[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

Az nem, de Tu-154M maradt még pár darab a gyártósoron félbehagyva, mondjuk a baleseti statisztikája nem volt túl jó PR az utóbbi években.

Miért nem? :) Olyan szép gép, azzal a 4 törzs melletti hajtóművel. Gyerekkkorom egyik könyve jut róla eszembe, amin ez volt a címlap-fotó :)
 
Ne vard el, hogy nemzetkozi elismertsegu szakembereket futtassanak itthon. Ide olyan emberek kellenek, akik a magyar fosodratu, oroszparti, nyugatellenes narrativat nyomjak.... A hivek szamara a kormanymediaban valo megjelenes hitelesiti ezeket az embereket, akiknek az oroszparti propaganda musorokban osztanak szerepet. Szakertoseguk csak a szeleskoru elismertseguk latszatanak keltesere alkalmas....

Castel esetében a hideg realizmust nézitek oroszpártiságnak, de ezt ő is kifejtette az interjúban. De korábban nyilatkozta, hogy Izrael, a hazája ellenségének tekinti az oroszokat.

A nyugati fősodor és a hazai F.O.S. (beleértve a "NER-es" indexet is eltekintve pár kivételtől, mint ez a Castel-interjú) esetében az ukrán propi agyatlan visszhangozása számít az "elfogulatlan narratívának", amihez képest mindenki oroszpárti (németül "Putyin-versteher" vagyis "Putyint megértő"), aki nem kék-sárga szemüvegen keresztül néz mindent.
 
Miért nem? :) Olyan szép gép, azzal a 4 törzs melletti hajtóművel. Gyerekkkorom egyik könyve jut róla eszembe, amin ez volt a címlap-fotó :)

Hát ja, csak annyit zabált az a gép, hogy az Il-18-hoz képest jelentős ugrás volt üzemeltetési költségben anno.

Az oroszok az Il-96-ost akarják gyártani (ráadásul két hajtóművesre áttervezve?), ha igaz. Kíváncsian várom mire mennek most szétszankciózva. Belső piac elvileg most lesz, a nyugati konkurenciától nem vehetnek gépeket az orosz légitársaságok.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Hát ja, csak annyit zabált az a gép, hogy az Il-18-hoz képest jelentős ugrás volt üzemeltetési költségben anno.

Az oroszok az Il-96-ost akarják gyártani (ráadásul két hajtóművesre áttervezve?), ha igaz. Kíváncsian várom mire mennek most szétszankciózva. Belső piac elvileg most lesz, a nyugati konkurenciától nem vehetnek gépeket az orosz légitársaságok.

Nem lehet modernizálni? Áttervezni? Más hajtóművel pl.? Én úgy tudom, az utóbbi években változtattak is a hajtóművön.
 
Nem lehet modernizálni? Áttervezni? Más hajtóművel pl.? Én úgy tudom, az utóbbi években változtattak is a hajtóművön.

Miért kezdenének el újra gyártani egy 1960-ban tervezett repülőt? Ennyire még az oroszoknak sem kell visszamenni a múltba, teljes embargó esetében sem.
Az Il-96 a 62-es utódja, pontosabban az Il-86 lett volna az, de a kerozinzabáló hajtóművek miatt nem igazán tudta felváltani távolsági útvonalakon.
Il-96 gyártása elvileg megoldható import nélkül, most dolgoznak azon, hogy a Superjet 100 és az MC-21 is gyártható legyen importhelyettesítéssel. Kíváncsi leszek az eredményre.
 
Nem lehet modernizálni? Áttervezni? Más hajtóművel pl.? Én úgy tudom, az utóbbi években változtattak is a hajtóművön.

Hát, a TU-154-est úgy tudom, max 180 utasra lehet beszékezni, ez a Boeing 737-800 max. kapacitása körül van, miközben 154 B2 10 tonnával nehezebb üresen, és kb 6 tonna kerót nyakal be óránként normál utazó repülés közben :) ( A 737-800 kb 2,2-2,4 tonna/óra)

Az, hogy 3 hajtómű van és +10 tonna, eléggé versenyképtelenné teszi a megegyező kapacitású 2 hajtóművesekkel szemben. Ezen kívül még az egyre szigorúbb zaj korlátozások miatt is problémás.

Maga a gép amúgy műszakilag, repbiztonság szempontjából teljesen jó volt a kortársaihoz mérve, tudtommal. Ha kerozin van elég, és a zaj nem számít mert nem kell nyugatra menni úgysem, akkor hajrá... :)
 
Hát, a TU-154-est úgy tudom, max 180 utasra lehet beszékezni, ez a Boeing 737-800 max. kapacitása körül van, miközben 154 B2 10 tonnával nehezebb üresen, és kb 6 tonna kerót nyakal be óránként normál utazó repülés közben :) ( A 737-800 kb 2,2-2,4 tonna/óra)

Az, hogy 3 hajtómű van és +10 tonna, eléggé versenyképtelenné teszi a megegyező kapacitású 2 hajtóművesekkel szemben. Ezen kívül még az egyre szigorúbb zaj korlátozások miatt is problémás.

Maga a gép amúgy műszakilag, repbiztonság szempontjából teljesen jó volt a kortársaihoz mérve, tudtommal. Ha kerozin van elég, és a zaj nem számít mert nem kell nyugatra menni úgysem, akkor hajrá... :)

Én az IL-62-ről beszéltem.

