belőle :
Azt gondolom, hogyha ott tartós a hajtáslánc, akkor máshol is az lesz.
Emellett közel 100%-os megbízhatóságú is.
Volt rá egy visszahívás, mert egyes esetekben túl nagy feszültséget kapott az inverter a fuel cell-től. Speciális esetben, hosszú emelkedőn bekapcsolt cruise control alatt ha hirtelen rálépett a vezető a gázra, akkor az inverter védelme miatt lekapcsolta a fuel cellt a rendszer. Baleset nem történt, és 2860 autót érintett. Egy szoftverfrissítés megoldotta.
10 perc? Ures tartaly ki, tele be. Szemben mivel is, orakon at tankolgatni a jelenlegi BTR zl meretben?A katonai alkalmazás szempontjai azért kicsit bonyolítják a helyzetet:
PL mobilitás: Ha egy alegység járműveit után kell tölteni a pampán, azt hogyan csináljuk? Mondjuk egy 44 darab HUXER-ből álló zászlóalj töltése hogy is fog kinézni? Mennyi ideig tart?
Nekünk katonáknak ezek nagyon fontosak.
Te valamit felreertesz. Ezek fuel cell hajtast kapnak, azaz az aksijaik nem tul nagyok, mert az energiat nagynyomasu hidrogen formajaban taroljak (700 bar) tartalyokban - amelyeknek a sulya a torredeke a gazolajenak, plane a tisztan elektromosok aksijainak.Az akksik kis energiasűrűsége miatt bazi nehezek lesznek a gépek, ami pont nem engedhető meg. Ha kisebb az akksi csomag, az meg elégtelen hatótávot eredményez. Ezek jelenleg katonai szempontból feloldhatatlan ellentétek.
Ez nem egy 8x8-as APC, amit harci körülmények közt üzemeltetnek. Annak a hajtásának a méretezésében simán lehet hiba, független ezen járművek közúti használatban kiválóságától.
Tehát hidrogént kellene szállítani a logisztikának..., 700 báron......10 perc? Ures tartaly ki, tele be. Szemben mivel is, orakon at tankolgatni a jelenlegi BTR zl meretben?
Sokszor leirtam, ha lesz mondjuk 2-3 tartaly rajta, abbol lefogadom, legalabb egy field-swappable lesz, pont emiatt.
Te valamit felreertesz. Ezek fuel cell hajtast kapnak, azaz az aksijaik nem tul nagyok, mert az energiat nagynyomasu hidrogen formajaban taroljak (700 bar) tartalyokban - amelyeknek a sulya a torredeke a gazolajenak, plane a tisztan elektromosok aksijainak.
Van bennuk aksi is, de az minimalis, pl az uj Miraiban (tisztan fuel cell hajtas, 5kg hidrogenbol 650km hoz ki!) az egesz "motor" stack 25-30kg sulyu, az aksi melle meg mar csak valami 40 kilos. azaz a teljes hajtas 60-70kg (plusz a rear axle.) Itt fix tartaly van, amit cirka 5 perc alatt toltesz ujra a kuton.
Ma mar egesz turhetoen is neznek ki, most mar vennek egyet, ha lenne toltohely mellejuk eleg...
A gazolaj konnyebb a viznel, mondjuk 850kg/m3 - ehhez kepes a 700 baron tarolt hidrogen 40kg/m3 - igen, egyhuszada sincs. Mindekozben viszont haromszor akkora az energiasurusege, cirka 120MJ/kg, mint a diesele. Mindenben agyonveri a jelenlegi folyekony uzemanyagokat.
Ezek alapjan, ahogy mar sokszor leirtam, en minimum 2x tavolsagnovekedest kepzelek el ugyanakkora koltseg es sokkal egyszerubb fenntartas mellett.
Tehát hidrogént kellene szállítani a logisztikának..., 700 báron......
Vannak kételyeim....
Jelenleg hogyan történik?PL mobilitás: Ha egy alegység járműveit után kell tölteni a pampán, azt hogyan csináljuk? Mondjuk egy 44 darab HUXER-ből álló zászlóalj töltése hogy is fog kinézni? Mennyi ideig tart?
Nekünk katonáknak ezek nagyon fontosak.
Nem nagyon érted te ezt a fuel cell-t, igaz?Az akksik kis energiasűrűsége miatt bazi nehezek lesznek a gépek, ami pont nem engedhető meg. Ha kisebb az akksi csomag, az meg elégtelen hatótávot eredményez. Ezek jelenleg katonai szempontból feloldhatatlan ellentétek.
Ezt nem is értem.Ez nem egy 8x8-as APC, amit harci körülmények közt üzemeltetnek. Annak a hajtásának a méretezésében simán lehet hiba, független ezen járművek közúti használatban kiválóságától.
RPG-vel is tesztelték!Tehát hidrogént kellene szállítani a logisztikának..., 700 báron......
Vannak kételyeim....
Marmint micsodak? A fuel cell is van vagy 10-20 eve mar minimum, a japanoknal vagy 30 eve, elektromos is van vagy 20 eve lassan... az elektromos ill hibrid hajtasu kocsikbol jelenleg is 10-12 millio fut az utakon.És ellenben a reklámszöveggel nem tudjuk, hogy valóban kevesebb szívás-e és hosszabb élettartam-e, mert még nem voltak valós használatban évtizedek óta.
Marmint micsodak? A fuel cell is van vagy 10-20 eve mar minimum, a japanoknal vagy 30 eve, elektromos is van vagy 20 eve lassan... az elektromos ill hibrid hajtasu kocsikbol jelenleg is 10-12 millio fut az utakon.
Igen, ezert is magyarazom, hogy kevesbe veszelyes, mint a diesel, mert ez egy lyukon is siman gyors flameouttal kieg es annyi, nem frocskol ezer iranyba ego gazolajat, ami utana hosszu percekig langol.
Gyakorlatilag elektromos potméterről van szó.Nem potméterrel fogod azt a szabályozást csinálni, annál jóval bonyolultabb.
1. Nem minden villanymotor-fajtánál lehet olyan egyszerűen megoldani.
2. A két oldalnak független a hajtása, annak szabályozása, mert oldalanként kellhet beavatkozni menetstabilizálás, kipörgésgátlás, stb... miatt.
Ugye nem vetted a fáradtságot, hogy megnézd a fentebb belinkelt oldalt.
Én meg eloltom néked a dizelbe a cigarettát.Ugye nem vetted a fáradtságot, hogy megnézd a fentebb belinkelt oldalt.
Akkor beteszek neked ide egy képet belőle (minden képpárban a baloldali a H2):
ezt akartam én is mondani hogy ég (ez a lényege) de vajon ha a zeppelin teste nem hidrogénnel lett vólna töltve hanem hasonló energiamennyiséget hordozó szénhidrogénnel akkor vajon az is így égne?Ugye nem vetted a fáradtságot, hogy megnézd a fentebb belinkelt oldalt.
Akkor beteszek neked ide egy képet belőle (minden képpárban a baloldali a H2):
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..