Minekaz. Lesz majd IL-62
Az nem, de Tu-154M maradt még pár darab a gyártósoron félbehagyva, mondjuk a baleseti statisztikája nem volt túl jó PR az utóbbi években.
Minekaz. Lesz majd IL-62
Az nem, de Tu-154M maradt még pár darab a gyártósoron félbehagyva, mondjuk a baleseti statisztikája nem volt túl jó PR az utóbbi években.
Olyan szép gép, azzal a 4 törzs melletti hajtóművel. Gyerekkkorom egyik könyve jut róla eszembe, amin ez volt a címlap-fotó 
Ne vard el, hogy nemzetkozi elismertsegu szakembereket futtassanak itthon. Ide olyan emberek kellenek, akik a magyar fosodratu, oroszparti, nyugatellenes narrativat nyomjak.... A hivek szamara a kormanymediaban valo megjelenes hitelesiti ezeket az embereket, akiknek az oroszparti propaganda musorokban osztanak szerepet. Szakertoseguk csak a szeleskoru elismertseguk latszatanak keltesere alkalmas....
Miért nem?Olyan szép gép, azzal a 4 törzs melletti hajtóművel. Gyerekkkorom egyik könyve jut róla eszembe, amin ez volt a címlap-fotó
![]()
Hát ja, csak annyit zabált az a gép, hogy az Il-18-hoz képest jelentős ugrás volt üzemeltetési költségben anno.
Az oroszok az Il-96-ost akarják gyártani (ráadásul két hajtóművesre áttervezve?), ha igaz. Kíváncsian várom mire mennek most szétszankciózva. Belső piac elvileg most lesz, a nyugati konkurenciától nem vehetnek gépeket az orosz légitársaságok.
Nem lehet modernizálni? Áttervezni? Más hajtóművel pl.? Én úgy tudom, az utóbbi években változtattak is a hajtóművön.
Nem lehet modernizálni? Áttervezni? Más hajtóművel pl.? Én úgy tudom, az utóbbi években változtattak is a hajtóművön.
( A 737-800 kb 2,2-2,4 tonna/óra)
Hát, a TU-154-est úgy tudom, max 180 utasra lehet beszékezni, ez a Boeing 737-800 max. kapacitása körül van, miközben 154 B2 10 tonnával nehezebb üresen, és kb 6 tonna kerót nyakal be óránként normál utazó repülés közben( A 737-800 kb 2,2-2,4 tonna/óra)
Az, hogy 3 hajtómű van és +10 tonna, eléggé versenyképtelenné teszi a megegyező kapacitású 2 hajtóművesekkel szemben. Ezen kívül még az egyre szigorúbb zaj korlátozások miatt is problémás.
Maga a gép amúgy műszakilag, repbiztonság szempontjából teljesen jó volt a kortársaihoz mérve, tudtommal. Ha kerozin van elég, és a zaj nem számít mert nem kell nyugatra menni úgysem, akkor hajrá...![]()
Repültem vele!Az nem, de Tu-154M maradt még pár darab a gyártósoron félbehagyva, mondjuk a baleseti statisztikája nem volt túl jó PR az utóbbi években.

Én az IL-62-ről beszéltem.
Mellesleg:
Aviation of Belarus — RADA AIRLINES
www.rada.aero
Who we are
Rada Airlines is a private Belarusian air company established in 2015. We operate international cargo charters with a fleet of two TCO-certified and ICAO Chapter 3 noise compliant IL-62M(Cargo) aircraft. The planes can be equipped for bulk or palletized loading and are capable of carrying any type of goods, including general cargo, technical and engineering equipment, dangerous goods of all classes, live animals, perishables, or humanitarian cargo.
![]()
Én az IL-62-ről beszéltem.
Mellesleg:
Aviation of Belarus — RADA AIRLINES
www.rada.aero
Who we are
Rada Airlines is a private Belarusian air company established in 2015. We operate international cargo charters with a fleet of two TCO-certified and ICAO Chapter 3 noise compliant IL-62M(Cargo) aircraft. The planes can be equipped for bulk or palletized loading and are capable of carrying any type of goods, including general cargo, technical and engineering equipment, dangerous goods of all classes, live animals, perishables, or humanitarian cargo.
![]()
Bocs, benéztem.
Úgy tudom, bármennyire szép és elegáns gép, ez nem volt szerencsés konstrukció annyira, ezt lehet tényleg inkább hanyagolni kéne. (Láttam amúgy egyszer élőben, nagyon impozáns.)
Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)
Bocs, benéztem.
Úgy tudom, bármennyire szép és elegáns gép, ez nem volt szerencsés konstrukció annyira, ezt lehet tényleg inkább hanyagolni kéne. (Láttam amúgy egyszer élőben, nagyon impozáns.)
Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)
Meghibásodasnal kisebb az asszimetria."Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)"
Ez bizony igaz...
Van-e egyébként előnye a törzs mellé elhelyezett hajtóműveknek?
Jo, hogy nem a PO-2-es ujra gyartasba vetelerol otleteltek. Itt senki sem gondolkodik realisan? Ilyen otletek lattan mar ertem, hogy LMZek 2.0 tobbevi aknamunkaja eredmenyes volt. Biztosan par homap alatt, fillerekbol korszeruve lehet tenni a mat meglevo, regebbi konstrukciokat...Az nem, de Tu-154M maradt még pár darab a gyártósoron félbehagyva, mondjuk a baleseti statisztikája nem volt túl jó PR az utóbbi években.
...
Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)
Jo, hogy nem a PO-2-es ujra gyartasba vetelerol otleteltek. Itt senki sem gondolkodik realisan? Ilyen otletek lattan mar ertem, hogy LMZek 2.0 tobbevi aknamunkaja eredmenyes volt. Biztosan par homap alatt, fillerekbol korszeruve lehet tenni a mat meglevo, regebbi konstrukciokat...
Legfeljebb egy klimakatasztrofa vagy egy atomhaboru utan... Bar elorelatasbol addigis beszerzek nehany kobaltat...Tudod nem minden rossz, ami régi. Megfordítva, valami nem lesz attól jobb, hogy az évszám, amikor kitalálták nagyobb. Vagyis a történelem, és a fejlődés nem lineáris, nem monoton növekvő.
Legfeljebb egy klimakatasztrofa vagy egy atomhaboru utan...
Mindenbol, amire szuksegem van, lehet ma is kivalo minoseget venni.... Persze, nem biztos, hogy ki tudom-e fizetni a magas minoseget, mindig?Butaság. Sokminden manapság selejt ahhoz a minőséghez képest, ami régen volt...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..