Mellesleg:

Who we are​

Rada Airlines is a private Belarusian air company established in 2015. We operate international cargo charters with a fleet of two TCO-certified and ICAO Chapter 3 noise compliant IL-62M(Cargo) aircraft. The planes can be equipped for bulk or palletized loading and are capable of carrying any type of goods, including general cargo, technical and engineering equipment, dangerous goods of all classes, live animals, perishables, or humanitarian cargo.

Manila-07-OCT-2018.jpg
 
Az nem, de Tu-154M maradt még pár darab a gyártósoron félbehagyva, mondjuk a baleseti statisztikája nem volt túl jó PR az utóbbi években.
Repültem vele!
1986-ban Moszkva - Phenjan útvonalon.
Láttam a feketedobozt! Nem fekete és nem doboz! :)
A Bajkál tó felett finom grúz vörösbort szolgáltak fel! :-)
 
Én az IL-62-ről beszéltem.

Mellesleg:

Who we are​

Rada Airlines is a private Belarusian air company established in 2015. We operate international cargo charters with a fleet of two TCO-certified and ICAO Chapter 3 noise compliant IL-62M(Cargo) aircraft. The planes can be equipped for bulk or palletized loading and are capable of carrying any type of goods, including general cargo, technical and engineering equipment, dangerous goods of all classes, live animals, perishables, or humanitarian cargo.

Manila-07-OCT-2018.jpg

Bocs, benéztem.

Úgy tudom, bármennyire szép és elegáns gép, ez nem volt szerencsés konstrukció annyira, ezt lehet tényleg inkább hanyagolni kéne. (Láttam amúgy egyszer élőben, nagyon impozáns.)

Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)
 
Én az IL-62-ről beszéltem.

Mellesleg:

Who we are​

Rada Airlines is a private Belarusian air company established in 2015. We operate international cargo charters with a fleet of two TCO-certified and ICAO Chapter 3 noise compliant IL-62M(Cargo) aircraft. The planes can be equipped for bulk or palletized loading and are capable of carrying any type of goods, including general cargo, technical and engineering equipment, dangerous goods of all classes, live animals, perishables, or humanitarian cargo.

Manila-07-OCT-2018.jpg

Ők repülték utolsóként Európában, bár asszem a Rosszijának is van még Il-62, de talán csak tartalék gépek.
(A szankciók miatt már gondolom nem járhatnak ők sem EU-ba, tavaly még jártak)
 
Bocs, benéztem.

Úgy tudom, bármennyire szép és elegáns gép, ez nem volt szerencsés konstrukció annyira, ezt lehet tényleg inkább hanyagolni kéne. (Láttam amúgy egyszer élőben, nagyon impozáns.)

Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)

Két lengyel gép is így esett le, nagy számú halottal mindkét esetben.
A másodiknál kiderült, hogy a csapágyak selejtek voltak, ezután le is állították a lengyelek a típust.
 
  • Tetszik
Reactions: Foxbat
Bocs, benéztem.

Úgy tudom, bármennyire szép és elegáns gép, ez nem volt szerencsés konstrukció annyira, ezt lehet tényleg inkább hanyagolni kéne. (Láttam amúgy egyszer élőben, nagyon impozáns.)

Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)

"Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)"

Ez bizony igaz...

Van-e egyébként előnye a törzs mellé elhelyezett hajtóműveknek?
 
Az nem, de Tu-154M maradt még pár darab a gyártósoron félbehagyva, mondjuk a baleseti statisztikája nem volt túl jó PR az utóbbi években.
Jo, hogy nem a PO-2-es ujra gyartasba vetelerol otleteltek. Itt senki sem gondolkodik realisan? Ilyen otletek lattan mar ertem, hogy LMZek 2.0 tobbevi aknamunkaja eredmenyes volt. Biztosan par homap alatt, fillerekbol korszeruve lehet tenni a mat meglevo, regebbi konstrukciokat...
 
...
Ez a hajtómű elrendezés jól néz ki, de az elég nagy baj, hogy ha az egyik szétmegy, akkor jó eséllyel viszi a mellette lévőt is (erre volt példa)

Most jobban belegondolva ebbe, nem biztos, hogy ez a fajta hajtóműelrendezés (2-2 hajtómű hátul a törzs mellett) nagy hátrány lenne.
Ugyanis gondolj úgy a 2-2 hajtóműre, mintha csak 2 hajtóműves lenne a gép, azaz mintha csak 1-1 hajtómű lenne a törzs két oldalán.
Sok jelenlegi gép eleve 2 hajtóműves. Tehát igaz, hogy ha meghibásodik egy hajtómű, akkor jó eséllyel viszi a mellette levőt is, na de még akkor is ott van a túloldali 2 hajtómű.
Ha csak 2 hajtóműves lenne a gép, és normál elrendezésű, akkor is ugyanez lenne: ha meghibásodik a bal szárny alatt lévő, akkor már csak a túloldalt a jobb szárny alatt lévő hajtómű működik (és megfordítva). És mégsem mondja senki, hogy a mostani 2 hajtóműves gépek ezért veszélyesek lennének.
 
Jo, hogy nem a PO-2-es ujra gyartasba vetelerol otleteltek. Itt senki sem gondolkodik realisan? Ilyen otletek lattan mar ertem, hogy LMZek 2.0 tobbevi aknamunkaja eredmenyes volt. Biztosan par homap alatt, fillerekbol korszeruve lehet tenni a mat meglevo, regebbi konstrukciokat...

Tudod nem minden rossz, ami régi. Megfordítva, valami nem lesz attól jobb, hogy az évszám, amikor kitalálták nagyobb. Vagyis a történelem, és a fejlődés nem lineáris, nem monoton növekvő.