És a PG-7-tel hogy állsz?Én meg eloltom néked a dizelbe a cigarettát.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
És a PG-7-tel hogy állsz?Én meg eloltom néked a dizelbe a cigarettát.
Hogy a hidrogén 700 baron egy nagyon nehezzen kezelhető anyag.Nem véletlen NINCS elterjedve.Pedig már 30+ éve fejlesztik.Tengókon sem egyértelmű siker az üzemanyag cella.Egy terepjáró harcjárműnek teljesen mások a körülményei,mint egy közuti kiskocsinak.És a PG-7-tel hogy állsz?
ezt akartam én is mondani hogy ég (ez a lényege) de vajon ha a zeppelin teste nem hidrogénnel lett vólna töltve hanem hasonló energiamennyiséget hordozó szénhidrogénnel akkor vajon az is így égne?
nem vagyok H2 párti de ellene se ha létezik biztonságos megoldás
Hogy a hidrogén 700 baron egy nagyon nehezzen kezelhető anyag.Nem véletlen NINCS elterjedve.Pedig már 30+ éve fejlesztik.Tengókon sem egyértelmű siker az üzemanyag cella.Egy terepjáró harcjárműnek teljesen mások a körülményei,mint egy közuti kiskocsinak.
Röviden,baromság.Még sok viz folyik le a Dunán,mig a dizelmotor reális vetélytársa lehet.
Mert rosszabb is.Attol még,hogy nagy mellénnyel kijelented,a hülyeség csak hülyeség marad.Huh, Negan, mostanaban tenyleg faraszto vagy... ennek mi koze ehhez? Vagy nyugdijas nap, csak asszociativ palyakat hasznalsz es ami eszedbe jut valamirol, azt belokod?
Mi koze egy kisebb falu meretu, vaszonboritasos, 100 evvel ezelotti leghajonak egy kompozit tartalyban 700 baron, tobbszoros pancelreteg mogott tarolt par kilo hidrogenhez?
Nem is erdemes reagalni ezekre a tajekozatlan hulyesegekre; par honapja meg minusz 200 fokrol panaszkodtal, hogy milyen nehez tarolni, meg hogy rosszabb az energiasurusege es hasonlo zoldsegek - semmi kozod az egesz temahoz, szokas szerint.
Mondja ki? Te? Nezd, en szamokat meg tenyeket hozok ill irok, @pöcshuszár is videokat linkel - erre te meg hulyesegeket beszelsz a hatso feledbol elohuzva, gyanithatoan mert az alapveto fizikai hatterevel sem vagy tisztaban, nemhogy az alkalmazastechnikajaval.Mert rosszabb is.Attol még,hogy nagy mellénnyel kijelented,a hülyeség csak hülyeség marad.
A gazolaj konnyebb a viznel, mondjuk 850kg/m3 - ehhez kepes a 700 baron tarolt hidrogen 40kg/m3 - igen, egyhuszada sincs. Mindekozben viszont haromszor akkora az energiasurusege, cirka 120MJ/kg, mint a diesele. Mindenben agyonveri a jelenlegi folyekony uzemanyagokat.
Ennek fussunk neki ujra... lassan elindulok itthonrol egy koncertet megnezni, de ez erdekel: meg1x, hogyan is jon ez ki a dieselhez viszonyitva...?A gond egy nagy tömegű, páncélozott, harcra tervezett járműnél pont ez. Egy köbméterben huszada sincs kilóra. És egy kilóban háromszor annyi energia fér el. -> Vagyis egy köbméterben nem fér el megközelítőleg se annyi energia, mint a hidrogéntartályban.
Ezen számok alapján 800 km-re jóval nagyobb térfogatú tartályra van szükség. Még ha maga az üzemanyag tömege harmad akkora lesz, a páncélozottságot térfogatra nézik a katonák. Ez aggaszt általában mindenkit. Hogy növekszik az üres jármű tömege és a célpont nagysága, pusztán a nafta miatt.
Megjegyzem, hogy mivel itt nem ipari felhasználásról beszélünk, hanem nagy erőknek ellenálló páncélokról, ezért ha meg tudja hússzorozni a 700 bárt -vagyis belepréselünk olyan tömegsűrűséget az üzemanyagba, mint a diesel, akkor harmadára csökkentjük a tartály méretét a hagyományoshoz képest.
