Hibrid hajtás alkalmazása harcjárművekben

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
Akkor most gondolj vissza az elektromos autó forradalomra.

Ööö, a profit?
Szerinted miért váltott egy csomó taxis először hibridre, majd pedig tisztán elektromosra? A Hidrogén lehet különben a nagy esélye a megújulóknak. A termelési csúcsidőben a felesleges energiával hidrogént lehet termelni.

Halló, hidrogén kúthálózatok léteznek már Nyugat-Európában.
Ha nem lennének szabványok, akkor hogyan árulhatná kerekedelmi forgalomba a Toyota a Mirai-t.
Az elektromos autó forradalom most kezdődik, és nem gynapos a dolog.
Magyarországon mennyi hidrogén kút is van?
A kaliforniai túl messze van.
Ha kiepitjük a hálózatot, az mennyibe fog fájni?
Mennyi ideig tart?
Egy magyar vállalkozó lecseréli a teherautókat üzemanyag cellásra?
Vagy előbb még elektromosba, hibridbe ruház be?
Melyik forradalom zajlik az elektromos vagy a hidrogén?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha napfénnyel vizet bontok a pampán, meddig kell pumpalnom a 700 bárt?
Mivel?

A Leo motort megjavitják nem eldobják.
Szerelők, sok pénzért.

Ezekről elfelejtkezel.
Próbáltál már olajkutat fúrni a pampán? :D Ne nagyon kezdj bele, mert még finomítani is kell!
A hidrogén ugyan úgy tárolható, mint bármilyen gáz. A különbség az, hogy mivel elektromos árammal termelik, így csak részben leszünk függőségi viszonyban geopolitikailag.

Egy beállt dugattyús motort te nem fogsz javítgatni. Ott kuka van.

De ha csak az elektromos autóknál maradunk: kezdetben azt mondták, hogy ha tönkremegy az akkuban egy cella, akkor kuka az egész többmilliós akkupakk. Na azóta már egyszerűen cserélgetik az alkatrészeket is a korábban megbonthatatlannak titulált akkukban.
De a fuel cell rendszer sem csak egy megbonthatatlan valami. Mi több a RM is csak egy részét gyártja.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
Energia sűrűségről volt szó. Számold ki ne 1 kg-ra, hanem 1 köbméterre, hogy mennyi energiát tárol!
Igen,@kamm olvtárs hajlamos kissé érdekesen értelmezni a tényeket-vagyis a hülyeség csak hülyeség marad.A folyékony hidrogénnek van nagyobb energiasűrűsége,ami bizony qrvahideg.És kb olyan jol kezelhető,mint a nitroglicerin.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Magyarországon mennyi hidrogén kút is van
Pár évvel ezelőtt mennyi elektromos töltő volt?
Egy magyar vállalkozó lecseréli a teherautókat üzemanyag cellásra?
Vagy előbb még elektromosba, hibridbe ruház be?
Melyik forradalom zajlik az elektromos vagy a hidrogén?
A hibrid már teherautós szinten nem lesz buli. Az elektromos elsősorban a lakossági szegmensben fog vezető lenni. A hidrogén meg szépen lassan (először, majd rohamosan) teret fog nyerni. Pontosan amiatt, mert a jelenlegi üzemanyagokhoz hasonlóan lehet tárolni, és utántölteni.
Ha kiepitjük a hálózatot, az mennyibe fog fájni?
Mennyi ideig tart?
Kb. mint amennyire a CNG kúthálózat kiépülése. Manapság már azért nem kell 100km-eket utazni egy CNG kútért.
Különben az országban való elterjedésben pont a Honvédség lehet az egyik fő tényező.
Arról nem is beszélve, hogy a németeknek ez mostanában nagyon be fog ütni.
Az EU meg úgy fogja rá szórni a pénzt, mint a cukrot. Ha a németek fontos, akkor ott lesz pénz lóvéra.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
:)
Pont ezért írtam. Csak, neked nem eset le.
Rossz párhuzam.TNT pont azért olyan népszerű,mert nagyon jol kezelhető.
Egy állami beavatkozástol mentes szabad piaci környezetben meg sem a hidrogéncella,sem az elektromos autó nem versenyképes tömegméretben.Mindkettő energiamérlege negativ.Az üzemanyag előállitásához több energia kell,mint amennyi kinyerhető belőlük.Környezetvédelmi szempontbol is nagyon ha és akkor a helyzet.
Katonailag meg mindkettő egy szegmens erőforrás,általános enrgiaforrásnak meg egyszerűen nem alkalmasak.Majd,egyszer,ha elég fejlettek,kiforrottak lesznek-de addig még sok viz lefolyik a Dunán.
Egy jelenleg tervezendő lövészszállitó várható rendszerbentartási ideje alatt egyenlőre a dizelmotor a rentábilis és ésszerű erőforrás.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hány hidrogén cellás autó közlekedik az utakon?
Az ütközések szempontjából nem csak az fuel cell autók száma fontos, hanem, hogy a normál autók között közlekednek.
És nem azért veszélytelenek, mert nem szenvednek el baleseteket, mert elszenvednek. Mégsincs tele a sajtó felrobban hidrogénes autóval
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Rossz párhuzam.TNT pont azért olyan népszerű,mert nagyon jol kezelhető.
Ha valamit nem akarsz megérteni, akkor úgy sem fogsz.
Ettől függetlenül még beszüntetik az EU-ban a belsőégésű motort.
Szóval?
Megvan már a nyugdíjalapod?
Mert ha ódzkodsz az elektromos akkor neked csak a nyugdíj marad.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ennek utána kell mennem, mert ez csak promó anyagnak tűnik igen irányított körülmények között. Biztos minden katona imádná, ha az a lángnyelv befelé fújna. :eek:
Nyomás alatt lévő tartály esetén nem kell ahhoz láng, hogy baleset történjen, elég egy elfáradt varrat. Hidrogén esetén ezt súlyosbítja az alacsony hőmérséklete illetve az, hogy gázneművé alakulás közben kiszorítja a környezetéből a többi gázt.