Csak hát... ehhez ügyebár nem csak ellenálló vas borítás kell! Nem tudsz egy gázt ugyan azon hőmérsékleten bármilyen nyomáson gáz halmazállapotban tartani.
Ennek fussunk neki ujra... lassan elindulok itthonrol egy koncertet megnezni, de ez erdekel: meg1x, hogyan is jon ez ki a dieselhez viszonyitva...?
A 700 bart veheted biztosra, senki nem fog uj szabvanyt kitalalni szerintem (a 350 meg keves ide, mar az uj Mirai is 700 bar.)
Ennek utána kell mennem, mert ez csak promó anyagnak tűnik igen irányított körülmények között. Biztos minden katona imádná, ha az a lángnyelv befelé fújna.Ugye nem vetted a fáradtságot, hogy megnézd a fentebb belinkelt oldalt.
Akkor beteszek neked ide egy képet belőle (minden képpárban a baloldali a H2):
És mi történik ha a 700 bár hidrogén találatot kap? Mondjuk egy páncéltörő gyújtó lövedéktől?10 perc? Ures tartaly ki, tele be. Szemben mivel is, orakon at tankolgatni a jelenlegi BTR zl meretben?
Sokszor leirtam, ha lesz mondjuk 2-3 tartaly rajta, abbol lefogadom, legalabb egy field-swappable lesz, pont emiatt.
Te valamit felreertesz. Ezek fuel cell hajtast kapnak, azaz az aksijaik nem tul nagyok, mert az energiat nagynyomasu hidrogen formajaban taroljak (700 bar) tartalyokban - amelyeknek a sulya a torredeke a gazolajenak, plane a tisztan elektromosok aksijainak.
Van bennuk aksi is, de az minimalis, pl az uj Miraiban (tisztan fuel cell hajtas, 5kg hidrogenbol 650km hoz ki!) az egesz "motor" stack 25-30kg sulyu, az aksi melle meg mar csak valami 40 kilos. azaz a teljes hajtas 60-70kg (plusz a rear axle.) Itt fix tartaly van, amit cirka 5 perc alatt toltesz ujra a kuton.
Ma mar egesz turhetoen is neznek ki, most mar vennek egyet, ha lenne toltohely mellejuk eleg...
A gazolaj konnyebb a viznel, mondjuk 850kg/m3 - ehhez kepes a 700 baron tarolt hidrogen 40kg/m3 - igen, egyhuszada sincs. Mindekozben viszont haromszor akkora az energiasurusege, cirka 120MJ/kg, mint a diesele. Mindenben agyonveri a jelenlegi folyekony uzemanyagokat.
Ezek alapjan, ahogy mar sokszor leirtam, en minimum 2x tavolsagnovekedest kepzelek el ugyanakkora koltseg es sokkal egyszerubb fenntartas mellett.
Ugye nem vetted a fáradtságot, hogy megnézd a fentebb belinkelt oldalt.
Akkor beteszek neked ide egy képet belőle (minden képpárban a baloldali a H2):
Jelzem, hogy ez a tartály olyan biztonságos, hogy civil családi autókba eresztik miközben napi szinten kerülhet balesetbe. Láttad a töréstesztet a fentebbi linken?Én a nagyobb gondot inkább ott látom hogy mi lesz akkor ha valami oknál fogva mondjuk robbanás,tűz, baleset stb meggyengül valahol a tartály. A 700 bar miatt az bizony felrobbanhat akár később is. Volt olyan orosz páncéltörő rakéta aminek ilyen tartállyal oldották meg az irányítását. Igencsak veszélyes volt, soha nem tudod hogy milyen állapotban van a tartály, megmozdítani hozzáérni vagy megközelíteni is necces. Veszélyesebb mint a raketában lévő robbanóanyag. Nem is eröltették tovább.
Hát a családi autókat relatív ritkàn robbantják fel. Ezért kevésbé releváns az ottani használatJelzem, hogy ez a tartály olyan biztonságos, hogy civil családi autókba eresztik miközben napi szinten kerülhet balesetbe. Láttad a töréstesztet a fentebbi linken?
Nem gondolom, hogy az egykori orosz rakéta ugyan ezzel a szénszál erősítésű szerkezettel rendelkezik.
Különben pedig ha teszel rá egy vészleeresztő szelepet, akkor másodpercek alatt normál nyomásra hozhatod a tartályt.
Én ezt kb. azzal a zsigeri tartózkodással tudom azonosítani mint hogy ne lőjünk, vagy gyújtsuk meg a trotillt.
Nincs ezzel gond, de idővel ez is változni fog.
Ellenben napi több száz/ezer közúti baleset történik. Ezek a tartályok sokkal nagyobb veszélyben vannak a közúton, mint egy harcjárműben.Hát a családi autókat relatív ritkàn robbantják fel. Ezért kevésbé releváns az ottani használat
Ha tovább gombolyitom:Azért ha annyira egyszerű ez a hidrogén dolog, miért nem használja meg senki?
Értem az érveiteket, szeretnék is hinni benne.
De továbbra is, parancsnoki szemszögből nézem a kérdést.
Gondolom:
- A 700 bár miatt különleges szállítójármű, specko csatlakozóval kell a zászlóalj, dandár és más kötelékek logisztikai szervezeteibe.
- Valahol elő kell állítani, lépcsőzve tárolni kell a hidrogént. Ez is MH logisztikai feladat lesz, vagy polgári infrastruktúra is igénybe vehető?
- Fontos az ellátás biztonsága: hagyományos üzemanyag szinte bárhol elérhető, kannákban, vödrökben burogatható. A hidrogén biztos, hogy nem. Emiatt sérülékeny a logisztika, mert sebezhető leszek a 2-3 hidrogén töltő autóm (Z. szint) miatt.
- Az üzemanyag cella szerelő szak sem jelent meg még a szakmunkás képzésben...., A rossz gép kiesik, nagy a műveleti kockázat....
Szerintem ez csak a polgári infrastruktúra és oktatás, valamint egyéb tárgyi és technikai feltételek megteremtése esetén lesz használható.
Különösen az MH méretű (pár zászlóalj) mütyür haderőnek.
A nap kommentje, baszki made my dayÉn meg eloltom néked a dizelbe a cigarettát.
Ennyire bonyolult:A 700 bár miatt különleges szállítójármű, specko csatlakozóval kell a zászlóalj, dandár és más kötelékek logisztikai szervezeteibe.
Konténerizált:Valahol elő kell állítani, lépcsőzve tárolni kell a hidrogént. Ez is MH logisztikai feladat lesz, vagy polgári infrastruktúra is igénybe vehető?
Mégegyszer mondom:Fontos az ellátás biztonsága: hagyományos üzemanyag szinte bárhol elérhető, kannákban, vödrökben burogatható. A hidrogén biztos, hogy nem. Emiatt sérülékeny a logisztika, mert sebezhető leszek a 2-3 hidrogén töltő autóm (Z. szint) miatt.
Miért, katalizátor javító szak létezik?Az üzemanyag cella szerelő szak sem jelent meg még a szakmunkás képzésben...., A rossz gép kiesik, nagy a műveleti kockázat....
Akkor most gondolj vissza az elektromos autó forradalomra.Kik fogják használni ezt az infrastruktúrát, illetve technológiát? Fuvarozók? Közlekedési vállalatok?
Ööö, a profit?Ha igen, mi motivál egy profitorientált vállalkozást egy ilyen komoly váltásra?
Halló, hidrogén kúthálózatok léteznek már Nyugat-Európában.Milyen nemzetközi szabványoknak kell megfelelni? Léteznek ezek? Mikorra lesznek még? (Csatlakozók, csövek, tartályok)
Ha napfénnyel vizet bontok a pampán, meddig kell pumpalnom a 700 bárt?Ennyire bonyolult:
Konténerizált:
Mégegyszer mondom:
Akár vízbontással lokálisan termelhető.
Az üzemanyaghoz finomító kell.
Erre felhasználható a hálózati áram, valamint sziget üzemű megújulók is.
Ha kilövik a finomítókat, honnan lesz üzemanyag?
Ha a gázolaj szállító tartálykocsit megsemmisítik, hogy tervezel megmozdítani egy zászlóaljat?
Marmon kannákkal?
Miért, katalizátor javító szak létezik?
Ha tönkremegy egy Leopard motorja, akkor mit csinálsz műveleti körülmények között?
Esetleg elszáll a központi számítógép a Lynxben, mit csinálsz? Harc-, és mozgásképtelen a jármű. Mihez kezdesz?