Ezek a hidrogénhez képest csak harmada akkora nyomásra tervezett CNG tartályok.
nintchdbpict0003154607621.jpg

19-ns-bukit_batok_carpark-2704017.jpg

EApCjZgXkAABgS4.png


536aeb48de660.jpg

 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 729
72 106
113



 
  • Hűha
Reactions: vasszekely

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113



És hallasz olyanról, hogy felszámolta volna a Toyota vagy a Hyundai a hidrogénes diviziót 2019 óta? :)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
Nyomás alatt lévő tartály esetén nem kell ahhoz láng, hogy baleset történjen, elég egy elfáradt varrat. Hidrogén esetén ezt súlyosbítja az alacsony hőmérséklete illetve az, hogy gázneművé alakulás közben kiszorítja a környezetéből a többi gázt.

Ezek a hidrogénhez képest csak harmada akkora nyomásra tervezett CNG tartályok.
nintchdbpict0003154607621.jpg

19-ns-bukit_batok_carpark-2704017.jpg

EApCjZgXkAABgS4.png


536aeb48de660.jpg
-És akkor nem beszéltünk arrol,hogy a térfogatnövekedés hőelvonással jár-lefagyasztja az utasokat még egy nem robbanásszerű tartálykifúvás is.És ennek ellenére levegővel durranógázt alkot.Mint egy aeroszolbomba.Ehez képest a dizel/benzingőz kismiska.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány
T

Törölt tag 467

Guest
Most tényleg azon vitatkoztok, hogy halálra égni egy benzines/dízeles autóban jobb, mint felrobbanni, vagy ilyesmi egy hidrogénesben? Egyik sem biztonságosabb, mint a másik, a hidrogénes pusztán újabb és ennyi.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 832
6 191
113



0:50 körül lesokkolt a szakállas asszony.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
Most tényleg azon vitatkoztok, hogy halálra égni egy benzines/dízeles autóban jobb, mint felrobbanni, vagy ilyesmi egy hidrogénesben? Egyik sem biztonságosabb, mint a másik, a hidrogénes pusztán újabb és ennyi.
Egyáltalán nem újabb.Ami azt illeti,a hidrogéncella egy nagyon is régi dolog.Technológiai és gazdasági okok miatt nincs elterjedve.Ezen adminisztrativ eszközökkel,mesterségesen akarnak változtatni-de a történelem azt mutatja,hogy az ilyen próbálkozások többnyire meg szoktak bukni.Mert a gyakorlat rideg kényszerűsége rendre erősebbnek mutatkozik az elméleti okoskodásnál.
Közhiedelemmel ellentétben a kocsik üzemanyag rendszere ritkán okoz tüzet,még balesetekkor is.Többnyire az elektromos vagy a fékrendszer hibájábol égnek le a gépjárművek.(teherautók jellemzően az utóbbi miatt,nekem is gyúladt már ki fékem,többször is.Meg robbant fel akum-de dizeltankkal soha nem volt gondom))
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
T

Törölt tag 467

Guest
Egyáltalán nem újabb.Ami azt illeti,a hidrogéncella egy nagyon is régi dolog.Technológiai és gazdasági okok miatt nincs elterjedve.Ezen adminisztrativ eszközökkel,mesterségesen akarnak változtatni-de a történelem azt mutatja,hogy az ilyen próbálkozások többnyire meg szoktak bukni.Mert a gyakorlat rideg kényszerűsége rendre erősebbnek mutatkozik az elméleti okoskodásnál.
Közhiedelemmel ellentétben a kocsik üzemanyag rendszere ritkán okoz tüzet,még balesetekkor is.Többnyire az elektromos vagy a fékrendszer hibájábol égnek le a gépjárművek.(teherautók jellemzően az utóbbi miatt,nekem is gyúladt már ki fékem,többször is.Meg robbant fel akum-de dizeltankkal soha nem volt gondom))
Teljesen lényegtelen, hogy a tüzet mi okozza, ha egyszer éghető anyag az üzemanyag. Ha már a gyakorlat rideg tényszerűségénél tartunk.